![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even nadenken.
Biefstukjes beginnen al te ontbinden bij de dood van de koe. Stel 2 dagen van levende koe naar ingevrozen onderdelen. Dan nog eens een onbepaalde tijd in een onbepaalde koelkring. Hiermee bedoel ik:
En dat is het verschil met wat die "expert" brengt. Ontdooien betekend verwerken en opeten. Niet ontdooien en terug invriezen. Nu, ontdooien en terug invriezen wordt wel gedaan op industriële schaal. Scampies bijvooorbeeld komen in dozen van 5kg bij de "verwerker". De scampies als ijslollie gaan een lopende band op, die loopt door een bak kokend water, en de scampies zijn na dat kort ritje terug een individu. Dan worden ze opgedeeld in kleinere porties. 500gram bijvoorbeeld (de paar gram te weinig worden aangevuld met pekel) en die verpakkingen gaan dan door een bad met vloeibare stikstof. En dit alles gebeurd in een ruimte waar het met moeite -5°C is. Geen tijd voor de bacteriën om te ontwikkelen.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou toch een pcr test overwegen.
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe liep het verhaal af? Ik heb beide stukken vlees gewoon verorberd, het eerste nog "well done" maar omdat dat bij steak een doodzonde is het tweede gewoon saignant: heel lekker met kroketjes erbij, zonder problemen. Conclusie: normen over 'voedselveiligheid' zijn wellicht ook overtrokken. (Kan ook handig zijn als u gasten heeft: je kan gerust grote hoeveelheden vlees een aantal uren op het aanrecht laten rusten.
![]()
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 augustus 2021 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang het vlees niet vanzelf begint te bewegen is er eigenlijk geen probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten liggen tot het vlees in maden is veranderd en dan de maden opeten geserveerd met wat algen. Dat is milieuvriendelijker.
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dan is het nog niet dood , dan helpt invriezen geen moer , alhoewel .... het hele dier in een geheel levend invriezen .... ![]() Citaat:
![]() Met de hamer er terug op kloppen !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 1 augustus 2021 om 23:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Totaal niet, nu ja, ik ben dan misschien ook een zeer weerbare Adonis.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://previews.123rf.com/images/sa...of-a-lion-.jpg ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |