Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2021, 16:11   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het probleem zit hem inderdaad voor een groot deel in de uitval van het personeel.

Maar die uitval wordt niet veroorzaakt door mensen die ziek zijn, die wordt quasi volledig veroorzaakt door de idiote quarantaine regels die worden opgelegd.

Als je voor elke echt zieke telkens 20 anderen een week naar huis stuurt heb je snel geen personeel meer.

Zo is het. Is ook een gevolg dat gevaccineerde even besmettelijk zijn en of andere kunnen besmetten dan niet gevaccineerde. In feite DE grote teleurstelling van die vaccins.

Dus vraag ik me af waarom dat verzorgend personeel absoluut zou moeten zijn gevaccineerd ? Welk verschil maakt dat uit ? Ook een gevaccineerde verpleegster kan een zwakke zieke persoon besmetten. Misschien nog sneller want ze zal door haar CST het gevoel hebben dat het bij haar allemaal geen kwaad kan.

Wees niet bang opa Jos want verpleegster Anja is gevaccineerd kijk hier mijn CST

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2021 om 16:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 16:13   #22
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
500+ mensen, op een totale bevolking van 11.52 miljoen mensen.

Onze gezondheidszorg staat op imploderen onder druk van 0.0043% van de bevolking.

Onze hele maatschappij moet weer op slot voor 0.0043% van de mensen.

Anderhalf jaar hebben we verloren omdat incompetente politiekers en hun onbekwame adviseurs geen enkele maatregel hebben genomen om de gezondheidszorg voor te bereiden op wat er voorspeld was (ja, niet door tv-virologen blijkbaar), op wat we nu zien. Geen uitbreiding of uitdieping van de gezondheidszorg, geen bijkomende capaciteit om piekmomenten op te vangen, geen omscholing of extra aanwervingen van personeel. Niks.
Politiekers hebben miljarden euros uitgedeeld aan sectoren die te lijden hadden van de door hen opgelegde maatregelen. Politiekers hebben de schuld laten exploderen (+507 euro per seconde, laat dat even bezinken). Maar de gezondheidszorg, de loopgraven van "deze oorlog"? Die werd jarenlang al verwaarloosd, die schreeuwde jaren lang al dat er serieuze tekorten aan personeel en middelen dreigde, die moesten jarenlang al besparen, en nu, wanneer we ze het meeste nodig hadden, tijdens een gezondheidscrisis die ondertussen al anderhalf jaar duurt, is niet versterkt. Niet uitgebreid. Heeft nauwelijks bijkomende middelen gekregen, laat staan een langetermijnvisie die kunnen vermijden dat zulke situaties (ge weet wel, een economische, maatschappelijke en sociale ravage om de implosie van de gezondheidszorg te vermijden) nog ooit zouden kunnen gebeuren.
Met als resultaat dat 0.0043% voldoende is om onze maatschappij terug op pauze te zetten. Om totalitaire maatregelen te justificeren, want het is alweer kwart na twaalf.

Hoe lang moeten we zo veel incompetentie en onkunde eigenlijk nog tolereren? Waarom zouden we nu moeten accepteren dat de maatschappij terug op slot gaat voor 0.0043%? Wanneer zeggen we: nu is het genoeg geweest?
- 7 jaar besparingen in de zorg
- Een falend vaccinatiebeleid
- Te veel overheidsorganen
- Een coalitie van 7 partijen die niet overeenkomen
- Spanningen tussen rechtse gewestregeringen en een centrum federale regering
- Spanningen tussen de linkse Waalse regering, de rechtse Vlaamse regering en een centrum federale regering zorgen voor ellendig lange discussies: Veel woorden, weinig daden, maar het virus stopt niet, niet voor grenzen althans en gedijt makkelijker in gesloten ruimtes, drogere ruimtes (door verwarming drogere lucht), overleeft langer in koele temperaturen (buiten) en kan dus makkelijker lichamen indringen. Lagere algemene weerstand door koude weer en het vele binnenzitten waardoor je minder aan de elementen van de natuur blootgesteld wordt...
- Tweedracht zaaien tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden
- ...

Ik geloof niet in verborgen agenda's en de noodzaak om controle uit te oefenen op de burger en macht te hebben. De politici zijn daar veel te lomp voor. Het is niks anders dan onbekwaamheid en gebrek aan inzicht.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 16:16   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
- ...

Ik geloof niet in verborgen agenda's en de noodzaak om controle uit te oefenen op de burger en macht te hebben. De politici zijn daar veel te lomp voor. Het is niks anders dan onbekwaamheid en gebrek aan inzicht.
De nieuwe generatie zeker ?

Ik durf het bijna niet schrijven maar soms denk ik met enig weemoed terug aan mensen als een JL Dehaene een K Van Miert of een Martens
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 17:04   #24
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het probleem zit hem inderdaad voor een groot deel in de uitval van het personeel.

