Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2021, 10:58   #21
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nochtans was jij dat die beweerde dat wat Malone en dergelijke deden, NIET onder het concept "vrije meningsuiting" viel, want het was zogezegd "leugens en desinfo". Maar het essentiele van vrije meningsuiting bestaat er juist in dat je leugens en desinfo mag vertellen. Immers, vrije meningsuiting heeft enkel maar waarde als concept, wanneer er mensen zijn die het niet eens zijn met uw mening en die DUS leugens en desinfo gaan noemen/vinden. In een groep waar iedereen het eens is met wat je zegt heeft het concept van vrije meningsuiting immers geen zin. Vrijheden zijn er enkel maar als ze anderen storen he. Vrijheden die niemand storen zijn geen noemenswaardige vrijheden.

Je had eerder moeten stellen dan, dat sociale media niet gedwongen zijn om vrije meningsuiting toe te laten, en zelf mogen beslissen welke politiek - ideologische agenda ze willen dat hun gebruikers aanhangen bij de dingen die ze daar mogen vertellen.

Kortom, je kan evengoed zeggen dat men in de moskee zomaar gelijk welke preek mag houden en godslasterlijke praat verkopen he. Dat er in de moskee geen sprake is van vrije meningsuiting omdat het een politiek-ideologisch gekaderde omgeving is. En op Twitter dus ook niet.
Malone is duidelijk in het Desinfo-kamp gesukkeld, over de motieven daarvoor hebben we het vroeger al gehad.
Natuurlijk heeft hij het recht om leugens en desinfo te verspreiden, hij geniet volledig van de vrijheid van meningsuiting.

Maar dat wil niet zeggen dat private bedrijven daarvoor automatisch hun medewerking moeten verlenen. Die hebben het recht om hem buiten te zwieren als hij het te bont maakt naar hun (puur commerciele) mening, wat ongetwijfeld het geval is.

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 december 2021 om 11:00.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 10:59   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wie bedoel je met deze Titel.
Degene die panikeren als ze het woord Covid horen en dan direct sprinten om een prik te gaan halen?
Of
Degenen die gewoon gezellig thuis blijven en doen wat ze moeten doen om gezond te blijven?
Vwala: "Blijf in uw kot" !
Simpeler kan het niet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 11:16   #23
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Twitter is een privaat bedrijf dat niks met de overheid te maken heeft.
Ik dacht dat je dat wel wist, niet dus.
Waar/hoe hun aandeelhouders hun geld vandaan haalden, bepaalt privaat of overheid.
https://money.cnn.com/quote/sharehol...=institutional
Citaat:
Institutional investors purchased a net $47.5 million shares of TWTR during the quarter ended June 2019 and now own 85.72% of the total shares outstanding.
https://www.investopedia.com/terms/i...alinvestor.asp
Citaat:
Broadly speaking, there are six types of institutional investors: endowment funds, commercial banks, mutual funds, hedge funds, pension funds, and insurance companies. Institutional investors face fewer protective regulations
https://economictimes.indiatimes.com...4.cms?from=mdr
Citaat:
Retail investing had been on the rise even before the pandemic hit the world. But Covid-19 gave just the push required to send young investors all over the world to the financial markets. In the UK and USA, the government stimulus packages put money into the hands of the people who were stuck at home due to the lockdowns with no other way to enhance financial security than try their hand at trading.
De sukkels die aandelen kochten nadat die 10 jaar stegen, en verder deden stijgen.
Straks gooien de frontrunnende institutionelen de hunne op de schop. Incasseren de recordhoge koersen, wachten tot de sukkels in paniek terug aan hen verkopen aan een habbekrats, voor een volgende rinse en repeat van 10 jaar.
Met het centraal planbureau van de nazi's met hun muizen in de editboxen van geldhoeveelheden en rentecijfers, ter creatie van boom en bust.
"Privaat", noem jij dat allemaal, haha.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 31 december 2021 om 11:17.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 11:22   #24
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vwala: "Blijf in uw kot" !
Simpeler kan het niet.
Ik ben de dag die stond op de vaccin-"uitnodiging" weest gaan shoppen in de tweedehands spullekes.
Dat is toch NOG simpeler dan je "kan niet"?
Blijven doen wat je normaal doet.
Simpeler kan ECHT niet.
Oud 31 december 2021, 11:22   #25
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
... nazi's ...
Oud 31 december 2021, 11:25   #26
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Malone is duidelijk in het Desinfo-kamp gesukkeld, over de motieven daarvoor hebben we het vroeger al gehad.
Natuurlijk heeft hij het recht om leugens en desinfo te verspreiden, hij geniet volledig van de vrijheid van meningsuiting.

