![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gelul over "privacy" is woke-populisme.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goede raad en bekijk eerst eens de reportage.
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Een verwaarloosbaar aantal in verhouding tot de kost van al die camera's.. maar laat maar eens wat cijfers zien over de 'vele' criminelen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt er een tiende van die diefstallen aangegeven bij de politie? Een fiets kost gemiddeld rond de 1000 euro, of zoiets toch. Vind jij de diefstal van zon ding "kleine" criminaliteit? Vind jij dat fietsdieven gepakt moeten worden? Wel, er zijn nog niet genoeg camera's. Hoeveel autodiefstallen zijn er in Vlaanderen per week? Zelfde vraag; zelfde conclusie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...asurveillance/
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gent in de fietsstalling aan de schaapsstal waar amper fietsen gestald staan hangen aan de plafond 24 camera's.
Van overdrijven gesproken. En fietsen stelen ze nog altijd. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 maart 2021 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Teslas hebben cameras standaard, en deze inbreker in een wagen erlangs hebben ze onlangs gearresteerd.
En alles op video ondanks vermomming. Het was genoeg om hem op te pakken (toch in de USA) Video vrijgegeven door politie. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2021 om 09:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waardoor heeft men de stinker die Julie Van Espen verkrachtte en vermoorde vrij snel kunnen vatten? Goede raad: informeer je maar eens daaromtrent. Sommigen willen blijkbaar de politie in het uitoefenen van hun job zoveel mogelijk hinderen, dus “weg met camera’s”...
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waardoor heeft men de stinker die Julie Van Espen verkrachtte en vermoorde vrij snel kunnen vatten? Goede raad: informeer je maar eens daaromtrent. Sommigen willen blijkbaar de politie in het uitoefenen van hun job zoveel mogelijk hinderen, dus “weg met camera’s”...
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelden of nooit doen die dingen dat. Als criminelen de grens over steken om hier bij ons fratsen te komen uithalen zijn die ook slim genoeg om even met een valse plaat de grens over te steken. Dus is het telkens weer hetzelfde verhaaltje. De criminelen zijn gefilmd, men weet waar ze de grens zijn overgestoken en dat was het...
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel zitten we hier nog relatief veilig op dat gebied maar als er ooit de verkeerde personen aan de macht komen hebben die met dat camera-netwerk wel onmiddellijk een gigantisch wapen in handen om de burger onder de knoet te houden. Dat vergeten veel mensen. De toekomst is niet noodzakelijk te vergelijken met het heden.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is op zich niets mis met die technologie.. die kan zeker nuttig zijn en is dat in vele gevallen ook.. maar zoals met alles: nefast in verkeerde handen. En die garantie hebben we niet. Niemand die met zekerheid kan zeggen dat er geen dictatoriaal bewind zal zijn in de toekomst dat gretig gebruikt zal maken van de tech... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind ze klinken als "hou wetenschap en techniek tegen, want het kan ooit tegen ons gebruikt worden". Het tegenvoorbeeld is inderdaad wel Hongkong, maar dan moeten wij ons slechts wapenen om geen Chinezen te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet Frankrijk nog wat investeren, zodat een voertuig met valse nummerplaten minstens van camera naar camera gevolgd kan worden tot ongeveer de plaats waar de plaatwisseling gebeurde; en vanaf dat punt verder kan gekeken worden met welke 'juiste' platen hetzelfde voertuig verder reed. Je doet me denken aan vingerafdrukken. We moesten 100 jaar geleden (of weet ik wanneer ...) daar niet in investeren, want er waren al veel langer handschoenen uitgevonden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 maart 2021 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |