Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2021, 11:24   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Stel, je hebt een antivaxer vriend die graag naar een feestje wil met Covid Safe Ticket.

Hoeveel vraag jij per uur om je GSM met coronacertificaat uit te lenen?
Ik vraag het voor een vriend.

Die naar een feestje wil.
Bij gebrek aan een certificaat kan ik u niet helpen.
Oud 4 oktober 2021, 12:10   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Antivaxers moeten gewoon thuis blijven. In hun kot.
Niks te "coronacertificaat" uitlenen!
Hij heeft de keuze gemaakt om zich niet te laten vaccineren; dan moet hij de gevolgen er maar van dragen.
Ik vind hetzelfde over mensen die geen moslim willen worden. Die moeten ook thuis blijven. Ze hebben hun keuze gemaakt. Geen bekering, dat ze er de gevolgen maar van dragen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 12:11   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Corruptie heet dat…
Zo een beetje als het illegaal verbergen van een Jodenfamilie he.
Oud 4 oktober 2021, 12:12   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan dat ook gewoon op papier afprinten, je moet dus niets uitlenen.

Maar de vraag is hoeveel jij over hebt om aan vervalsing van officiele documenten deel te nemen.
Daar staan immers flinke geldboetes en gevangenisstraffen op.
Enkel de gebruiker riskeert het he, niet diegene waarvan men de QR code gefotografeerd heeft.
Oud 4 oktober 2021, 12:24   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Enkel de gebruiker riskeert het he, niet diegene waarvan men de QR code gefotografeerd heeft.
Hm. Daar ben ik niet zo zeker van.
Medeplichtigheid, betrokkenheid ... er kunnen lastige vragen gesteld worden.

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 oktober 2021 om 12:27.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 12:38   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hm. Daar ben ik niet zo zeker van.
Medeplichtigheid, betrokkenheid ... er kunnen lastige vragen gesteld worden.
Hoezo ? Je liet gewoon fier je pasje zien aan die idiote antivaxxer, en die smeerlap heeft ervan geprofiteerd om er een foto van te maken !
Oud 4 oktober 2021, 19:20   #27
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Antivaxers moeten gewoon thuis blijven. In hun kot.
Niks te "coronacertificaat" uitlenen!
Hij heeft de keuze gemaakt om zich niet te laten vaccineren; dan moet hij de gevolgen er maar van dragen.
Maar ik zie hier een enorme opportuniteit om hier munt uit te slaan.

Tenslotte is het altijd al zo geweest dat de slimmerikken rijk worden op de kap van onnozelaars.

Het is de wet van Darwin in een modern jasje.
Oud 4 oktober 2021, 21:18   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo een beetje als het illegaal verbergen van een Jodenfamilie he.
Uw vergelijking is ongepast omdat ze de antivaxxers teveel eer aandoet en de overheid onverdiend in een slecht daglicht stelt. De overheid verplicht niemand zich te laten vaccineren maar raad het ten sterkste aan. Wat in bepaalde concrete situaties een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn. Verplegend personeel dat weigert zich te laten vaccineren zou feitelijk op staande voet moeten ontslagen worden. Hun houding is immoreel omdat ze mensen (patiënten) in gevaar brengen.
Oud 5 oktober 2021, 05:00   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vergelijking is ongepast omdat ze de antivaxxers teveel eer aandoet en de overheid onverdiend in een slecht daglicht stelt. De overheid verplicht niemand zich te laten vaccineren maar raad het ten sterkste aan. Wat in bepaalde concrete situaties een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn. Verplegend personeel dat weigert zich te laten vaccineren zou feitelijk op staande voet moeten ontslagen worden. Hun houding is immoreel omdat ze mensen (patiënten) in gevaar brengen.
Men verplicht niemand ... moet op staande voet ontslagen worden.

Men verbiedt niemand om door het rode licht te rijden ... moet zijn rijbewijs kwijt zijn.

Men verplicht niemand om zijn belastingen te betalen ... de deurwaarder komt uw spul afnemen

Het sprookje dat ongevaccineerd verplegend personeel "mensen in gevaar brengt" is achterhaald, vermits ongevaccineerden en gevaccineerden na enkele maanden vergelijkbare besmettelijkheid hebben.

En vorig jaar waren die ongevaccineerde personeelsleden wel welkom he.

Nu geef ik toe dat het redelijk onbegrijpelijk is dat gezondheidspersoneel problemen heeft om zich te laten vaccineren, maar dat heeft meer te maken met hun gebrek aan geneeskundige kennis (ze zouden moeten weten dat zelfs al heeft die vaccinatie voor hen weinig voordeel, het ook redelijk zeldzaam zal zijn dat ze er problemen mee hebben, en zich daar dus niet druk over maken, en dat gewoon zien als een nogal domme administratieve vraag zoals er zovele zijn). Maar er is geen goeie sanitaire reden om gaan te eisen dat het gezondheidspersoneel zich vaccineert. Het is gewoon wel een "reclame stunt" waar ze zouden kunnen aan meewerken, omdat het toch de fond de commerce van hun business is.
Oud 5 oktober 2021, 05:11   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vergelijking is ongepast omdat ze de antivaxxers teveel eer aandoet en de overheid onverdiend in een slecht daglicht stelt.
Er is trouwens een ander heel goed vergelijkingspunt met het nazi/Joden geval.

Ik ben ervan overtuigd dat Hitler ECHT DACHT dat hij de Duitse problemen kon oplossen door de Joden te elimineren. Ik denk niet dat dat gewoon maar een electorale stunt was om zich in de belangstelling te helpen en de antisemitische Duitsers naar de mond te praten. Hij dacht volgens mij ECHT dat de knoop van de problemen die de Duitsers hadden, de Joden waren, en dat dat probleem eens en voorgoed moest opgelost worden. En ik denk ZELF dat hij daar TOTAAL VERKEERD IN WAS. (ik kan mij vergissen, want ik ken de situatie niet heel precies, maar ik ben er van overtuigd dat de Joden NIET de bron van de meeste problemen waren van de Duitsers). Men zou kunnen zeggen dat HAD Hitler een juiste diagnose gesteld, er eigenlijk niks in te brengen zou geweest zijn tegen de Holocaust. Maar ik denk dat hij zich schierlijk vergiste.

Hitler had dus een verkeerde diagnose van het probleem, en heeft met veel dwingelandij zijn "oplossing" doorgeduwd. Hij is dictatoriaal gaan doen OM zijn oplossing kunnen door te duwen, eerlijk denkende dat hij daarmee het Duitse volk van zijn fundamenteel probleem verloste. EN HIJ WAS GLOEIEND MIS. Maar hij heeft met zijn dwingelandij VEEL BROKKEN gemaakt die TOT NIKS DIENDEN.

Wel, onze dwingende overheid heeft zich op een gelijkaardige manier gedragen in de corona crisis. Natuurlijk was haar oplossing niet "mensen afmaken" zoals Hitler zijn oplossing. Maar het was wel MET VEEL DWINGELANDIJ EEN ZOTTE OPLOSSING DIE ER GEEN WAS, FORCEREN.

En DAT is de reden waarom er burgervrijheden zijn. Om ZOTTE EN VERKEERDE OVERHEDEN GRENZEN TE STELLEN AAN HUN WAANZIN.

TELKENS men moet gaan dwingen "om een zotte oplossing te forceren" is men bezig zoals Hitler en zijn companen. En telkens zijn daar burgers slachtoffer van, en bloedt de maatschappij. Niet altijd door volk af te maken.

De "oplossingen" van de overheid aan het corona gebeuren waren KWAKZALVERIJ. En IEDEREEN willen vaccineren is OOK KWAKZALVERIJ.

Het feit dat ze die kwakzalverij met dwingelandij forceren, is wat analoog is aan Hitler en zijn "oplossingen". Ook al is het probleem, en de "oplossing" totaal anders.
Oud 5 oktober 2021, 06:37   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan mag je dus ook niet discrimineren op basis van vaccinatie.
De,eerste die mijn app of een qr code vraagt aan mij, loop ik voorbij; bij de minste aanraking mag die zich aan een proces verwachten.
Oud 5 oktober 2021, 09:33   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De,eerste die mijn app of een qr code vraagt aan mij, loop ik voorbij; bij de minste aanraking mag die zich aan een proces verwachten.
Dan hoop ik dat je stante pede bij je nekvel wordt gegrepen en op de kasseien wordt gegooid.
Oud 5 oktober 2021, 09:37   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan hoop ik dat je stante pede bij je nekvel wordt gegrepen en op de kasseien wordt gegooid.
En met treinen vervoerd wordt. En opgesloten in barakken. Om dan vergast te worden. En gecremeerd. Je ziet het, he, het gaat sneller dan je denkt
Oud 5 oktober 2021, 09:56   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook, en dat het op beeld is vastgelegd.
Want ik kan er niet meer aan uit. Paar ministers roepen wat uit, maar het is vaker gebleken dat politici schijt hebben aan democratie. De EU zei dat je niet mag discrimineren op basis van vaccinatie en dat weet ik dus is mijn zaak.
Oud 5 oktober 2021, 11:21   #35
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En met treinen vervoerd wordt. En opgesloten in barakken. Om dan vergast te worden. En gecremeerd. Je ziet het, he, het gaat sneller dan je denkt
Eindelijk wordt de natte droom van Vlaams Belang werkelijkheid. Alleen jammer dat ze er i.p.v. negers en moslims geïnfecteerden zouden opzetten.

Laten we anders ook niet-gevaccineerden "The Infected" noemen. Zoals in de Zombiefilms !

Straks komt de ergste mutatie en veranderen ze allemaal in zombies. Dan ga ik met een shotgun op mijn dak zitten

Laatst gewijzigd door IJsboer : 5 oktober 2021 om 11:21. Reden: typfout
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 15:00   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eindelijk wordt de natte droom van Vlaams Belang werkelijkheid. Alleen jammer dat ze er i.p.v. negers en moslims geïnfecteerden zouden opzetten.

Laten we anders ook niet-gevaccineerden "The Infected" noemen. Zoals in de Zombiefilms !

Straks komt de ergste mutatie en veranderen ze allemaal in zombies. Dan ga ik met een shotgun op mijn dak zitten
Waarom projecteert men zijn eigen fantasieën altijd maar op het VB he
Die kwiebussen zijn veel banaler dan je denkt hoor.
Oud 5 oktober 2021, 16:36   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De staatsveiligheid is nu uw IP adres aan het checken.
Oud 5 oktober 2021, 16:41   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is een slecht vergelijk.
Wie zich niet laat vaccineren doet dit uiteindelijk voor eigen rekening. De gevaccineerde ligt daar niet wakker van.
Ik liet me vaccineren vooral uit respect voor wie mij dierbaar is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 16:44   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Een proces jong?
Voor de rechtbank van Aanrakingen in eersten aanleg?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 16:54   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een proces jong?
Voor de rechtbank van Aanrakingen in eersten aanleg?
Slagen en verwondingen in de poging mij te discrimineren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be