Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2021, 06:00   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn heel weinig mensen die kabaal maken over vaccinaties. Enkel de antivaxxers en die zijn er via de antivaxxbeweging in Frankrijk meer in Wallonië. Brussel ook, maar daar heb je ook de ‘allochtonen’.
Op een paar zotten na maakt niemand kabaal over vaccinatie. Wel over chantagemiddelen en dwangmiddelen om U om andere dan louter puur eigen medische overwegingen tot vaccinatie aan te zetten.

Een vaccin nemen is een eigen afweging van eigen risico en baten. Dat moet nooit of te nimmer onderworpen zijn aan domme chantage en dwingelandij.

In de huidige toestand ligt het omslaan tussen vaccin is zinvol, en vaccin is dat niet, ergens tussen de 30 en de 50 jaar, en hangt verder af van andere omstandigheden.

Maatschappelijk is het beter dat er niet teveel volk gevaccineerd wordt, en individueel is het beter dat je, als je een vaccin neemt, je met zo weinig mogelijk bent die dat vaccin genomen hebt. Het is altijd veel beter dat je zelf een vaccin hebt, en dat alle anderen ziek worden. Behalve als je een vaccin producent bent. Maar dat begrijpen de mensen niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 06:50   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om tot het onderwerp terug te komen: in plaats van "applaus" zouden we eens mogen bedenken wat die bejaarden nu kunnen doen om hun schuld ten aanzien van de maatschappij af te betalen. Met andere woorden, wat gaan de bejaarden nu voor de maatschappij doen om het goed te maken ?

Let op, ik heb het niet over de bejaarden die niks gevraagd hebben, en waar het ook maar op hun kop gevallen is. Ik heb het over al die bejaarden die het goed vonden wat voor hen allemaal uitgestoken werd, en die hier dus "applaus zouden ontvangen". Ik ben geneigd om te denken dat voor hen enkel maar een openbare executie de zaken weer in orde kan brengen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2021 om 06:53.
Oud 29 april 2021, 07:17   #23
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Om tot het onderwerp terug te komen: in plaats van "applaus" zouden we eens mogen bedenken wat die bejaarden nu kunnen doen om hun schuld ten aanzien van de maatschappij af te betalen. Met andere woorden, wat gaan de bejaarden nu voor de maatschappij doen om het goed te maken ?

Let op, ik heb het niet over de bejaarden die niks gevraagd hebben, en waar het ook maar op hun kop gevallen is. Ik heb het over al die bejaarden die het goed vonden wat voor hen allemaal uitgestoken werd, en die hier dus "applaus zouden ontvangen". Ik ben geneigd om te denken dat voor hen enkel maar een openbare executie de zaken weer in orde kan brengen.
Ik ben een tegenstander van vissen maar deze post heeft toch wel meteen erg zware repercussies voor Henri, Schoofzak...
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 07:36   #24
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
+ Het is al gezegd in een andere draad: de oudjes zijn de enigen die geen kabaal maken over de vaccinaties.

die hebben geen computer en kunnen niet online
anno 2021 kunt ge alleen nog online roepen

nadeel is dat ge echt niet meer als een half dozijn wacko's nodig hebt voor de meest debiele gatachterlijke waanzin
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 07:36   #25
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Binnenkort kunnen bingo-avonden weer.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 07:55   #26
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Kan best plezant zijn.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 07:57   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik ben een tegenstander van vissen maar deze post heeft toch wel meteen erg zware repercussies voor Henri, Schoofzak...
Oud 29 april 2021, 08:16   #28
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Die zijn nooit gestopt in de WZC
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 09:09   #29
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Eh, waarom is dat een applaus waard ? Omdat die mensen zichzelf willen beschermen, iets waar ze vorig jaar geen opofferingen wilden voor doen, en waarom gans de maatschappij dan maar dicht moest ?

Waaw, de geprivilegieerden aanvaarden hun privilege, ferm applaus, wat een heldendaad zeg.
https://www.hln.be/tielt/19-jarige-u...eken~a652b1d5/

En u spreekt van beschaving? Dan is naakt in een park rondlopen nog deftig volgens de nieuwe normen.
Zo van; als je op straat loopt weet je dat je het risico loopt iemand die wat suspens zoekt tegen te komen....
Lijkt me veiliger voor alles dat ze ook best thuis blijven nu want als ze zich beginnen vervelen is "niets" meer veilig .....
Ik krijg meer en meer de indruk dat ik wel "heel" toffe ouders gehad moet hebben ....

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 29 april 2021 om 09:21.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 09:12   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/tielt/19-jarige-u...eken~a652b1d5/

Dat hier lijkt me heldhaftiger, "The New Youngers World" na BLM, TNYW.
Lijkt me veiliger voor alles dat ze ook best thuis blijven nu want als ze zich beginnen vervelen is "niets" meer veilig .....
Ik krijg meer en meer de indruk dat ik "heel" toffe ouders gehad moet hebben ....
Zo hoort het he Je bent jong en je wil wat. Nieuwe sensaties opzoeken, bijleren, ervaring opdoen...

