Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2021, 03:15   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Sinds wanneer is reanimatie niet ernstig?
De gevallen die ik ken zijn nog niet genezen maar lopen wel terug rond, ze hebben er wel een blijvend probleem aan overgehouden.
Ik zegde dat covid bij mijn kennissen niet VEEL erge gevallen waren, maar er waren er enkele.

Van vaccinatie, geen enkel waar ik weet van heb, en ik denk wel dat ik het zou te weten gekomen zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 03:30   #22
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind het kostelijk: al die antivaxxers en Covidnegationisten.

- Zo’n 1000 personen gestorven aan myocarditis of pericarditis na vaccinatie. Oorzakelijk verband niet bewezen.
Paniek alom, vaccins zijn killers.

-Zo’n 4500000 mensen overleden aan Covid.
Covid bestaat niet. We worden getiranniseerd.
Daarom schreef ik ook:
"De goede verstaander begrijpt natuurlijk al heel lang waarom", mede verwijzend naar anderhalf jaar uitgebreide uitleg met bewezen feiten in talloze topics, maar daar schijn jij dus zeker niet toe te behoren met je oneline onzin die je nooit kunt staven.
Dat is pas kostelijk.
Ik verspil alvast geen tijd of moeite meer aan oeverloze herhalingen die toch niet begrepen kunnen worden, herlees de hele "Coronacrisis" maar eens, daar vindt je als hamsterke in je draaiend wieleke misschien zelf nog wel de talloze weerleggingen terug van je eeuwige, eentonige gedram. *geeuw*
Oud 13 september 2021, 06:11   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind het kostelijk: al die antivaxxers en Covidnegationisten.

- Zo’n 1000 personen gestorven aan myocarditis of pericarditis na vaccinatie. Oorzakelijk verband niet bewezen.
Paniek alom, vaccins zijn killers.

-Zo’n 4500000 mensen overleden aan Covid.
Covid bestaat niet. We worden getiranniseerd.
De enige egoïstische negationisten zijn mensen die alle maatregelen aan hun laars lappen omdat ze gevaccineerd zijn. Veel van die mensen geloven dan in een theorie waar ze vandaag geen iota van begrijpen.

Niets zo gevaarlijk als een gemassavormde kudde die blind in hun politiek vertrouwt. Gevaarlijker dan die paar radicalisten in ons land. Levensgevaarlijk.
Oud 13 september 2021, 06:16   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De enige egoïstische negationisten zijn mensen die alle maatregelen aan hun laars lappen omdat ze gevaccineerd zijn.
Want jij zou maatregelen willen zien ?

Besmettingen moeten volop woeden he ! We moeten dit virus zo veel mogelijk rondstrooien. De natuur selecteert dan.
Oud 13 september 2021, 06:31   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Besmettingen moeten volop woeden he ! We moeten dit virus zo veel mogelijk rondstrooien. De natuur selecteert dan.
1 maatregel maar !
Wie symptomen heeft van een besmettelijke ziekte blijft thuis tot genezen.
Aldus, de oude normaal.
Oud 13 september 2021, 06:47   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige egoïstische negationisten zijn mensen die alle maatregelen aan hun laars lappen omdat ze gevaccineerd zijn. Veel van die mensen geloven dan in een theorie waar ze vandaag geen iota van begrijpen.

Niets zo gevaarlijk als een gemassavormde kudde die blind in hun politiek vertrouwt. Gevaarlijker dan die paar radicalisten in ons land. Levensgevaarlijk.
Zij wil de boel nog opvoeren zelfs: ‘Verplichte covid-vaccinaties garanderen de meeste vrijheid’

Men kan zich daarbij de vraag stellen: "Naast al dat opdringerige gedoe, wat schiet er eigenlijk nog over van onze 'vrijheid' "
Oud 13 september 2021, 07:07   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zij wil de boel nog opvoeren zelfs: ‘Verplichte covid-vaccinaties garanderen de meeste vrijheid’

Men kan zich daarbij de vraag stellen: "Naast al dat opdringerige gedoe, wat schiet er eigenlijk nog over van onze 'vrijheid' "
Karl Marx had ook zo'n theorie waaruit moest blijken dat opgelegde "gelijkheid" automatisch tot meer vrijheid zal leiden.
Oud 13 september 2021, 07:12   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Als christen leeft ge meer geborgen onder de islam dan onder dit bewind “democraten” die de duivel op onze kinderen en ons loslaten.
Fear not, die hoogmoedigen zullen hard vallen.
Oud 13 september 2021, 07:31   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker nu iedereen gevaccineerd is, dat voorkomt zogezegd ziekte dus waarom dan al die maatregelen om besmetting te voorkomen. Er zit geen logica in.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 07:46   #30
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zegde dat covid bij mijn kennissen niet VEEL erge gevallen waren, maar er waren er enkele.

Van vaccinatie, geen enkel waar ik weet van heb, en ik denk wel dat ik het zou te weten gekomen zijn.
Ah, op die manier, verkeerd gelezen.

Dat is inderdaad wel een opvallend verschil. Die man was wel al 56 met gekende hart problemen als verzachtende omstandigheid.

Ik denk nog steeds dat het vaccin dat virus dodelijker heeft gemaakt, dus zou het tegenwoordig beter om je dan toch maar te laten vaccineren als je nog niet duidelijk besmet bent geweest.

Dan 4 maanden later er wel alles aan doen om besmet te geraken want anders ben je die bescherming terug kwijt. Ze hebben er wel een boeltje van gemaakt.
Oud 13 september 2021, 08:01   #31
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad eigenaardig. Ondertussen moet ik van wel enkele honderden mensen waarvan ik weet/denk dat ze gevaccineerd zijn, gehoord hebben of er een probleem was (de meeste mensen in mijn instituut bijvoorbeeld), en daar heb ik niks van opgevangen.

Ja, wel "niet goed" van het spuitje, vooral als het Moderna was. Maar blijvende dingen, niks gehoord. Mijn vrouw ook, tientallen collega's, niks gemerkt dat ernstig was. Mijn oudste zoon, de meeste studenten hebben zich laten vaccineren, zeker in zijn domein (doet geneeskunde). Ook niks gehoord dat erg was.

Trouwens, dat is min of meer dezelfde groep van mensen waar covid gevallen waren, en ook daar waren er niet veel "ernstig". Een paar mensen op reanimatie, maar veruit de meesten van snotvalling tot HEEL zware griep thuis, een paar collega's zelfs meerdere weken.

Ongeveer 10% van het personeel op mijn werkplek heeft het officieel gehad ; zo goed als iedereen is gevaccineerd.
Die tweede Moderna-inenting was inderdaad niet aangenaam.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 08:22   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk nog steeds dat het vaccin dat virus dodelijker heeft gemaakt, dus zou het tegenwoordig beter om je dan toch maar te laten vaccineren als je nog niet duidelijk besmet bent geweest.
Daar verschillen we van mening. Ik begrijp perfect het theoretische argument, maar ik zie daar geen empirische aanwijzingen voor in dit geval. Dat kan nog komen, maar de huidige varianten zijn allemaal ontstaan in gebieden met lage vaccinatie graad en eerder hoge natuurlijke immuniteit. Trouwens, de redenering gaat evengoed op voor natuurlijke immuniteit als vaccinale.

Ik verwacht (maar zie ze nog niet) wel vaccin ontwijkende varianten door vaccinatie, maar die worden ook nog niet waargenomen.

En tot hier toe zijn de resultaten over de delta variant eerder dat die minder dodelijk is. Hospitalisaties zijn sterk afhankelijk van de veranderende verzorgingspolitiek, dat er meer hospitalisaties waren is voor mij niet noodzakelijk een objectieve aanwijzing voor zwaardere ziekte ; maar dat er minder doden zijn eerder een aanwijzing van niet.

Dat er overal virulente antivaxxers doodvallen is "eigenaardig", en oftewel:

1) zijn er enorm veel meer virulente antivaxxers dan men wil toegeven, en zijn die doden een normale fractie

2) helpt men ze om het hoekje

3) is er een genetische correlatie tussen "antivaxxer worden" en "gevoelig zijn aan covid" of zo.
Oud 13 september 2021, 10:45   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar verschillen we van mening. Ik begrijp perfect het theoretische argument, maar ik zie daar geen empirische aanwijzingen voor in dit geval. Dat kan nog komen, maar de huidige varianten zijn allemaal ontstaan in gebieden met lage vaccinatie graad en eerder hoge natuurlijke immuniteit. Trouwens, de redenering gaat evengoed op voor natuurlijke immuniteit als vaccinale.

