![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want waren die vaccinaties daar juist niet omdat ze de besmettingen gingen tegengaan ? Je bent weer dezelfde rethoriek aan het verkopen als sinds anderhalf jaar. Als een maatregel zogezegd WERKT, kan het niet meer gaan stijgen he. Als het terug gaat stijgen, dan kwam dat NIET omdat de maatregel die het eerst zogezegd liet dalen, het plots niet meer laat dalen. Als je zegt dat de flinke daling op moment X "kwam van maatregel Y", dan kan nadien, als "maatregel Y" nog steeds van kracht is, het natuurlijk niet meer gaan stijgen he. Als het dalen dus kwam van het massief vaccineren, dan kan het nadien niet meer gaan stijgen he. Tenzij het lulkoek was dat de daling van vaccinatie kwam. En dat is zo voor maskers en gans de andere reutemeteut ook zo: als je ooit dacht dat die maatregelen het lieten dalen, dan is dat ontkracht als het nadien tijdens het nog toepassen van die maatregelen, weer gaat stijgen he. Dan was dat dalen van iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat die vaccinaties net de pandemie veel langer gaan laten duren....?? Ik neem dan als voorbeeld India waar de besmettingen omzeggens nihil zijn geworden en dit zonder vaccins (10 %) van de bevolking. Dat lijkt me niet direct een vaccin om over naar huis te schrijven dan Aangaande dat besmettingsgedoe ben ik het wel eens met jou. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2021 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij zegt is: het is niet erg dat ik zonder valscherm sneller val dan die kwiebus met valscherm daar beneden. Ik ben nog altijd veel hoger dan die andere ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bij ons het aantal besmettingen stijgt is niet meer dan logisch. De coronamaatregelen in het dagdagelijks leven zijn op de schop. Afstandsregels zijn van geen tel meer, behalve voor een paar uitzonderingen die geen hand willen geven of kussen. Het mag je dan toch niet verbazen dat het aantal besmettingen in Vlaanderen stijgt. Zolang ik, gevaccineerde, mij goed voel laat ik mij niet testen, ook al ben ik al honderd keren besmet, en wat ik trouwens nog nooit heb gedaan. Wat nog enkel van tel is is het aantal slachtoffers van covid, die in het ziekenhuis belanden, overlijden. En wat nu aan de orde is is de frequentie van de vaccinatie. Toch twee per jaar met de huidige vaccins. Voor alle duidelijkheid, voor wie er belang bij heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn huisarts heeft daar allemaal geen tijd meer voor. Sinds de digitalisering komt die noch amper van achter zijn pc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/vlaan...golf~b579a56f/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2021 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht het waar zijn dat die massieve vaccinatie "groepsimmuniteit" oplevert, dan zou er nooit geen stijging meer zijn he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eerlijk gezegd wordt stilaan toch duidelijk wat veel mensen vreesden. Een vaccin dat bijeengeraapt werd op enkele maanden tijd kan je niet veel van verwachten. Ze zijn in feite een flop maar hebben het doel om er zo snel mogelijk miljarden aan te verdienen is bereikt. En zeggen dat onze Vandamme bij hoog en laag beweerde dat eenmaal gevaccineerd je niemand meer kon besmetten noch zelf worden besmet. Toen en kwakzalver zei dat hij daar zijn twijfels bij had werd de Pierre razend. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2021 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Steven Van Gucht over vierde golf in ons land: “Waarschijnlijk geraak ik deze winter besmet. Maar da’s niet erg”
Toch wel zeer opmerkelijk met welke rasse schreden de boodschap steeds maar weer verandert en opschuift. Niet zo lang geleden werd nog bij hoog en bij laag beweerd dat doorbraakinfecties na vaccinatie extreem zeldzaam waren (0,000...%), vandaag is het al 'waarschijnlijk' dat iedereen een doorbraakinfectie krijgt en binnenkort zal dit wellicht 'onvermijdelijk' zijn - tenzij je een derde prik neemt. Rinse & repeat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van Damme zelf vindt dat er wel argumenten zijn om ook jonge kinderen te vaccineren. "We hebben een besmettelijkere variant en dus is de graad van de groepsimmuniteit belangrijk. Elke manier om de circulatie van het virus tegen te gaan is goed." Elke manier om de circulatie van het virus tegen te gaan is goed, behalve dan blijkbaar voor wie al gevaccineerd is en onder de 65 jaar. Dat de meerderheid van de mensen door het virus nog een keer besmet raakt is volgens Van Gucht 'niet erg'. Allemaal zeer contradictorisch en bijzonder lastig om te communiceren naar de bevolking toe, een bevolking de meeste experts vanuit hun ivoren toren ook nog eens minachten als geen ander, laten we daar eerlijk over zijn. Let wel, ik benijd die mensen niet, zo op het slappe koord balanceren, dat moet zijn sporen nalaten. Waar kopen die experts hun broeken, vraag ik me af? Zo'n spreidstand kan toch helemaal niet goed zijn voor de materiële integriteit van de stof rond hun zitvlak, op den duur gaat de rek er toch echt wel helemaal uit, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem lijkt te zijn dat dit met de kennis van vandaag erg moeilijk vast te stellen is. Er zijn bijvoorbeeld gevallen bekend van eeneiige tweelingen waarvan de ene wel serieus ziek wordt en de andere niet. Waaraan ligt dat? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie, zoals in het artikel geschetst, één uitzondering, namelijk kinderen met een onderliggende aandoening. Voor de rest zie ik geen enkele opportuniteit in vaccinatie van kinderen indien het virus de jongere bevolking niet treft. VRT NWS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja er zijn mensen die zich op hun 80ste en zelfs 90ste nog zeer fit voelen. Het is mij wel al enkele keren opgevallen dat indien ze iets voorhebben het vlug amen en uit kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Op wat gaan ze de huidige stijging steken?
In Nederland zie je dezelfde stijging en daar heb je ook overal coronapaspoort. Mondmaskers waren daar al langer afgeschaft. Zijn het de scholen? De eerste maand dat de school open is gebeurt er niets? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar die jongeren merken er niks van en naar ik moet geloven zijn al die hun ouders gevaccineerd of toch omzeggens allemaal ![]() We zijn op die manier inderdaad tot in 2027 al zeker bezig ![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211018_93170780 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2021 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |