Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2022, 18:55   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wel heel vreemd dat voor die mens het meest onaangename de uitlaatgassen van de fossiele voertuigen zijn.
Rijdt die dan heel de tijd achter oldtimers of zo?
Er is niks te ruiken aan al wat euro 3 of moderner is.
Dikke zever, een atmosferische benzine euro 1 stoot alvast 100 maal minder roetdeeltjes uit dan een directe injectie benzine euronorm 5.

En je weet dat ik dat kan bewijzen.

Grootteordes van het aantal fijnstofdeeltjes (PN) dat per km uitgestoten wordt door verschillende types motoren. Exacte waarden zijn afhankelijk van het type test, het ontwerp van de motor, kwaliteit van de brandstof, etc., en zijn dus moeilijk exact te bepalen. Deze grafiek geeft enkel een vergelijkende indicatie. De waarden zijn gebaseerd op rapporten van AECC en T&E.

https://www.egear.be/fijnstof-benzinemotor/

Ik heb thuis die blauwe balk gans links die had zelfs nog geen euronorm want bouwjaar 1989.
Dan heb ik nog die DI of die rode balk zonder benzineroetfilter, euronorm 5 bouwjaar 2012.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2022 om 19:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 19:14   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs Tesla erkent de degradatie want op een zeker moment verkochten ze nieuwe Tesla’s met 4 jaar oude batterijen, nieuwe batterijen.

Maar waar reeds 12% degradatie op zat.
De kopers werden daar wel ingelicht dat ze dus 12% minder range hadden ook.
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla...-accus-2962018

Dus 3% zonder slijtage per jaar.
Oud 19 maart 2022, 19:20   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De garantie op een ice wagen is heel wat anders en trouwens ook beperkt wat wel en wat niet onder garantie komt te liggen.
Niks te vergelijken met garantie op batterijen.
Bewijs het.
Oud 19 maart 2022, 19:22   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs Tesla erkent de degradatie want op een zeker moment verkochten ze nieuwe Tesla’s met 4 jaar oude batterijen, nieuwe batterijen.

Maar waar reeds 12% degradatie op zat.
De kopers werden daar wel ingelicht dat ze dus 12% minder range hadden ook.
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla...-accus-2962018

Dus 3% zonder slijtage per jaar.
Jij droomt weer. Nee dat waren batterijen met de chemie van 2017. Die lagen daar niet 4 jaar in het schap.

Zever en reeds weerlegt. Was enkel range. En de range is tussen 2017 en 2021 fel toegenomen door andere batterijchemie en hun optimalisaties. Dus dat de range tussen batterijpacks chemie-2017 en chemie-2021 zoveel verschilt heeft niets met degradatie te doen.

Dat waren dus demonstratie-exemplaren met minder dan 3000 km, bovendien is dat enkel het rijbereikverschil, men heeft dus nieuwe batterijpacks met de chemie van 2017 in de bodem van een 2021 bouwjaar gelegd.

https://thedriven.io/2021/12/21/why-...12-less-range/

waarom begrijp jij ook alles met opzet verkeerd?

Tekeninkje rijbereik-EPA batterijchemie 2017 versus 2021

353 miles min 12% is 310 miles.

Blijven googlen Mambo, telkens val je door de mand.

Ik vertaal uit de link:

Wat gebeurde er?

Zoals Horowitz opmerkt, lijkt het erop dat alle voertuigen die met deze notitie worden verkocht, worden vermeld als 2021-modellen en dat er zeer weinig kilometers op staan. Toch zegt Tesla's waarschuwing dat het bereik 12% minder kan zijn dan vermeld.

Een verhaal als dit is, zoals te verwachten, perfect voer voor short-sellers en nee-zeggers. We hebben Tesla om uitleg gevraagd, maar we wachten niet op een antwoord.

Maar er zijn waarschijnlijk verschillende factoren die Tesla's beslissing om 2017-batterijen in 2021-carrosserieën te gebruiken, waarschijnlijk aansturen. En er zijn een paar feiten die het overwegen waard zijn voordat u conclusies trekt.

In de VS hebben de nieuwe Long Range Model 3's een nieuwe beoordeling van 334 mijl (537 km) door de in de VS gevestigde Environmental Protection Agency (EPA). In Australië zegt Tesla's website 614 km omdat het de Europese testcyclus vermeldt die bekend staat als WLTP - over het algemeen wordt de EPA-classificatie beschouwd als dichter bij het echte rijbereik.

Het is vermeldenswaard dat de hierboven genoemde demomodellen in feite worden vermeld met een rijbereik van 353 mijl (568 km), en 88% hiervan is gelijk aan 310 mijl of 498 km.

Tesla-bezitters ervaren over het algemeen een merkbare daling van het rijbereik in het eerste jaar van eigendom, en daarna in een langzamer tempo verdere degradatie. Welke batterijchemie hun voertuig gebruikt, bepaalt de snelheid van degradatie, net als laadpatronen (het gebruik van snelladers meer dan langzaam opladen thuis, bijvoorbeeld, degradeert een batterij meer).

Maar Tesla verdedigt de levensduur van zijn batterijen en zegt dat het zijn batterijpakketten heeft ontworpen om langer mee te gaan dan de auto zelf.

In zijn Impact-rapport van 2020 zei Tesla dat het zou kunnen aantonen dat de batterijen van Model S en Model X slechts 10% degraderen na 320.000 km te hebben gereden, en een onafhankelijk onderzoek in 2020 van Model S-voertuigen toonde aan dat hun batterijen gemiddeld over 7 jaar 1 % capaciteit verloren.

Deze voertuigen hebben echter minder dan 3.000 km gereden, dus wat geeft het?

Het is heel goed mogelijk dat Tesla batterijen van oudere voertuigen heeft genomen en ervoor heeft gekozen om ze in nieuwe carrosserieën te plaatsen in plaats van te proberen oudere modellen met verouderde aandrijflijnen en functies te verkopen. Vergeet niet dat de Model 3 voor 2021 een ontwerpvernieuwing heeft ondergaan, met onder andere nieuwe koplampen en zwarte deurgrepen.

Het blijkt ook dat 310 mijl precies hetzelfde EPA-bereik is dat wordt gegeven voor de 2017 Model 3 Long Range.

model 3 bereik
BRON: FUELECONOMY.GOV

De kilometerstand die op de voertuigen wordt vermeld, kan dus verwijzen naar de afstand die het voertuig zelf heeft afgelegd, niet naar de batterij.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2022 om 19:44.
Oud 19 maart 2022, 19:44   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

This vehicle was built with a battery pack manufactured as early as 2017. While this pack was brand new when the vehicle was built, the cells have reduced capacity due to their age and you can expect up to 12% reduction in range from current production specifications.

Tesla, is tenminste eerlijk over de situatie.

Micele daarentegen?
Iets met manden en gaten in.
Oud 19 maart 2022, 19:50   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen ervaring met electrische auto's.
Ik vind ze nogal prijzig.
Als de batterij al eens moet worden vervangen, wat kost dat eigenlijk ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 19:52   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
This vehicle was built with a battery pack manufactured as early as 2017. While this pack was brand new when the vehicle was built, the cells have reduced capacity due to their age and you can expect up to 12% reduction in range from current production specifications.

Tesla, is tenminste eerlijk over de situatie.

Micele daarentegen?
Iets met manden en gaten in.
Je begrijpt zelfs geen engels?
Citaat:
12% reductie in bereik ten opzichte van huidige productiespecificaties.
En ja 2017 is 4 jaar ouder dan 2021.

Op een ingeschreven voertuig van 2021 staat ergens een 2021-plakker met de 353 miles van 2021. Maar aangezien het een batterijpack van 2017 betreft die er in gezet is, moet er eigenlijk een plakker opstaan met het rijbereik van 310 miles van 2017.

Wslk ging dat niet. De plakker betreft het bouwjaar/toelating van de auto niet van de batterij afzonderlijk, de auto rijdt die kms rijbereik de batterij heeft geen wielen hé. De auto verbruikt ook 2 kWh minder per 100 miles.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2022 om 19:54.
Oud 19 maart 2022, 19:53   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Influencers slaan je om de oren met kms en blabla. Met de handige tool de “wet van Steinbuch” die stelt dat er elke 25.000 km ca. 1% van het oplaadvermogen afgaat.
Zo kom je ver.

Maar het natuurlijk degradatie daar zwijgen ze over.

Je moet de 2 wel samen tellen.

Tesla zelf monitort dat nauwkeurig en vervangt accu’s die meer dan gemiddeld degraderen. Maar Tesla doet geen uitspraken richting occasionkopers over die accu-conditie.

Verkoop primeert eh?

En een hoop naïviteit doet de rest.
Zeker onder politiekers.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 maart 2022 om 19:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 19:57   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Influencers slaan je om de oren met kms en blabla. Met de handige tool de “wet van Steinbuch” die stelt dat er elke 25.000 km ca. 1% van het oplaadvermogen afgaat.
Zo kom je ver.
Maar het natuurlijk degradatie daar zwijgen ze over.

Je moet de 2 wel samen tellen.
Dat zijn gereden praktijkcijfers alle mogelijk lala-degradatie is daar inbegrepen.

Altijd dezelfde aflezing, en een gemiddelde van duizenden Tesla-wagens en duizenden Tesla-rijstijlen en Tesla-laadgedrag.

En als je zeer zorgzaam met batterijpacks en hun laden omgaat zoals ene Von Gemmingen is het veel minder.

Citaat:
Je hebt een extreem groot aantal kilometers afgelegd in de Tesla. Hoeveel zijn er op dit moment precies en waarom doe je dit eigenlijk?

Met de Roadster is het 693.000 kilometer. Er wordt alleen op zoutvrije wegen gereden, dus veel minder. Met de Model S is het precies 1.485.161 kilometer. Begin januari wordt de 1,5 miljoen bereikt. Het meest onaangename zijn de uitlaatgassen van de fossiele voertuigen. Ik ben daarom op zoek naar een oplossing om een ??Hepa filter te installeren. Ik blijf lezen en horen dat elektrische auto's onbetrouwbaar zijn, constant leeg, defect en vaak vlam vatten. Ik bewijs regelmatig het tegendeel. Dit is heel leuk omdat de hele wereld naar me kijkt, zelfs als sommigen denken dat ik gek ben. Daarom doet het mij veel plezier om regelmatig nieuwe, hogere kilometerstanden aan te kunnen kondigen. De laatst gerepareerde accu heeft meer dan 668.000 kilometer foutloos afgelegd, de voorlaatste DU (drive unit) 775.000 kilometer, maar de laatste heeft geen 50.000 kilometer afgelegd. Moet een reparatiefout zijn geweest. De huidige batterij heeft 280.000 kilometer afgelegd met minder dan 2 procent capaciteitsverlies. Door Covid-19 rijd ik momenteel niet in het buitenland en heb daardoor een supercharger aandeel van minder dan 5 procent.
Negeer maar nee-zegger. De lezers hier lezen heel wat anders.

Citaat:
Influencers
Von Gemmingen is dat eigenlijk helemaal niet. Enkel zijn twitter account. Geen xx-Youtubekes.

Heeft ook nog een oude roadster, moet nu 700.000 km hebben.

Bij die 2% of andere 5% mag men ook niet vergeten dat door software-optimalisaties een batterij-drivetrain-samenspel meer rijbereik kan krijgen, bij Tesla al dikwijls gebeurd. Vergeten Mambo?

