Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Staat u achter een actie "Stop the boost (-50)"?
Ja 15 60,00%
Nee 7 28,00%
Enkel mits een andere slogan 3 12,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2021, 15:24   #21
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
wat patrick zei. In vitro neutralisatie assays tegen omicron, waar dubbelgevaccineerden en geboosterden slechter omicron neutraliseerden dan dubbelgevaccineerde geinfecteerden (met delta)

daarom preliminair, en absoluut niet bevestigd door real-world evidence
hmm ok. Interessant.

Waar scoort vaccin + vaccin + booster + natuurlijke infectie dan? Ik zou denken nóg beter?

If so, is het dan niet zinvoller om toch te boosteren, kwestie van de negatieve impact van de natuurlijk infectie te beperken. Of is de mate van neutralisatie na een (lichte) doorbrakinfectie navenant, dus enkel goed als je een (stevige?) natuurlijk infectie doormaakt.

hoe zit het nu met Omicron eigenlijk; is de these dat het inderdaad (veel?) milder is bevestigd? Ik dacht obv SA data wel, maar dan weer niet uit DK data.

Laatst gewijzigd door Voltian : 14 december 2021 om 15:24.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 15:53   #22
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
hmm ok. Interessant.

Waar scoort vaccin + vaccin + booster + natuurlijke infectie dan? Ik zou denken nóg beter?

If so, is het dan niet zinvoller om toch te boosteren, kwestie van de negatieve impact van de natuurlijk infectie te beperken. Of is de mate van neutralisatie na een (lichte) doorbrakinfectie navenant, dus enkel goed als je een (stevige?) natuurlijk infectie doormaakt.

hoe zit het nu met Omicron eigenlijk; is de these dat het inderdaad (veel?) milder is bevestigd? Ik dacht obv SA data wel, maar dan weer niet uit DK data.
In ZA zou er 70% natuurlijke immuniteit zijn, situatie niet vergelijkbaar met West Europa en wsl Amerika ?
Niet mijn kennis maar gezond verstand (vermoed dat ik dat in voldoende mate heb ) zegt mij dat vergelijkingen of gevolgtrekkingen voor ons niet voor direct zijn .

Laatst gewijzigd door stab : 14 december 2021 om 15:54.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 17:02   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
"Stop de dwang/stop de chantage" is een betere leuze.
Naar u gaan ze luisteren. Zoveel is duidelijk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 18:40   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hmm ok. Interessant.

Deze weet het

https://www.dw.com/en/covid-new-zeal...ots/a-60088319
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 18:59   #25
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of het La Boum-collectief nog bestaat, maar zij zouden een actie pro natuurlijke immuniteit kunnen doen, "we want omicron", "get your boost with omicron" of zoiets. Voorlopig waren de Brusselse jongeren het assertiefst in elk geval. Overigens kan dit leiden tot interculturele verbroedering. We zien overigens dat de Brusselse inwoners het meest rationele gedrag stelde tot nu toe: 'flatten the curve', maar dan echt.

(Uiteraard moeten acties zich steeds bewust tonen van de regelgeving om niet contraproductief te zijn. Men heeft de beste argumenten aan zijn kant, dat is het sterkste wapen.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 december 2021 om 19:02.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 19:03   #26
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat is jouw standpunt wat de vraag in de poll betreft? Ikzelf ga akkoord, op basis van de huidige gegevens uiteraard.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 december 2021 om 19:04.
Oud 14 december 2021, 19:09   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat is jouw standpunt wat de vraag in de poll betreft? Ikzelf ga akkoord, op basis van de huidige gegevens uiteraard.
Ik denk dat elke dwangmatige boost idioot is beneden de 50 (zoals we hier in Frankrijk gedwongen worden). Ik denk dat een boost boven de 60 jaar of zo (ik vraag mij zelfs af of boven de 50 zin heeft, ik denk dat die hun bescherming tegen zware ziekte nog voldoende is) inderdaad wat de ziekenhuisopnames van gepensioneerden kan drukken, die tenslotte de hoofdmoot uitmaken van de ziekenhuis problemen. Veel gaat het waarschijnlijk niet doen maar als we daar iets kunnen krabben is het toch dat.

Wat verder omicron betreft, is het afwachten of boosten iets helpt of niet, dan wel of het nefast is of niet. Ik zou dus eigenlijk wachten tot men weet hoe de vork in de steel zit bij omicron, want dat gaat binnen enkele weken toch zijn wat van belang is.

De golf is voorbij, het boosten van bejaarden had daarvoor moeten gebeuren, nu heeft dat niet veel zin meer ; en voor wat komt weten we niet of het nuttig is of niet.
Oud 14 december 2021, 20:12   #28
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Voorlopig resultaat: 10 pro (waarvan 1 mits andere slogan), 5 tegen. Maar de voorstemmers zijn intelligenter, dus een gekwalificeerde schatting levert op dat 75 procent voor is.
Oud 14 december 2021, 20:26   #29
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voorlopig resultaat: 10 pro (waarvan 1 mits andere slogan), 5 tegen. Maar de voorstemmers zijn intelligenter, dus een gekwalificeerde schatting levert op dat 75 procent voor is.
sjarel!
Oud 14 december 2021, 20:30   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gestemd want ik heb de vraag niet goed begrepen. Gaat het hier om toegang tot een booster onder de 50 jaar te verbieden, of om de dwang om te boosten onder de 50 jaar tegen te gaan ?
Oud 14 december 2021, 20:56   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Waarom stoppen? Wie dat boostervaccin wil moet dat maar doen. Baas in eigen bovenarm.