Maar dat wil niet zeggen dat private bedrijven daarvoor automatisch hun medewerking moeten verlenen. Die hebben het recht om hem buiten te zwieren als hij het te bont maakt naar hun (puur commerciele) mening, wat ongetwijfeld het geval is.
Jij bent duidelijk zelf in het Desinfo-kamp gesukkeld, overheden dwingen bedrijven tot censuur. Wat bedrijven zelf willen, is daarmee zelfs IRRELEVANT geworden.
Oud 31 december 2021, 11:46   #27
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat de Twitter account van Robert Malone ondertussen "opgeschort" is.
De Desinfo-emmer was duidelijk vol, het was hoog tijd dat Twitter ingreep.

Vrije meningsuiting wil niet zeggen dat je zonder consequenties social media mag misbuiken om leugens en desinfo te verspreiden.
Jammer dat Twitter het zo lang getollereerd heeft.

Da's zoals zeggen dat Thomas Edison verkeerde info verspreidt over de gloeilamp.

AAAAANNNNGGGGSSSSTTTT!!!!!!! PPPAAAAANNNNNIIIIIEEEEKKKK!!!!
Oud 31 december 2021, 12:25   #28
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent duidelijk zelf in het Desinfo-kamp gesukkeld, overheden dwingen bedrijven tot censuur. Wat bedrijven zelf willen, is daarmee zelfs IRRELEVANT geworden.
Klinkklare onzin.

Telegram, Rumble etc. zijn online communities waarop wel zowat alles toegelaten is, in die mate dat je vooraf weet : als een link verwijst naar Telegram of Rumble is het onbetrouwbaar en desinfo.

Die communities laten dat toe OMDAT ze op die manier publiek aantrekken die een fringe minority zijn : Complotgekken, Qanon gelovers, rabiate Virus-ontkenners en platte aarde gelovigen.

Dat is een businessmodel : beginnnen met wie je kan krijgen en eenmaal er voldoende "normale" mensen lid zijn en "normale Content" beschikbaar is wordt die fringe minority weer gedumpt natuurlijk omdat ze hun nut gehad hebben en op dat moment vooral frictie veroorzaken met normale gebruikers.
Oud 31 december 2021, 12:27   #29
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Da's zoals zeggen dat Thomas Edison verkeerde info verspreidt over de gloeilamp.

AAAAANNNNGGGGSSSSTTTT!!!!!!! PPPAAAAANNNNNIIIIIEEEEKKKK!!!!
Malone is geen Edison en was NIET de uitvinder van de mRNA techniek, dat is Desinfo waar jij blijkbaar kritiekloos intrapt.

Je bent blijkbaar in een vat met complotonzin gevallen en teveel kopje onder gegaan.
Oud 31 december 2021, 12:37   #30
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkklare onzin.

Telegram, Rumble etc. zijn online communities waarop wel zowat alles toegelaten is, in die mate dat je vooraf weet : als een link verwijst naar Telegram of Rumble is het onbetrouwbaar en desinfo.

Die communities laten dat toe OMDAT ze op die manier publiek aantrekken die een fringe minority zijn : Complotgekken, Qanon gelovers, rabiate Virus-ontkenners en platte aarde gelovigen.

Dat is een businessmodel : beginnnen met wie je kan krijgen en eenmaal er voldoende "normale" mensen lid zijn en "normale Content" beschikbaar is wordt die fringe minority weer gedumpt natuurlijk omdat ze hun nut gehad hebben en op dat moment vooral frictie veroorzaken met normale gebruikers.
Je beweert hier onzin, maar de nazi's publiceerden zelf, op hun eigen sites, de "richtlijnen" van hun censuur.
Tot wanneer hou jij eigenlijk ontkenning vol?
Tot de modder in je schoenen staat?
Oud 31 december 2021, 12:40   #31
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
...nazi's...

Oud 31 december 2021, 12:42   #32
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je beweert hier onzin, maar de nazi's publiceerden zelf, op hun eigen sites, de "richtlijnen" van hun censuur.
Tot wanneer hou jij eigenlijk ontkenning vol?
Tot de modder in je schoenen staat?
Zeg Erw, als er zo een censuur is, waarom vind je dan op alle mogelijke social media stellingen die met jouw kijk op covid overeenstemmen?

Ik denk dat je geen benul hebt van wat censuur is.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 12:42   #33
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van uw persoonlijke verzameling?
Oud 31 december 2021, 15:48   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oud 31 december 2021, 16:05   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat kan je ook zeggen van alle religieuze zotten he. De paus is ook allang in het desinfo kamp gesukkeld. Elke lokale moskee is een desinfo kamp. Van Damme op TV is volop in het desinfo kamp.

Citaat:
Je zal vroeg of laat toch moeten weten of je "desinformatie" nu wel, dan niet, tot vrije meningsuiting rekent he. Een dag weer wel, de andere weer niet.

Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat private bedrijven daarvoor automatisch hun medewerking moeten verlenen.
Daar zijn wij het over eens hoor. Maar dan zijn dat ook bedrijven die zich niet als "communicatie" bedrijven moeten profileren, en we moeten dat dan ook niet als 'media' beschouwen, maar enkel maar als politiek-ideologische kerken he.

Dan heeft "desinformatie" noch "vrije meningsuiting" daar iets mee te maken trouwens. Je kan evengoed JUISTE informatie geven en buiten gezwierd worden, of gigantische zever verkopen en mogen blijven op die dingen. Het zijn gewoon politiek-ideologisch gekleurde klank kasten, kerken, meer niet, he.

Het enige wat je dus kan zeggen is dat Malone niet op de juiste manier predikte om op Twitter mogen te blijven.

Kijk: Van Damme hebben ze zijn Twitter account nog niet afgesloten, voor zover ik weet. Daarentegen hebben ze wel de Twitter account afgesloten van ivmmeta.com, dat nochtans gewoon een geautomatiseerde meta studie was van alle wetenschappelijke studies betreffende behandelingen voor covid en dus gewoon geen desinfo KON geven.

Ik heb niet gehoord van Twitter accounts die gesloten werden omdat men OVERDREVEN POSITIEVE desinformatie over corona maatregelen of vaccinatie of zo verspreidde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2021 om 16:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 16:41   #36
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat kan je ook zeggen van alle religieuze zotten he. De paus is ook allang in het desinfo kamp gesukkeld. Elke lokale moskee is een desinfo kamp. Van Damme op TV is volop in het desinfo kamp.

Je zal vroeg of laat toch moeten weten of je "desinformatie" nu wel, dan niet, tot vrije meningsuiting rekent he. Een dag weer wel, de andere weer niet.

Ik maak de Twitter rules niet he.

En ik ben nooit veranderd van opinie voor zover ik weet: Vrijheid van meningsuiting moet maximaal kunnen, ook desinfo en leugens dus, met een paar notoire uitzonderingen voor HateSpeech en opruiing en grappen maken over Bommen in vliegtuigen.

Maar het is zeker zo dat er ook publieke tegenreacties mogen komen tegen desinfo en leugens, dat is OOK vrijheid van meningsuiting he.
Ik pleit nergens om Leugenaars en complotgekken op te sluiten of aan lantaarnpalen op te hangen, wat sommigen wel doen.

By the way : ik zit nu thuis Corona-positief met Omicron. (na 3 vaccinaties)
Toch geen *Walk in the Park* mag ik wel zeggen, ik had geen enkel effect van de Alfa Variant maar deze is venijniger.
Niet veel energie, hoofdpijn en een loopneus.

Plezant is het niet, maar als dit een doornsee reactie is op corona dan is er geen sprake meer van een "Pandemie". Ik heb al ergere verkoudheden gehad.
Oud 31 december 2021, 17:13   #37
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

En ik ben nooit veranderd van opinie voor zover ik weet: Vrijheid van meningsuiting moet maximaal kunnen, ook desinfo en leugens dus, met een paar notoire uitzonderingen voor HateSpeech en opruiing en grappen maken over Bommen in vliegtuigen.

Maar het is zeker zo dat er ook publieke tegenreacties mogen komen tegen desinfo en leugens, dat is OOK vrijheid van meningsuiting he.
Ik pleit nergens om Leugenaars en complotgekken op te sluiten of aan lantaarnpalen op te hangen, wat sommigen wel doen.

Toch geen *Walk in the Park* mag ik wel zeggen, ik had geen enkel effect van de Alfa Variant maar deze is venijniger.

Plezant is het niet, maar als dit een doornsee reactie is op corona dan is er geen sprake meer van een "Pandemie". Ik heb al ergere verkoudheden gehad.
Waarom negeer je dit deel van PatrickVe ?
Citaat:
Daarentegen hebben ze wel de Twitter account afgesloten van ivmmeta.com, dat nochtans gewoon een geautomatiseerde meta studie was van alle wetenschappelijke studies betreffende behandelingen voor covid en dus gewoon geen desinfo KON geven.
Hoe kan je Twitter (en andere social platforms) nu nog ernstig nemen als zijnde "bewakers" van "desinformatie" bij het censureren van wetenschappelijke studies ?!
DAN WEET je toch dat Twitter het rotte slechte deel is in het verhaal !
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 17:16   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat het zelfs mogelijk moet zijn om moord en genocide als politiek bespreekbare strategie te bediscussieren, maar ik ben het met U eens dat dat niet mag ontaarden in een specifiek besproken plan om een specifieke persoon om te brengen, zolang men daar geen democratische consensus over heeft dat zoiets een normale manier van omgang is.

