Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2021, 11:47   #21
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
ik heb totaal geen kaas gegeten van GSM netwerken, 1,2,3,4,5,6,7 G netwerken, of whatever, maar ik denk dat men gewoon een bericht stuurt naar "verbonden" telefoons aan een GSM mast.
Dus een soort van pushbericht, zonder dat er noodzakelijkerwijs "lijsten" van providers aan te pas komen.

Hetzelfde dan een ongeadresseerde reclame-folder in de brievenbus.

Als het "geadresseerde" reclame is, dan is er inderdaad een véél groter privacy probleem.

Maar nogmaals; op mijn brievenbus/GSM kleeft "géén (on)geadresseerde reclame" aub.

En dat geldt OOK voor de gouverneur. Of welke functionaris dan ook.
Neen, het zijn wel degelijk lijsten. Providers zijn al jaren verplicht om dat soort metadata bij te houden.

Kijk, dit uit 2014. De fase waarbij je kan registreren werd beschreven als de 'opt-in' fase.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 11:47   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Ook gekregen.

Ik dacht al, eindelijk een toepassing van de chip die ik met mijn Pfizer ingeplant kreeg.
Maar jij zijt niet gevaccineerd, dus weer noppes met die waardeloze chip.
U klinkt nochtans als een echte Limburger.
Oud 8 oktober 2021, 11:57   #23
discuz
Minister

Standaard

Oké, in de FAQ van Be-alert staat het onderscheid:

Citaat:
Waarom moet ik mij inschrijven indien het systeem mij een bericht kan sturen waar ik ook ben?

Een burgemeester, gouverneur of Minister van Binnenlandse Zaken kan er inderdaad voor kiezen om een sms uit te sturen naar iedereen die in een bepaalde zone fysiek aanwezig is. Hiervoor moet je je niet inschrijven.

Toch is het belangrijk dat je je registreert om verwittigd te worden. Enkel zo krijg een bericht als er zich iets voordoet bij je thuis of op het werk, ook al ben je er zelf niet aanwezig.

Als je in overstromingsgebied woont zou je zo bijvoorbeeld een alarm kunnen ontvangen om je te waarschuwen over de stijging van het waterpeil, ook al ben je zelf niet thuis op dat moment.
Moet je bij registratie aangeven waar je werkt? Ik vermoed van niet, dat is toch niet bij te houden.

Ik denk dat je hiermee de toestemming geeft om de overheden (tot op het niveau van de gemeente) patronen te laten analyseren in je data om transparant te kunnen zien wat je verplaatsingsgedrag is, waar je overal komt en wie je ontmoet. Hoe kunnen ze anders uit de data afleiden waar je werkt?

Daarmee wordt je leven ook voor de overheid meer en meer compleet transparant. Zal het feit dat alle overheden tot zelfs de gemeentediensten toe op elk moment weten waar je bent misbruikt worden? Haha, de vraag stellen is ze beantwoorden. Ge moogt gerust zijn.

Laatst gewijzigd door discuz : 8 oktober 2021 om 12:00.
Oud 8 oktober 2021, 12:10   #24
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Verwarring door sms BE-Alert: “Hoe komt Cathy Berx aan mijn gsm-nummer?”

Mijn verwondering was groot toen ik een berichtje zag op een gsm die ik bijna nooit gebruik.

Op de andere ... géén bericht gezien.

Misschien zijn er hier ook wel mensen die een berichtje gekregen hebben en dat wel héél raar vonden.
Citaat:
Momenteel bevinden de datacenters zich allemaal in België, met uitzondering van één locatie in Frankrijk.
Haha. Net zoals met onze energie, banken, supermarkten en -producten, vazallen van Frankrijk zijn we al heel lang en blijven we ook.

Ik gebruik geen GSM maar ook ik ontsnap binnenkort, na de op-in fase, wellicht niet meer aan dit soort berichten door een robotstem op het antwoordapparaat ingesproken te horen, want het geldt ook allemaal gewoon voor alle vaste nummers.
Oud 8 oktober 2021, 12:20   #25
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn verwondering was groot toen ik een berichtje zag op een gsm die ik bijna nooit gebruik.

Op de andere ... géén bericht gezien.

Misschien zijn er hier ook wel mensen die een berichtje gekregen hebben en dat wel héél raar vonden.
Ik kan alleen maar vermoeden dat je met de gsm's die je vaak gebruikt gisteren niet in de provincie Antwerpen bent geweest?

Het feit dat je op het andere toestel wel een bericht kreeg, suggereert dat de laatste verbinding die dat toestel heeft gemaakt, met een GSM mast of data-verbinding in de omgeving van de provincie Antwerpen was. Of misschien gebruik je dat toestel wel infrequent, maar meestal in de buurt van die provincie?
Oud 8 oktober 2021, 12:50   #26
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

dit onderwerp werd ten onrechte naar K&K verplaatst.
Oud 8 oktober 2021, 12:51   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niets gekregen van sms'sen.

Ik denk dat Cathy Berx boos is en niet meer spreekt tegen mij.

