Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2021, 12:30   #21
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Zou het kunnen dat enkel de niet-gevaccineerden nog helder en logisch kunnen denken? Misschien zit er in die vaccins ook iets dat de hersenen verzwakt? Binnenkort lopen ze waarschijnlijk allemaal rond als de Flip: The Living Dead of zoiets...!?

We worden witte raven, Oma! Geniet van je status!
Als ik sommigen van die gevaccinneerden hier bezig hoor dan ben ik daar vrijwel zeker van. Of het kan ook met de ouderdom te maken hebben.
Erra555 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 17:44   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem met dit soort zever is dat het de maniakken aan de andere kant van de schaal (de TV-virologen panikeurs) natuurlijk toelaat om elke kritiek als zever van de hand te doen.

Erw heeft gelijk hier: dit is niet gebaseerd op wetenschap die je in een paper kan lezen. Wel, dan is het "wetenschappelijk" waardeloos. Ik heb het niet over peer review, ik heb het over wetenschappelijk onderzoek waar een paper over geschreven werd. Dat kan nog altijd fouten bevatten, maar tenminste is dan wetenschappelijk duidelijk aangegeven waar men zijn mosterd vandaan haalt en wat men nu precies wel, en wat niet, gevonden heeft.

Hoe meer onderzoek er over die vaccins tevoorschijn komt, hoe beter het nieuws eigenlijk is, en hoe meer a priori mogelijke problemen uiteindelijk zich niet schijnen voor te doen.

Deze vaccins:
- geven voorlopig heel spectaculaire bescherming tegen zware ziekte
- verknoeien uw natuurlijke immuniteit niet, in tegendeel
- beletten U niet van, indien je toch geinfecteerd wordt, natuurlijke immuniteit bij op te doen.

Wat wel juist is, is dat deze vaccins:
- gebaseerd zijn op een oud virus en hoe langer hoe minder beschermen tegen verdere en verdere varianten (maar merkwaardig genoeg nog altijd vrij goed tegen zware ziekte)
- een kleiner repertoire antilichamen geven dan een natuurlijke infectie (maar dat dus aangevuld wordt als je toch een infectie opdoet).

Het lijkt er dus op dat de immuniteit veroorzaakt door deze vaccins geen nefaste effecten lijkt te hebben ten aanzien van uw natuurlijke immuniteit, maar wel, gezien de ouderdom van het virus waarop het gebaseerd is, minder en minder pertinent zijn om transmissie tegen te gaan ; maar wel voorlopig nog beschermen tegen zware ziekte.
Infowars kan ofwel:
- niet lezen
- zit weer te liegen

Wat het Crick Insitute zegt is:

https://www.eurekalert.org/pub_relea...-pvr060321.php

Levels of antibodies in the blood of vaccinated people that are able to recognise and fight the new SARS-CoV-2 Delta variant first discovered in India (B.1.617.2) are on average lower than those against previously circulating variants in the UK, according to new laboratory data from the Francis Crick Institute and the National Institute for Health Research (NIHR) UCLH Biomedical Research Centre, published today (Thursday) as a Research letter in The Lancet.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 juli 2021 om 17:44.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 18:10   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het beschermd goed tegen covid, de ongrijpbare.

Maar je wordt aan al de rest ziek.
Oud 23 juli 2021, 00:37   #24
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

Bestaat er genetische immuniteit zonder antilichamen tegen covid19 in je bloed??

sommige mensen worden nooit ziek, al lopen zij in risico zones.

dan heb je geen prikje nodig

is net als griep, paar griepvirussen worden supersnel afgemaakt door je afweer systeem, zo gaat het ook tegen corona virussen