Ik moet het niet hebben....net zo min als het eerste en het tweede.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 december 2021 om 20:57.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 21:46   #32
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

DeCroo wil het CST maar 9 maanden laten geldig zijn ipv het jaar nu. Alles wordt in gereedheid gebracht om, na de niet-gevaccineerden, nu ook de niet-geboosterden sociaal uit te sluiten.
De waanzin stopt niet
Oud 14 december 2021, 21:48   #33
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gestemd want ik heb de vraag niet goed begrepen. Gaat het hier om toegang tot een booster onder de 50 jaar te verbieden, of om de dwang om te boosten onder de 50 jaar tegen te gaan ?
Geen van beide: het gaat om het bevorderen van de keuze om geen boost te nemen indien men jonger dan 50 is. Dus meer dan 'geen dwang' maar ook geen 'verbod'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 december 2021 om 21:49.
Oud 15 december 2021, 06:05   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
DeCroo wil het CST maar 9 maanden laten geldig zijn ipv het jaar nu. Alles wordt in gereedheid gebracht om, na de niet-gevaccineerden, nu ook de niet-geboosterden sociaal uit te sluiten.
De waanzin stopt niet
Vooral omdat dat binnen een maand of 2 geen verschil meer zal maken he.
Maar het is niet verwonderlijk want hier in Frankrijk is dat al zo vanaf 15 januari.
Oud 15 december 2021, 06:16   #35
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral omdat dat binnen een maand of 2 geen verschil meer zal maken he.
Maar het is niet verwonderlijk want hier in Frankrijk is dat al zo vanaf 15 januari.
Hoe gaan ze dat doen? Concreet.

Je kan 10-15% niet uitsluiten.

De economie gaat voor op alles. Die mensen winkelen en blabla. Die geven geld uit.

Ja, opsluiten en razzia's. Dan ja...

Een leuk bed van de staat hé. Of gaan ze je nog in werkgevangenissen rammen ook. Dan komen er rechtbanken in actie normaal gezien.

Wat is dit allemaal?
Oud 15 december 2021, 06:21   #36
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Miljoenen vluchtelingen bepamperen en nu ineens dit.

Je ziet dat de weegschaal weer totaal uit balans is.
Oud 15 december 2021, 09:24   #37
Voltian
Minister-President

Standaard

Allé bon, mbt de vraag, ik was aanvankelijk geneigd "ja" te antwoorden, maar neig nu toch meer naar "nee", maar ik hou mijn antwoord nog in beraad

Omicron ziet er toch niet goed uit blijkbaar; misschien wat milder ziektebeeld maar dermate besmettelijk dat er op korte tijd veel gevallen zullen zijn.

https://twitter.com/TWenseleers/stat...52290298978304

Bovendien blijken boosters toch heel wat te helpen tegen omicron, dus ENKEL als er nu een "boosterspurtje" kan gebeuren (van oud naar jong), dan lijkt em dat een goede strategie. Het was wat laat, maar nog niet té laat. Binnen 2-3w is het wel te laat.

De boosters zullen levens redden rechtstreeks door bescherming en onrechtstreeks door meer beschikbare zorg voor mensen met andere acute aandoeningen.

Geen illusies maken dat welke maatregel dan ook een volledige besmette populatie kan vermijden; dat ging al quasi niet met delta en zal met omicron al helemaal niet gaan. Dan kan alleen een booster nog (een beetje) helpen
Oud 15 december 2021, 09:29   #38
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allé bon, mbt de vraag, ik was aanvankelijk geneigd "ja" te antwoorden, maar neig nu toch meer naar "nee", maar ik hou mijn antwoord nog in beraad

Omicron ziet er toch niet goed uit blijkbaar; misschien wat milder ziektebeeld maar dermate besmettelijk dat er op korte tijd veel gevallen zullen zijn.

Bovendien blijken boosters toch heel wat te helpen tegen omicron, dus ENKEL als er nu een "boosterspurtje" kan gebeuren (van oud naar jong), dan lijkt em dat een goede strategie. Het was wat laat, maar nog niet té laat. Binnen 2-3w is het wel te laat.

De boosters zullen levens redden rechtstreeks door bescherming en onrechtstreeks door meer beschikbare zorg voor mensen met andere acute aandoeningen.

Geen illusies maken dat welke maatregel dan ook een volledige besmette populatie kan vermijden; dat ging al quasi niet met delta en zal met omicron al helemaal niet gaan. Dan kan alleen een booster nog (een beetje) helpen
Het is mede net OMDAT het zo besmettelijk is dat ik het voorstel: snelle opbouw van natuurlijke immuniteit en een omgekeerde lockdown die beperkt is in de tijd. In feite zouden die twee zelfs verplicht kunnen worden, al is dat niet de inhoud van de pollvraag.
Oud 15 december 2021, 09:31   #39
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Andrew L. Croxford
@andrew_croxford
·
11h
What is the polar opposite of ‘hopium’?

The phenomenon of seeing a very weak data set and extracting the absolute worst case scenario from it.

We need a word.

Wenseleers track record voor zijn modellering, scenarios en voorspellingen is nu niet om over naar huis te schrijven...
Oud 15 december 2021, 09:33   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vroeg of laat, om ons te genezen van deze waanzin, zullen we moeten leren feesten rond de grote bergen lijken he. Hoe vroeger hoe beter. Mijn voorstel is altijd geweest van dat al te doen in maart 2020.

Eens je lachend en met plezier door de lijken waadt om naar een feestje te gaan, en niemand zich nog de stank van de ontbindende kadavers aantrekt in de goot, zijn we weer vrij he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2021 om 09:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be