Ook bij Audi:
Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/audi-...jbereik-22558/

Audi heeft bij de lancering van zijn e-tron Sportback de aandrijflijn van zijn elektrische SUV’s nog eens grondig onder de loep genomen en ontdekt dat er ruimte was voor verbetering. Door aanpassingen aan de hard- en software stijgt het WLTP-rijbereik met ongeveer 25 kilometer. Zo geraakt de e-tron 55 quattro voortaan 436 kilometer ver volgens de vrij realistische meetcyclus. De grootste verbetering komt van de manier waarop beide elektromotoren worden gecombineerd. De e-tron gebruikt asynchroonmotoren met inductief magnetisme. In tegenstelling tot een synchroonmotor met permanente magneet betekent dit dat het magnetisch veld van de motor volledig kan worden uitgeschakeld. Daardoor geeft de motor ook nauwelijks weerstand. Tot op heden behield e-tron steeds een deel van het magnetische veld in de voorste motor, ook wanneer enkel de achtermotor voor de aandrijving werd gebruikt. Maar dat verandert dus met deze update.
Is dat UPgradatie?

Von Gemmingen heeft een Tesla model S 85P bouwjaar 2013, kijk eens naar de softwaredatum, rechts ernaast de kms van zijn roadster.

https://twitter.com/gem8mingen
Hansjörg von Gemmingen - Hornberg @gem8mingen · Mar 3
And made most km

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2022 om 20:19.
Oud 19 maart 2022, 20:18   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet al flink uw best doen om op anderhalf jaar 60000 km samen te harken. En dan zal je minimaal 50% aan de snellader gestaan hebben of je komt er niet.

Micele vind de één na de andere die 700000 km of meer weet te doen.

Behalve dat dit al bijzonder uitzonderlijk is heb ik nog nooit iemand dit weten te presteren en zoek maar eens naar dergelijke 2hands wagens je zal ze ook niet vinden.

Kolder van de bovenste plank dus.

Als je zoals in zijn prentje eens na rekent..... 700000 km op 8 jaar is dat 2397,26027 per dag en iedere dag.

Nu kunt ge er mee rammelen maar je moet ze niet afbijten eh?

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 maart 2022 om 20:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 20:19   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet al flink uw best doen om op anderhalf jaar 60000 km samen te harken. En dan zal je minimaal 50% aan de snellader gestaan hebben of je komt er niet.

Micele vind de één na de andere die 700000 km of meer weet te doen.

Behalve dat dit al bijzonder uitzonderlijk is heb ik nog nooit iemand dit weten te presteren en zoek maar eens naar dergelijke 2hands wagens je zal ze ook niet vinden.

Kolder van de bovenste plank dus.
Jij bewijst nog altijd niets, NUL, NADA. Lul maar verder tegen uw spiegel.
Ik zet je ff op negeer want je hebt nog altijd niets aangebracht.
Inhoudsloos en altijd off topic zo ken ik jou. In elke draad trololo van de bovenste plank. Niets quoten enz... altijd uitwijken.

En alle argumenten negeren, zelfs die van Toyota en Audi (naja die heb je nog niet gelezen?)

Citaat:
Behalve dat dit al bijzonder uitzonderlijk is
Nee, want als ik nog andere bronnen geef GA jij die negeren. Jij bent de kolder.
Taxibedrijven met Teslas halen ook ruim 500.000 km (Tesloop, USA) zelfs een Fin die naar 1 miljoen km streeft is hier al een paar maal gepost.
400.000 km al in 2017, en ALWEER een bewijs van amper degradatie, en dat in koud Finland:
Citaat:
https://autofans.be/nieuws/varia/379...-400000-km-aan
31/8/2017

Een Tesla Model S 85 van 2014, dat is het bewijsstuk dat hier wordt voorgelegd. Een exemplaar dat gebruikt werd als taxi in Finland, waardoor er dagelijks serieus wat kilometers mee worden gemaald. Na drie jaar staat er dan ook +400.000 kilometer op de teller. Straffer nog, met dat intensief gebruik heeft de batterij amper 7 procent verloren van haar totale capaciteit.

Of de Model S vaak in de garage heeft gestaan? Amper twee keer voor een mankement. Eén keer om de elektromotor te vervangen (een bekend probleem bij de 'eerste' generatie Tesla's) en één keer omdat de elektronica weigerde de batterijen op te laden. Hiervoor moest de Model S evenwel naar Nederland om het probleem op te lossen. Voordeel, de twee euvels waren compleet op kosten van Tesla. Probeer dat maar eens met de koppeling en automaat van je Duitser met 400.000 kilometer op de klok.

Taxichauffeur Ari Nyyssönen is alvast tevreden met zijn Model S en heeft zich nu voorop gesteld om 1 miljoen kilometers te halen voor de garantie van 8 jaar (met onbeperkte km's) er op zit.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2022 om 20:37.
Oud 19 maart 2022, 20:26   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Draadstarter en discussie:

Subsidies zijn de enige manier om ook particulieren in een e-auto te krijgen

Elke week geeft economiejournalist Guido Cloostermans zijn persoonlijke kijk op een actueel thema

Guido Cloostermans Vandaag om 03:00

Het aantal particulieren dat in Nederland een elektrische auto koopt, is de voorbije twee jaar fors gestegen. Net als in België wordt het merendeel van de nieuwe elektrische wagens ingeschreven op naam van een bedrijf, maar sinds 2019 steeg het particuliere aandeel in de inschrijvingen van 12 naar 21 procent. In België waren vorig jaar nog steeds bijna negen op tien volledig elektrische auto’s een bedrijfswagen.

Dat er in Nederland meer particulieren de stap zetten naar een e-auto, is onder meer een gevolg van subsidies die de aanschaf van een elektrische wagen voor meer mensen toegankelijk willen maken, ook al is de premie in Nederland beperkt. In Duitsland, waar tot 9.000 euro korting wordt gegeven, krijgen de verdelers amper genoeg e-auto’s aangesleept.

Er zijn tegen de subsidiëring van elektrische auto’s tal van argumenten te bedenken. Waarom zouden we auto’s ondersteunen die veelal in het buitenland worden geproduceerd? Waarom zouden we op die manier onrechtstreeks jobs in het buitenland subsidiëren? Aan de andere kant stuit het tegen de borst dat dure elektrische Tesla’s en Porsches worden bedolven onder de fiscale cadeaus, terwijl gezinnen die niet het voorrecht van een bedrijfswagen genieten, op hun honger blijven zitten.

Het ziet er naar uit dat elektrische auto’s, in tegenstelling tot wat werd verwacht, de komende jaren niet goedkoper zullen worden. De materialencrisis, de duurdere grondstoffen en de geopolitieke chaos steken daar een stokje voor. Een subsidie lijkt dan ook de enige manier om zoveel als mogelijk mensen te helpen met fossiel afkicken.

En dus wilden we het volgende idee in de groep gooien. De federale regering verlaagde deze week de accijnzen op diesel en benzine, een operatie die de staatskas 288 miljoen euro kost. Het levert de consument zo’n 10 euro op een volle tank van 60 liter op, uiteindelijk een druppel op een hete plaat.

Dat de brandstofprijzen voor veel gezinnen ondraaglijk geworden zijn, en elke tankstop aanvoelt als een overval, daar is inmiddels iedereen van doordrongen, maar was het niet beter geweest om dat geld te gebruiken om gezinnen te helpen bij de aankoop van een e-auto? Als men een korting zou geven van 6.000 euro – misschien willen de automerken zoals in Duitsland daar nog iets bij doen – op auto’s van zeg maar onder 40.000 euro, zou men 48.000 elektrische auto’s in het verkeer kunnen brengen. Ter vergelijking: vorig jaar werden in België 22.700 volledig elektrische auto’s ingeschreven. Maar nogmaals: het is maar een idee.
Oud 19 maart 2022, 20:36   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

God zal je straffen!
Oud 19 maart 2022, 20:43   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God zal je straffen!

Ik post altijd het bewijs van een argument waarover ik het had.

Dit zijn miles of maal 1,61 km

https://insideevs.com/features/38364...in-depth-look/

Nov 21, 2019

It’s no secret that most owners love their Tesla vehicles, but not many can say from experience how they hold up over the really long haul. One that can is Tesloop, a shuttle service in Southern California that operates a small fleet of Models S, X and 3. Each of Tesloop’s vehicles logs around 17,000 miles per month. Most have been on the road for well over 300,000 miles, and several are approaching the 500,000-mile mark.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2022 om 20:44.
Oud 19 maart 2022, 20:46   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Taxi chauffeur met 400000 km op 3 jaar is 365 km per dag, iedere dag aan een tarief van 2,50 per km en starttarief van 3,5 €. Is 913€ per dag. Plus starters.
En drinkgeld.

Op 4 jaar is dat 1 miljoen.

Mocht dat waar zijn, maar het is niet waar want taxi's zijn zo arm als kerkratten...... Ik start meteen een vloot van 10000 taxi's over gans de wereld.
Oud 19 maart 2022, 21:36   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tesla model X van 2016, na 2,5 jaren rijden reeds een km-stand januari 2019 van +350.000 miles of > 563.000 km.

Taxi-shuttle Tesloop vertelt wat over de kosten en het batterijpack na zeer veel snelladen.

Citaat:
https://cleantechnica.com/2019/01/28...n-maintenance/

350,000 Miles In A Tesla Model X = Just $18,000 In Maintenance!!

Tesla shuttle service Tesloop ran its fleet of Teslas around the greater Los Angeles area for years, resulting in its vehicles having some of the highest mileage of any Teslas in the world. That’s especially interesting when it comes to assessing the life expectancies for a Tesla and the most expensive part of the car — the battery.

Tesla-shuttleservice Tesloop runde zijn vloot van Tesla's jarenlang rond het grotere gebied van Los Angeles, wat ertoe leidde dat zijn voertuigen enkele van de hoogste kilometers van alle Tesla's ter wereld hadden. Dat is vooral interessant als het gaat om het beoordelen van de levensverwachting voor een Tesla en het duurste onderdeel van de auto: de batterij.

Gepubliceerd op 28 januari 2019

Tesla-shuttleservice Tesloop runde zijn vloot van Tesla's jarenlang rond het grotere gebied van Los Angeles, wat ertoe leidde dat zijn voertuigen enkele van de hoogste kilometers van alle Tesla's ter wereld hadden. Dat is vooral interessant als het gaat om het beoordelen van de levensverwachting voor een Tesla en het duurste onderdeel van de auto: de batterij.

Tesloop's Model X, genaamd Deuxy, bereikte net de drempel van 350.000 mijl, en oprichter Haydn Sonnad ging naar YouTube om enkele lessen te delen die op weg waren naar die indrukwekkende mijlpaal. Het belangrijkste was dat iedereen wilde weten hoe de batterij in die tijd slijt en verslechtert. Degradatie van de batterij was van bijzonder belang in de voertuigen van Tesloop, omdat ze niet alleen veel kilometers op hun voertuigen legden, maar dit deden door hun voertuigen elke dag te laden en routes achter elkaar te rijden, met tussendoor Supercharge-sessies om de batterijen weer op te laden omhoog.

Na meer dan 350.000 mijl op Deuxy te hebben afgelegd, registreerde Tesloop een verslechtering van de capaciteit van de batterij met 13% - vergeleken met het bereik per lading dat het had toen het nieuw was. Dat vertaalt zich in een bereik van 215 mijl / 346 kilometer met een lading van 95% vandaag vergeleken met 247 mijl / 398 kilometer met 95% toen het nieuw was. Het is niet opwindend om zoveel degradatie te zien, maar gezien het feit dat het in slechts een paar jaar in wezen in de martelkamer van hoog gebruik en Supercharging is geplaatst, is het niet slecht.

In de tijd dat Deuxy in dienst is geweest, heeft hij slechts $ 18.000 aan onderhoud verdiend (nogmaals, dat is meer dan 350.000 mijl).
Het onderhoud bestond met name uit:
- Vervanging van de voorste linker steekas montage bij 215.000 mijl.
- Rechter steekas en krikas vervangen bij 230.000 mijl.
- Remmen en rotoren achter vervangen bij 260.000 mijl.