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2021 om 09:18.
Oud 29 april 2021, 10:31   #31
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Applaus? Blijkbaar zijn ze van niets meer beschaamd. Die groep is vooral vertegenwoordigd op forums en social media. Lees je een bericht van iemand die voor maatregelen is, mag je bijna zeker zijn dat het een staatsuierhanger is. De economie en maatschappij opblazen voor een prutsvirus en dat nog normaal vinden ook. Meer nog, ze eisen dat, die Corona fascisten. Geen greintje respect heb ik er nog voor.

Ik heb het altijd gezegd, zet goudvissen niet voor den TV want er komen vodden van. Zal wel met straling te maken hebben.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 10:41   #32
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Applaus? Blijkbaar zijn ze van niets meer beschaamd. Die groep is vooral vertegenwoordigd op forums en social media. Lees je een bericht van iemand die voor maatregelen is, mag je bijna zeker zijn dat het een staatsuierhanger is. De economie en maatschappij opblazen voor een prutsvirus en dat nog normaal vinden ook. Meer nog, ze eisen dat, die Corona fascisten. Geen greintje respect heb ik er nog voor.

Ik heb het altijd gezegd, zet goudvissen niet voor den TV want er komen vodden van. Zal wel met straling te maken hebben.
Klopt, TV is een grote schuldige in heel dit verhaal. Zonder TV zou men de mensen nooit zo zot gekregen hebben. Voor de rest kan iedere bejaarde die dit circus goedkeurt, beter ASAP doodvallen. De hudige babyboomgeneratie is de meest schandalige , egoïstische en vernielzuchtige generatie die deze planeet ooit bevolkt heeft.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 10:54   #33
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ondanks de doemberichten, ondanks de zogezegde zware bijwerkingen met AZ heeft het gros van onze (hoog)bejaarden doorgezet en zich ?* ratio van 90% laten vaccineren,

zij zijn, ondanks hun zogenaamde theatrale zwakheid, de enige groep die zich massaal zonder morren heeft laten vaccineren, en met succes, mijn 89-jarig moederke voelt zich nu (na spuit 1) al een stuk veiliger, en ze heeft gelijk

my new heroes,
?

Ze zijn dan ook de enige groep die zich tot nu toe massaal heeft kunnen laten vaccineren.

De andere groepen zijn nog nauwelijks aan bod gekomen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 10:55   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is totaal achterhaald.
Jongeren deden en doen gewoon waar ze zin in hebben. Desnoods zonder veel lawaai.
De ouderen isoleerden zich.
Oei, en toch zijn er zo veel ouderen in het ziekenhuis beland? Hoe kan dat?

Ouderen leven niet enkel in WZC he.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 11:01   #35
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ondanks de doemberichten, ondanks de zogezegde zware bijwerkingen met AZ heeft het gros van onze (hoog)bejaarden doorgezet en zich ?* ratio van 90% laten vaccineren,

zij zijn, ondanks hun zogenaamde theatrale zwakheid, de enige groep die zich massaal zonder morren heeft laten vaccineren, en met succes, mijn 89-jarig moederke voelt zich nu (na spuit 1) al een stuk veiliger, en ze heeft gelijk

my new heroes,
De gevaccineerde 81-jarige die vorige week werd begraven heeft helemaal niks aan jouw applaus, net zoals de WZC bewoners die eenzaam moesten sterven tijdens de lockdown, net zoals de 5993 doden na vaccinatie, nog maar tot 3 april.
Hun nabestaanden applaudisseren vast niet.
Citaat:
Nooit eerder in de geschiedenis van de medicijnwaakhond EMA zijn er zoveel meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen na vaccinatie binnengekomen.
In maart explodeerden de cijfers.
Sinds de derde week van 2021 is het aantal gemelde bijwerkingen en sterfgevallen na vaccinatie sterk gestegen.
Tussen 13 maart en 3 april explodeerde het aantal sterfgevallen.

Tot 13 maart waren er in totaal 3964 overlijdens gemeld en op 3 april, enkele weken later, waren dat er al 5993.
Al 5993 overlijdens na vaccinatie en dat noemt gij dan een succes??
Bij welk dodenaantal vindt je overlijdens door vaccinatie pas een schande? 90%?
Zorg maar goed voor je gevaccineerde moederke, ze zou het nog weleens nodig kunnen gaan hebben na haar 2de of daaropvolgende spuit.
Oud 29 april 2021, 11:12   #36
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Klopt, TV is een grote schuldige in heel dit verhaal. Zonder TV zou men de mensen nooit zo zot gekregen hebben. Voor de rest kan iedere bejaarde die dit circus goedkeurt, beter ASAP doodvallen. De hudige babyboomgeneratie is de meest schandalige , egoïstische en vernielzuchtige generatie die deze planeet ooit bevolkt heeft.
Manipulatie door de leugenmedia is niet enkel de schuldige, van ranst wist heel goed de angst op te wekken en dan mensen te manipuleren om wijs te maken dat vaccinatie de oplossing zou zijn, hij legt dat zelfs haarfijn uit in een video.

