Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2022, 11:48   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu ben ik in de war Zipper.

Extreem nationalist Hitler valt destijds Rusland binnen om de Communisten (Bolsjewieken) te bestrijden..... met een vreselijke oorlog en veel leed tot gevolg.

Nu komt uitgerekend jij hier poneren dat het van één laken een broek is ?
Let op uw woorden, eh vriendschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 12:02   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dit is het relevante gedeelte:
Ik was juist bij die paragraaf beland: (vertaling NL Google Translate)

22. Als onderdeel van de uitvoering van maatregelen van strategische afschrikking met een krachtig karakter, voorziet de Russische Federatie in het gebruik van zeer nauwkeurige wapens.

De Russische Federatie behoudt zich het recht voor kernwapens te gebruiken als reactie op het gebruik van kernwapens en andere soorten massavernietigingswapens tegen haar en (of) haar bondgenoten, evenals in geval van agressie tegen de Russische Federatie met gebruikmaking van conventionele wapens, wanneer het voortbestaan ??van de staat in gevaar wordt gebracht.

Het besluit om kernwapens te gebruiken wordt genomen door de president van de Russische Federatie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 16:29   #23
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Washington is enkel geïnteresseerd in de totale onderwerping van Rusland. Dat lijkt me een vrij duidelijke existentiële bedreiging.
Begrijpelijk dus dat de Russen in hun broek aan het schijten zijn met deze wanhopige uitspraken. Kernwapens = einde van de mensheid
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 16:47   #24
fabianen
Gouverneur

Standaard

Dat zo'n manneke een groot rijk wilt stichten nog in deze tijden.
Vroeger in de tijd van de Romeinen ging dat nog, toen er amper volk op de aarde was,2 dorpen binnenvallen en je had half Europa al in je bezit.
Nu moet je een paar miljard mensen opzij zetten.Ja,het gaat met een kernbom, maar dan is zijn rijk ook uitgezongen.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 16:56   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dat is nu net de essentie van het pokerspel als je kernmacht bent.

De anderen moeten rekening houden met de kans dat die kaart wordt ingezet. Maar als je op elke eis toegeeft omwille van die dreiging verlies je ook.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 17:43   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

De anderen moeten rekening houden met de kans dat die kaart wordt ingezet. Maar als je op elke eis toegeeft omwille van die dreiging verlies je ook.
Zowel de russische als de amerikaanse generale staf kent maar al te goed mutual deterrence doctrine, en de gevolgen van een kernconflict.
Ik heb meer vertrouwen in hun ratio, dan in die van de politici die aan de macht zijn.

In de VS hebben we ook gezien, hoe de stafchef preventief stappen had gezet omdat hij vreesde dat Orange Man totaal ging flippen en Iran zou nuken. Idem toen het potje begon te koken met de chinezen.
Er is geen reden om aan te nemen dat de russische generale staf dommer zou zijn dan die van de VS.

Het gevaar zit hem bij Putin, en zijn machtcircel die hem alleen maar naar de mond praat.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 17:50   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zowel de russische als de amerikaanse generale staf kent maar al te goed mutual deterrence doctrine, en de gevolgen van een kernconflict.
Ik heb meer vertrouwen in hun ratio, dan in die van de politici die aan de macht zijn.

In de VS hebben we ook gezien, hoe de stafchef preventief stappen had gezet omdat hij vreesde dat Orange Man totaal ging flippen en Iran zou nuken. Idem toen het potje begon te koken met de chinezen.
Er is geen reden om aan te nemen dat de russische generale staf dommer zou zijn dan die van de VS.

Het gevaar zit hem bij Putin, en zijn machtcircel die hem alleen maar naar de mond praat.
De mutual deterrence doctrine gaat alleen lang niet altijd op.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 19:16   #28
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het verschil is dat de Russische dictator aan de macht blijft. In een land dat democratie fnuikt en mensen met een eigen mening op monsterlijke wijze afslacht kan dit escaleren indien ze kernwapens hebben. Poetin is gevaarlijker en erger dan Hitler. Als hij geneutraliseerd wordt moet iedereen op aarde die hem steunde levend verbrand worden.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 20:32   #29
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het verschil is dat de Russische dictator aan de macht blijft. In een land dat democratie fnuikt en mensen met een eigen mening op monsterlijke wijze afslacht kan dit escaleren indien ze kernwapens hebben. Poetin is gevaarlijker en erger dan Hitler. Als hij geneutraliseerd wordt moet iedereen op aarde die hem steunde levend verbrand worden.
Als wij als superieur ras zo'n idioot alle troeven in handen geven - is't misschien maar beter dat we onszelf uitroeien door het gebruik van kernwapens. Moeder natuur zal er niet om malen.
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 20:49   #30
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Als de centrale planners de prijzen met 30 of 50% hebben omhoog gekregen, zal de oorlog en de sanctie even vlug passe zijn als ze kwam
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 20:55   #31
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Definieer existentieel
En hebben we het over Rusland of over Poetin?