Maar zeker wat betreft niet-hate speech kan men filosofisch gezien nooit uitmaken wat nu "waar" en "onwaar" is, en wat nu "informatie" en wat nu "desinformatie" is. Er bestaat de wetenschappelijke methode, maar ik zie niet goed in hoe men die VERPLICHT kan maken, vermits de wetenschappelijke methode een PERSOONLIJKE demarche is, en geen "publiek vaststelbare" (het vaststellen is immers individueel).

Dat is een beetje zoals het beweren dat een cryptografische handtekening "publiek werd vastgesteld" zonder ze zelf te verifieren. Dat is een zinloze praktijk als men die in absolute zin zou willen toepassen om eens en voorgoed te zeggen wat nu "waar" is en wat "onwaar" is.

Het enige wat men kan doen is een wetenschappelijk natrekbaar betoog aanbrengen dat de uitspraak falsifieert, maar dan nog is het een persoonlijke demarche van de lezer om die telkens opnieuw zelf na te trekken.

Citaat:
Natuurlijk, maar enkel via het UITEN van een mening, niet via het BELEMMEREN van het uiten van die zogezegde desinformatie.

En ja, ik ben het met U eens, maar dan zou men eerst en vooral eens al die TV kwakzalvers op de rooster mogen leggen he, die de ene onwaarheid na de andere debiteren op basis van wat men op zijn best "elementaire epidemiologische methode fouten" zou mogen noemen en, gezien het statuut van de praatjesmakers, in een meer realistische vorm "kwakzalverij" he.

Citaat:
In tegenstelling tot wat je misschien denkt, pleit ik daar helemaal niet voor. Ik pleit er enkel voor om DWINGELANDEN aan lantaarnpalen te hangen, vooral als die dwingelanden zich baseerden op kwakzalverij om dwang uit te oefenen op anderen. En ja, natuurlijk is er de gedeelde verantwoordelijkheid van die dwingelandij op zij die door die dwingelanden "geconsulteerd" werden en de lulkoek verkochten he.

Er is een groot verschil tussen een vrijblijvende zeveraar te zijn die aankondigt dat het einde van de wereld nabij is ; en een "geconsulteerd expert" te zijn die aankondigt dat het einde van de wereld nabij is, en ALS DUSDANIG de politicus van zijn verantwoordelijkheid lijkt te ontheffen van de nefastheid van die zijn beslissingen "immers, die luisterde naar experten".

Als men politici deels van hun verantwoordelijkheid ontheft bij het volgen van - of in tegendeel aansprakelijk stelt voor het niet volgen van - expert advies, dan is het normaal dat die verantwoordelijkheid op de schouders komt te vallen van die experts he. Zo niet hebben we een "onverantwoordelijke tandem".

Kortom, voor mij mogen de politici die tot dwang hebben beslist, en de experten die dat officieel als raad gaven, en al hun beslissende handlangers, aan lantaarnpalen gehangen worden, om de eenvoudige reden dat zij door hun snode daden de essentie van onze westerse beschaving, namelijk de burgervrijheden en de rationaliteit, hiermee hebben opgeblazen, en ons op gelijke voet teruggebracht met die Unterbeschavingen die op religieuze overheden en magisch denken gebaseerd zijn. Ja, dat is immers een hoogverraad dat nog veel erger is dan zijn "land" verraden of zo, waarvoor men destijds zonder blozen de kogel kreeg. Wat die kwiebussen uitgestoken hebben is een pak erger.

Citaat:

Gij hebt nooit alfa gehad dacht ik, jij hebt toch D614G gehad, nee ? Alfa was in 't voorjaar dit jaar ? Ik dacht dat jij positief was het jaar daarvoor ? Ofwel was dat een vals positieve he.

Nu troost U, het gaat mij ook gebeuren he. Ik denk niet dat veel volk eraan gaat ontsnappen.

Citaat:
Ik ben exact op die manier anderhalve maand geleden ziek geweest, zelfs een dag thuis gebleven, gewoon veel te suf om naar bureau te gaan ; mijn vrouw ook, en mijne kleine ook. Ik heb het aan mijn collega's doorgegeven. Maar mijn zelftest was negatief.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 10:48   #39
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan er hier nu echt gen enkele draad gestart worden zonder de Nazi's er bij te halen??? Binnenkort gaat er nog eentje denken dat antivaxers Nazi's zijn. Wedden?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 10:50   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Kan er hier nu echt gen enkele draad gestart worden zonder de Nazi's er bij te halen??? Binnenkort gaat er nog eentje denken dat antivaxers Nazi's zijn. Wedden?
Laten we deze generatie terecht vaccinazi noemen.
Maar we kunnen relaties moeilijk ontkennen.
Denkt gij dat Hitler alles zelf bedacht of had die geen bedrijven achter zich die eugenetische doelen aspireerden?
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be