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 04:55   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Bestaat er genetische immuniteit zonder antilichamen tegen covid19 in je bloed??
Ja, dat heet het aangeboren immuunsysteem. Blijkbaar is het vooral bij kinderen nogal stevig beschermend tegen corona. In vele gevallen is dat systeem niet toereikend, en moet het adaptieve immuunsysteem bijspringen (met antilichamen en zo), maar de eerste lijn verdediging is het aangeboren immuunsysteem dat inderdaad in sommige gevallen kan volstaan. Als dat volstaat, zijn daar nadien geen sporen van te vinden, ttz, men zal denken dat je nooit besmet was. In werkelijkheid, maar dit is heel recent onderzoek, "leert uw aangeboren immuunsysteem ook bij", maar men weet niet echt goed hoe en men weet vooral niet hoe dat nadien vast te stellen. Men vermoedt dat die cellen die het meest succesvol de vijand konden aanpakken, zich meer gaan vermenigvuldigen waardoor uw aangeboren systeem nadien ook beter gewapend is tegen een verdere invasie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2021 om 05:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 06:15   #26
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Je kan als risicopatiënt dus kiezen: je laten vaccineren of baby's eten.

On topic: het komt er dus op aan om eens gevaccineerd minstens elk jaar opnieuw covid te krijgen zodat je steeds beschermd blijft. Als je het enkele jaren niet opdoet wordt het weer gevaarlijk ... let the beast go ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 06:17   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
On topic: het komt er dus op aan om eens gevaccineerd minstens elk jaar opnieuw covid te krijgen zodat je steeds beschermd blijft. Als je het enkele jaren niet opdoet wordt het weer gevaarlijk ... let the beast go ...
Tenzij men kan bijbenen met de updates van vaccins, maar ik denk inderdaad dat het bovenstaande volstaat om corona "in evenwicht" te krijgen. Dat is ook zo met griep he.

Dat was mijn idee van in het begin: rap door die zure appel bijten, en hup, we zijn klaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2021 om 06:20.
Oud 23 juli 2021, 07:04   #28
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tenzij men kan bijbenen met de updates van vaccins, maar ik denk inderdaad dat het bovenstaande volstaat om corona "in evenwicht" te krijgen. Dat is ook zo met griep he.

Dat was mijn idee van in het begin: rap door die zure appel bijten, en hup, we zijn klaar.

Dat had niet goed gekomen denk ik. Men wordt echt wel zieker van covid dan van de griep. De hospitalen zouden onder de voet zijn gelopen. De grote meerderheid van de bevolking zou een groot deel van de maatregelen toch zelf hebben genomen. Er zouden voedsel- en bevoorradingsproblemen hebben plaatsgevonden. Buiten dat er een aantal onnodige, belachelijke, ongrondwettelijke en soms contraproductieve maatregelen zijn genomen denk ik dat de overheden niet slecht gehandeld hebben voor het belang van de eigen bevolking op dat moment. De rekening volgt natuurlijk nog.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 07:36   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat had niet goed gekomen denk ik. Men wordt echt wel zieker van covid dan van de griep. De hospitalen zouden onder de voet zijn gelopen.
Dat is allemaal niet erg. Een paar honderdduizend doden zou niet echt een probleem geweest zijn, en dat zouden we helemaal niet gehaald hebben. Je doet niet iets aan een maatschappij omdat er een paar procentjes van gaan sterven he.

Citaat:
De grote meerderheid van de bevolking zou een groot deel van de maatregelen toch zelf hebben genomen.
Dat is juist het idee, he, dat iedereen zijn eigen kosten-baten analyse maakt en daarnaar handelt. Dan zijn er geen "verplichtingen" nodig.

Veel erger dan wat men GEDWONGEN heeft kan het in elk geval niet worden zou ik denken. Mensen die niet meer gaan werken, verliezen dan hun baan, en iemand anders die wel de moed heeft kan dan die baan inpakken he, en misschien zelfs meer verdienen bij schaarste. Men moet namelijk zijn kost van schrik niet op anderen afwentelen.

Citaat:
Er zouden voedsel- en bevoorradingsproblemen hebben plaatsgevonden.
Helemaal niet meer dan nu he. Want het zou opportuniteiten gegeven hebben voor de velen die geen groot risico hadden. Het kon in elk geval niet erger zijn dan wat men gedaan heeft he.
Oud 24 juli 2021, 14:41   #30
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat enkel de niet-gevaccineerden nog helder en logisch kunnen denken? Misschien zit er in die vaccins ook iets dat de hersenen verzwakt? Binnenkort lopen ze waarschijnlijk allemaal rond als de Flip: The Living Dead of zoiets...!?

