![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Gevaccineerden mogen ook eens beloning krijgen” Er is geen medische verantwoording, het gaat 'm enkel over de beloning en straf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Eerst was 70% genoeg voor "immuniteit". We zitten er ruim boven en er is natuurlijk geen sprake van immuniteit, zoals er ook geen sprake is van immuniteit tegen griep.
Ik voorspelde maanden geleden al dat de regering die zich nu opstelt alsof er vrije keuze moet zijn, de pas uiteindelijk toch zal promoten. Die pas is immers een noodzaak om de fascistische, totalitaire QR dictatuur vorm te geven. Dit komt van hogeraf en Jambon zal natuurlijk plooien. Dit gaat helemaal niet over gezondheid. Straks geraken ze in Vlaanderen aan 95% op basis van dit soort chantagetechnieken, en zelfs dan zal men nog die 5% lastig vallen en zeggen dat zij de mutaties verspreiden. Ze drukken tot iedereen toegeeft. Ik sta dagelijks versteld van de domme mensen die meegaan in dit verhaal. Dan kom ik dit soort dingen tegen op facebook ![]() Dit hele betoog hangt aaneen met aannames die al lang weerlegd zijn (anderen beschermen, dood gaan) en de goedkeuring voor de discriminatie tegen niet gevaccineerden. Dit soort mensen kunnen niet nadenken. Kijken als schapen naar het nieuws en herhalen wat daar gezegd wordt. Ik ken zo veel mensen die boeken lezen, die zichzelf als intelligent beschouwen maar helemaal niet kunnen nadenken
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 september 2021 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() dubbel
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 september 2021 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar alles staat in functie van de bezetting door Covid-patiënten in de ziekenhuizen en als Brussel en Wallonië er te veel hebben, komen die in het Belgisch model automatisch naar Vlaanderen waardoor hier de normale medische dienstverlening terug in het gedrang komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gelooft gij dat ? Das maar een zwak voorwendsel, hoor.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 14 september 2021 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men is beducht voor opnieuw een algemene overbezetting van de ICU's.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zelfs met 100% vaccinatie komt er geen (duurzame) groepsimmuniteit. Dat verhaal is over en out. Er is totaal geen nood aan een zekere "vaccinatiegraad" van de bevolking. Het is wel intelligent om een heel hoge vaccinatie graad te hebben bij kwetsbare personen, maar dat is tenslotte die hun affaire.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee, het beste dat we kunnen verwachten is de korte-termijn strategie. Laten we dan ook gewoon een verplichting invoeren, zodat we 6 maand volledig vrij kunnen leven alvorens de volgende onvermijdelijke golf. Gezien de spelers lijkt me die de least worst outcome.
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of is dat teveel gevraagd van een overheid die de plicht heeft en betaald wordt om voor voldoende capaciteit van IC's voor noodsituaties te zorgen? ![]() Neen, gezonde mensen moeten maar zorgen dat ze niet ziek worden zodat IC's niet overbezet geraken? ![]() En zowel gevaccineerden als ongevaccineerden kunnen ziek worden en op de IC belanden dus daarmee is de drogreden om te vaccineren ook al uit de wereld van de fabels gesmeten.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem met een vaccin verplichting is dan wel dat er geen zondebokken meer zijn als het niet gaat zoals gepland. Pas op, op dit ogenblik is er totaal geen wetenschappelijke grond voor een vaccinale verplichting, in de zin dat er gewoon NIKS is dat wetenschappelijk aangeeft dat DE ANDERE enig voordeel heeft bij UW vaccinatie, en dat er zelfs niet eens een grondige aanwijzing is dat GIJZELF een langdurig voordeel daarbij hebt (een kortstondig boven de 30 jaar wel). En meer nog, er zijn totaal geen aanwijzingen dat men dat gevolgde pad zal KUNNEN BLIJVEN VOLHOUDEN. De derde dosis is een totale gok. Dat kan twee kanten uitgaan. Gelukkig speelt Israel weer voor proefkonijn en zullen we daar binnen een paar maanden resultaten van weten. Ik zou zo lang de kat uit den boom kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
We zijn namelijk maar vrij tot onze vrijheid anderen schaadt. Walnu, de niet-gevaccinneerden beperken mijn vrijheden... bron Citaat:
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” Laatst gewijzigd door Sneaky : 14 september 2021 om 12:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is altijd goed om "niet-gevaccineerde" te vervangen door "mens die zijn antibiotica niet wil nemen". In welke mate zijn mensen die hun antibiotica niet nemen bron van beperking van vrijheid van anderen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is iets wat die stelling ook ontkracht: HET BESTAAN ZELF van een individu is HINDER voor andere individuen. Het is altijd beter dat jij niet bestaat, dan dat jij wel bestaat, vanuit het standpunt van "anderen" bekeken. Jij bent enkel maar last voor anderen. Het is altijd beter dat je niet bestaat voor anderen. Als dusdanig zouden wij, volgens dat principe, gewoon allemaal moeten dood gaan, want "leven" is "anderen hinderen". Nee, het principe moet vervangen worden door een van marktwerking: wij NEGOCIEREN MET ELKAAR win-win overeenkomsten, waar ik mijn hinder door uw vrijheid kan verlichten, door mijn vrijheid die U hindert, als pasmunt te gebruiken. Maar dat is dus gewoon een kwestie van macht en negociatie. Bijvoorbeeld, als ik veel en veel sterker ben dan anderen is "ik laat U leven als gij mij laat leven" voor mij geen interessante deal, en dan ga ik U afmaken natuurlijk. Maar als ik niet zo heel sterk ben, en jij ook niet, dan is het een win-win situatie van te NEGOCIEREN: "ik ga U niet doden (ik geef een deel van mijn vrijheid tot moorden op maar ik win aan overlevingskansen) als gij mij niet gaat doden (gij geeft een deel van uw vrijheid tot moorden op maar gij wint aan overlevingskansen). Dus is het "overgangspunt" tussen "waar mijn vrijheid stopt" en "waar uw vrijheid begint" gewoon een marktprijs, die afhankelijk is van ons beider macht. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2021 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd, de vraag is niet idioot natuurlijk, want voorlopig houden de vaccins nog wel mensen uit het ziekenhuis, maar voor november is dat niet meer evident he. Wat gaat men doen als het aantal gevaccineerden in november weer de ziekenhuizen gaat overbelasten omdat de vaccins niet meer werken, en de derde spuitjes een spijtige vergissing is gebleken ten aanzien van varianten ? Zou men niet beter een paar duizend nieuwe IC plaatsen voorzien, en vele honderdduizenden bedden met zuurstof ? Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2021 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En een marktwerking is ook niet van toepassing. Het gaat erover hoe een maatschappij individuele vrijheden vastlegt. In dit geval hoe België beslist of mensen vrij zijn om te kiezen of ze gevaccineerd worden. Dan zal men altijd die weg zoeken waar de meeste mensen het meeste vrijheid bij hebben. Als de niet-gevaccineerden voor een volgende golf zorgen zullen er mensen hun vrijheden ontzegt worden. Meer specifiek komen er nieuwe lock-down regels. Op zijn minst moeten de oudjes achter slot en Grendel. Dus je gaat sowieso anderen hun vrijheden aantasten. En dan is het aan de maatschappij om te bepalen waar de weegschaal overhelt. Nu, of het dan tot een verplichting van vaccinatie moet komen daar ga ik wiskundig niet over doorrekenen. Maar in mijn ogen helt de weegschaal richting verplichting. Maar er valt zeker over te discussiëren ![]()
![]() |