Rusland blijft met de nucleaire optie dreigen en de Nato blijft wijken en laat over zich heen lopen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 20:56   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gelukkig ligt dat bij de seniele Biden gans anders. Daar hij regelmatig in slaap valt in de omgeving van de rode knop, heeft men deze nu verstopt zodat hij er niet onbewust op kan gaan zitten of er een pizza gaat mee bestellen van de lokale Pizza Hut. Veiligheid voor alles!
Oud 23 maart 2022, 21:29   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Begrijpelijk dus dat de Russen in hun broek aan het schijten zijn met deze wanhopige uitspraken. Kernwapens = einde van de mensheid
Dat weten we.
Een narcistische psychopaat is in staat iedereen mee te sleuren in de ondergang.
Daar zijn nog voorbeelden van.
Oud 23 maart 2022, 21:32   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Juist. Kernwapens garanderen tegenwoordig vrede.
Jammer dat de Oekraïners destijds hebben moeten inleveren.
Oud 23 maart 2022, 21:33   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Als wij als superieur ras zo'n idioot alle troeven in handen geven - is't misschien maar beter dat we onszelf uitroeien door het gebruik van kernwapens. Moeder natuur zal er niet om malen.
Wat bedoel je met superieur ras ?
Oud 23 maart 2022, 21:35   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist. Kernwapens garanderen tegenwoordig vrede.
Jammer dat de Oekraïners destijds hebben moeten inleveren.
Misschien ook een geluk. Toen de Russen de Krim innamen was er aan Oekraïnse zijde een stelletje ongeregeld aan de macht.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 maart 2022 om 21:35.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 21:48   #37
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zag daarjuist op beelden Biden aankomen. De man is mijn keuze niet en het is een oude kloot maar het is toch onze oude kloot. Hij stelt me meer gerust dan die andere gevaarlijke kloot in het Kremlin. Biden is op zijn minst gecontroleerd en moet democratische regels volgen. Die gevaarlijke zot in het Kremlin is een ongeleid projectiel dat Europa en het Westen kan vernietigen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 00:12   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kremlin aan CNN: "Rusland gebruikt kernwapen enkel bij existentiële bedreiging"

Rusland zal enkel een kernwapen gebruiken indien het land zich existentieel bedreigd voelt. Dat heeft de woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, op de Amerikaanse nieuwszender CNN gezegd. "We hebben een doctrine voor binnenlandse veiligheid, dat is publiek, u kan daar alle redenen lezen voor het gebruik van kernwapens", antwoorde Peskov op één van de vragen.

Bron: VRT NWS blog

Nogal een vage omschrijving.
Twee vragen:
Wat wordt exact bedoeld met "zich existentieel bedreigd voelen" ?
Die doctrine is blijkbaar publiek, maar onvindbaar. Binnenlandse veiligheid is een rekbaar begrip. Iemand die weet wat we ons hierbij moeten voorstellen.
Dat ze van de eerste leugen niet gebarsten zijn, zoveel is zeker.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 00:17   #39
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Noord-Korea heeft er ook twintig.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Opera Momentopname_2022-03-24_001621_sg.news.yahoo.com-nucleair.png‎
Bekeken: 222
Grootte:  156,3 KB
ID: 115970  

Oud 24 maart 2022, 00:18   #40
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zag daarjuist op beelden Biden aankomen. De man is mijn keuze niet en het is een oude kloot maar het is toch onze oude kloot. Hij stelt me meer gerust dan die andere gevaarlijke kloot in het Kremlin. Biden is op zijn minst gecontroleerd en moet democratische regels volgen. Die gevaarlijke zot in het Kremlin is een ongeleid projectiel dat Europa en het Westen kan vernietigen.
Biden lijkt me eerder een opgewarmd lijk. Uitstraling, nul. En moet daar Putin door beïnvloed worden? Ik denk dat we dan met Kerstmanneke meer succes kunnen oogsten.

Ik hoor her en der zeggen, " Al een geluk dat Trump niet aan de macht is."

Ik zou eerder denken, mocht Trump nog aan de macht geweest zijn, dat de kans groot was dat Putin nooit begonnen was aan zijn theaterstuk in Oekraïne. De ene zot zou niet op zijn gemak zijn met de ander zot. Dat opgewarmd lijk blijkt niet veel indruk te maken op meneer Putin.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 maart 2022 om 00:28.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be