![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Tenslotte hebben wij toch een uitstekende verzorgingsstaat door SZ waarbij elke belastingbetaler/burger verzekerd mag zijn van de nodige, betaalbare medische verzorging door de bijdragen aan SZ én nog eens als lid van een ziekenfonds. Nu komen zeveren dat zulke verzekeringsmaatschappijen, zoals altijd en élke verzekering, ook proberen hun verantwoordelijkheid te ontlopen om uitkeringen dmv kleine letterkes op het contract te kunnen vermijden, is een open deur intrappen. Verzekeringsmaatschappijen staan er immers voor bekend om mensen zelf te doen betalen en de hele factuur in de schoenen te schuiven, ondanks dat ze ervoor verzekerd waren. Wel premies betalen maar nul op het rekest krijgen als er moet worden uitbetaald: verzekeringsmaatschappijen ten voeten uit en hospitalisatieverzekeringen/maatschappijen vormen daarop helemaal geen uitzondering, het zijn tenslotte geen liefdadigheidsinstellingen, zij willen ook winst maken en liefst zoveel mogelijk en dat bieden de kleine letterkes en het vakjargon van elke verzekering. En dan nog een verzekering door de hebzuchtige bandieten van bank belfius.
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 15 mei 2021 om 16:58. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hier in Frankrijk is het totaal gratis als je naar een openbaar hospitaal gaat. In een prive kliniek is het aan de normen die ze daar aangeven, er zijn er die ook "gratis" zijn, er zijn er waar je bijbetaalt. Maar de "prive" is totaal opzij gezet in de covid "crisis", zodat het tenminste een "crisis" kon zijn.
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(daar weet ik nu eens geen bal van ...) Maar ik heb wel eens (vijf jaar terug) op een vrijdagavond/nacht naar de spoed gemoeten, waar ze een camera in mijn slagaderen duwden tot bijna aan mijne tikker. Daarna nog vier dagen moeten blijven ongeveer. Ik moest iets van 40 euro opleggen, en daar trok ik nog 30 euro van terug van de hospitalisatieverzekering. Mijn eten thuis is duurder (, en de verpleegster ouder). De ambulance was wel duur. 75 euro ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van dergelijke formule heb ik nog niet gehoord. Wat is dan wel gedekt dat niet standaard door een mutualiteit of het HZIV is gedekt ?
|
|
|
|