Maar die uitval wordt niet veroorzaakt door mensen die ziek zijn, die wordt quasi volledig veroorzaakt door de idiote quarantaine regels die worden opgelegd.

Als je voor elke echt zieke telkens 20 anderen een week naar huis stuurt heb je snel geen personeel meer.
Ik heb net mijn zoon van school moeten halen. Heel zijn voetbalploeg moet in quarantaine omdat er ene besmet was. Allemaal gevaccineerd, maar ze worden weer opgesloten en moeten 2 testen laten doen. En die positieve is niet eens ziek.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 17:46   #25
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik heb net mijn zoon van school moeten halen. Heel zijn voetbalploeg moet in quarantaine omdat er ene besmet was. Allemaal gevaccineerd, maar ze worden weer opgesloten en moeten 2 testen laten doen. En die positieve is niet eens ziek.
en frank is content
Oud 15 november 2021, 18:12   #26
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tijd om sport voor de jeugd terug te verbieden!
Oud 15 november 2021, 19:51   #27
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ik drie maal geprikt ben kan ik nog steeds de griep krijgen of gewoonweg 2 of 3 dagen koorts hebben. Kruip 2 of 3 dagen in je bed. Besmet of niet, daarom hoef ik geen 14 dagen in quarantaine, en zeker mijn collega's niet.
Er is een overkill aan gevolgen van een of andere besmetting.
Ik heb mijn griepvaccinatie reeds gehad en volgende week is het mijn booster. Op dat vlak neem ik geen risico.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 20:23   #28
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier ook her en der besmettingen van gevaccineerde werknemers, het is duidelijk aan het stijgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 20:25   #29
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hier ook her en der besmettingen van gevaccineerde werknemers, het is duidelijk aan het stijgen.
Hier ook, 3 gevaccineerde out, eentje zelfs met zeer hoge virale lading, volgens hem zelf. En serieus ziek ook.
En da zijn geen 65+.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 15 november 2021 om 20:27.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 20:33   #30
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb mijn griepvaccinatie reeds gehad en volgende week is het mijn booster. Op dat vlak neem ik geen risico.
Vaccins zijn zoals alcohol en chocolade, ze zijn goed als je ze met mate gebruikt.

Volgens mij neem jij dus net wel HEEL veel risico voor jezelf en de bezetting van IC, maar ik laat je vrij in je keuze want het is jouw leven...
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 20:38   #31
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
tijd om sport voor de jeugd terug te verbieden!
Gewoon korte metten mee maken, huisarrest voor iedereen. Een paar drones die iedereen afknallen die zich nog buitenshuis vertoont. Het zal snel gedaan zijn!
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 20:49   #32
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Vaccins zijn zoals alcohol en chocolade, ze zijn goed als je ze met mate gebruikt.

Volgens mij neem jij dus net wel HEEL veel risico voor jezelf en de bezetting van IC, maar ik laat je vrij in je keuze want het is jouw leven...
Toen de epidemie volop uitbrak begin verleden jaar en de IC's overbelast waren hoor ik een dokter nog altijd zeggen op het nieuws: als het zo voortgaat komt er een moment dat we keuzes moeten maken.

Welnu ik wil niet de keuze zijn die men in de gang laat sterven terwijl ik gans mijn leven hard gewerkt heb en veel belastingen betaald heb en veel mensen werk heb gegeven, nu nog trouwens terwijl anderen reeds 20 jaar in pensioen zijn. Ik wil niet dat een klote dokter beslist over mijn leven omdat ik minder kansen maak en een drugdealer of beroepsdopper die teert op de gemeenschap en geen knoppen werk gedaan heeft voorrang krijgt.
Oud 15 november 2021, 21:19   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen de epidemie volop uitbrak begin verleden jaar en de IC's overbelast waren hoor ik een dokter nog altijd zeggen op het nieuws: als het zo voortgaat komt er een moment dat we keuzes moeten maken.

Welnu ik wil niet de keuze zijn die men in de gang laat sterven terwijl ik gans mijn leven hard gewerkt heb en veel belastingen betaald heb en veel mensen werk heb gegeven, nu nog trouwens terwijl anderen reeds 20 jaar in pensioen zijn. Ik wil niet dat een klote dokter beslist over mijn leven omdat ik minder kansen maak en een drugdealer of beroepsdopper die teert op de gemeenschap en geen knoppen werk gedaan heeft voorrang krijgt.
Kinderen hebben nu al 500.000 levensjaren verloren door verloren schooltijd, die moeten nog hun 40 jaar werken. Blijkbaar heb jij geen probleem om die keuze te maken in hun plaats.
Oud 15 november 2021, 21:32   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kinderen hebben nu al 500.000 levensjaren verloren door verloren schooltijd, die moeten nog hun 40 jaar werken. Blijkbaar heb jij geen probleem om die keuze te maken in hun plaats.
Uw klote kinderen moeten leren vechten zoals wij hebben leren vechten. Nu worden ze in de watten gelegd. Het is voor iedereen moeilijk, ouderdom jong of oud is geen excuus. Nu is het een generatie die gekweekt wordt in een beschermde cocoon met een een grote muil die nog niets bewezen hebben.
Oud 15 november 2021, 21:57   #35
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Gewoon geen nieuws meer kijken, niet naar die politici luisteren en dat nieuws nooit geloven.
Het eerste gebod.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 22:01   #36
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
maar kinderen mogen niet stemmen en hebben geen politieke invloed.

anders had men wel gewoon de gepensioneerden opgesloten zoals de logica dicteert.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 23:00   #37
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:

Onze gezondheidszorg staat op imploderen onder druk van 0.0043% van de bevolking.

Anderhalf jaar hebben we verloren omdat incompetente politiekers en hun onbekwame adviseurs geen enkele maatregel hebben genomen om de gezondheidszorg voor te bereiden op wat er voorspeld was (ja, niet door tv-virologen blijkbaar), op wat we nu zien. Geen uitbreiding of uitdieping van de gezondheidszorg, geen bijkomende capaciteit om piekmomenten op te vangen, geen omscholing of extra aanwervingen van personeel. Niks.
Politiekers hebben miljarden euros uitgedeeld aan sectoren die te lijden hadden van de door hen opgelegde maatregelen. Politiekers hebben de schuld laten exploderen (+507 euro per seconde, laat dat even bezinken). Maar de gezondheidszorg, de loopgraven van "deze oorlog"? Die werd jarenlang al verwaarloosd, die schreeuwde jaren lang al dat er serieuze tekorten aan personeel en middelen dreigde, die moesten jarenlang al besparen, en nu, wanneer we ze het meeste nodig hadden, tijdens een gezondheidscrisis die ondertussen al anderhalf jaar duurt, is niet versterkt. Niet uitgebreid. Heeft nauwelijks bijkomende middelen gekregen, laat staan een langetermijnvisie die kunnen vermijden dat zulke situaties (ge weet wel, een economische, maatschappelijke en sociale ravage om de implosie van de gezondheidszorg te vermijden) nog ooit zouden kunnen gebeuren.
Met als resultaat dat 0.0043% voldoende is om onze maatschappij terug op pauze te zetten. Om totalitaire maatregelen te justificeren, want het is alweer kwart na twaalf.

Hoe lang moeten we zo veel incompetentie en onkunde eigenlijk nog tolereren? Waarom zouden we nu moeten accepteren dat de maatschappij terug op slot gaat voor 0.0043%? Wanneer zeggen we: nu is het genoeg geweest?

ja zeg
volgens mijn schatting zou maximaal 0,34 % maximaal in de IC bedden terecht kunnen komen bij totale 100 % natuurlijke besmettingen,

is dus in belgie
11,52E06/100 * 0,34= 39168 mensen op IC en echt doodziek.

wat is nou het netto sterftecijfer tgv corona?? 60plussers zouden massaal sterven ok.

Kiezen voor TWEE KWADEN:
Welk kwaad is erger??

1) 100 % besmetting toestaan hele bevolking IC capaciteit flink upscalen tot boven 50.000 bedden, totale mobilisaties IC bedden, max 39168 doden in Belgie binnen paar maanden, daarna iedereen uitgeziekt, game over, natuurlijke groepsimmuniteit, klaar is kees. HEt virus kan moeilijker door muteren bij natuurlijke immuniteits processen en resistentie lukt dan niet, geloof ik, ben geen medische expert.

of
2) Jarenlange Lockdowns , uitstel van executies, door vaccineren en immuniteit verzwakken dus netto nog meer doden door de mutaties en astronomische schade BNP en BSSP.

Welk KWAAD is een kleiner kwaad?? 1) of 2)??

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 23:05   #38
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw klote kinderen moeten leren vechten zoals wij hebben leren vechten. Nu worden ze in de watten gelegd. Het is voor iedereen moeilijk, ouderdom jong of oud is geen excuus. Nu is het een generatie die gekweekt wordt in een beschermde cocoon met een een grote muil die nog niets bewezen hebben.
Oudjes hebben nog ballen, die kunnen dat virus wel aan, overwinnen of sterven.
Oud 15 november 2021, 23:31   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Flipfloppen is dat. De ene keer zitten de malcontenten hier Covid te minimaliseren en de dag daarop doet de Overheid te weinig.

Zeer inconsistent en ongeloofwaardig discours.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 23:47   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Flipfloppen is dat. De ene keer zitten de malcontenten hier Covid te minimaliseren en de dag daarop doet de Overheid te weinig.

Zeer inconsistent en ongeloofwaardig discours.
Volgens mij doe je juist hetzelfde, en ben je niet consequent.
Denk toch maar eens na over een duidelijk standpunt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be