Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2021, 13:35   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2
Of minstens: toegankelijk voor iedereen.

Vb. je zou moeten kunnen opteren om al je verdiende centen aan te wenden voor je eerste woning te kunnen aanschaffen.
Als ge hiermede bedoeld dat de privé de tweede pijler onder de vorm van een kapitaal uitkeert, terwijl de statutaire ambtenaren hem onder de vorm van een rente krijgen. Waarom de statutaire ambtenaren hem ook niet onder de vorm van een kapitaal geven ? Elk voordeel heeft zijn nadeel, ook hier weer, en het zal veelal persoonsgebonden zijn.
Laat zowel de privé (hier dan enkel de gelukkigen, de anderen kunnen er maar van dromen) als de statutaire ambtenaren de keuze tussen uitkering in kapitaal, of in rente.
Maar ook niet onbelangrijk. Hef geen pensioenbijdragen in de privé meer boven een jaarwedde van 60000€, en gebruik deze bijdragen dan voor de tweede pijler.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 13:59   #22
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Een groepsverzekering is legale belastingontduiking.O ja, ik geniet er ook van.
Oud 13 mei 2021, 15:02   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als ge hiermede bedoeld dat de privé de tweede pijler onder de vorm van een kapitaal uitkeert, terwijl de statutaire ambtenaren hem onder de vorm van een rente krijgen. Waarom de statutaire ambtenaren hem ook niet onder de vorm van een kapitaal geven ? Elk voordeel heeft zijn nadeel, ook hier weer, en het zal veelal persoonsgebonden zijn.
Laat zowel de privé (hier dan enkel de gelukkigen, de anderen kunnen er maar van dromen) als de statutaire ambtenaren de keuze tussen uitkering in kapitaal, of in rente.
Maar ook niet onbelangrijk. Hef geen pensioenbijdragen in de privé meer boven een jaarwedde van 60000€, en gebruik deze bijdragen dan voor de tweede pijler.
In het raam van deze draad bedoel ik met 'toegankelijk voor iedereen' wel degelijk 'toegankelijk voor alle werknemers en bedienden'.

Verder ben ik zelf wel voorstander om die ouderwetse statuten van privé, zelfstandige en ambtenaar in één stelsel te gieten. Zo simpel en zo transparant mogelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 15:35   #24
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het raam van deze draad bedoel ik met 'toegankelijk voor iedereen' wel degelijk 'toegankelijk voor alle werknemers en bedienden'.

Verder ben ik zelf wel voorstander om die ouderwetse statuten van privé, zelfstandige en ambtenaar in één stelsel te gieten. Zo simpel en zo transparant mogelijk.
Er zijn voor mij maar twee statuten mogelijk: die van werknemer of die van zelfstandig. Een ambtenaar is een werknemer die geen appart statuut nodig heeft. Het enig verschil zou in het intern regelment moeten zijn, die per bedrijf of organisatie kan verschillen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:31   #25
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Er zijn voor mij maar twee statuten mogelijk: die van werknemer of die van zelfstandig. Een ambtenaar is een werknemer die geen appart statuut nodig heeft. Het enig verschil zou in het intern regelment moeten zijn, die per bedrijf of organisatie kan verschillen.
En een zelfstandige moet een minimum vastgesteld bedrag aan de sociale zekerheid betalen,niet zoals nu bijna niks bijdragen en toch hetzelfde pensioen als een werknemer krijgen en als het corona-crisis is het viervoudige.
Oud 14 mei 2021, 20:56   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De helft van de zelfstandigen nodigt de andere helft uit, als goede klant en bla bla, op de evenementen van het grote wielrennergebeuren, en trekt de kosten af,
terwijl de andere helft de eerste helft uitnodigt in de loges van het voetbal ...

Er is nog werk aan de winkel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 11:11   #27
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
En een zelfstandige moet een minimum vastgesteld bedrag aan de sociale zekerheid betalen,niet zoals nu bijna niks bijdragen en toch hetzelfde pensioen als een werknemer krijgen en als het corona-crisis is het viervoudige.
Mijn beste vriend, weet jij eigenlijk wel goed wat een zelfstandige aan bijdragen, taksen, lasten en andere zever allemaal betaald?
Wat de risico's zijn en hoeveel uren je dan werkt?
Ik wil u anders wel eens uitnodigen zodat je onzin zoals hierboven niet meer neerpent.
En als het dan toch zo lucratief is waarom wordt u dan geen zelfstandige, niemand houdt u tegen?
Ik kan je dan alvast één gouden regel meegeven, neem voor jezelf nooit meer dan 1/4 van wat in je schuif ligt de rest is voor allerhande onkosten.
Oud 16 mei 2021, 14:15   #28
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Mijn beste vriend, weet jij eigenlijk wel goed wat een zelfstandige aan bijdragen, taksen, lasten en andere zever allemaal betaald?
Wat de risico's zijn en hoeveel uren je dan werkt?
Ik wil u anders wel eens uitnodigen zodat je onzin zoals hierboven niet meer neerpent.
En als het dan toch zo lucratief is waarom wordt u dan geen zelfstandige, niemand houdt u tegen?
Ik kan je dan alvast één gouden regel meegeven, neem voor jezelf nooit meer dan 1/4 van wat in je schuif ligt de rest is voor allerhande onkosten.
Niet iedere zelfstandige werkt veel, niet iedere zelfstandige is rijk. Ik ken er zelfs een die minstens 90 uur per week hard labeur doet, en dan moet het papierwerk nog gedaan worden. Hij verdient niet slecht als ik zijn wagens en villa bekijk. Een goeie kameraad is veel in zijn zaak, nu ja veel, maar werkt waarschijnlijk geen 15 uur per week. Hij geeft toe al 5 jaar geen winst te maken. Dat is niet te zien aan zijn wagens en grote villa, hij is wel enige zoon en teert op het familie fortuin.
Van hem hoor ik al die onnozelheden als gsm abonnementen van kinderen op naam van de zaak.
Oud 16 mei 2021, 16:33   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Niet iedere zelfstandige werkt veel, niet iedere zelfstandige is rijk. Ik ken er zelfs een die minstens 90 uur per week hard labeur doet, en dan moet het papierwerk nog gedaan worden. Hij verdient niet slecht als ik zijn wagens en villa bekijk. Een goeie kameraad is veel in zijn zaak, nu ja veel, maar werkt waarschijnlijk geen 15 uur per week. Hij geeft toe al 5 jaar geen winst te maken. Dat is niet te zien aan zijn wagens en grote villa, hij is wel enige zoon en teert op het familie fortuin.
Van hem hoor ik al die onnozelheden als gsm abonnementen van kinderen op naam van de zaak.
Och, een klassiek patroon van familiezaken is nog altijd, dat de ouders het opbouwen met (zeer) hard te werken, de kinderen de zaak verder uitbouwen, en de kleinkinderen het tenslotte naar de knoppen helpen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be