Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2022, 07:40   #21
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
(nu even wachten op het commentaar van de bekende "crew" van medeforummers die gaan beweren dat het een militair commandocentrum was.....)
Die beweren nu dat Oekraïne dat zelf heeft opgeblazen, uiteraard.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 07:52   #22
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar we weer de zaken omkeren: de baarlijke duivel VS zit volgens de complottisten immers achter alle oorlogen. Ook nu. Blijkbaar is Poetin (en heel zijn leger raadgevers) een grote oen dat hij recht in de oorlogsplannen van de Amerikaanse duivel loopt.
Als klootzakskes vechten is partij kiezen stupide. Zeker als burger is het haast onmogelijk om door de 'fog of war' te kijken. Oekraïne was een corrupt land geregeerd met smeergeld..Het westen had daar meer van....Rusland en Amerika worden geregeerd met smerige deals...Achter zo een bende ga ik niet marcheren, maar u doet natuurlijk wat u wilt...
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 07:55   #23
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Als klootzakskes vechten is partij kiezen stupide. Zeker als burger is het haast onmogelijk om door de 'fog of war' te kijken. Oekraïne was een corrupt land geregeerd met smeergeld..Het westen had daar meer van....Rusland en Amerika worden geregeerd met smerige deals...Achter zo een bende ga ik niet marcheren, maar u doet natuurlijk wat u wilt...
Zucht...

Een soeverein land met een democratisch verkozen bestuur wordt platgebombardeerd door de aggressieve buur. Hier is nuance gelijk aan het toelaten van terreur. U heeft blijkbaar weinig gevoel voor rechtvaardigheid.
Oud 17 maart 2022, 08:13   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U durft nogal iets schrijven.
Iemand die zo'n toon aanslaat hoort niet thuis op dit forum.
Ik weet allang niet meer waarom ik hem tien jaar geleden op mijn negeerlijst gezet heb, de enige nog actieve forummer die daar op staat. Maar ik weet wel dat ik dat niet doe vanwege iemands standpunten.
Oud 17 maart 2022, 11:39   #25
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Zucht...

Een soeverein land met een democratisch verkozen bestuur wordt platgebombardeerd door de aggressieve buur. Hier is nuance gelijk aan het toelaten van terreur. U heeft blijkbaar weinig gevoel voor rechtvaardigheid.
Jaja, Oekraïne was een voorbeelddemocratie
Naar mijn inziens moeten de gevechten zo snel mogelijk stoppen, het zenden van wapens is juist olie op het vuur, enkel bedoeld voor de eigen strategische belangen. Het slachtofferen van het Oekrainse volk voor de grote zak geld, lijkt mij toch een bijzonder cynische pasmunt.

Of bent u niet van mening dat er in dit conflict grotere geopolitieke belangeng spelen..juist...teveel nuance zeker...laten we dat laatste dus maar negeren.
Oud 17 maart 2022, 11:57   #26
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jaja, Oekraïne was een voorbeelddemocratie
Naar mijn inziens moeten de gevechten zo snel mogelijk stoppen, het zenden van wapens is juist olie op het vuur, enkel bedoeld voor de eigen strategische belangen. Het slachtofferen van het Oekrainse volk voor de grote zak geld, lijkt mij toch een bijzonder cynische pasmunt.

Of bent u niet van mening dat er in dit conflict grotere geopolitieke belangeng spelen..juist...teveel nuance zeker...laten we dat laatste dus maar negeren.
Never appease the aggressor.
Oekraine vraagt sinds dag 1, staakt het vuren. Rusland geeft niet thuis.

Volgens u moet een democratisch land (in wording) de rode loper uitrollen als een dictatoriaal megalomaan buurland binnenvalt om vermeende 'geopolitieke redenen' en historische trauma's.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 12:34   #27
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht

Volgens u moet een democratisch land (in wording) de rode loper uitrollen als een dictatoriaal megalomaan buurland binnenvalt om vermeende 'geopolitieke redenen' en historische trauma's.
2

Ik ging net hetzelfde antwoorden. Er valt gewoon geen verdedigbaar excuus te vinden voor deze aanval. En iedere poging daartoe vind ik een klein schandaal.
Oud 17 maart 2022, 14:43   #28
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht

Nee, helemaal niet...In deze zouden de vs, europa, rusland, china en Oekraïne aan tafel moeten zitten aangezien al deze spelers onrechtstreeks belangen hebben in dit conflict en aldus de uitkomst beinvloeden. Doen alsof dit enkel om Oekraïne en Rusland gaat zet de boel alleen maar vast..
Op wereldtoneel zijn de grootmachten zich aan het positioneren naar de toekomst aangezien de balans veranderd. Uiteindelijk gaat dit conflict daar over...

Laatst gewijzigd door Loki : 17 maart 2022 om 14:51.
Oud 17 maart 2022, 14:57   #29
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
https://www.hln.be/buitenland/piloot...daad~a0b3b2ad/

Benieuwd wat deze piloot mag verwachten.

Als de modale Rus zo beetje bij beetje te weten komt wat het Russisch leger echt aan het uitvreten is in Oekraïne, zal de bevolking zich misschien (met de nadruk op misschien) gaan keren tegen het regime, al maak ik mij maar weinig illusies.
Nu Put(a)in zijn speech gehouden heeft over verraders van het vaderland en zuiveringen van de Russche maatschappij mogen we het presenteren van de afrekening verwachten.

En in Rusland zelf zullen kliklijn de andersdenkenden wel boven water halen zodat de rekening kan gepresenteerd worden.

Alleen heeft Put(a)in niet het sociale kinder-dans-medium nodig om zijn haatboodschap de wereld in te sturen. De wereld lijkt op dit moment nog naar hem toe te komen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:05   #30
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nee, helemaal niet...In deze zouden de vs, europa, rusland, china en Oekraïne aan tafel moeten zitten aangezien al deze spelers onrechtstreeks belangen hebben in dit conflict en aldus de uitkomst beinvloeden. Doen alsof dit enkel om Oekraïne en Rusland gaat zet de boel alleen maar vast..
Op wereldtoneel zijn de grootmachten zich aan het positioneren naar de toekomst aangezien de balans veranderd. Uiteindelijk gaat dit conflict daar over...
Wat is in die tijd nog een grootmacht ?

Rusland heeft een economie zo groot als de Benelux en ze heeft een leger die alleen oorlogen kan voeren in Arabische landen.

China heeft het Westen nodig voor economische groei en verwijdert zich steeds meer van het Westen door hun bondgenootschappen met schurkenstaten.

De Arabische landen leven nog in de middeleeuwen en alleen Poetin en Erdogan zoeken nog bondgenoten en machtsuitbreiding in deze regio.

Daarom het Westen , zoals de VS de EU GB en Canada zijn nog de belangrijkste spelers in de wereld als het om vrijheid , mensen rechten , welvaart en economische vooruitgang gaat.

Laatst gewijzigd door cato : 17 maart 2022 om 15:05.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 15:21   #31
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Het is regelrecht barbaars wat er aan het gebeuren is in Oekraïne!
Oud 17 maart 2022, 15:51   #32
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Wat is in die tijd nog een grootmacht ?

Rusland heeft een economie zo groot als de Benelux en ze heeft een leger die alleen oorlogen kan voeren in Arabische landen.

China heeft het Westen nodig voor economische groei en verwijdert zich steeds meer van het Westen door hun bondgenootschappen met schurkenstaten.

De Arabische landen leven nog in de middeleeuwen en alleen Poetin en Erdogan zoeken nog bondgenoten en machtsuitbreiding in deze regio.

Daarom het Westen , zoals de VS de EU GB en Canada zijn nog de belangrijkste spelers in de wereld als het om vrijheid , mensen rechten , welvaart en economische vooruitgang gaat.
Ik denk dat uw analyse wat achterhaalt is...er bestaan geen landen meer die je voorvechters van vrijheid kan noemen....sinds de val van de muur heeft vrijheid geen nut meer en worden vrijheden stelselmatig afgebouwd. Alleen al door prijsstijgingen keten je de gewone man...Meer winst voor de groten, betekend minder vrijheid voor de kleinen...

Laatst gewijzigd door Loki : 17 maart 2022 om 16:07.
Oud 17 maart 2022, 15:52   #33
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een grotere nitwit gaan we moeilijk nog vinden.
De competitie hier is nochthans verschroeiend hard.

Proficiat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U durft nogal iets schrijven.
Iemand die zo'n toon aanslaat hoort niet thuis op dit forum.
Als je nauw bij dit drama betrokken bent en dagenlang wordt het bloed vanonder je nagels gehaald, dan kan je zo'n reactie begrijpen.
Trouwens al die flagrante leugens gestoffeerd met halve en hele waarheden om toch maar de realiteit te ontkennen doet bij iedere objectieve waarnemer alleen maar de afkeer toenemen tegenover ldie ieden die onze meningsvrijheid zo op proef stellen..

https://www.leveninlicht.nl/inspirat...-vandaan-halen

Laatst gewijzigd door Anselmo : 17 maart 2022 om 15:58.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 19:00   #34
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
2,5 miljoen mensen gevlucht uit Oekraïne
wat een bende, wat een zielige figuren op dit forum , stoere losers achter hun firewall
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 19:26   #35
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
wat een bende, wat een zielige figuren op dit forum , stoere losers achter hun firewall
Ja inderdaad, de kleine man is de dupe van de groten hun spel...Echt gast, stop toch eens met steeds op de man te spelen en lees wat er staat i.p.v. wat jij zou willen dat er staat.

Tuurlijk zijn die vluchtelingen de dupe..Het enige wat ik stel dat Rusland daar niet de enige verantwoordelijke voor is omdat er veel meer belangen op het spel staan dan enkel de Russische. Dit had met diplomatie kunnen worden voorkomen. Dat westerse leiders dit niet willen horen is evident, maar moeten hun burgers daarom klakkeloos hun standpunt overnemen?

Ik vind dat alle vluchtelingen even goed moeten worden opgevangen!!! Ik ben zelf voorstander van open grenzen. Deze crisis laat nog maar eens zien dat de ene mens meer waard is dan de andere. Mag ik dat dan niet hypocriet vinden meneer de moralist?
Oud 17 maart 2022, 19:37   #36
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, de kleine man is de dupe van de groten hun spel...Echt gast, stop toch eens met steeds op de man te spelen en lees wat er staat i.p.v. wat jij zou willen dat er staat.

Tuurlijk zijn die vluchtelingen de dupe..Het enige wat ik stel dat Rusland daar niet de enige verantwoordelijke voor is omdat er veel meer belangen op het spel staan dan enkel de Russische. Dit had met diplomatie kunnen worden voorkomen. Dat westerse leiders dit niet willen horen is evident, maar moeten hun burgers daarom klakkeloos hun standpunt overnemen?

Ik vind dat alle vluchtelingen even goed moeten worden opgevangen!!! Ik ben zelf voorstander van open grenzen. Deze crisis laat nog maar eens zien dat de ene mens meer waard is dan de andere. Mag ik dat dan niet hypocriet vinden meneer de moralist?
bon die politieke strekking hebben we nog al gezien in het pro-putin kamp

Juf Mieke is niet vermoord door een religieuze gestoorde zot, Juf Mieke is medeverantwoordelijk door haar benadering 25 jaar geleden van diene gast???? ik heb mijn pens vol van alle eva bremsen en pvda freaks , hier en IRL
Oud 17 maart 2022, 19:47   #37
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bon die politieke strekking hebben we nog al gezien in het pro-putin kamp

Juf Mieke is niet vermoord door een religieuze gestoorde zot, Juf Mieke is medeverantwoordelijk door haar benadering 25 jaar geleden van diene gast???? ik heb mijn pens vol van alle eva bremsen en pvda freaks , hier en IRL
Nog maar eens op de man en dan nog met een hoop veronderstellingen?
Ik ben niet pro-putin, ik zie de zaken grijs. Is een extreem standpunt het enige wat nog toegelaten is? Is dat echt wat nu nodig is?

En i.v.m. open grenzen ben ik van mening dat wanneer de groten vrij mogen gaan en staan waar ze willen, de kleinen dit ook mogen.

Laatst gewijzigd door Loki : 17 maart 2022 om 19:50.
Oud 17 maart 2022, 19:56   #38
edwinp
Banneling

Standaard

open grenzen is een item van de (extreem) linkse kerk
punt andere lijn
Oud 17 maart 2022, 20:11   #39
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
open grenzen is een item van de (extreem) linkse kerk
punt andere lijn
Bijlange niet...ik ben ook tegen afhankelijkheid van de staat en voor zelfredzaamheid van de burger...dus links is voor mij geen optie... eerder libertair
Oud 17 maart 2022, 20:26   #40
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijlange niet...ik ben ook tegen afhankelijkheid van de staat en voor zelfredzaamheid van de burger...dus links is voor mij geen optie... eerder libertair
wat ik mij afvraag is waar 'jullie' de volgende keer gaan op stemmen

Aangezien zelfs de PVDA en het VB de agressie en leugens van Poetin zwaar veroordelen. Aangezien er geen enkel publiek figuur dezelfde zever wil verkondigen als de anonieme helden op dit forum ?

Bij wie gaan dan aanleunen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be