Allemaal omdat ik haar eens heb afgewezen. Als politica zou ze daar toch boven moeten staan.
Oud 8 oktober 2021, 13:01   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amen. Ik voel mij aangerand in mijn privacy door stad Antwerpen. Wie denkt die gouverneur te zijn om mij te tracen via telefoonmasten?
Oud 8 oktober 2021, 13:02   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Was het een betalende sms trouwens? Normaal zetten ze erbij dat het niet betalend is, nu deden ze dat niet.
Ik verander alleszins van nummer. Die fascisten moeten stoppen met mij brieven te sturen, te bellen of te sms’en. Wij kijken niet voor niets geen officiele tv meer. Iedere vorm van contact is als een terroristische aanslag op mij. Dat is hier nazi Duitsland niet en het wordt tijd dat die schenders van onze rechten en privacy dat eens ingepeperd krijgen. Ze zijn van hun vader den duivel en diens lusten zullen zij doen, geen waarheid is in hen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 oktober 2021 om 13:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 16:36   #30
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Als de Schelde begint te overstromen gaan veel mensen blij zijn als hun gsm of smartphone hen daarvan verwittigd. Ongeacht of ze zich hebben ingeschreven bij B-Alert of niet. Hadden ze in de provincie Luik misschien ook beter op tijd gedaan ...

Wat dit met privacy te maken heeft begrijp ik niet goed. Je maakt toch ook niet van je kloten over privacy als de politie langskomt en door een megafoon roept een gebied te evacueren vanwege gevaar op overstromingen of vergiftiging.

In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 oktober 2021 om 16:37.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 17:04   #31
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als de Schelde begint te overstromen gaan veel mensen blij zijn als hun gsm of smartphone hen daarvan verwittigd. Ongeacht of ze zich hebben ingeschreven bij B-Alert of niet. Hadden ze in de provincie Luik misschien ook beter op tijd gedaan ...

Wat dit met privacy te maken heeft begrijp ik niet goed. Je maakt toch ook niet van je kloten over privacy als de politie langskomt en door een megafoon roept een gebied te evacueren vanwege gevaar op overstromingen of vergiftiging.
jaja, we zijn allemaal idioten, die naderend gevaar niet zien aankomen, en berichtjes van de overheid nodig hebben om "gered" te worden.

Mocht "de overheid" het weer niet afgrijselijk verneukt hebben in de Vesdervallei een aantal weken terug, waren er geen honderden en honderden gezinnen hun huis kwijt.
Oud 8 oktober 2021, 18:53   #32
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Oh ja? Wat wordt er verwacht dat die mensen doen? En masse in hun auto springen, zodat ze op het eind van de straat of in de eerste beste tunnel al in de file vast komen te staan? Hun diepvriezer, wasmachine en al de rest vlug een verdieping hoger zetten? Alvast op het dak in de regen gaan zitten wachten op hulp die niet komt?

Ik heb helemaal niks tegen die megafoon, maar de staat die op jouw schouder tikt als je aan het winkelen of werken of om het even wat bent en in je oor fluistert: "Ik zou maar snel naar uw buitenverblijf of familie in X gaan" of net het omgekeerde: "Als ik u was zou ik straks niet gaan wandelen waar u dat gewoonlijk doet", dat is toch ander bier dan een wagen met luidspreker in de straat hoor.

Hoe nuttig is het bijvoorbeeld om een spookrijder te signaleren, met dit systeem?
Oud 9 oktober 2021, 03:00   #33
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Cathy is een schup hoog
Oud 9 oktober 2021, 05:53   #34
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Cathy is een schup hoog
Maar ze stuitert als geen ander.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 9 oktober 2021, 05:54   #35
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, we zijn allemaal idioten, die naderend gevaar niet zien aankomen, en berichtjes van de overheid nodig hebben om "gered" te worden.

...
Als je het zelf zegt geloof ik je graag.

Oud 9 oktober 2021, 06:17   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond het ook binnenland waardig.

Maar er was in post #4 al vraag naar om het te verzetten. (naar het schijnt nog andere forumleden die het verkeerd gepost zagen)

Of ik er van wakker lig, nee toch.

p.s.

Een bericht dat ik kreeg.

Citaat:
Scherts, satire en onzin, mag u in Koetjes & Kalfjes plaatsen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 oktober 2021 om 06:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 07:48   #37
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mocht "de overheid" het weer niet afgrijselijk verneukt hebben in de Vesdervallei een aantal weken terug, waren er geen honderden en honderden gezinnen hun huis kwijt.
Amen. Die moeten ons zoveel mogelijk met rust laten. ALLES van die contreien heeft verborgen agenda’s en is reeds een inbreuk op onze rechten/privacy. Beter gaat geen enkele Europeaan lichtzinnig met die apenstreken om om zijn continent vast te houden. Hongarije en Polen zijn zeer sterk gefundeerd op doctrine en dat straalt terug op deze goddelozen.
Oud 9 oktober 2021, 07:53   #38
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Oei, ik heb niks gehad. Als er een ramp gebeurt zal ik dus van niks weten.

Kan je me Cathy's nummer eens geven, Universalia? Dan bel ik haar om dat in orde te brengen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 08:28   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Oei, ik heb niks gehad. Als er een ramp gebeurt zal ik dus van niks weten.

Kan je me Cathy's nummer eens geven, Universalia? Dan bel ik haar om dat in orde te brengen.
U mag het mij niet kwalijk nemen maar daar hou ik mij niet met bezig met haar nummer even te gaan opzoeken.
Oud 9 oktober 2021, 08:29   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag het mij niet kwalijk nemen maar daar hou ik mij niet met bezig met haar nummer even te gaan opzoeken.
1789

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be