![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo werk het toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als Von Ranzig morgen verordonneert dat deze zelfverklaarde risicopatiënten moeten opgesloten worden om de maatschappij te ontlasten, dan zijn er overmorgen geen risicopatiënten meer. ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zijn boodschap blijft: opa’s en oma’s mogen hun kleinkinderen niet afhalen want…ja want wat eigenlijk? Vindt Eberhardt Leclerc 50-60 jarige oma’s en opa’s geriatrische gevallen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft de politiek en de virologen die vijftigers echter niet eerst wijsgemaakt dat we met een vaccinatiegraad van 70% veilig zaten en dat vanaf dan de poorten naar "het rijk der vrijheid" zouden opengaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Dat u in mijn verbetering van zijn standpunt een verdediging ziet, daarmee bewijst u in 1 bijdrage 3x dat u niet leest wat er staat.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Wijsgemaakt. Zoals, 2 weken “to flatten the curve.”
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet omdat hij dat afkeurt? Moet ik dat zo interpreteren? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar waar de echte gevaarlijke transmissie zit (oudjes die kleinkids ophalen en in huis nemen) laat men lopen. Terwijl diezelfde oudjes om het hardst gillen dat er stringente lockdowns moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel bijzonder jong om "grootouder" te zijn. De meesten zijn toch wel stukken ouder. Als ge uw kinderen rond de 30 hebt, dan zijt ge 60 als uw kleinkind geboren wordt, en niet ver van de 70 als die naar school gaan he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te vermijden dat dictaturen worden geinstalleerd via de pandemie wet, mogen ziekenhuizen niet overbelast worden. Mochten we in een vrije maatschappij leven, dan zouden opa's en oma's hun kleinkinderen mogen afhalen natuurlijk. Maar in landen met een pandemie wet doen ze daarmee het risico lopen aan de maatschappij dat de pandemie wet wordt geactiveerd, en dat de maatschappij dus in een dictatoriaal regime vervalt. Daarom moeten die mensen in zo een landen uit solidariteit voor de vrijheid van de burgers, opgesloten worden en totaal van elk sociaal contact ontdaan, dat hen eventueel zou kunnen besmetten en dus de ziekenhuizen zou kunnen laten belasten. Dit zou van kracht moeten worden voor de komende decennia, en met een zekerheidsperiode van minstens 10 jaar nadat het laatste corona geval in het land gedetecteerd werd. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 november 2021 om 05:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof iedere opa en / of oma achterliggende ziektes heeft. Ik ga ook met m'n kleinkind naar het peuterturnen, wij vangen haar één dag / week op en ik haal haar regelmatig op bij de kinderopvang. Ik ben dat trouwens blijven doen, uitgezonderd de periode waarin ik zelf besmet was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet het of je weet het niet, maar veel oma's en / of opa's gaan nog iedere dag werken. Ik vind het dan ook niet kunnen dat u een bepaalde groep stigmatiseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer is dat zo?
Ik hoor daar alvast niet toe. Ik heb, op mijn vaccinatie, moeten wachten tot mijn leeftijdsgroep aan de beurt was. Terwijl risicopatiënten, die veel jonger waren, al vaccinaties gekregen hadden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kind was 23 toen ze haar eerste kindje kreeg. Zij was dus net geen 45 toen ze grootmoeder werd. Eén van m'n vroegere buurmeisjes werd zwanger op haar zestiende. Haar kind was 21 toen het voor de eerste keer zwanger werd. Mijn vroeger buurmeisje was nog geen 40 jaar toen ze oma werd. Groot risico hé. |
|
![]() |
![]() |