Ik verwacht (maar zie ze nog niet) wel vaccin ontwijkende varianten door vaccinatie, maar die worden ook nog niet waargenomen.

En tot hier toe zijn de resultaten over de delta variant eerder dat die minder dodelijk is. Hospitalisaties zijn sterk afhankelijk van de veranderende verzorgingspolitiek, dat er meer hospitalisaties waren is voor mij niet noodzakelijk een objectieve aanwijzing voor zwaardere ziekte ; maar dat er minder doden zijn eerder een aanwijzing van niet.
Natuurlijke immuniteit lekt niet zoals een vaccin, de periode dat je niet meer besmet wordt en besmettelijk bent is veel langer. Dat speelt dus niet, dan wordt het virus enkel besmettelijker en dat zien we inderdaad bij Delta.

Probleem is dat ze die variant hier nog steeds Delta noemen al heeft ie al noemeloze variaties ondergaan hier in het Westen. Die verhoging van de dodelijkheid is iets wat volgens mij eerder plaatselijk gebeurt dan op wereldniveau tegelijk.

We merken het echter minder omdat de behandeling verbeterd is, we zien het wel aan de ziekenhuisopnames. Maar het is inderdaad nog even wachten op de duidelijke tekenen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 13 september 2021 om 10:50.
Oud 13 september 2021, 10:48   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijke immuniteit lekt niet zoals een vaccin, de periode dat je niet meer besmet wordt en besmettelijk bent is veel langer.
Dat is niet echt waar. Je hebt gelijk dat natuurlijke immuniteit meestal nogal "radikaal" werkt, want tenslotte moet die de ziekte elimineren.

Maar natuurlijke immuniteit "rampt op" TIJDENS hoge virale last, bij mensen die ziek geworden zijn, en NADIEN pas een immuunreactie opstarten. Tijdens dat oprampen ondergaat een heel hoge virale last van iemand die goed ziek is, een toenemende selectie. De laatste virusjes die die nog heeft voor hij genezen is, zijn extreem geselecteerd geworden.
Oud 13 september 2021, 10:52   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet echt waar. Je hebt gelijk dat natuurlijke immuniteit meestal nogal "radikaal" werkt, want tenslotte moet die de ziekte elimineren.

Maar natuurlijke immuniteit "rampt op" TIJDENS hoge virale last, bij mensen die ziek geworden zijn, en NADIEN pas een immuunreactie opstarten. Tijdens dat oprampen ondergaat een heel hoge virale last van iemand die goed ziek is, een toenemende selectie. De laatste virusjes die die nog heeft voor hij genezen is, zijn extreem geselecteerd geworden.
Ja, maar als je niet niest is er geen besmetting en extreem geselecteerd wil niet zeggen dodelijker. Bij vaccins is dat net wel het gevolg omdat die dodelijkheid gepromoot wordt door ons gedrag, niet door onze immuun reactie.
Oud 13 september 2021, 11:47   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige egoïstische negationisten zijn mensen die alle maatregelen aan hun laars lappen omdat ze gevaccineerd zijn.
Is dat ook niet de bedoeling ?
Zeg mij eens waarom ik als gevaccineerde voorzichtig zou moeten zijn. Om de niet gevaccineerden te beschermen misschien ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 11:53   #37
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Die corona-pas is weer zo een vreemde kronkel bij de poco's. Over het algemeen veroordelen ze alles dat bepaalde segmenten van de maatschappij anders te behandelen.

Anderzijds doen ze wel tot in den treure aan 'positieve' discriminatie. En nu doen ze dit... Volledig tegen de poco-redenering in.

Nu, ik ben geen poco, ik mag als individualist het perfect ok vinden omdat ik de keuze heb gemaakt mij te laten vaccineren
Oud 13 september 2021, 12:01   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Nu, ik ben geen poco, ik mag als individualist het perfect ok vinden omdat ik de keuze heb gemaakt mij te laten vaccineren
Ik zou dat ook kunnen zeggen, maar nu gaat het om een vaccinatie pasje waar je eigenlijk geen problemen mee hebt of zelfs vragende partij bent om je te laten vaccineren.

In Frankrijk gaat het echter ingevoerd zijn tot 12 jaar, en voor 12-jarigen is vaccinatie niet noodzakelijk voordelig (in tegendeel). Het is geen groot drama ook niet, er gaan geen heel grote hoeveelheden kinderen door vaccinatie gedood worden, dat aantal zal schappelijk blijven. Maar er is geen vraag voor vanuit de 12-jarigen.

Het probleem is dat het een precedent schept, en zoals "first they came for the communists, but I wasn't a communist", gaat zo een systeem uiteraard uitgebreid worden en de dag dat het uitgebreid wordt naar iets dat jou ECHT tegensteekt (bekering tot de islam, besnijdenis, ...) zal het zodanig ingeburgerd zijn dat je er niet meer tegenop kan he.
Oud 13 september 2021, 12:16   #39
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dat ook kunnen zeggen, maar nu gaat het om een vaccinatie pasje waar je eigenlijk geen problemen mee hebt of zelfs vragende partij bent om je te laten vaccineren.

In Frankrijk gaat het echter ingevoerd zijn tot 12 jaar, en voor 12-jarigen is vaccinatie niet noodzakelijk voordelig (in tegendeel). Het is geen groot drama ook niet, er gaan geen heel grote hoeveelheden kinderen door vaccinatie gedood worden, dat aantal zal schappelijk blijven. Maar er is geen vraag voor vanuit de 12-jarigen.

Het probleem is dat het een precedent schept, en zoals "first they came for the communists, but I wasn't a communist", gaat zo een systeem uiteraard uitgebreid worden en de dag dat het uitgebreid wordt naar iets dat jou ECHT tegensteekt (bekering tot de islam, besnijdenis, ...) zal het zodanig ingeburgerd zijn dat je er niet meer tegenop kan he.
Dat is relatief he. Er is weldegelijk vraag als je ziet hoe massaal er ook bij die leeftijdscategorie gevaccineerd wordt. Misschien zou er minder vraag moeten zijn als je die cijfers weet. Maar je vergeet de factor stigma.

Mensen die nu niet gevaccineerd zijn en het virus verspreiden krijgen een stigma opgeplakt. Je kan het ermee eens zijn of niet, het is iets dat wel speelt in de overweging denk ik.

Los daarvan is de basis van democratie dat de meerderheid zijn wil kan opleggen aan de minderheid. Ook daar kan je voor of tegen zijn, maar het blijft de huidige realiteit.
Oud 13 september 2021, 12:21   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is relatief he. Er is weldegelijk vraag als je ziet hoe massaal er ook bij die leeftijdscategorie gevaccineerd wordt. Misschien zou er minder vraag moeten zijn als je die cijfers weet. Maar je vergeet de factor stigma.
Ha, maar als je kijkt hoeveel Joden vergast werden was er ook blijkbaar grote vraag naar vanuit de Joden he.

Het is een beetje eigenaardig om te stellen dat als je gigantisch onder druk gezet wordt, en overal buitengesloten, tenzij je je laat besnijden, dat er grote vraag naar besnijdenis is he.

Citaat:
Mensen die nu niet gevaccineerd zijn en het virus verspreiden krijgen een stigma opgeplakt. Je kan het ermee eens zijn of niet, het is iets dat wel speelt in de overweging denk ik.
Hazo ? Nee, ze krijgen een wettelijk verbod om ergens binnen te mogen.

Het is trouwens eigenaardig om te denken dat mensen die het virus verspreiden een stigma zouden krijgen van hun omgeving. Ik zou denken dat men in het algemeen toch graag eens blootgesteld wordt om te zien hoe goed zijn vaccin toch werkt, nee ? Maar bovendien, waarom zijn gevaccineerde mensen die het virus verspreiden dan niet gestigmatiseerd ?

Citaat:
Los daarvan is de basis van democratie dat de meerderheid zijn wil kan opleggen aan de minderheid. Ook daar kan je voor of tegen zijn, maar het blijft de huidige realiteit.
Waarom keuren wij de holocaust dan af ? Als een meerderheid van de Duitse beslissers dat prima vond was dat toch een democratische beslissing ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2021 om 12:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be