Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2021, 16:07   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Toch straf dat Zuid-Afrika die omikron doorstaat zonder die heilzame boosters.
Het is voorlopig nog wat vroeg om het te besluiten, maar ik begin lichtjes positief te denken over die boosters, in de volgende zin: het lijkt er voorlopig NIET op dat vaccinatie de ziekteverschijnselen bij omicron heel erg verergert. Voorlopig is het aandeel omicron in onze bevolking nog wat klein om dat kunnen te besluiten, maar uit het feit dat het hier niet zwaar omhoog schiet betreffende zware gevallen, leid ik toch af dat gevaccineerden geen enorm veel groter gevaar lijken te lopen dan niet-gevaccineerden ten aanzien van omicron.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 16:35   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nederland loopt achter in eerste ronde vaccinaties. Wel meer landen, tuurlijk, maar om nou te verwachten dat je het probleem kan oplossen door alleen de mensen die nog wel willen een booster te geven is wel een beetje simpel gedacht van de politici. En nog steeds geen zicht op een grotere ziekenhuis capaciteit, of zelfs maar loonmaatregelen om het verplegend personeel dat er is te behouden. En de maatregelen zijn nog steeds paniekvoetbal. Vandaag lees je in het nieuws dat er vandaag een persconferentie is over een totale lockdown die dan mogelijk morgen al ingaat. Dan is er dus blijkbaar weer niet vooruit gekeken. We doen dit nu al zo'n 21 maanden, dan staat er ondertussen toch wel een team dat meer dan een dag vooruit kan kijken? Of was meer dan een dag vooruitkijken "aan een volgend kabinet", net als het aanvragen van Europese coronafondsen, en het afwikkelen van de toeslagenaffaire?

Ik wil best stoppen met laboranten opleiden, binnen gaan zitten en een booster gaan halen, maar zolang je de lockdownfeestjes, de besmettingskits, de Urkse kerkdiensten etc etc niet onder controle hebt (om nog maar te zwijgen van de overduidelijk ondoordachte complottheorietjes en verzonnen stiekeme nazi's) weet ik niet of je daar überhaupt wel een netto positief effect uit gaat halen.
In ons land hebben onze politici een laaghartige vinger opgestoken naar de gezagvoerende virusexperten en meer gehoor gegeven aan de motivatiepsychologen.

De boosters gaan geen vijfde golf voorkomen maar een kleine bijdrage leveren aan de afzwakken en uitrekken van de piek.

In Nederland mag men slechts 4 bezoekers thuis ontvangen. Het protest tegen coronamaatregelen zal gewelddadiger worden. Zelfs het huis van Oranje neemt de maatregelen niet au sérieux. Hoe het samenscholingsverbod gehandhaafd kan worden in Nederland zal blijken.

Het mag gezegd worden, in ons land heeft de politici eindelijk ballen aan hun lijf gekregen om "Non" te zeggen aan de virologie elite.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 december 2021 om 16:39.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 16:38   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
En inmiddels iedereen nog vlug naar de kapper vandaag en overvolle winkels en winkelstraten.

Omikron wrijft zich in de handen.
Wordt het hier ook zo ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 16:40   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Toch straf dat Zuid-Afrika die omikron doorstaat zonder die heilzame boosters.
In Z.Afrika past men dezelfde regels als bij ons toe op een zeer strikte manier.
Wie het niet doet, vliegt ONMIDDELLIJK op de bon.
Oud 18 december 2021, 16:48   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Z.Afrika past men dezelfde regels als bij ons toe op een zeer strikte manier.
Wie het niet doet, vliegt ONMIDDELLIJK op de bon.
Daarom dat ze in Zuid Afrika enorm veel besmettingen, en enorm weinig doden en ziekenhuis opnames hebben ? Omdat het virus op de bon vliegt als het iemand zwaar ziek maakt ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(1).png‎
Bekeken: 311
Grootte:  331,5 KB
ID: 115437  

