![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gedaan met aanmodderen, Ons streven zou moeten zijn Hier het goedwerkende economisch en politiek democratische systeem van Zwitserland introduceren. Punt uit. - zelf beslissende deelstaten (kanton) - referendumkiezen - minimaal federaal samen met de koning omdat het nu eenmaal Belgie is, om protocol met het buitenland Al de rest is rond de oude versleten particratie dictatoriale pot draaien. Waar de staatsgreep Vivaldi om de scherven bijeen te houden het gevolg van is. __________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 29 december 2021 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In geval van de cultuursector is de raad van state van oordeel dat de beslissingen niet gemotiveerd zijn. Citaat:
Het volledige overlegcomité is dus teruggefloten en het volledige overlegcomité, moet zich nu dus buigen over de nieuwe toe te passen regels. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wedden dat de Vivaldi dictatuur weer alle schuld opgestart van uit Franstalig landsdeel bij deelstaat Vlaanderen zal leggen binnen enkele dagen via pers en staats TV!!!!! Want die partijen en hun vertegenwoordigers in het Franstalige landsdeel zijn onaantastbaar omdat wij niet voor of tegen hen kunnen kiezen, al MOETEN wij gaan kiezen!!!!! Nog en beetje en we kunnen hier Wit- Russische praktijken verwachten!!!!!!De dictatuur is er al.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 29 december 2021 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Dit lijkt me anders gewoon een politiek mistgordijn waarbij iedereen de verantwoordelijkheid naar iemand anders kan doorschuiven.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uitzonderingen en uitzonderingen op uitzonderingen. Niks homogene bevoegdheden enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder overleg is het minder problematisch om echt-dringende en nodige maatregelen te blokkeren, met overleg is dat wel moeilijker.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Maar volgens de pandemiewet is in een epidemische noodsituatie, die sedert oktober geldt, enkel de federale overheid bevoegd. En die bevoegdheid strekt zich ook uit over beleidsdomeinen van de deelstaten.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() De pandemiewet voorziet inderdaad in overleg. Maar ze geeft de deelstaten geen inspraak in KB’s.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strikt genomen kan enkel de minister van binnenlandse zaken een ministerieel besluit rond een pandemie uitvaardigen. Die minister moet daarvoor zelfs niet eens iemand voor raadplegen. Die regels moeten dan door de gewesten, provincies en gemeentes afgedwongen worden. Maar de raad van state heeft nu beslist dat Elke uitgevaardige regel moet gemotiveerd en rechtvaardig zijn. De minister van binnenlandse zaken moet dus zorgen dat iedere bestuurlijke politicus ook achter de uitgevaardigde regels staat. En moet zorgen dat elke uitgevaardigde regel wetenschappelijk is onderbouwd. De minister van binnenlandse zaken moet dus zorgen dat zij/hij is ingedekt, en om zich in te dekken, heeft die het akkoord van het overlegcomité nodig. bv; De regel dat concerten binnen slechts 200 bezoekers mogen ontvangen, in welke zaal dan ook, moet verantwoord worden. Want die regels is niet rechtvaardig, daar het zelfde aantal bezoekers is toegelaten in een zaal met 400 plaatsen als in een zaal met 4 000 plaatsen. Laatst gewijzigd door Jantje : 30 december 2021 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de pandemiewet zijn de gewestelijke regering enkel uitvoerende machten, geen bestuurlijke machten. Volgens de pandemiewet is enkel Annelies Verlinden, Minister van Binnenlandse Zaken, Institutionele Hervormingen en Democratische Vernieuwing bevoegd. En heeft ze een autoritaire bevoegdheid. Dat is ook de reden waarom alle andere ministers en politici zich nu in een stilzwijgen kunnen onderdompelen. Annelies Verlinden had even vrolijk zonder iemand te raadplegen, met een eenvoudig MB, alle maatregelen kunnen vernietigen. Maar ze heeft zich ingedekt door aan de media door te geven dat ze pas na overleg met het volledige overlegcomité een nieuw MB zal uitvaardigen. Een soort van paraplutrekken en iedereen die mede verantwoordelijk is voor de beslissingen mee trekken in haar val. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Iedere bestuurlijke politicus moet dus achter de betrokken regels staan? Moet de minister dan ook het akkoord vragen van 581 burgemeesters en 10 provinciegouverneurs, waarbij die allemaal over een vetorecht beschikken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De impack van dergelijke beslissingen op de maatschappij is te groot om dergelijke beslissingen niet te onderwerpen aan een allegemene toetsing. Je moet gewoon maar even kijken naar de gevolgen van de Nederlandse lock-down. De Nederlandse horica en winkels liggen volledig stil, vele dreigen in faling te moeten gaan. Dit terwijl men in België maatregelen moet nemen om de toevloed aan Nederlanders in goede banen te leiden. Je moet gewoon maar even kijken naar de musea. Door de sluiting van de filmzalen en cultuurzalen, moet men daar in rijen staan aanschuiven om in een museum ,waar normaal geen kat komt, binnen te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De algemene toetsing bij de kamer leggen, is ze dus laten uitvoeren door de bestuurlijke organen. Maar een KB/MB word dus niet aan de kamer voorgelegd. In de pandemiebestrijding word een KB/MB enkel samengesteld volgens wat het overlegcomité via een koehandel als compromie heeft besloten als regel in te voeren. Een overlegcomité waarover geen enkele burger enige insprak over heeft wie hem in dat overlegcomité. Dankzij de pandemiewet is dat overlegcomité zelfs gemachtigd om de raad van state aan banden te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() https://businessam.be/onhoudbaar-begrotingstekort/ >>>> bijna 13 procent van het bbp, of ruim 60 miljard in euro’s van vandaag, hoger dan in 1990. En dat vooral door extra lopende uitgaven. Het is hoogst twijfelachtig dat er in 2023-2024 ernstige budgettaire inspanningen DOOR VIVALDI zullen volgen. De enorme facturen voor de volgende regering liggen al klaar. ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 december 2021 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over de hele wereld verhogen centrale banken het goud dat ze aanhouden koortsachtig snel. De National Bank of Poland zou in 2019 zeker 100 ton van het edelmetaal gekocht hebben en enkel maar meer bijkopen. Ook andere opkomende economieën kopen massaal goud op. In de eerste negen maanden van 2021 kocht Thailand ongeveer 90 ton, India 70 ton en Brazilië 60 ton goud. Terwijl België steeds dieper in de schulden zinkt wegens het jarenlange verkwistende economische chaos beleid van de particratie partijen. Heeft dit sjoemel merk België geen cent meer om veiligheid buffer in te lassen door goud aankoop wat bv ook Nederland doet!!!!. Het word hier veel erger dan ooit in Griekenland !!!!! Terwijl staatsgreep Vivaldi-dictatuur met partijen en hun goudhaantjes in het Franstalig landsdeel waar wij in Vlaanderen niet kunnen Voor of Tegen stemmen, terwijl wij verplicht zijn om te gaan kiezen!!! Vivaldi Niets anders doet dan de bevolking met angst op te solferen door dictatoriaal federaal systeemmatig chaotisch Corona maatregelen te treffen waar de deelstaten niets kunnen tegen inbrengen, zodoende moeten uitvoeren. ( Meer dan waarschijnlijk om hun economisch gesjoemel te maskeren en de federale weer almachtig te maken door de deelstaten buitenspel te zetten) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - en dat de ogen eindelijk mogen opengaan, de mensen eindelijk eens massaal uit de decennia lange zombie toestand mogen ontwaken om echte veranderingen op te eisen om van die verdoken dictatuur af te geraken.!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 31 december 2021 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |