![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Daar ben ik me van bewust ja. Hij waakt er over dat iemand geen dertig jaar krijgt als voor het gepleegde misdrijf normaal twintig jaar de norm is. Hij poogt niet om iemand die een roofmoord pleegde weg te laten komen omdat de wetgeving vol hiaten en achterpoortjes zit. Zo zou het moeten zijn. En dat meen ik oprecht. Al ben ik niet naïef en weet ik ook wel dat dit niet werkt in de praktijk.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als het proces niet aan de regels voldoet, kan je ook niet schuldig bevonden worden. Uw mening is dan ook een contradictio in terminis. Welke rechten van de verdediging zou je graag afgeschaft zien? Want dat is wat je wil, je wil er suggesties van maken in plaats van regels.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan krijgen ze een “anonieme tip” en mogen ze er iets mee doen.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan ook diegene die u mag aanklagen voor schadevergoeding als blijkt dat ze niets hebben tegen u. U moet namelijk bewijzen dat er fouten gemaakt zijn en door wie. Start de procedure maar op tegen onbekenden.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die blinde orders naleven van mensen die niet eens verkozen zijn en ongrondwettelijk handelen, de burger durven professoren en aanmanen voor iets waar ze zelf in tienvoud schuldig aan zijn; heeft mij wel wakker geschud. Big Brother ZOEKT voorbeelden/problemen om voor de ware problematiek tz schuiven en goedkoop pestbeleid te voeren.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toegegeven: in minstens één obediëntie zijn dat soort aan het uitsterven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar omdat ik het niet gedaan heb, weet ik zeer zeker wat het beste voor mij is. Deze democratie is reeds dood, haar wet brengt de dood maar de Geest het leven. 2 Korinthe 3:6
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden in vele gevallen, niet alle, nogal eigen interpretaties van regels gebruikt of misbruikt. 90% van de correctionele zaken draaien nadelig uit en slechts weinige daarvan worden door cassatieberoep aanvaardt.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn slechte gewoontes die blijven duren en als gewoon worden beschouwd tot iemand op een adequate en accurate wijze protesteert.
Zo ook hier in het onderwerp van discussie. Slechte gewoontes, bij de politie. Hoogstwaarschijnlijk was niemand zich al jaren van enig kwaad bewust. De klokkenluiders doen hun werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |