![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heeft hij het recht om leugens en desinfo te verspreiden, hij geniet volledig van de vrijheid van meningsuiting. Maar dat wil niet zeggen dat private bedrijven daarvoor automatisch hun medewerking moeten verlenen. Die hebben het recht om hem buiten te zwieren als hij het te bont maakt naar hun (puur commerciele) mening, wat ongetwijfeld het geval is. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 31 december 2021 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpeler kan het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://money.cnn.com/quote/sharehol...=institutional Citaat:
Citaat:
Citaat:
Straks gooien de frontrunnende institutionelen de hunne op de schop. Incasseren de recordhoge koersen, wachten tot de sukkels in paniek terug aan hen verkopen aan een habbekrats, voor een volgende rinse en repeat van 10 jaar. Met het centraal planbureau van de nazi's met hun muizen in de editboxen van geldhoeveelheden en rentecijfers, ter creatie van boom en bust. "Privaat", noem jij dat allemaal, haha.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 31 december 2021 om 11:17. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben de dag die stond op de vaccin-"uitnodiging" weest gaan shoppen in de tweedehands spullekes.
Dat is toch NOG simpeler dan je "kan niet"? Blijven doen wat je normaal doet. Simpeler kan ECHT niet. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
AAAAANNNNGGGGSSSSTTTT!!!!!!! PPPAAAAANNNNNIIIIIEEEEKKKK!!!!
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Telegram, Rumble etc. zijn online communities waarop wel zowat alles toegelaten is, in die mate dat je vooraf weet : als een link verwijst naar Telegram of Rumble is het onbetrouwbaar en desinfo. Die communities laten dat toe OMDAT ze op die manier publiek aantrekken die een fringe minority zijn : Complotgekken, Qanon gelovers, rabiate Virus-ontkenners en platte aarde gelovigen. Dat is een businessmodel : beginnnen met wie je kan krijgen en eenmaal er voldoende "normale" mensen lid zijn en "normale Content" beschikbaar is wordt die fringe minority weer gedumpt natuurlijk omdat ze hun nut gehad hebben en op dat moment vooral frictie veroorzaken met normale gebruikers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je bent blijkbaar in een vat met complotonzin gevallen en teveel kopje onder gegaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot wanneer hou jij eigenlijk ontkenning vol? Tot de modder in je schoenen staat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je geen benul hebt van wat censuur is.
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan heeft "desinformatie" noch "vrije meningsuiting" daar iets mee te maken trouwens. Je kan evengoed JUISTE informatie geven en buiten gezwierd worden, of gigantische zever verkopen en mogen blijven op die dingen. Het zijn gewoon politiek-ideologisch gekleurde klank kasten, kerken, meer niet, he. Het enige wat je dus kan zeggen is dat Malone niet op de juiste manier predikte om op Twitter mogen te blijven. Kijk: Van Damme hebben ze zijn Twitter account nog niet afgesloten, voor zover ik weet. Daarentegen hebben ze wel de Twitter account afgesloten van ivmmeta.com, dat nochtans gewoon een geautomatiseerde meta studie was van alle wetenschappelijke studies betreffende behandelingen voor covid en dus gewoon geen desinfo KON geven. Ik heb niet gehoord van Twitter accounts die gesloten werden omdat men OVERDREVEN POSITIEVE desinformatie over corona maatregelen of vaccinatie of zo verspreidde. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2021 om 16:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik maak de Twitter rules niet he. ![]() En ik ben nooit veranderd van opinie voor zover ik weet: Vrijheid van meningsuiting moet maximaal kunnen, ook desinfo en leugens dus, met een paar notoire uitzonderingen voor HateSpeech en opruiing en grappen maken over Bommen in vliegtuigen. Maar het is zeker zo dat er ook publieke tegenreacties mogen komen tegen desinfo en leugens, dat is OOK vrijheid van meningsuiting he. Ik pleit nergens om Leugenaars en complotgekken op te sluiten of aan lantaarnpalen op te hangen, wat sommigen wel doen. ![]() By the way : ik zit nu thuis Corona-positief met Omicron. (na 3 vaccinaties) Toch geen *Walk in the Park* mag ik wel zeggen, ik had geen enkel effect van de Alfa Variant maar deze is venijniger. Niet veel energie, hoofdpijn en een loopneus. Plezant is het niet, maar als dit een doornsee reactie is op corona dan is er geen sprake meer van een "Pandemie". Ik heb al ergere verkoudheden gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
DAN WEET je toch dat Twitter het rotte slechte deel is in het verhaal ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zeker wat betreft niet-hate speech kan men filosofisch gezien nooit uitmaken wat nu "waar" en "onwaar" is, en wat nu "informatie" en wat nu "desinformatie" is. Er bestaat de wetenschappelijke methode, maar ik zie niet goed in hoe men die VERPLICHT kan maken, vermits de wetenschappelijke methode een PERSOONLIJKE demarche is, en geen "publiek vaststelbare" (het vaststellen is immers individueel). Dat is een beetje zoals het beweren dat een cryptografische handtekening "publiek werd vastgesteld" zonder ze zelf te verifieren. Dat is een zinloze praktijk als men die in absolute zin zou willen toepassen om eens en voorgoed te zeggen wat nu "waar" is en wat "onwaar" is. Het enige wat men kan doen is een wetenschappelijk natrekbaar betoog aanbrengen dat de uitspraak falsifieert, maar dan nog is het een persoonlijke demarche van de lezer om die telkens opnieuw zelf na te trekken. Citaat:
En ja, ik ben het met U eens, maar dan zou men eerst en vooral eens al die TV kwakzalvers op de rooster mogen leggen he, die de ene onwaarheid na de andere debiteren op basis van wat men op zijn best "elementaire epidemiologische methode fouten" zou mogen noemen en, gezien het statuut van de praatjesmakers, in een meer realistische vorm "kwakzalverij" he. Citaat:
Er is een groot verschil tussen een vrijblijvende zeveraar te zijn die aankondigt dat het einde van de wereld nabij is ; en een "geconsulteerd expert" te zijn die aankondigt dat het einde van de wereld nabij is, en ALS DUSDANIG de politicus van zijn verantwoordelijkheid lijkt te ontheffen van de nefastheid van die zijn beslissingen "immers, die luisterde naar experten". Als men politici deels van hun verantwoordelijkheid ontheft bij het volgen van - of in tegendeel aansprakelijk stelt voor het niet volgen van - expert advies, dan is het normaal dat die verantwoordelijkheid op de schouders komt te vallen van die experts he. Zo niet hebben we een "onverantwoordelijke tandem". Kortom, voor mij mogen de politici die tot dwang hebben beslist, en de experten die dat officieel als raad gaven, en al hun beslissende handlangers, aan lantaarnpalen gehangen worden, om de eenvoudige reden dat zij door hun snode daden de essentie van onze westerse beschaving, namelijk de burgervrijheden en de rationaliteit, hiermee hebben opgeblazen, en ons op gelijke voet teruggebracht met die Unterbeschavingen die op religieuze overheden en magisch denken gebaseerd zijn. Ja, dat is immers een hoogverraad dat nog veel erger is dan zijn "land" verraden of zo, waarvoor men destijds zonder blozen de kogel kreeg. Wat die kwiebussen uitgestoken hebben is een pak erger. Citaat:
![]() ![]() Gij hebt nooit alfa gehad dacht ik, jij hebt toch D614G gehad, nee ? Alfa was in 't voorjaar dit jaar ? Ik dacht dat jij positief was het jaar daarvoor ? Ofwel was dat een vals positieve he. Nu troost U, het gaat mij ook gebeuren he. Ik denk niet dat veel volk eraan gaat ontsnappen. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we kunnen relaties moeilijk ontkennen. Denkt gij dat Hitler alles zelf bedacht of had die geen bedrijven achter zich die eugenetische doelen aspireerden? |
|
![]() |
![]() |