Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2004, 21:48   #21
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Grootste Turken... Ja, hallo. De man die honderdduizenden Grieken liet vermoorden en die er miljoenen uit het land zette... De man die miljoenen Armeniërs liet vermoorden en nog eens zoveel onder de meest mensonterende omstandigheden over de grens joeg. De man die duizenden Assyrische christenen liet neerschieten en opjagen...

Ja, dat was een "grote Turk". Blijkbaar bestaat volgens de Turkse opvattingen "grootheid" in het aantal slachtoffers dat iemand over kling weet te jagen.

Als "Atatürk" een "grootste Turk" is dan mogen de Duitsers Hitler ook wel als een van de grootste Duitsers beschouwen.
.................................................. .................................................. .......

Het feit dat ik geen bastaard ben van een Armeniër of een Griek is te danken aan Atatürk. Hij heeft de wortel gelegd van moderne Turkse rechtstaat. Jij hebt geen enkel recht om hem te vergelijken met Hitler wel mag je crepperen omdat hij Grieken de weg heeft wijsgemaakt.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 17 december 2004 om 21:49.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:49   #22
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Jij kan alleen maar hopen dat ik erin trap. Als jij niet kunt accepteren dat er Turkse slachtoffers zijn gevallen,...

[font=Verdana][size=2]“The Armenian issue, which aims at meeting the economic interests of the capitalist world rather than bearing in mind the veritable interests of the Armenians themselves was best resolved with the Kars Agreement. The friendly ties between two industrious people coexisting peacefully for centuries have been satisfactorily established anew.”[/size][/font]

[font=Verdana][size=2]Mustafa Kemal Atatürk[/size][/font]

Dat zal wel dat dat best was opgelost , het verdrag van Kars reduceerde Armenië tot een kleine provincie van het Sovjet-imperium......
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:49   #23
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat jij één van de grootste Turken die op aarde is gekomen, beledigt met Turkse Hitler doet de druppel over de emmer bij mij. Ik probeerde een dialoog te vormen, door teweten komen wat de andere partij over dacht, blabla .. Maar ik zie dat het nutteloos is
Niet zo zenuwachtig doen... vanwege sommige VBers is zoiets niet als een belediging bedoeld

Laatst gewijzigd door nadine : 17 december 2004 om 21:50.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:50   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.................................................. .................................................. .......

Het feit dat ik geen bastaard ben van een Armeniër of een Griek is te danken aan Atatürk. Hij heeft de wortel gelegd van moderne Turkse rechtstaat. Jij hebt geen enkel recht om hem te vergelijken met Atatürk wel mag je crepperen omdat hij Grieken de weg heeft wijsgemaakt.
Daar zijn de Turken weer met hun denkbeeldige raszuiverheid waarmee ze toch zo graag uitpakken (al meerdere malen gehoord). Vooral een "besmetting" met Grieks of Armeens bloed moet gevrijwaard blijven...

Totaal mythisch daar een aantal Turken van de janitsaren afkomstig zijn en dat zijn afstammelingen van Bulgaren, Grieken en Serviërs...

Uit uw repliek blijkt dat u racistisch denkt. Echt racistisch dan wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:51   #25
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het feit dat ik geen bastaard ben van een Armeniër of een Griek is te danken aan Atatürk. Hij heeft de wortel gelegd van moderne Turkse rechtstaat. Jij hebt geen enkel recht om hem te vergelijken met Hitler wel mag je crepperen omdat hij Grieken de weg heeft wijsgemaakt.
Als je bedenkt hoeveel Griekse en Armeense vrouwen er in de loop van de geschiedenis zijn verkracht en/of opgenomen in Turkse harems, kun je er vrijwel zeker van zijn dat ergens diep in je aderen Grieks of Armeens bloed vloeit, El Turco......
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:53   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Als je bedenkt hoeveel Griekse en Armeense vrouwen er in de loop van de geschiedenis zijn verkracht en/of opgenomen in Turkse harems, kun je er vrijwel zeker van zijn dat ergens diep in je aderen Grieks of Armeens bloed vloeit, El Turco......
Inderdaad. Om dan nog maar te zwijgen over de janitsaren bijvoorbeeld, alsook het feit dat de islamitische Grieken van Kreta nu in Turkije wonen...

Interessant boek is trouwens:

http://www.florina.org/html/books/kinship/kinship.html
Oud 17 december 2004, 21:56   #27
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zijn de Turken weer met hun denkbeeldige raszuiverheid waarmee ze toch zo graag uitpakken (al meerdere malen gehoord). Vooral een "besmetting" met Grieks of Armeens bloed moet gevrijwaard blijven...

Totaal mythisch daar een aantal Turken van de janitsaren afkomstig zijn en dat zijn afstammelingen van Bulgaren, Grieken en Serviërs...

Uit uw repliek blijkt dat u racistisch denkt. Echt racistisch dan wel.
hahaha

Ik ben helemaal geen racist. Misschien moet je is lezen wat je hebt gepost.

