Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2021, 18:28   #21
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Op den duur leest een mens die antivaxxer propaganda niet meer.
Wat niet belet dat het soms boeiend is de fake argumentatie eens diagonaal te lezen.
Stopt eens met die etiketjes.
Gaat dat hier over anti vax of over meer burgerrechten?
Dat is hier nazi Duitsland niet als het mij belieft.
Ik weersta en duw terug.
Oud 9 september 2021, 19:24   #22
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik weersta en duw terug.
achter het keyboard
Oud 9 september 2021, 19:30   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
achter het keyboard
Ze kennen mij al zenne en ze weten dat ik zo zot ben ongefilterd mijn mening te uiten. Tegen 1 of 100 maakt niet uit, met mijn beide ogen toe Zephyrkaos (vrij letterlijk soms)
Oud 9 september 2021, 19:41   #24
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Moet daarvoor echt een afzonderlijke discussie worden opgestart;
Het onderwerp is al tientallen keren aan bod gekomen.
Dat geeft de fascisten een goed gevoel.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 19:48   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weersta en duw terug.
Welke rechten hebben gevaccineerden ?
Daar gaat het over.
Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 19:53   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Daar gaat het over.
Dus...
Ja er staat wel een zekere context in de OP, nietwaar?

Het is toch niet antivax om tegenover vaccinatie aansprakelijkheid te vragen?
Het is niet solidair kinderen in vaccinatie te praten (media en minister onderwijs doen dit) terwijl 1 op 50K een ernstige hartontsteking krijgt, he?
Dat moeten ze eerlijk delen en benoemen dat deze vaccins NIET veilig zijn voor jongeren.
Hoe roekeloos kan je als politicus zijn daarover te kijken?
Oud 9 september 2021, 20:05   #27
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het record van het gebruik van fascisme, nazisme, Hitler is verpletterd sinds de corona draden gestart werden. Wat mij betreft mag Pontifex alle corona draden sluiten. Er zijn hier individus die dag in, dag uit niets anders doen dan nazisme en fascisme in al hun draden als een riedel te gebruiken. Tien keer, honderd keer, duizend keer.

Dat zijn dezelfden die zichzelf intelligent en nadenkers bombarderen. Degenen die hun mening niet delen, als men dat nog een mening kan noemen, zijn dom, bang en denken niet na. Tien keer, honderd keer, duizend keer dezelfde riedel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:13   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja er staat wel een zekere context in de OP, nietwaar?

Het is toch niet antivax om tegenover vaccinatie aansprakelijkheid te vragen?
Het is niet solidair kinderen in vaccinatie te praten (media en minister onderwijs doen dit) terwijl 1 op 50K een ernstige hartontsteking krijgt, he?
Dat moeten ze eerlijk delen en benoemen dat deze vaccins NIET veilig zijn voor jongeren.
Hoe roekeloos kan je als politicus zijn daarover te kijken?
ben jij dokter ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:20   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het record van het gebruik van fascisme, nazisme, Hitler is verpletterd sinds de corona draden gestart werden. Wat mij betreft mag Pontifex alle corona draden sluiten. Er zijn hier individus die dag in, dag uit niets anders doen dan nazisme en fascisme in al hun draden als een riedel te gebruiken. Tien keer, honderd keer, duizend keer.

Dat zijn dezelfden die zichzelf intelligent en nadenkers bombarderen. Degenen die hun mening niet delen, als men dat nog een mening kan noemen, zijn dom, bang en denken niet na. Tien keer, honderd keer, duizend keer dezelfde riedel.
Herken vooral uzelf in de wereld.
U werd met peer reviewed verslagen neergesabeld des tijd, maar u kwam ad hominem terug en ik las vaker posten over dwingerijen langs jouw zijde.
Ik vraag alleen burgerrechten aan.
Oud 9 september 2021, 20:21   #30
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben jij dokter ?
Neen forumviroloog
Oud 9 september 2021, 20:27   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen forumviroloog
Jij ook al.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:30   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat een fascistische, ja nazistische opmerking is dit, die dit brede, serene discussieforum bezoedelt met Stalinistische beweringen en dit nota bene door een kapitalistische maar ook verdwaalde 'internet-zigeuner'!

Iedere ware democraat zal dit als een striemende kaakslag voelen gericht tegen de vrijheid van meningsuiting waartegen opgetreden dient te worden. Pontifex verdient dan ook met de nodige macht uitgerust te worden om uit hygiënische overwegingen diegenen in een heropvoedingskamp te doen belanden, die lak hebben aan wat hun mede-forummers zoal kunnen bekokstoven. Heilzaam zal het effect zijn nu en later.
Oud 9 september 2021, 20:38   #33
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ben jij dokter ?
Neen, bijlange niet, maar ik studeer nu voor internet-viroloog. Daartoe gebruik ik o.a. dit forum, waarin voor- en tegenstanders van de wetenschappelijke methode ruim aan bod komen. Daar steek ik veel van op.
Oud 9 september 2021, 20:39   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Juist. Het is een gemakzuchtige manier om tegenstanders met nazistische argumenten te bombarderen. Er wordt nogal los omgesprongen met het begrip nazisme. Het zijn eerder reacties van anarchisten. Een groot verschil uiteindelijk.
Ik reageer er niet op, of probeer het toch.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:40   #35
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Het is een gemakzuchtige manier om tegenstanders met nazistische argumenten te bombarderen. Er wordt nogal los omgesprongen met het begrip nazisme. Het zijn eerder reacties van anarchisten. Een groot verschil uiteindelijk.
Ik reageer er niet op, of probeer het toch.
Wie voerde een avondklok in?
Wie collaboreert met eugenetische bedrijven?
Hitler en deze politiek.
Oud 9 september 2021, 20:41   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het over.
Dus...
Juridisch....geen enkel.
Oud 10 september 2021, 05:09   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het record van het gebruik van fascisme, nazisme, Hitler is verpletterd sinds de corona draden gestart werden.
Zoals elders gezegd, er zijn natuurlijk verschillen, maar het mechanisme van totalitair denken is hetzelfde. Het wegvagen van fundamentele burgervrijheden in naam van een hoger collectief doel. Meestal beginnen die dingen altijd op een manier dat men kan zeggen dat "het grienen is om zo een kleine burgervrijheidjes belangrijk te vinden" en dat het "hogere doel toch waardevol en belangrijk is". En het eindigt inderdaad met goelags, inquisities en concentratiekampen, maar dat duurt een zekere tijd, en het hellende vlak is soms abrupt, en soms heel langzaam.

De reden waarom zo een mechanisme van totalitair denken ALTIJD terechtkomt in zulke grote brutaliteiten is heel eenvoudig omdat ELK collectivistisch ideaal een naieve illusie is die nooit gerealiseerd zal worden en daar ALLE resources aan opgeofferd moeten worden, en dat de individuele burgervrijheden normaal dienen om een rem te zetten op wat men kan investeren in zo een illusoir ideaal. Als men die rem loslaat, dan wordt alles wat belangrijk is voor mensen opgeofferd in het nastreven van dat ideaal, en zit men in de eindfase van de brutaliteit van zo een totalitair systeem.

Het is de maatschappelijke tegenhanger van wat men in artificiele intelligentie de paperclip maximiser noemt.

Geef gelijk welke onbeperkte intelligentie gelijk welke banale opdracht die niet begrensd is (zoals "zo veel mogelijk paperclips fabriceren"), en die intelligentie zal zich ontwikkelen tot een allesverslindend monster, omdat het een oneindige hoeveelheid resources moet aanwenden (en kan aanwenden met voldoende brutaliteit) om zijn banale opdracht te realiseren.

Een maatschappij die zich zo een collectivistisch onbegrensd (en idioot) hoogste doel stelt, gaat een even groot alles verslindend monster worden. ZELFS (en dat is het gevaar) al lijkt dat doel heel nobel en waardevol.

We hebben daar inderdaad recente illustraties van gehad met het communisme en het nazisme. Maar de mechanismen die nu aan het werk zijn hebben een ander collectief doel (covid tegengaan, iedereen verzorgen) maar resulteren uiteraard in dezelfde verschijnselen.

Er zijn er die dat beseffen, en er zijn er die dat niet zien, zoals jij, omdat je kijkt naar de verschillen in het vooropgestelde doel. Maar dat is iets dat juist van secundaire betekenis is in deze evolutie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 05:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be