Een ander punt van zorg met specifiek de Model X heeft te maken met de deuren met valkenvleugels. Op dit front is Deuxy ook te hulp gekomen, wat aantoont dat ze het goed kunnen volhouden ondanks een absoluut geseling van de achterdeuren. Haydn schat dat ze bijna 10.000 keer zijn geopend en gesloten, aangezien de meeste klanten achterin het voertuig rijden. In die tijd heeft Tesloop slechts kleine problemen gehad met de valkenvleugeldeuren. Dat is indrukwekkend en komt zeker als een aanmoediging voor de Tesla Model X-bezitters die zich zorgen maken over de levensduur van hun deuren.

Als het uithangbord voor de auto met de mogelijk meest risicovolle reeks functies die er zijn, werd Deuxy ook gespecificeerd met de witte interieurstoelen. Ook deze deden het, alles bij elkaar genomen, buitengewoon goed. Het is indrukwekkend om te zien hoe goed de achterbank standhield. Ze bleven vrijwel vrij van zichtbare vlekken of verkleuringen, ondanks het drukke verkeer op de achterbank.

Citaat:
https://youtu.be/9nfgb8TPcHk?t=2

Reviewing a 350,000 Mile Tesla Model X
19.01.2019

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2022 om 21:39.
Oud 20 maart 2022, 10:53   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb geen ervaring met electrische auto's.
Ik vind ze nogal prijzig.
Als de batterij al eens moet worden vervangen, wat kost dat eigenlijk ?
Daar kan men to helemaal geen prijs op plakken en al zeker niet naar de toekomst toe.

En wat dat kost? Meestal niets want op garantie.

Wat ik weet is dat het gebruikte batterijpack een tweede leven krijgt als opslag van hernieuwbare energie.
Dus als men over een prijs spreekt is dit een inruilprijs tegen een moderner (meestal veel lichter) exemplaar met meer rijbereik.
BMW i3 (sinds 2011) heeft ooit een betaalbare retrofit aangeboden waardoor men veel meer rijbereik kreeg (tot bijna het dubbele). Vele klanten hebben dat genomen.

BMW bood officieel 60 Ah naar 94 Ah aan, maar ook naar 120 Ah gaat ook.
Ook bij de iRex (extender-versie).

Blijkbaar kan men dat zelf doen, met wat talent...

https://insideevs.com/news/484717/up...y-pack-120-ah/
Video Proves Upgrading BMW i3 Battery Pack To 120 Ah Is Possible
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=EH02scyrCaE
BMW i3 120Ah battery upgrade - How to?

Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2022 om 11:00.
Oud 20 maart 2022, 11:23   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vroeger was het gemiddelde 8 jaar.

Nu ja ze waren vaak ook wel flink aan het roesten destijds en nu is dat zo niet meer.

Echter de EV batterijen hebben nu ook maar een paar jaar mee te gaan dus die zullen ook wel zorgen dat auto's sneller vervangen zullen worden.

Batterijen hebben een degradatie van minimum 2 a 2,5 % per jaar.
Van zodra ze onder de 80 % komen zijn ze versleten.

Dus oud gaan die niet worden.
Is dat zo?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2022, 11:23   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hebben ze in Duitsland massaal gedaan.

Destijds ook bij de invoering van de katalysator.
Wat hebben ze precies gedaan?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2022, 11:31   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is een tesla met de hoogste km stand op 2hands.

volgens de advertentie heeft de EV met de hoogste kilometerstand op Marktplaats maar liefst 415.068 kilometer gereden. Het gaat om een model uit 2016, de eerste eigenaar reed dus een ruime ton per jaar. Dat is gemiddeld 284 kilometer per dag. Als je rekening houdt met weekenden dan zit je al aan 399 kilometer per dag.

En zijn batterijen lijken nog goed te zijn.

Echter....ze zijn inmiddels vervangen.

https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-i...tplaats-182594
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be