Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 december 2004, 14:48   #21
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Yep, wisten we al, dat is nu net de merkwaardige vaststelling. Een kleine duizend aanwezige stemgerechtigde leden, en toch maar 469 stemmen. De vraag is: waarom bracht de helft van de stemgerechtigde leden zijn stem niet uit?

Kan zijn, maar het VB maakt het wel al te gortig. Dit is gewoon nog eens een illustratie van het feit dat van alle partijen het VB intern het minst democratisch is. Dat werd eerder al bewezen door academisch onderzoek (zie http://www.uia.ac.be/u/wwwm2p/upload...cratie%20eerst!.pdf en http://home.planetinternet.be/~sintlod2/democratie/democratie_deel_I.htm )
Waartoe dient die hele show als de voorzitter in feite toch nog gewoon aangeduid wordt als vroeger?
je moest naar het congres gaan om te kunnen stemmen, als je niet naar het congres ging kon je dus ook niet stemmen..... een deel van de mandatarissen en lokale verantwoordelijken was niet aanwezig op het congres en konden dus ook niet stemmen...

verder hoeft die show voor de voorzitter er voor mij helemaal niet te zijn, frank vanhecke is een goede voorzitter en van mij mocht hij gewoon aanblijven. verder vraag ik mij af waarom u zich zo druk maakt over het al dan niet democratisch zijn van de instellingen van het vlaams blok..... sinds je geen lid bent van die partij gaat je dat geen moer aan
muys is offline  
Oud 19 december 2004, 14:57   #22
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
je moest naar het congres gaan om te kunnen stemmen, als je niet naar het congres ging kon je dus ook niet stemmen..... een deel van de mandatarissen en lokale verantwoordelijken was niet aanwezig op het congres en konden dus ook niet stemmen...

verder hoeft die show voor de voorzitter er voor mij helemaal niet te zijn, frank vanhecke is een goede voorzitter en van mij mocht hij gewoon aanblijven. verder vraag ik mij af waarom u zich zo druk maakt over het al dan niet democratisch zijn van de instellingen van het vlaams blok..... sinds je geen lid bent van die partij gaat je dat geen moer aan
Het gaat hem om het doorprikken van het ballonnetje van het "democratisch" gehalte van het Behang, ge weet wel de 'vernieuwing' van het fascitisch Blok.
In de (ijdele ?) stille hoop dat u het nu begrepen hebt... 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 19 december 2004, 15:02   #23
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom bracht de helft van de stemgerechtigde leden zijn stem niet uit?
waarom bracht amper een derde van de VLD-ers hun stem uit tijdens hun voorzittersverkiezingen? waarom waren er zelfs zo'n 500 speciaal uit hun bed gekomen om ongeldig te stemmen?

ik heb geen idee, speculaties over waarom iemand al dan niet gaat stemmen zijn maar weinig zinvol
Oud 19 december 2004, 15:04   #24
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
verder vraag ik mij af waarom u zich zo druk maakt over het al dan niet democratisch zijn van de instellingen van het vlaams blok..... sinds je geen lid bent van die partij gaat je dat geen moer aan
Ik ben Vlaming, woon, werk en leef in Vlaanderen. Bijna 1 miljoen van mijn medeburgers stemt op het VB. Niet zomaar een partij, veeleer een vehikel voor een handvol autoritaire kerels met een bewijsbaar neonazi-verleden. ZIJ en niemand anders hebben de touwtjes in handen, de partijmilitanten zijn loutere marionetten. Het doel van de partijtop is niks minder dan de absolute macht en om dat doel te bereiken is alles geoorloofd.
Wel mijnheer of mevrouw Muys, of u dat nu leuk vindt of niet: wat die kerels met Vlaanderen van plan zijn, dat trek ik mij TEN ZEERSTE aan.
Yossarian is offline  
Oud 19 december 2004, 15:07   #25
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kan zijn, maar het VB maakt het wel al te gortig. Dit is gewoon nog eens een illustratie van het feit dat van alle partijen het VB intern het minst democratisch is. Dat werd eerder al bewezen door academisch onderzoek (zie http://www.uia.ac.be/u/wwwm2p/upload...cratie%20eerst!.pdf en http://home.planetinternet.be/~sintlod2/democratie/democratie_deel_I.htm )
Waartoe dient die hele show als de voorzitter in feite toch nog gewoon aangeduid wordt als vroeger?
hoe is het bij andere partijen? SStevaert werd met een nog ruimere meerderheid verkozen tot nieuwe voorzitter, bij de VLD kon Bartje Somers enkel door gefoefel voorzitter worden, en bij vele vroegere voorzittersverkiezingen was er vaak maar 1 kandidaat. een politieke partij is als een groot bedrijf: ook daar stemmen de werknemers niet wie de volgende directeur wordt, enkel als die het te gortig zou maken binnen zijn bedrijf, zou die wel es kunnen worden buitengezet
Oud 19 december 2004, 15:08   #26
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Vergelijk de voorzitter van het VB en de voorzitter van de VLD.Wie is nu eerlijk verkozen.Een partij die in 2 verdeeld is.Of een partij waar 94 procent achter staat.
EXTREEM is offline  
Oud 19 december 2004, 15:13   #27
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
1) er is het raadsel van de getallen - en dat is een vaststaand feit dat losstaat van de partijdigheid van de krant of de betrouwbaarheid van haar bron
2) er is een mogelijke verklaring, maar u trekt die in twijfel
3) uw hebt dus ongetwijfeld een alternatieve verklaring
4) wil u die met ons delen?
1) wat is er nu zo belangrijk aan hoeveel mensen hun stem hebben gegeven: er was stemrecht, geen stemplicht, als er mensen zijn die niet gaan stemmen, is dit hun recht
2) de morgen heeft al langer dan vandaag een beperkte geloofwaardigheid in politieke kwesties, en heeft die helemaal niet in politieke kwesties inzake het VB. dus tenzij jij of je favoriete rioolgazet met een naam en de echte inhoud van de mail op de proppen komt, bestempel ik de kleuterlectuur van de morgen als onwaar
Oud 19 december 2004, 15:16   #28
Jampie
Minister

Standaard

Yossarian, zoals je ziet moet je deftige bewijzen hebben voor je iets op het forum smijt. Nu heb je dezelfde fout gemaakt als het VB : Loze, niet gefundeerde verdachtmakingen. Kom met je bewijzen en iedere verdere discussie is onmogelijk. Nu heb je jezelf vastgereden.
Jampie is offline  
Oud 19 december 2004, 15:28   #29
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En velen rijden hun vast,die het VLAAMS BELANG aanvallen.Het blijft bij schelden, nazi racist het is het eenige dat ik al gelezen heb tegen het VLAAMS BELANG.
EXTREEM is offline  
Oud 19 december 2004, 15:31   #30
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
En velen rijden hun vast,die het VLAAMS BELANG aanvallen.Het blijft bij schelden, nazi racist het is het eenige dat ik al gelezen heb tegen het VLAAMS BELANG.
Is dat echt het enige, tja, dat zegt veel over u natuurlijk.
Jampie is offline  
Oud 19 december 2004, 15:32   #31
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Yossarian, zoals je ziet moet je deftige bewijzen hebben voor je iets op het forum smijt. Nu heb je dezelfde fout gemaakt als het VB : Loze, niet gefundeerde verdachtmakingen. Kom met je bewijzen en iedere verdere discussie is onmogelijk. Nu heb je jezelf vastgereden.
Ik heb me helemaal niet "vastgereden", ik heb ook nooit gepretendeerd om iets staalhard te bewijzen. Ik wil gewoon nog maar eens illustreren dat de zelfverklaarde "democratie" van het VB zever in pakskes is. De goede verstaander had dat al lang door, u kennelijk niet.

De bewijzen omtrent het intern democratische gehalte vindt u op de links hierboven ergens. Om te zien hoe "democratisch" een VB-samenleving zou zijn, hoeft u simpelweg eens in het partijprogramma te kijken.

(By the way: VB'ers hebben schrik van bewijzen. Op de inhoud van de tekst van Vermeersch die ik hier meermaals postte heeft er, zonder overdrijven, NIET EEN, ik herhaal, GEEN ENKELE VB'er gereageerd. Veel gescheld, dat wel...)
Yossarian is offline  
Oud 19 december 2004, 15:37   #32
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
(By the way: VB'ers hebben schrik van bewijzen. Op de inhoud van de tekst van Vermeersch die ik hier meermaals postte heeft er, zonder overdrijven, NIET EEN, ik herhaal, GEEN ENKELE VB'er gereageerd. Veel gescheld, dat wel...)
een essay geldt nog altijd niet als bewijs, de 'feiten' die bovendien aangehaald werden in dat gezwam datereerden van minstens een decennium geleden en de gefrustreerde ex-pater is nu ook niet bepaald het toonbeeld van respect t.o.v. de grootste partij van Vlaanderen
Oud 19 december 2004, 15:37   #33
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb me helemaal niet "vastgereden", ik heb ook nooit gepretendeerd om iets staalhard te bewijzen. Ik wil gewoon nog maar eens illustreren dat de zelfverklaarde "democratie" van het VB zever in pakskes is. De goede verstaander had dat al lang door, u kennelijk niet.

De bewijzen omtrent het intern democratische gehalte vindt u op de links hierboven ergens. Om te zien hoe "democratisch" een VB-samenleving zou zijn, hoeft u simpelweg eens in het partijprogramma te kijken.

Ik zie in die links geen enkel bewijs dat de helft van de stemgerechtigden de mond is gesnoerd.
Jampie is offline  
Oud 19 december 2004, 15:39   #34
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
een essay geldt nog altijd niet als bewijs, de 'feiten' die bovendien aangehaald werden in dat gezwam datereerden van minstens een decennium geleden en de gefrustreerde ex-pater is nu ook niet bepaald het toonbeeld van respect t.o.v. de grootste partij van Vlaanderen
See what I mean, Jampie? Ze durven het niet aan!
Yossarian is offline  
Oud 19 december 2004, 15:40   #35
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zie in die links geen enkel bewijs dat de helft van de stemgerechtigden de mond is gesnoerd.
Dat beweer ik ook niet hé! Lees wat er staat.
Yossarian is offline  
Oud 19 december 2004, 15:42   #36
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
Is een feit minder 'feit' naarmate het ouder is?
Hebben de betrokken zich ooit gedistancieerd van die feiten?
Komt u echt niet verder dan dit, qua verweer?

(De antwoorden, respectievelijk:
neen.
neen.
tot nu toe niet.)
Yossarian is offline  
Oud 19 december 2004, 15:46   #37
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik ook niet hé! Lees wat er staat.
U bent deze draad begonnen over de helft van de stemgerechtigden die de mond zijn gesnoerd. Ik heb u aangeraden eerst met bewijzen te komen. U hebt dit nog steeds niet gedaan. U bent hier het VB aan het promoten. U moet mij niet proberen te overtuigen dat het VB ondemocratisch is. U moet de VB-kiezers overtuigen. Vermits die niet al te intelligent zijn is het best met onweerlegbare feiten te komen.
Jampie is offline  
Oud 19 december 2004, 15:46   #38
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
See what I mean, Jampie? Ze durven het niet aan!
wat is dat nu weer voor zever?

een pedofiel die jarenlang gerechtskinderen heeft misbruikt, wordt vrijgesproken voor kinderverkrachting omdat de feiten verjaard zijn, FDW en zijn collega's hebben niet het minste misdaan behalve het schrijven van politiek incorrecte teksten, als dat al niet mag, ligt het niet zozeer aan het VB, maar aan jullie PC-ers die tegenovergestelde meningen illegaal willen maken, en jullie noemen jezelf nog democraten, wat een mop
Oud 19 december 2004, 15:53   #39
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent deze draad begonnen over de helft van de stemgerechtigden die de mond zijn gesnoerd. Ik heb u aangeraden eerst met bewijzen te komen. U hebt dit nog steeds niet gedaan. U bent hier het VB aan het promoten. U moet mij niet proberen te overtuigen dat het VB ondemocratisch is. U moet de VB-kiezers overtuigen. Vermits die niet al te intelligent zijn is het best met onweerlegbare feiten te komen.
Jampie toch, kunt ge nog onnozeler praat verkopen ? Geef gewoon antwoord op de vraag waarom slechts 469 kaderleden hun stem mochten uitbrengen op de enige kandidaat, en er meer dan 550 aanwezigen geen stemrecht kregen...
Meer moet dat niet zijn !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 19 december 2004, 15:55   #40
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb u reeds omstandig uitgelegd dat

1) het mij eerder om een 'illustratie' te doen was, zonder te pretenderen bewijzen te hebben
2) het interne democratische gehalte wél al wetenschappelijk is onderzocht, de papers (uiteraard hier wél bewijsvoering) vindt u in de links
Yossarian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be