Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2021, 22:16   #21
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Die Ramaekers is ne lulleman!

Dit zei hij twee maanden geleden:

In een reactie stelt Ramaekers dat de Taskforce Vaccinatie steevast zo wetenschappelijk mogelijk te werk gaat. “We volgen de situatie wereldwijd op. Vooral de toestand in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk omdat die een tweetal maanden voor lopen (de vaccinatiecampagne is daar vroeger op gang gekomen; nvdr). Sinds de zomer houden we ook rekening met het feit dat de algemene bevolking potentieel een derde prik moet krijgen, maar wel op basis van wetenschappelijke argumenten. Ik zou dan ook graag weten wat de wetenschappelijke onderbouwing is waarop de Vlaamse regering zich beroept om die derde prik nu al aan te kondigen”, aldus Ramaekers.
Daarnaast legt Ramaekers ook een ethisch element opnieuw op tafel. “De topprioriteit is nu vaccins doneren aan landen waar nog minder mensen gevaccineerd zijn. We hebben al zowat drie miljoen doses geschonken aan COVAX en dat zullen er nog meer worden.”

Ten slotte stipt het hoofd van de Taskforce Vaccinatie aan dat een algemene derde prik uitrollen geen ad-hocoplossing is om de stijgende coronacurve in Vlaanderen een halt toe te roepen. “Waarom wordt niet gekeken naar eenvoudige maatregelen die hun nut al bewezen hebben, zoals het mondmasker en het COVID Safe Ticket?”, vraagt Ramaekers zich luidop af.

HLN

Kortom, hij heeft miljoenen vaccins weggegeven, waardoor de booster niet tijdig kon gestart worden.

En dekte zich in, door naar het buitenland te kijken.
Ze hebben voor J&j weggegeven omdat ze wisten dat het niet werkte.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 22:36   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Die Ramaekers is ne lulleman!

Dit zei hij twee maanden geleden:

In een reactie stelt Ramaekers dat de Taskforce Vaccinatie steevast zo wetenschappelijk mogelijk te werk gaat. “We volgen de situatie wereldwijd op. Vooral de toestand in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk omdat die een tweetal maanden voor lopen (de vaccinatiecampagne is daar vroeger op gang gekomen; nvdr). Sinds de zomer houden we ook rekening met het feit dat de algemene bevolking potentieel een derde prik moet krijgen, maar wel op basis van wetenschappelijke argumenten. Ik zou dan ook graag weten wat de wetenschappelijke onderbouwing is waarop de Vlaamse regering zich beroept om die derde prik nu al aan te kondigen”, aldus Ramaekers.
Daarnaast legt Ramaekers ook een ethisch element opnieuw op tafel. “De topprioriteit is nu vaccins doneren aan landen waar nog minder mensen gevaccineerd zijn. We hebben al zowat drie miljoen doses geschonken aan COVAX en dat zullen er nog meer worden.”

Ten slotte stipt het hoofd van de Taskforce Vaccinatie aan dat een algemene derde prik uitrollen geen ad-hocoplossing is om de stijgende coronacurve in Vlaanderen een halt toe te roepen. “Waarom wordt niet gekeken naar eenvoudige maatregelen die hun nut al bewezen hebben, zoals het mondmasker en het COVID Safe Ticket?”, vraagt Ramaekers zich luidop af.

HLN

Kortom, hij heeft miljoenen vaccins weggegeven, waardoor de booster niet tijdig kon gestart worden.

En dekte zich in, door naar het buitenland te kijken.
Ha, hij heeft vragen bij die 3de prik en nu zegt hij dat het waarschijnlijk jaarlijks wordt, hij heeft de memo gekregen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 22:48   #23
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Maar de piste van een jaarlijkse vaccinatie tegen het coronavirus lijkt nu realistischer te worden.
Tja , ik heb ook een jaarlijkse griepspuit , dus ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 22:51   #24
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Tja , ik heb ook een jaarlijkse griepspuit , dus ....
Op de een of de andere manier ga ik “clean” dood gaan. Ik hoop door een blikseminslag. Dichter bij de natuur kan je niet komen.

Maar in ieder geval zonder dwang.
Oud 10 december 2021, 22:56   #25
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Op de een of de andere manier ga ik “clean” dood gaan.
Als je van dat principe bent , dan moet je ook nooit medische zorgen vragen !!
Tja , zolang gij niemand in uw dood meeneemt , doe maar op !!

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 december 2021 om 22:58.
Oud 10 december 2021, 23:18   #26
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Als je van dat principe bent , dan moet je ook nooit medische zorgen vragen !!
Tja , zolang gij niemand in uw dood meeneemt , doe maar op !!
Liever puur-bloed dan onrein.
Oud 11 december 2021, 00:30   #27
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liever puur-bloed dan onrein.
Zijt gij bij een ziekenkas aangesloten ??

breedbandwurger 1967

Oud 11 december 2021, 00:59   #28
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets, dit jaar was er zelfs geen oversterfte. Zo kun je eeuwig door gaan.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=262118

Je ziet de donkerblauwe lijn terug een beetje de hoogte ingaan vanaf de drie weken waar we ons mondmasker niet meer moesten dragen.

Maar het is inderdaad duidelijk. Met vaccins en maatregelen is de sterfte ongeveer hetzelfde als voor de pandemie.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 09:28   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Je ziet de donkerblauwe lijn terug een beetje de hoogte ingaan vanaf de drie weken waar we ons mondmasker niet meer moesten dragen.

Maar het is inderdaad duidelijk. Met vaccins en maatregelen is de sterfte ongeveer hetzelfde als voor de pandemie.
Met meer besmettingen dan ooit, die maatregelen werken dus al nauwelijks.

De grootste daling in doden zien we trouwens in de groep 85+, daar waar de vaccins bijna niet werken. Vaccins zijn dus niet de reden, wel dat de zwakken er vorig jaar al uit gingen. Je kunt maar 1 keer dood gaan en de rest is nu grotendeels immuun door besmetting, letterlijk elk rusthuis werd besmet.

Dat sprookje van vaccins en maatregelen kun je dus wel vergeten, als je eerlijk bent tegen jezelf.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 09:46   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de aanhangers van “nog even doorbijten en we zijn er vanaf”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211210_93370422

Dirk Ramaekers, hoofd van de Taskforce Vaccinatie.

Ik denk dat de huidige pandemie drie tot vijf jaar ons leven zal bepalen. Misschien zelfs nog iets langer. Wie zal het zeggen?
Vanaf het tweede semester van 2022 mikken de producenten ook op individuele vaccins. Dan kan een huisarts of apotheker een coronavaccin toedienen

We zullen de komende jaren dus vaccinatie moeten blijven combineren met andere beschermingsmaatregelen, zoals het dragen van mondmaskers, afstand houden bij contacten en goede ventilatie.”

“Een vaccinatie om de paar maanden zal niet nodig zijn. Maar de piste van een jaarlijkse vaccinatie tegen het coronavirus lijkt nu realistischer te worden.“

.
In maart 2020 was hier al gepost dat corona een blijver is en dat men alle werkende maatregelen voor eeuwig zal moeten aanhouden als men niet wil aanvaarden dat er mensen sterven aan corona.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 10:12   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

Het hoge sterfte cijfers van 2020 is te wijten aan de ondersterftes van de voorbije 20 jaar.

Het normale sterfte cijfer =+-10.5/1 000 maar sinds 2000 zitten we op +/-9/1 000.
Je kan dus stellen dat er gedurende 20 jaar 17 500 overlijdens zijn uitgesteld geweest.
En we zelfs dan nog slechts een oversterfte van +/-13 500 overlijdens hebben in 2020 tegenover 2018.
Dat terwijl we in 2020 nog steeds op slechts +/-9.8/1 000 overlijdens zitten. Dus nog +/-8 000 overlijdens te weinig in 2020 tegen de normale sterftecijfers van +/-10.5/1 000.
Om een volledige correct van de overbevolking door hoog bejaarden veroorzaakt door uitgestelde overlijdens te krijgen, zouden er nog +/-353 000 extra overlijdens moeten plaats hebben enkel in België
Oud 11 december 2021, 10:26   #32
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het hoge sterfte cijfers van 2020 is te wijten aan de ondersterftes van de voorbije 20 jaar.

Het normale sterfte cijfer =+-10.5/1 000 maar sinds 2000 zitten we op +/-9/1 000.
Je kan dus stellen dat er gedurende 20 jaar 17 500 overlijdens zijn uitgesteld geweest.
En we zelfs dan nog slechts een oversterfte van +/-13 500 overlijdens hebben in 2020 tegenover 2018.
Dat terwijl we in 2020 nog steeds op slechts +/-9.8/1 000 overlijdens zitten. Dus nog +/-8 000 overlijdens te weinig in 2020 tegen de normale sterftecijfers van +/-10.5/1 000.
Om een volledige correct van de overbevolking door hoog bejaarden veroorzaakt door uitgestelde overlijdens te krijgen, zouden er nog +/-353 000 extra overlijdens moeten plaats hebben enkel in België

En het mooie ervan is dat het allemaal dubbel gevaccineerde en geroosterde mensen gaan zijn. hoe gaan ze dat uitleggen?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 10:58   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En het mooie ervan is dat het allemaal dubbel gevaccineerde en geroosterde mensen gaan zijn. hoe gaan ze dat uitleggen?
Mensen die door ouderdom een ziekte al verzwakt zijn vaccineren is zinloos.
Een vaccin zorgt er voor dat je antistoffen aanmaakt om de uitbraak van de ziekte te verminderen of te vermijden.
Doch als je al verzwakt bent, heeft een vaccin geen zin.
Daar deze verzwakte slechts beperkt tot geen antistoffen meer aanmaken.
Vele van hen leven in medisch gestolen tijd.
En alle corona-ellende gaat blijven duren tot het ogenblik dat men terug aanvaard dat het sterftecijfer 10.5/1 000 moet zijn en niet 9 of minder/1 000.
Oud 11 december 2021, 12:59   #34
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als we de paus en de bisschoppen van de covid-sekte te pakken krijgen, zijn we er vanaf.
Pastoors en kerkzangers kunnen ook gewoon van de zweep krijgen.
Ik zou het anders organiseren.

De pausen en bisschoppen krijgen een proces en strafmaat zoals William Wallace en met de pastoors en kerkgangers zijn we iets milder en hebben recht op een kort snokske van het koord ergens op de E40 tussen Eupen en Jabbeke.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be