De babyboomgeneratie zijn niet de hoogbejaarden die zich hebben laten misleiden, dat is nog de generatie daarvoor, dat zijn degenen die de oorlog nog meemaakten en de raad van mijnheer doktoor als wet aannamen en zonder vragen gehoorzaamden zoals in de tijd van daems.
Daarom hebben ze die oudjes erin kunnen luizen om zich te laten vaccineren en anderzijds omdat de helft ervan al aan alzheimer of dementie lijdt en hun kwakzalver of familie voor hen besliste om te laten vaccineren.
Oud 29 april 2021, 11:35   #37
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De gevaccineerde 81-jarige die vorige week werd begraven heeft helemaal niks aan jouw applaus, net zoals de WZC bewoners die eenzaam moesten sterven tijdens de lockdown, net zoals de 5993 doden na vaccinatie, nog maar tot 3 april.
Hun nabestaanden applaudisseren vast niet.

Al 5993 overlijdens na vaccinatie en dat noemt gij dan een succes??
Bij welk dodenaantal vindt je overlijdens door vaccinatie pas een schande? 90%?
Zorg maar goed voor je gevaccineerde moederke, ze zou het nog weleens nodig kunnen gaan hebben na haar 2de of daaropvolgende spuit.
ondertussen 7766 vaccinatiedoden en 330000 gewonden

https://principia-scientific.com/eur...+-+Latest+News)

Pfizer/BioNTech:
* 4293 doden
* 144.607 gewonden

Moderna:
* 2094 doden
* 15.979 gewonden

AstraZeneca:
* 1360 doden
* 169.386 gewonden

Janssen (Johnson & Johnson):
* 19 doden
* 246 gewonden

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 29 april 2021 om 11:37.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 11:50   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
ondertussen 7766 vaccinatiedoden en 330000 gewonden

https://<b><u>principia-scientific</...+-+Latest+News)

Pfizer/BioNTech:
* 4293 doden
* 144.607 gewonden

Moderna:
* 2094 doden
* 15.979 gewonden

AstraZeneca:
* 1360 doden
* 169.386 gewonden

Janssen (Johnson & Johnson):
* 19 doden
* 246 gewonden
https://www.desmog.com/principia-sci...international/

Principia Scientific International (PSI) is an organisation based in the United Kingdom which promotes fringe views and material to claim that carbon dioxide is not a greenhouse gas.
Oud 29 april 2021, 12:10   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Oei, en toch zijn er zo veel ouderen in het ziekenhuis beland? Hoe kan dat?

Ouderen leven niet enkel in WZC he.
De ouderen zijn doorgaans wel voorzichtiger, uit eigenbelang. Ja, ze werden als eersten gevaccineerd.

De teneur op dit forum die ik nu al maanden vaststel is dat die ouderen nu de schuld krijgen van de vrijheidsbeperking van de jongere bevolking. Dit is uiteraard belachelijk.
Plus, het feit dat de ouderen als eersten gevaccineerd worden zou de bron van ergere varianten zijn, schadelijk voor die jongere bevolking. Dit is nog belachelijker.

Kijk. Het voordeel van een forum en sociale media is onder andere dat iemand zijn frustraties kwijt kan die hij/zij in de normale omgang niet kwijt kan.
Dit is hier duidelijk merkbaar.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 12:20   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De teneur op dit forum die ik nu al maanden vaststel is dat die ouderen nu de schuld krijgen van de vrijheidsbeperking van de jongere bevolking. Dit is uiteraard belachelijk.
Die vrijheidsbeperkingen werden VOOR de ouderen ingevoerd. Sommige ouderen waren daar niet mee akkoord, maar velen stonden toch te juichen hiervoor.

De strikt enige reden om die vrijheidsbeperkingen in te voeren kwamen van het gegeven dat men ouderen niet wilde laten isoleren, maar "meedoen met iedereen" en toch wilde vermijden dat ze teveel dood gingen (wat uiteindelijk niet is gelukt want die methode werkt niet natuurlijk).

Citaat:
Plus, het feit dat de ouderen als eersten gevaccineerd worden zou de bron van ergere varianten zijn, schadelijk voor die jongere bevolking. Dit is nog belachelijker.
Nee, dat is zo niet. Het gegeven dat jongeren belet werden - in naam van de ouderen - van zich te besmetten vorig jaar met een mildere versie van het virus, maakt dat zij niet alleen hun levensjaar kwijt zijn, maar nu ook nog eens onbeschermd een nijdiger virus over zich krijgen.

Het is uiteraard het vaccin niet dat maakt dat die virussen nu nijdiger zijn. Dat kan in de toekomst misschien, maar nu nog niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2021 om 12:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be