![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen ken jij die passen in het beeld dat jij schetst? Als ik in mijn omgeving rondkijk ... nul.
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
En indien je denkt dat het 'toegeworpen' geld voldoende is om een stabiele achtergrond te creëren, beetje uitleg graag. Ik zie het namelijk niet.
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Hoe dat komt bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Als ik dan mijn relatie, mijn ouders, mijn kennissenkring bekijk dan zie ik toch iets heel anders. Uw vrouw/man kies je zelf en dan moet je maar tegen je eigen oren slaan als het niet meer lukt. Een vriendenkring verkiest ook met wie ze onderling om gaan. Als je niet in staat bent om te geven en te nemen en de kerk in het midden te houden dan ga best alleen door het leven.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- 65+ moeten er inderdaad beter niet meer aan beginnen; - als een van beiden (of beiden) risicovolle onderliggende medische problematiek heeft, dan is er nog de drang tot overleving. Stabiliteit zit hem dan in de wil van de andere partner, en/of de grootouders die willen steun bieden - als het inkomen echt onzeker is, tsja dan is een beperkt uitstel niet zo zwaar ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is de huidige situatie niet zo gelukkig voor de actuele borelingen, peuters en kleuters. Die zien veel te weinig echte gezichten.
Idem dito voor jonge schoolkinderen: die mankeren de ontelbare kleine en grote nuances in gelaatsuitdrukkingen van zoveel mensen die zij nu te vaak alleen maar gemaskerd zien. Maar wie zou dat op dit ogenblik tegenhouden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben voor ieder probleem een wortel op een stok als oplossing. Of ze zaaien haat tegen andere groepen om zichzelf onzichtbaar te maken. De wapenhandelaars, kindermoordenaars en grootdieven heten hier simpelweg politici, geen enkele uitzondering.
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Zonder nu al in detail te treden... Leven van een uitkering is veel goedkoper dan leven van een loon.
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Elk jong gezin zonder rijke ouders?
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als beiden "arme" ouders hebben, dan hebben ze wel geleerd om met weinig content te zijn, en weten ze wat werken is.
Ik heb veel meer respect voor zulke mensen dan voor luiwammesen van kinderen van ietwat rijkere middenklasse of hoger.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jonge mensen uit arme gezinnen ziet men als de moderne slaven. Niet de zweep jaagt hen van her naar der zonder enig uitzicht op beterschap maar hun naïef idee dat ze aan hun lot kunnen ontsnappen. En dan komen ze tot inzicht dat het allemaal tot niks leidt.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 november 2021 om 18:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met die opvatting is dat men ervan uit gaat dat men zijn kinderen niet mag afmaken als het achteraf gezien een vergissing bleek te zijn. Indien men die artificiele rem laat varen, dan is meteen ook het grootste risico weg bij het maken van kinderen. Maak ze als ge kunt, en doe ze weg als het achteraf gezien niet meer uitkomt he. Dat doet ge toch ook met een kat of een hond of zo. Vanuit die optiek kunnen kinderen enkel maar een rijkdom zijn. (ok, toegegeven, een essentieel mannelijk standpunt. Een vrouw heeft meer moeten investeren).
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2021 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vroeger stond de emancipatie nog niet zo ver en hadden mensen geen toegang tot anticonceptie zoals dat in het heden het geval is. Er gebeurden dan ook veel "ongelukjes".
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk heeft hij in zekere zin gelijk. Kinderen op de wereld helpen zetten is in de feiten zeer egoïstisch. Dat is het dikwijls altijd geweest. Want men weet dat een mens op deze aarde minstens evenveel ongelukkig zal zijn dan gelukkig. Dat is nu eenmaal ‘s mensen lot. En daarom, ouders willen kinderen meestal omdat zij dit zelf fijn vinden. Maar men denkt niet altijd aan het belang van de kinderen zelf. Heel veel kinderen (wellicht niet allemaal natuurljk) leven in deze maatschappij onder grote stress en zijn in vele gevallen verre van gelukkig. Ouders hebben dus kinderen om hun eigen welbehagen en denken te weinig aan het welzijn van de kinderen zelf op termijn in deze wereld. Moest ik in Afghanistan leven bijvoorbeeld, zou ik nooit kinderen willen laten kennis maken met deze leefwereld in dit land de dag van vandaag. Het is eerder een vorm van crimineel en/of immoreel gedrag om daar nu kinderen te verwekken. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2021 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is een natuurlijke voorplantingsdrang, doch "eenvoudige" vogels houden o.a. rekening met de beschikbare voedselvoorraden m.b.t. het bepalen van het aantal nakomelingen wat men niet altijd of zelden bij de mens kan zeggen.
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Het bewijs is de explosieve bevolkingstoename. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overbevolking is de grootste dreiging momenteel.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan kinderen beginnen? Goe zot.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al diegenen die met bootjes komen aanvaren weten dat goed dat men in de EU niet zo scheutig meer is om nog kinderen op de wereld te zetten omdat zij de kleintjes ook géén goede toekomst meer kunnen bieden met alles wat er de dag van vandaag in de wereld aan de gang is.
Eigenlijk is dat best fout en zou men hier hetzelfde moeten doen zoals de Turkse leider Erdogan zijn volgelingen een tijd geleden heeft opgedragen: het hebben van een gezin met 'minstens' 3 tot 5 kinderen. Ook andere 'leiders' zijn van die mening. Bouterse, Erdogan, Orban en Maduro roepen vrouwen op meer kinderen te krijgen Misschien zou dat wel een manier kunnen zijn om al de asielzoekers en gelukszoekers de deur te wijzen met de 'wijze' woorden: Sorry, géén plaats meer, volzet!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 november 2021 om 23:55. |
![]() |
![]() |