Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2021, 14:48   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jamaar ja, je zal zo maar een test moeten afnemen he,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 14:54   #22
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, kijk, dat dateert van september vorig jaar, ondertussen zijn die speekseltesten goed onderzocht en zijn de resultaten heel erg bevredigend. Maar 't zal wel weer zoals met die geneesmiddelen zijn, he, "nog niet genoeg bewijs" en zo.
een rapport van half oktober, ondertussen moet men bestellingen plaatsen etc.

ik heb géén voorkeur echt niet, maar die molen draait zéér langzaam
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 14:59   #23
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut. Ondertussen staat vast dat speekseltesten minstens even efficient zijn als die neus dinges:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....09.20149534v1

Het grootste probleem met speekseltesten is dat ze te eenvoudig zijn, en geen medisch personeel vereisen. Hierdoor zou de doktersbende hun controle verliezen.

In Frankrijk gingen ze ook speekseltesten op de markt brengen, tot de medische wereld (labo's, apothekers die ook de testen afnemen en zo) protesteerden.

Dus blijft men dat onaangename neus gedoe doen, want de medische wereld moet in controle blijven he. Stel U voor zeg, dat burgers zelf hun plan zouden trekken.

Dat is zoals ivermectine en zo he: stel U voor zeg, dat ge uzelf zou kunnen verzorgen, dan zou het spectakel in IC en zo niet meer kunnen plaatsvinden. Meer nog, mensen zouden - pure horror - niet meer hysterisch kunnen gaan doen over covid.
Precies. Dat verklaart ook waarom ze kanker liever ondoeltreffend behandelen met snijden, chemo en bestraling dan doeltreffend met paardenbloemwortel, citroensap, zuiveringszout, organisch zwavel en colloïdaal zilver. De patiënt zou eens zichzelf kunnen gaan genezen...
Oud 6 mei 2021, 15:04   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag: moeten die PCR tests per se in de neusholte genomen worden? Waarom niet eens in de keel of (zoals een van onze virologen reeds een paar maal heeft vermeld) gewoon in het speeksel?
Ik heb al zes tests gehad, vijf in de keel en één (in Portugal) in de neus; dat laatste was niet leuk. Zo te zien moet ik niet alleen Portugal, maar voortaan ook België en Frankrijk mijden.

Geen wonder, landen met een machtige medische lobby.
Oud 6 mei 2021, 15:33   #25
denkimi
Banneling

Standaard

Al pacino heeft blijvende schade aan zijn neus opgelopen door het snuiven van valse cocaine tijdens de opnames van scarface.

Het zou mij dus niet verbazen als er ondertussen al enkele miljoenen mensen met blijvende schade aan hun neus veroorzaakt door pcr tests rondlopen in de wereld.

Laatst gewijzigd door denkimi : 6 mei 2021 om 15:34.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 17:22   #26
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het zou mij dus niet verbazen als er ondertussen al enkele miljoenen mensen met blijvende schade aan hun neus veroorzaakt door pcr tests rondlopen in de wereld.
Eén vrouw alvast wel, en niet aan haar neus..zij verloor hersenvocht na een pcr-test.
Oud 6 mei 2021, 22:34   #27
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Tussen al die ijverig afgenomen neustesten zullen er wel "een paar" zijn die de lamina cribrosa beschadigd hebben.

Dit dunne beenplaatje is dooraderd met reukzenuwen en bloedvaten en maakt deel uit van de bloed/hersenbarrière.
Beschadiging heeft tot gevolg dat vuile deeltjes die normaal in "de neusfilter " zitten direct bij de hersenen gebracht worden.
Nog afgezien van het feit dat die swiffers zelf deeltjes kunnen verliezen > microplastic

Citaat:
A fractured cribriform plate can result in olfactory dysfunction, septal hematoma, cerebrospinal fluid rhinorrhoea (CSF rhinorrhoea), and possibly infection which can lead to meningitis. CSF rhinorrhoea (clear fluid leaking from the nose) is very serious and considered a medical emergency.
Wat te denken van achterlijke ouders die hun tweejarigen zo'n stok in hun neus laten duwen?
Goed, de mensheid doet maar.
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 6 mei 2021 om 22:38.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 22:42   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die wattenstaafjes zijn zodanig eigenaardig gefabriceerd met allerlei materialen die afbreken en in het vlees blijven steken en tot gezwellen uitgroeien.
Ze kunnen dat niet operatief verwijderen ook.
Ze voldoen niet aan de iso normen en mogen zelfs niet het EC label dragen.

Maar ze zien door de vingers en kregen het toch.

Uitgebreid verslag met microscopische foto's in mijn uiterst leerzaam draadje covid fake of niet.

Post 1836

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 mei 2021 om 23:08.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 09:23   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het kan ook langs uw gat, er zijn liefhebbers die staan te trappelen om dagelijks te gaan.
Oud 7 mei 2021, 09:29   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het kan uiteraard maar als ik het goed heb is het puur om conteminatie tegen te houden van eten, vape enz. Een cola is al genoeg om positief te testen en door diep in de neus te gaan vermijden ze dit.
In elk geval, ik denk dat bv. een PCR-test in de neus afnemen bij jonge kinderen voor veel van die schapen een traumatische ervaring moet zijn.
Oud 7 mei 2021, 09:38   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Eén vrouw alvast wel, en niet aan haar neus..zij verloor hersenvocht na een pcr-test.
Dat is dan werkelijk zeer ernstig. Van anatomie weet ik niet zoveel, maar om met die wisser tot aan het hersenvlies te geraken en het bovendien te beschadigen (met verlies van hersenvocht), moet de betrokken arts of verpleger wel erg roekeloos zijn tewerk gegaan.
Oud 7 mei 2021, 09:45   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Tussen al die ijverig afgenomen neustesten zullen er wel "een paar" zijn die de lamina cribrosa beschadigd hebben.

Dit dunne beenplaatje is dooraderd met reukzenuwen en bloedvaten en maakt deel uit van de bloed/hersenbarrière.
Beschadiging heeft tot gevolg dat vuile deeltjes die normaal in "de neusfilter " zitten direct bij de hersenen gebracht worden.
Nog afgezien van het feit dat die swiffers zelf deeltjes kunnen verliezen > microplastic
Wat te denken van achterlijke ouders die hun tweejarigen zo'n stok in hun neus laten duwen?
Goed, de mensheid doet maar.
“Lamina cribrosa”. Dat noteer ik om er eens wat meer over op te zoeken.
Het is dus een dun beenplaatje. In elk geval moet je als arts of verpleger een grote lomperik zijn om daar geen rekening mee te houden.
Oud 7 mei 2021, 09:46   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan werkelijk zeer ernstig. Van anatomie weet ik niet zoveel, maar om met die wisser tot aan het hersenvlies te geraken en het bovendien te beschadigen (met verlies van hersenvocht), moet de betrokken arts of verpleger wel erg roekeloos zijn tewerk gegaan.
In het huidige protocol zijn voorhamers tegenwoordig verboden om dat staafje erin te krijgen. Misschien was dat in het begin niet zo
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 09:48   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het huidige protocol zijn voorhamers tegenwoordig verboden om dat staafje erin te krijgen. Misschien was dat in het begin niet zo
Zijn ze nu overgeschakeld op een “klopboormachine”?
Oud 7 mei 2021, 22:15   #35
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Lamina cribrosa”. Dat noteer ik om er eens wat meer over op te zoeken.
Het is dus een dun beenplaatje. In elk geval moet je als arts of verpleger een grote lomperik zijn om daar geen rekening mee te houden.
Lomp personeel, spartelende peuters, panikerende proefkonijnen...
https://www.youtube.com/watch?v=_MYaYmpIB70

En dat terwijl het niet noodzakelijk is om die potentieel risicovolle test af te nemen.

Waarom zouden ze het dan wel zo doen?
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 7 mei 2021 om 22:27.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 22:23   #36
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Lomp personeel, spartelende peuters, panikerende proefkonijnen...
https://www.youtube.com/watch?v=_MYaYmpIB70

En dat terwijl er geen noodzaak bestaat om die potentieel risicovolle test af te nemen.

Waarom zouden ze het dan wel zo doen?
Zo een stokje komt van zijn leven niet in mijn neus. Ik zal er wel een keer op niezen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 08:53   #37
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut. Ondertussen staat vast dat speekseltesten minstens even efficient zijn als die neus dinges:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....09.20149534v1

Het grootste probleem met speekseltesten is dat ze te eenvoudig zijn, en geen medisch personeel vereisen. Hierdoor zou de doktersbende hun controle verliezen.

In Frankrijk gingen ze ook speekseltesten op de markt brengen, tot de medische wereld (labo's, apothekers die ook de testen afnemen en zo) protesteerden.

Dus blijft men dat onaangename neus gedoe doen, want de medische wereld moet in controle blijven he. Stel U voor zeg, dat burgers zelf hun plan zouden trekken.

Dat is zoals ivermectine en zo he: stel U voor zeg, dat ge uzelf zou kunnen verzorgen, dan zou het spectakel in IC en zo niet meer kunnen plaatsvinden. Meer nog, mensen zouden - pure horror - niet meer hysterisch kunnen gaan doen over covid.
Straf eigenlijk.
Alleszins, nu herinner ik me zeker dat bij mijn test in Gasthuisberg - vorig najaar - er geen gepeuter in de neus aan te pas kwam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be