Ik weet wel dat er goede Armeniers, Grieken, ... zijn in Turkije zo lomp ben ik niet. Maar geen één persoon die ataturk vergelijkt met Hitler zal ik niet toestaan om met mij te discussieren. Ik stop met discussieren met U. Maar ik begrijp u wel, je kunt het niet verdragen omdat Turkije datum heeft gekregen. Woede moet eruit komen Maar een mens die voor mijn ogen Atatürk vergeljkt met een mensenhater als Hitler laat ik wel niet...
Oud 17 december 2004, 21:58   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat er goede Armeniers, Grieken, ... zijn in Turkije zo lomp ben ik niet. Maar geen één persoon die ataturk vergelijkt met Hitler zal ik niet toestaan om met mij te discussieren. Ik stop met discussieren met U. Maar ik begrijp u wel, je kunt het niet verdragen omdat Turkije datum heeft gekregen. Woede moet eruit komen Maar een mens die voor mijn ogen Atatürk vergeljkt met een mensenhater als Hitler laat ik wel niet...
Toch is uw Atatürk een Hitlertje op z'n Turks: hij heeft de dood van honderdduizenden Grieken, miljoenen Armeniërs en nog eens duizenden Assyrische christenen op zijn geweten. Allemaal vermoord omdat "Turkije aan de Turken" moest komen en dat de grote historische volkeren in Turkije decimeerd moesten worden.
Oud 17 december 2004, 22:19   #29
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch is uw Atatürk een Hitlertje op z'n Turks: hij heeft de dood van honderdduizenden Grieken, miljoenen Armeniërs en nog eens duizenden Assyrische christenen op zijn geweten. Allemaal vermoord omdat "Turkije aan de Turken" moest komen en dat de grote historische volkeren in Turkije decimeerd moesten worden.
Ach ach Jan.
Moet ik echt de geschiedenis van uw geroemde kerk nog eens bovenhalen?
In de geschiedenis heeft ieder volk z'n leiders gehad die door henzelf werden aanbeden en door de vreemde volkeren werden verkettert.
Oud 17 december 2004, 22:23   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ach ach Jan.
Moet ik echt de geschiedenis van uw geroemde kerk nog eens bovenhalen?
In de geschiedenis heeft ieder volk z'n leiders gehad die door henzelf werden aanbeden en door de vreemde volkeren werden verkettert.
Ik denk dat ik geen massamoordenaar vereer, in tegenstelling tot sommige Turken hier.
Oud 17 december 2004, 22:39   #31
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wilde niet reageren op jouw misleidende posten maarrrrr. Atatürk heeft de vijanden van Turkse staat verdreven. Turkse troepen konden tot Saloniki verdergaan. Maar hij had afspraken van Lausanne geaccepteerd.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 17 december 2004 om 22:39.
Oud 17 december 2004, 22:55   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wilde niet reageren op jouw misleidende posten maarrrrr. Atatürk heeft de vijanden van Turkse staat verdreven. Turkse troepen konden tot Saloniki verdergaan. Maar hij had afspraken van Lausanne geaccepteerd.
Misschien. Dat neemt niet weg dat deze Turkse Hitler de dood van honderdduizenden Grieken, miljoenen Armeniërs en duizenden Assyriërs op z'n geweten heeft.
Oud 17 december 2004, 23:01   #33
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal wel. Mijn bron is de Universiteit van Chicago, wat me wel veel objectiever toeschijnt dan jullie "Turkse Hitler".
Yeah right, Hitler als grondlegger van de democratie en het secularisme. Hoe slechte vergelijkingen kun je maken??
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 23:02   #34
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien. Dat neemt niet weg dat deze Turkse Hitler de dood van honderdduizenden Grieken, miljoenen Armeniërs en duizenden Assyriërs op z'n geweten heeft.
Tijdens de oorlog vallen er altijd doden lâkin er zijn ook aan Turkse kant doden gevallen. Moorden op je geweten hebben tijdens onafhankelijkheidsoorlog is een eer. Daarvoor moet je je niet schamen. In tegendeel fier op zijn. Wie had tegen de Grieken gezegd dat ze oorlog moesten verklaren tegen Turken?
Oud 17 december 2004, 23:03   #35
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Grootste Turken... Ja, hallo. De man die honderdduizenden Grieken liet vermoorden en die er miljoenen uit het land zette... De man die miljoenen Armeniërs liet vermoorden en nog eens zoveel onder de meest mensonterende omstandigheden over de grens joeg. De man die duizenden Assyrische christenen liet neerschieten en opjagen...
Jij weet dat de Griekse kwestie een verdrag tussen Griekenland en Turkije was en dat ook alle Turken weg moesten uit Griekenland. De Armeense problematiek was ver voor hem, men heeft het nog over de Sultans en de val van het rijk.
Duizenden Assyrische christenen?? Waar heb jij het over??
Oud 17 december 2004, 23:05   #36
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Om dan nog maar te zwijgen over de janitsaren bijvoorbeeld, alsook het feit dat de islamitische Grieken van Kreta nu in Turkije wonen...
Leuk toch, een multi-etnisch volk.
Oud 17 december 2004, 23:07   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Duizenden Assyrische christenen?? Waar heb jij het over??
U bent duidelijk niet goed geïnformeerd...

http://www.zyworld.com/Assyrian/The%...20Genocide.htm
Oud 17 december 2004, 23:10   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Leuk toch, een multi-etnisch volk.
Multi-etnisch? Niets van, janitsaren werden op heel jonge leeftijd uit christelijke dorpen geroofd en werden vervolgens opgevoed alsof ze een Turk waren. Van hun etnie bleef bij hen zelf niets meer over tenzij meestal hun blonde/bruine haar en rijzige gestalte...
Oud 17 december 2004, 23:10   #39
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Jan,
In oorlogen vallen altijd doden, en Ataturk kwam aan de macht tijdens een bezettings-oorlog, joeg de vijand weg (ja met gevechten=doden) en stichte een moderne democratische staat en jij durft hem nog wel met HITLER te vergelijken.
Denk na, voordat je überhaupt iemand met Hitler gaat vergelijken.
Oud 17 december 2004, 23:11   #40
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent duidelijk niet goed geïnformeerd...

http://www.zyworld.com/Assyrian/The%...20Genocide.htm
Propaganda-materieel meer niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be