![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu (uitzonderlijke jaren) zal dat veel minder zijn (42,3% voor België, 3e kwartaal, bron Febiac), omdat vele "de kat uit boom kijken" ook betreft de prijszetting van ICE versus EV. Vele hopen nog op een emissiepremie die uit de lucht valt. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2021 om 16:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat geen voordeel is. Dat maakt deel uit van het loon. Geef mij dan meer het loon zonder salariswagen. Loon telt mee in uw ziektevergoeding en mocht ge de pech hebben invalide te worden in uw invalidenvergoeding en voor uw pensioen. Ik zal mijn auto wel zelf kiezen en betalen. Overigens al dat salariswagengedoe is meer in het voordeel van de firma dan in dat van de werknemer. Personeelsbinding en muil houden of je gaat er uit en kunt uw kar binnen leveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je iedere 4 jaar een nieuwe auto krijgt van pakweg 30.000 euro dan moet je 1000 euro netto loon meer krijgen om hetzelfde over te houden. Uiteraard als je tevreden bent met een tweedehands karretje van 3000 euro om wat boodschapjes mee te doen is het een andere rekening. Maak maar eens heel goed de rekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag bij VW/Skoda geweest, ff de VW ID.4 , ID.3 en de Skoda Enyaq bekeken (buitenkant)
Mijn smaak (indien SUV) gaat toch eerder naar de Enyaq, de scherpere lijn oogt mooier dan de kortere ID.4 met zijn rondingen. Ieder zijn smaak. Alhoewel die zwarte vliegengrille (standaard) ook geen zicht is. (er is wel een kerstmisgrille in optie meer de kleur aangepast, dat gaat nog). Ook het front van de ID.4 viel eigenlijk tegen, hangt ook wat van de kleur af. Citaat:
![]() De compacte ID.3 zag er eigenlijk nog relatief goed uit vergeleken met de ID.4. Beide merken kunnen beter qua design. Hopelijk volgende generatie beter. Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2021 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De baas koopt die wagen niet, dat is een leasing. Boekhoudkundig is dat voor uw baas geen investering maar een kostenpost die aftrekbaar is. En gij wordt belast op het gebruik daar van. Ik heb liever één derde van dat bedrag meer loon dan heel die idiote transactie want dat één derde meer loon levert mij meer vervangingsinkomen op en later meer pensioen. Laatst gewijzigd door Garry : 3 december 2021 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als die huidige het nog een jaar of 5 kunnen volhouden dan pas een EV kopen dan gaan de batterijen al anders zijn en de auto's minder verbruiken.....en vervuilen je oude wagens niet meer omdat men ze gaat scrappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een auto van 35.000 euro kost u als je alles telt van aankoop tot verbruik tot waardeverlies verloren kapitaal dat je anders kan investeren verzekeringen belasting onderhoud reparaties 1000 euro per maand. Autogids heeft dat tot op de centiem uitgerekend. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 december 2021 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |