![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkeersreglement is er voor ALLE weggebruikers, OOK VOOR FIETSERS!!! Of die nu veel, weinig of geen doden veroorzaken. En fietsers die het reglement aan hun laars lappen veroorzaken ook dodelijke slachtoffers al behoren ze zelf tot die slachtoffers, door hun eigen roekeloos gedrag in het verkeer. Laatst gewijzigd door Garry : 3 februari 2022 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er fietsers verkeersslachtoffer zijn is voornamelijk om dat ze zelf roekeloos deelnemen aan het verkeer zonder er rekening mee te houden dat het ZIJ zijn die de zwakke weggebruiker zijn. Laatst gewijzigd door Garry : 3 februari 2022 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stopstreep bestaande uit omgekeerde driehoeken (de zgn. "haaientanden") vergezeld van een verkeersbord B 1 (omgekeerde driehoek) betekent dat je voorrang dient te verlenen aan bestuurders die uit de dwarsrichting komen. Hier zijn geen uitzondering voor fietsers voorzien in de wegcode.
https://www.politie.be/5415/vragen/f...r-bromfietsers Laatst gewijzigd door Garry : 3 februari 2022 om 01:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aanrijdingen die daardoor gebeuren (auto die in de remmen moet gaan), daar hebben ze kak aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn buurt is er een rond punt waarbij je als je rechtdoor wil, je eigenlijk amper een cirkel moet maken. Gelet op het kleine middelpunt van het ronde punt, kan je als auto perfect rechtdoor rijden. Als ik als fietser dat rond punt op rijd en ik wil naar links (ik moet dus 3/4 van het rond punt rijden), heb ik al verschillende keren bijna een ongeluk gehad door auto's die rechtdoor wilden rijden en me op het rond punt voorbijsteken en me de pas afsnijden terwijl ik het rond punt verder wil afrijden naar links. Eén keer kreeg ik zelfs van de automobilist te horen dat ik mijn arm naar links moest uitsteken op dat rond punt... Kun je dat nu geloven? Je pinkt als auto toch ook niet naar links als je de afslag op een rond punt NIET neemt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.gva.be/cnt/aid616201 ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dikke egoïsten. Blijkbaar is enkel hun tijd kostbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Wishful redeneren heet zoiets.
Hier heb je er al eentje ( je hoeft niet ver te zoeken ); Binnenland https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...-sint-truiden/ Of wat dacht u van deze? https://www.ad.nl/buitenland/dronken...w.google.be%2F
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit zijn dan dezelfde figuren die klagen dat de fietsers die oversteken voor hun neus aan een rond punt terwijl ze voorafgaand zelf hun richtingaanwijzer niet hebben gebruikt.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2022 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 3 februari 2022 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fietsers zijn dikwijls zelf het slachtoffer door hun eigen roekeloos rijgedrag. En is het van," zie je wel, weeral een fietser dood gereden door een auto". Ja,...maar door wie zijn fout, daar zwijgen ze over in alle talen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dienaangaande al aangehaald dat dat van geen tel is. Een auto is ten overstaan van een vrachtwagen ook een zwakke weggebruiker maar dat geeft hem niet het recht het verkeersreglement te negeren.
En wordt door niet meer weggebruikers het rode licht genegeerd dan door voetgangers. Maar als er dan eentje aangereden wordt is het de auto zijn schuld. Nee, het is dan die voetganger die de oorzaak is dat hij slachtoffer werd van een verkeersongeluk. Laatst gewijzigd door Garry : 3 februari 2022 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het kan nochtans perfect veilig "handsfree" (bluetooth). Mijn gsm blijft altijd in mijn binnenzak, wanneer ik rijd.
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit doet me denken aan oversteekplaatsen voor voetgangers en fietsers met een apart licht waarbij het licht voor fietsers langer groen is en deze dus nog mogen oversteken wanneer voetgangers reeds rood hebben. Doch automobilisten zien enkel het voetgangerslicht dat op rood staat. Gevolg: constant foeterende en scheldende automobilisten die menen dat fietsers door het rood rijden en ze (dreigen) omver (te) rijden. Mensen die fietsen en autorijden weten dit, doch figuren die alle verplaatsingen louter met de auto doen denken dat al die fietsers door het rood rijden. Zo zie je maar ...
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n lichten zie je hier in Antwerpen meer en meer. Het apart licht voor de fietsers is voor de automobilisten vaak ook niet echt zichtbaar omdat het enkel staat bij het begin van de oversteekplaats en niet bij het einde (wat wel vaak is bij voetgangerslichten). Als je dan oversteekt terwijl het rood is geworden voor de voetgangers maar nog groen (of oranje) voor de fietsers, krijg je vaak boze blikken of getoeter. Ik ga er inderdaad van uit dat zo'n mensen nooit een fiets gebruiken. Anders weet je zo'n dingen. |
|
![]() |
![]() |