Oud 18 december 2021, 16:50   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals we zien in Zuid Afrika is omicron een vliegende ramp voor de vaccin maniakken. Dat willen ze in Nederland met alle mogelijke middelen voorkomen, dat men zonder dood te gaan een vrij onschuldige ziekte zou kunnen op doen voor men daar een spuitje tegen kon krijgen. Het zou de spuitjes handel totaal ongeloofwaardig maken nadien.
Oud 18 december 2021, 17:04   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals we zien in Zuid Afrika is omicron een vliegende ramp voor de vaccin maniakken. Dat willen ze in Nederland met alle mogelijke middelen voorkomen, dat men zonder dood te gaan een vrij onschuldige ziekte zou kunnen op doen voor men daar een spuitje tegen kon krijgen. Het zou de spuitjes handel totaal ongeloofwaardig maken nadien.
onze vrienden in Kaapstad zijn heel tevreden over de maatregelen én de toestand.
Quasi iedereen volgt de maatregelen en ze kunnen daar elke dag (goedkoop) op restaurant gaan zonder enig probleem.
Oud 18 december 2021, 17:15   #28
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Zonet terug uit Antwerpen, één en al file. 1op de 5 nummerplaten was een Nederlandse.
Lockdown in Nederland, dan gaan we toch naar België.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 17:17   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat ze in Zuid Afrika enorm veel besmettingen, en enorm weinig doden en ziekenhuis opnames hebben ? Omdat het virus op de bon vliegt als het iemand zwaar ziek maakt ?
In Zuid-Afrika is het nu zomer. Misschien zijn de delta en omikron varianten meer endemisch in de winter, terwijl de vroegere varianten minder seizoensgevoelig waren.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 december 2021 om 17:17.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 17:21   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In Zuid-Afrika is het nu zomer. Misschien zijn de delta en omikron varianten meer endemisch in de winter, terwijl de vroegere varianten minder seizoensgevoelig waren.
OK maar daar worden de regels STRIKT toegepast.
Hier niet.
Bv ik was gisterenmiddag in een Lunch Garden en men vroeg me NIET naar m'n corona-pas.
Oud 18 december 2021, 17:28   #31
JVDP
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
onze vrienden in Kaapstad zijn heel tevreden over de maatregelen én de toestand.
Quasi iedereen volgt de maatregelen en ze kunnen daar elke dag (goedkoop) op restaurant gaan zonder enig probleem.
(ik woon in Hoedspruit, Limpopo provincie)

De maatregelen zijn dan ook bijna niks. We zitten nog steeds op "alert level 1", maw gewoon maskers dragen op publieke plaatsen, proberen van thuis te werken, en een avondklok tussen 0h en 4h.
JVDP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 17:30   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JVDP Bekijk bericht
(ik woon in Hoedspruit, Limpopo provincie)

De maatregelen zijn dan ook bijna niks. We zitten nog steeds op "alert level 1", maw gewoon maskers dragen op publieke plaatsen, proberen van thuis te werken, en een avondklok tussen 0h en 4h.
OK maar die maatregelen worden strikt nageleefd mét resultaat.
Oud 18 december 2021, 17:46   #33
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zijt er toch mee aan het zwanzen hoop ik?

De besmettingen schieten daar als een raket omhoog he. Die maatregelen doen juist niks.

alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 17:57   #34
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

De besmettingen schieten daar als een raket omhoog he. Die maatregelen doen juist niks.

Als je uw aan de maatregelen houdt dan kan je wel besmet worden, maar de kans op ziek worden is dan veel minder.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 17:59   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

In Kaapstad worden de maatregelen strikt nageleefd.
Deze inlichting heb ik uit EERSTE hand.
(Statistieken & grafieken zijn als bikini's hé. Als je bij een grafiek de abscis & de ordinaat verandert volgens je EIGEN intentie kan je er alle kanten mee uit).
Oud 18 december 2021, 18:15   #36
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Zonet terug uit Antwerpen, één en al file. 1op de 5 nummerplaten was een Nederlandse.
Lockdown in Nederland, dan gaan we toch naar België.
Ik ben deze voormiddag bijna omver gereden door een lichte vracht met een Nederlandse nummerplaat die me op mijn fiets voorbij stak en vervolgens naar rechts afdraaide. Heb toen 'Hollandse klootzak' geroepen. Had dat een dame met een hoofddoek geweest en ik had haar 'moslimtrut' nageroepen kon me dat mijn job kosten vanwege racisme zoals al eerder gebeurde bij die man op een parkeerplaats in Antwerpen bedacht ik me toen. De wereld draait door.

In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 18:15   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als je uw aan de maatregelen houdt dan kan je wel besmet worden, maar de kans op ziek worden is dan veel minder.

Straks gaan ze dat nog vertellen ook he
Oud 18 december 2021, 18:18   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk resultaat ? Dat als men besmet is, men niet zwaar ziek wordt ? Hoe doe je dat ?
Oud 18 december 2021, 18:19   #39
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk resultaat ? Dat als men besmet is, men niet zwaar ziek wordt ? Hoe doe je dat ?
Minder virus binnen krijgen doordat een deel in het mondmasker blijft hangen natuurlijk

In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 18:29   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Minder virus binnen krijgen doordat een deel in het mondmasker blijft hangen natuurlijk
Maar zo te zien zijn ze daar in Zuid Afrika nu pas achter gekomen. Wat sneu zeg. Al die nutteloze doden die vorige jaren. En het volstond van ziek te worden met een mondmasker

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2021 om 18:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be