![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Juist daarom dat die "zwakke weggebruiker" zo verstandig moet zijn geen onnodige risico's te nemen. Zeker zelf zo verstandig moet zijn, zijn intenties, tijdig en duidelijk zichtbaar te maken tegenover andere weggebruikers. In de stad komen pedelec's je gewoon links voorbij als je met de auto bent. Diezelfde snelvliegers zijn ook een gevaar op de fietspaden hoorde ik reeds meermaals van andere fietsers.
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze hebben enkel voorrang als ze de fiets ter hand nemen op dat zebrapad. Och ik zoek het allemaal nog zo ver niet, ik stop wel als ik kan maar velen kijken niet eens of dat stoppen op een normale manier nog mogelijk is. Of ze wel tijdig opgemerkt kunnen worden alvorens ze voor je wagen komen?
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En in Vlaanderen is er een stijging bij alle verkeersdeelnemers. Dus zowel bij auto, fiets als voetgangers. Toch merkwaardig. We hebben in Vlaanderen ongeveer de laagste snelheidsregels ter wereld en dat lijkt niet te werken. Volgens mij hebben we een groot probleem met de geloofwaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin natuurlijk. Wat eerder waar is, is het feit dat je hetzelfde van auto's t.o.v. vrachtwagens kan zeggen. Zo zie je vaak dat automobilisten vrachtwagens de pas afsnijden, vlak voor hun neus invoegen en meer van dat fraais ... omdat ze zich superman en de koning van de weg wanen in hun stalen kooi.
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Corona kan mede een oorzaak zijn, ik zag hier nog nooit zoveel "uitgelaten" fietsers en voetgangers langs de kust.
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() De redenering is vaak omgekeerd. Automobilisten rijden vaak met een mes tussen hun tanden en geven geen voorrang aan fietsers omdat ze weten dat ze veilig zitten in hun stalen kooi en niets te vrezen hebben. Ze denken dan, die gaat toch zijn voorrang niet nemen want anders ligt die straks in het ziekenhuis en dwingen op die manier voorrang af terwijl ze er wettelijk geen hebben. Komt vaak voor.
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het vooral over de zwakke weggebruiker en het spijtige van de vele slachtoffers die gemakkelijk kunnen vermeden worden als ze zelf wat normaal doen en zich wat aan de regels houden.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in Duitsland tegenwoordig 160 of 170 rijd zijn er nog maar weinigen die me voorbij willen. Ooit was dat wel anders. Ik zeg niet dat er heel af en toe nog eentje is die iets harder rijdt maar wat jij allemaal ziet van raketten op Belgische snelwegen doet me toch twijfelen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() het aantal verkeersdoden in vlaanderen is op een enkele uitzondering in 2011 na altijd gedaald. in 2017 is de snelheid op secundaire wegen teruggebracht van 90 naar 70, sedertdien is het aantal doden 2 jaar nadien gestegen.
het kan toeval zijn natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van kinderen kun je verwachten dat ze geen inzicht of kennis hebben van het verkeer, maar blijkbaar komt dat terug met het ouder worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet verwonderlijk dat er zoveel woon-werkfietsers rondrijden met ballonbanden en veringen op alle onderdelen.
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Snelwegen, het woord zegt het al, wie daar stapvoets rijdt is een gevaar, net zoals de middenvakrijders dat zijn, die houden vlot verkeer op. Grote voordeel er zijn geen zwakke weg gebruikers die voor je neus opduiken. Totaal anders dan stadsverkeer waar het gevaar schuilt achter iedere hoek en iedere auto.
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onderschat de pseudo "Tour de France" rijders niet die denken de Mont Ventoux af te rijden en "denken" dat ze "echte" "coureurs" zijn ...
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Veel dodehoek ongevallen gebeuren er niet op de mont ventoux he. En bejaarden en kinderen rijden die sowieso maar heel zelden op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en maar rijden op de rijweg zelfs als er een fietspad is
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, vanaf 15 mogen fietsers op de rijbaan rijden, tis maar dat u het weet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar niet dat ze door hun relatieve traagheid gevaarlijk zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://polinfo.kluwer.be/NewsView.a...OLINFO&lang=nl Ze krijgen dus dezelfde boete als langs rechts inhalen. (meestal wegens middenvakplakkers) Laatst gewijzigd door Micele : 10 augustus 2021 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |