Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2021, 13:02   #21
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bart De Wever is een enorme zak. Al tien jaar weigert hij om zijn verantwoordelijkheid te nemen en in een regering te gaan zitten.

Hij is niet veel beter dan het VB. Langs de lijn staan roepen en zich verstoppen in zijn gemeentehuis.
Hij is niet zoals sommige andere partijen die hun eigen programma inslikken om te MOGEN mee aan de vetpotten te zitten.
Had je dat nog niet gezien??? Nee? Stekeverblind dan.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 13:04   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Als jij nog steeds zo in het duister tast over het leeftijdsprofiel van de covid doden, dan heb je je al bijna twee jaar lang voor de gek laten houden door de desinformatie in de media.

Bron: Surveillance van covid-19 gerelateerde mortaliteit in België (Sciensano)

Zelfs de Frut weet het beter dan jou:

Gemiddelde leeftijd van coronadoden is 83 jaar

Die leeftijd is hoger dan de levensverwachting:

https://www.statistiekvlaanderen.be/...sverwachting-0

Nee natuurlijk niet. Waar haal jij dat toch in godsnaam? Hij wil dat de idiote psychose ophoudt bij de media, politiek en een deel van het publiek, juist omdat we nu veel betere zorg hebben dan toen.

85 jaar.

Je probeert hem te "fact-checken" maar je maakt zijn punt nog een keer opnieuw in zijn plaats.

En dat heeft hij dan ook gedaan. Veel beter dan de gemiddelde VRT debat-gast.

Omgaan met de gevolgen van de covid hysterie is tegenwoordig helaas één van de kerntaken van de burgemeesters geworden.

Wat is jouw concrete bijdrage aan de maatschappij, behalve op dit forum steen en been zitten klagen dat er 85-jarigen zijn die sterven?
1111111
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 14:08   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bart De Wever is een enorme zak. Al tien jaar weigert hij om zijn verantwoordelijkheid te nemen en in een regering te gaan zitten.

Hij is niet veel beter dan het VB. Langs de lijn staan roepen en zich verstoppen in zijn gemeentehuis.
Het moest en het zou de Dweil worden ... zelfs al heeft het er even heel anders uitgezien ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 14:11   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
In het westen is het individualisme zo uitgesproken dat men absurde wetten maakt (genderverhaal) en het collectief moet buigen voor alle uitzonderingen.

De zorg is overbelast, dat staat buiten kijf, maar een 2000 patienten en een 5000-tal zorgverleners bepalen nu het gedrag van miljoenen mensen
Dat is actueel onze cultuur.
Of je dat nu graag hebt, of niet.

Daar zou gerust iets aan mogen veranderen, maar (ik ook niet) da gade gij niet bepale.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 december 2021, 14:21   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hij is niet zoals sommige andere partijen die hun eigen programma inslikken om te MOGEN mee aan de vetpotten te zitten.
Had je dat nog niet gezien??? Nee? Stekeverblind dan.
Nee, jij bent stekeblind. BDW heeft al in de praktijk bewezen dat hij bereid is om het 'belangrijkste' punt van zijn programma in de vuilbak te smijten in ruil voor enkele ministerposten en de benoemingstrein.

Dat is geen bewering hee, het is gewoon een vaststelling.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 14:25   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik las ergens dat de gemiddelde leeftijd van de coviddoden boven de gemiddelde levensverwachting ligt ... waar zijn we in godsnaam mee bezig als dat klopt ?

edit: vanderzapigs post niet gezien .. dat klopt dus 83 > 82,x
En dan nog overleven de meeste 85 + het vlotjes. In het WZC bij mijn tante werden alle bewoners omzeggens besmet. De allerzwaksten zijn er aan bezweken maar een felle windstoot was ook genoeg geweest om die mensen te doden.
De meeste bewoners hadden zelfs geen symptomen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 14:28   #27
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nee, jij bent stekeblind. BDW heeft al in de praktijk bewezen dat hij bereid is om het 'belangrijkste' punt van zijn programma in de vuilbak te smijten in ruil voor enkele ministerposten en de benoemingstrein.
Inderdaad. Hij heeft toen blijk gegeven van een grote naïviteit.
Oud 5 december 2021, 14:38   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad. Hij heeft toen blijk gegeven van een grote naïviteit.
Ik zou eerder zeggen : blijk gegeven van een planmatige en efficiënte aanpak om zijn doel te bereiken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 15:31   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Dat heeft een klein kliekske vorig jaar zonder de minste legitimiteit beslist.
Hadden die vorig jaar beslist dat je geen maatschappij op slot doet voor een paar duizend oude mensen, dan zouden we nu geen enkel probleem hebben.

En waarom hebben ze dat zo beslist vorig jaar ? Omdat kwakzalvers beweerden dat men dat kon vermijden "met een paar weekskes inspanning".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 15:52   #30
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar zou gerust iets aan mogen veranderen, maar (ik ook niet) da gade gij niet bepale.
Welkom in deze draad, Schoof!

Wat vind je van de uitspraken van jouw partijvoorzitter?

De nagel op de kop, toch?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 15:58   #31
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Dat heeft een klein kliekske vorig jaar zonder de minste legitimiteit beslist.
Hadden die vorig jaar beslist dat je geen maatschappij op slot doet voor een paar duizend oude mensen, dan zouden we nu geen enkel probleem hebben.

En waarom hebben ze dat zo beslist vorig jaar ? Omdat kwakzalvers beweerden dat men dat kon vermijden "met een paar weekskes inspanning".
U kunt toch niet ontkennen dat de opeenvolgende Belgische regeringen zich de laatste twee jaar hebben laten verschalken door een extreem leep virus, afkomstig uit China.
In maart 2020 hadden we het bij het nekvel, maar het is ons toen nog kunnen ontsnappen ondanks alle maatregelen, die helaas door een aantal lockdown-brekers zo lek als een mandje werden.
Iets gelijkaardigs greep plaats tijdens en na de vaccinatie-kampanje dit jaar toen 2 tot 8 % van de bevolking weigerde ingeënt te worden. Wat een gebrek aan solidariteit toch teweeg kan brengen. Ik krijg er bijna migraine van.

Ik ga nu per direct een paracetamol gaan nemen om te voorkomen dat anderen ook hoofdpijn krijgen!
Oud 5 december 2021, 16:12   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga nu per direct een paracetamol gaan nemen om te voorkomen dat anderen ook hoofdpijn krijgen!
U bent een goed mens. Paracetamol neemt men voor een ander. Het zijn asocialen die zomaar ondoordacht hoofdpijn willen krijgen, en hierdoor het weefsel van onze maatschappij vernietigen. Solidariteit verdorie. Hopelijk geven ze U een paracetamol pasje. Er zouden aangepaste paracetamol pillen moeten komen voor schoolkinderen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 december 2021 om 16:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:15   #33
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Als daarmee de Vlaamse mensen en de Vlaamse zaak gediend zijn mag er iets "uitgesteld" worden.
Oud 5 december 2021, 17:23   #34
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U kunt toch niet ontkennen dat de opeenvolgende Belgische regeringen zich de laatste twee jaar hebben laten verschalken door een extreem leep virus, afkomstig uit China.
In maart 2020 hadden we het bij het nekvel, maar het is ons toen nog kunnen ontsnappen ondanks alle maatregelen, die helaas door een aantal lockdown-brekers zo lek als een mandje werden.
Iets gelijkaardigs greep plaats tijdens en na de vaccinatie-kampanje dit jaar toen 2 tot 8 % van de bevolking weigerde ingeënt te worden. Wat een gebrek aan solidariteit toch teweeg kan brengen. Ik krijg er bijna migraine van.

Als gij denkt en geloofd dat totale vaccinatie het einde van Covid 19 zou geweest zijn verschiet ik niet dat ge migraine hebt. Een man uit de buurt heeft 2 prikken en een boosterprik gekregen en....... is eergisteren uitgestrooid ...
Niemand is gevrijwaard van dat monster wat VSB u ook mag wijsmaken
Oud 5 december 2021, 17:41   #35
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zei het al. Bartje is 'out'. Heeft niets meer te vertellen en wat hij zegt is pure oppositiepraat. Gemakkelijk als men geen verantwoordelijkheid moet dragen. Wel begrijpelijk voor iemand die schandelijk is gaan lopen uit de regering Michel.
Eindelijk, oppositie.

Dat hij gewoon gelijk heeft is zelfs bijkomstig.
Oud 5 december 2021, 17:44   #36
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
In het westen is het individualisme zo uitgesproken dat men absurde wetten maakt (genderverhaal) en het collectief moet buigen voor alle uitzonderingen.

De zorg is overbelast, dat staat buiten kijf, maar een 2000 patienten en een 5000-tal zorgverleners bepalen nu het gedrag van miljoenen mensen
Neen, de zorg is niet overbelast. Er zijn te veel hypochonders.

Het collectivisme is een kanker, die met wortel en al moet uitgeroeid worden, zodat biologie (man en vrouw) terug voorrang krijgt op woke-onzin.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 december 2021 om 17:44.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:44   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welkom in deze draad, Schoof!

Wat vind je van de uitspraken van jouw partijvoorzitter?

De nagel op de kop, toch?
Zoals nog gebeurd is, ben ik voor zowat 95 procent met hem akkoord.
U zal mij nog niet zo gauw van partij zien veranderen.

Oud 5 december 2021, 17:45   #38
gunter5148

Standaard

Citaat:
U zal mij nog niet zo gauw van partij zien veranderen.
Zijde nu voor of tegen “de maatregelen?”
Oud 5 december 2021, 18:21   #39
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 18:23   #40
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij nog steeds zo in het duister tast over het leeftijdsprofiel van de covid doden, dan heb je je al bijna twee jaar lang voor de gek laten houden door de desinformatie in de media.

Bron: Surveillance van covid-19 gerelateerde mortaliteit in België (Sciensano)

Zelfs de Frut weet het beter dan jou:

Gemiddelde leeftijd van coronadoden is 83 jaar

Die leeftijd is hoger dan de levensverwachting:

https://www.statistiekvlaanderen.be/...sverwachting-0

Nee natuurlijk niet. Waar haal jij dat toch in godsnaam? Hij wil dat de idiote psychose ophoudt bij de media, politiek en een deel van het publiek, juist omdat we nu veel betere zorg hebben dan toen.

85 jaar.

Je probeert hem te "fact-checken" maar je maakt zijn punt nog een keer opnieuw in zijn plaats.

En dat heeft hij dan ook gedaan. Veel beter dan de gemiddelde VRT debat-gast.

Omgaan met de gevolgen van de covid hysterie is tegenwoordig helaas één van de kerntaken van de burgemeesters geworden.

Wat is jouw concrete bijdrage aan de maatschappij, behalve op dit forum steen en been zitten klagen dat er 85-jarigen zijn die sterven?
Ik heb u de link gegeven de bron van mijn gegevens, de site van sciensano. Wilt gij nu beweren dat cijfers dan sciensano niet correct zijn?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be