We worden witte raven, Oma! Geniet van je status!
Ik vind het verbijsterend dat sheeple hun gezond verstand opeens niet meer kunnen of willen gebruiken voor hun zelfbescherming maar blindelings politieke psychopaten volgen die hen opdragen tot zelfdestructie via experimentele vaccins.

Soit, ze doen maar wat ze niet kunnen laten, ik gebruik datzelfde grondwettelijke recht op zelfbeschikking om te kiezen mij niet vrijwillig te laten vaccineren, ook niet door blufpoker en met loze bedreiging van een onwettige verplichting, ondanks de etiketjes die ze menen mij te moeten opplakken en die mij niet in het minst boeien.

En er zijn heel wat meer witte raven dan ze weten maar ze vliegen onder de radar zonder gevolgd te kunnen worden...old school....en dat zullen ze geweten hebben bij de volgende verkiezingen.
Oud 24 juli 2021, 16:10   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat had niet goed gekomen denk ik. Men wordt echt wel zieker van covid dan van de griep. De hospitalen zouden onder de voet zijn gelopen.
Dat hoeft niet zo te zijn, je kunt mensen ook thuis verzorgen en door het los te laten verzwakt een virus ook veel vlugger via evolutie. Het kon dus evengoed een pak minder doden zijn.

Noem eens 1 land die het heeft losgelaten en waar je 4 keer zoveel doden had. Japan en Zuid-Korea hebben net minder doden niettegenstaande geen lockdowns en een massa besmettingen, tenzij daar iets anders speelt zoals een bruisbescherming met een ander virus.

sep 2020
https://www.news-medical.net/news/20...searchers.aspx
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 16:41   #32
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier meer uitleg over wat ik bedoel dat lockdowns de evolutie van virussen nadelig beïnvloeden, ik heb er maar een afzonderlijke topic van gemaakt.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=260233
Oud 24 juli 2021, 19:05   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BREAKING NEWS: De farmaceutische industrie heeft in haar kaarten laten kijken bij monde van de Brits-Amerikaanse Oxford topwetenschapper David LV Bauer die online toegeeft dat de eerste twee vaccin injecties het immuunsysteem zodanig hebben verzwakt dat alle gevaccineerden TIEN BOOSTERS PER JAAR GAAN NODIG HEBBEN om het oude immuunsysteem weer op peil te krijgen...:

https://www.infowars.com/posts/video...immune-system/

Dat dit nieuws gebracht wordt door Alex Jones, die door sommigen wordt afgedaan als een hystericus, doet niets terzake. In het (overigens zeer informatieve) filmpje hoor en zie je de wetenschapper zelf aan het woord...

(Voor degenen die de moeite willen nemen om de video te bekijken: van 1:30 min tot 3:00 is een fragment uit een speelfilm ingelast dat u gerust kan skippen. Het filmfragment laat een schurk zien die met opzet virussen in de wereld verspreidt...)

In het filmpje zien we verder ook de Canadese premier Justin Trudeau aan het woord, die slaafs aan de pharma industry aankondigt dat hij voor zijn bevolking al tientallen/honderden miljoenen boosters heeft besteld bij Pfizer voor de komende tijd, tot en met 2024...! Dat belooft!

Trek zelf uw conclusies! Vergt beetje geduld maar loont beslist de moeite!

Ik ben gelukkig niet gevaccineerd dus ik heb al deze troep niet nodig in mijn gezonde lichaam! Hopelijk zitten jullie in hetzelfde kamp! Veel geluk jongens (en meisjes)!
Zeer betrouwbare bron. Dank u.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 19:54   #34
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zeer betrouwbare bron. Dank u.
Uw antenne staat duidelijk gericht naar de onbetrouwbare MSM media. En omdat uw geliefkoosde media mijn bron in het verdomhoekje heeft geplaatst wegens hoog waarheidzoekersgehalte volgt u blindelings hun framing politiek. Arme ziel toch! In plaats van zelf eens dingen na te trekken in plaats van u alles te laten voorkauwen door de waardeloze Mainstream media. Het zal wel gemakzucht zijn zeker die u motiveert?

Gisteren werd er in Duitsland nog een MSM vrouwtje op heterdaad betrapt op bedrieglijke journalistiek: ze had voorafgaand aan een reportage over de overstromingen haar gezicht ingesmeerd met modder om te veinzen dat ze actief had meegeholpen aan de opkuis bij de getroffen bewoners...:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07...oor-liveversl/

Gelukkig was iemand in staat gebleken om haar walgelijke daad stiekem te filmen...

Dat is nu de MSM waar jij geloof aan hecht zie!

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 24 juli 2021 om 19:56.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 19:58   #35
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik vind het verbijsterend dat sheeple hun gezond verstand opeens niet meer kunnen of willen gebruiken voor hun zelfbescherming maar blindelings politieke psychopaten volgen die hen opdragen tot zelfdestructie via experimentele vaccins.

Soit, ze doen maar wat ze niet kunnen laten, ik gebruik datzelfde grondwettelijke recht op zelfbeschikking om te kiezen mij niet vrijwillig te laten vaccineren, ook niet door blufpoker en met loze bedreiging van een onwettige verplichting, ondanks de etiketjes die ze menen mij te moeten opplakken en die mij niet in het minst boeien.

En er zijn heel wat meer witte raven dan ze weten maar ze vliegen onder de radar zonder gevolgd te kunnen worden...old school....en dat zullen ze geweten hebben bij de volgende verkiezingen.
Ja maar welke partij bij ons levert openlijk kritiek op de corona waanzin? In Nederland enkel Forum voor Democratie van Thierry Baudet... En hier? Hier steken ze gedwee hun kop in het zand, bang om hun jobke te verliezen!
Oud 24 juli 2021, 20:24   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hier meer uitleg over wat ik bedoel dat lockdowns de evolutie van virussen nadelig beïnvloeden, ik heb er maar een afzonderlijke topic van gemaakt.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=260233
Fuck zeg, ze waren mis met het poliovaccin en het pokkenvaccin.

Zonder zou de wereld nu veel beter zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 20:53   #37
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Fuck zeg, ze waren mis met het poliovaccin en het pokkenvaccin.

Zonder zou de wereld nu veel beter zijn.
De oorspronkelijke Polio en pokken vaccins bevatten het complete levende virus (Polio nog steeds in Afrika), uiteraard gaat dat goed helpen want ze besmetten letterlijk iedereen. Ken je er nog zo?

Ik kom met een degelijke en wetenschappelijk verantwoorde uitleg over de directe gevolgen van lockdowns op virus evolutie.
Oud 24 juli 2021, 23:09   #38
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Leuk dat al mijn berichten hier dubbel effect gaan sorteren dankzij mijn nieuwe "handtekening" onderaan...
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 24 juli 2021 om 23:10.
Oud 24 juli 2021, 23:24   #39
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar welke partij bij ons levert openlijk kritiek op de corona waanzin? In Nederland enkel Forum voor Democratie van Thierry Baudet... En hier? Hier steken ze gedwee hun kop in het zand, bang om hun jobke te verliezen!
Baudet is antisemitisch extreemrechts tuig van de richel.
Hij is een onbenul die niet eens zijn partij kon samenhouden, zijn knieval voor complottheoristen en antivaxxers is zielig en pathetisch en zal hem niet redden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 23:59   #40
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Er zouden voedsel- en bevoorradingsproblemen hebben plaatsgevonden...
Dankzij het onvermogen van de overheid, gebeurt dat vandaag nog steeds:

"In een aantal Britse supermarkten zijn er problemen met de bevoorrading. Die lijkt onder druk te staan nu steeds meer mensen in quarantaine geplaatst worden. Dat zou te wijten zijn aan de corona-app van het ministerie van Gezondheid die mogelijk besmette mensen aanraadt om zich af te zonderen."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07...stofschaarste/

Naar schatting meer dan 600.000 Engelsen zitten thuis in quarantaine, de meesten niet eens aantoonbaar besmet.
Zalig, die sociaal nutteloze en geldverslindende chaos.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 juli 2021 om 00:00.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be