![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zou jij de oorlog oplossen? | |||
Moskou bombarderen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,00% |
St.-Petersburg bombarderen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,00% |
Poetin liq***deren |
![]() ![]() ![]() |
12 | 30,00% |
aanslagen plegen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,00% |
de Russische bevolking oproepen te staken |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest deel ik uw scenario... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet gemakkelijk, maar ook niet onmogelijk. Als twee personen/partijen in een conflict zitten in het gewone leven stapt men doorgaans naar de rechter om daar via rechterlijke uitspraak tot een oplossing van het conflict te komen. Om tot een zo goed mogelijke uitspraak te komen heeft men best een zeer bekwame rechter voor zich (zeker geen die reeds vooringenomen is). De rechter op zijn beurt heeft best een zo duidelijk mogelijk beeld van de situatie voor zich (niet de waarheid van één van beide partijen, maar laat het ons de 'ware waarheid' noemen en die waarschijnlijk zich ergens tussen de twee waarheden van beide partijen bevindt). In het dagelijks recht wordt de agressor doorgaans niet beloond maar eerder bestraft. Het slachtoffer wordt doorgaans niet bestraft maar ontvangt eerder een vergoeding voor de doorstane schade. Indien men dit principe zou omkeren dan krijg je een situatie waarbij agressie beloond wordt en dus in feite een stimulans voor agressoren allerhande om nog feller op die manier door te gaan. Toegepast op het conflict Oekraïne - Rusland betekend het dat (indien de versie die wij voorgeschoteld krijgen de juiste is) Rusland in geen geval beloond zou mogen worden. Wel integendeel, Rusland zou alle schade (en meer – er moet tenslotte een sterk ontradend effect uitgaan van rechtspraak naar agressie toe) moeten vergoeden. Theoretisch al bij al niet zo moeilijk en volgens mijn persoonlijke inschatting de juiste weg die gevolgd zou moeten worden. Praktisch een ander paar mouwen. Je hebt hiervoor nodig: -Een sterke politieagent (ééntje die bekwaam en gemachtigd is om de meest kwaadaardige schurk te arresteren en voor de rechtbank te brengen) -De ware waarheid waarmee een bekwame rechter een juist en rechtvaardig oordeel kan vellen -Een bekwame en gemachtigde rechter wiens uitspraak de strijdende partijen zal binden om zich te schikken naar diens uitspraak. Hetgeen de internationale gemeenschap (de wereld) dient te doen is dus: 1)De ware waarheid achterhalen en kenbaar maken aan de wereld. 2)Op basis van deze waarheid een stappenplan ontwikkelen om de strijdende partijen te doen stoppen met vechten (hiertoe kan in het slechtste geval de noodzaak blijken om te beschikken over een eigen (wereld)strijdkracht die altijd groter moet zijn dan eender welke strijdkracht van eender welke individuele agressor). 3)Nadat de strijdende partijen een staakt het vuren is opgelegd kan de nazorg van het conflict via rechterlijke uitspraak definitief geregeld worden waarbij de klassiek patronen van vergoeding voor slachtoffer en boete/schadevergoeding voor agressor gevolgd worden.
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beide partijen dienen zich als winnaar te kunnen verklaren anders vrees ik lang durende chaos en oorlog waar niemand beter van wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Chinezen lijken de meest verstandige in dit conflict.
De Chinese regering volgt een onafhankelijke en principiële lijn. Zij kiest geen partij voor Rusland noch voor Oekraïne, maar weigert blind te zijn voor de verantwoordelijkheid van de NAVO bij het uitlokken van de oorlog. China wil dat er zo snel mogelijk een einde komt aan de gevechten. Vervolgens moet er een duurzame vrede komen waarbij aan de veiligheidsbehoefte van alle betrokken landen is voldaan. Wapenleveringen, sancties, oorlogspropaganda werken dat alles tegen Sancties hebben nu al onnodige schade toegebracht aan de normale economische en handelsbetrekkingen’. Amerikaanse sancties hebben nog nooit een conflict opgelost volgens Wang. Hij vindt het ‘essentieel om te stoppen met profiteren van de situatie door het vuur aan te wakkeren. Het gemeenschappelijk belang van de internationale gemeenschap moet prevaleren boven het eigenbelang van bepaalde landen’. https://www.dewereldmorgen.be/artike...e-in-oekraine/
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 april 2022 om 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet moeilijk te zien wie hier een probleem mee heeft en liever een zwaar bewapend gordijn installeert met blijvende oostwaartse druk waarbij de oost west handel wordt geblokkeerd, zelfs al is die in het voordeel van beide partijen aan weerszijden van dat gordijn. Daarom ook dat China wijst op de grote verantwoordelijkheid van de VS niet enkel in het voort duren van het conflict maar ook in de aanzet ertoe. Laatst gewijzigd door Bach : 7 april 2022 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
No flyzone vanaf dag 1 en dit militair afdwingen indien nodig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn vredesplan in 4 stappen. Stap 1: Rusland trekt al haar troepen terug uit Oekraïne, en Oekraïne trekt al haar troepen terug uit Rusland. Stap 2: Rusland en Oekraïne verklaren beide de overwinning. Stap 3: wereldvrede, omdat dat goed is voor de handel. Stap 4: Bach en Knuts ontvangen de Nobelprijs voor de Vrede. /s
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
(Blijkbaar worden de images die ik upload niet automatisch getoond. Dat is niet voor iedereen zo merk ik. Privileges?) Laatst gewijzigd door Bach : 7 april 2022 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elk jaar gedurende 20 jaar 100 miljard dollar schadevergoeding van Rusland aan Oekraiene zou redelijk zijn denk ik + excuses, elk jaar opnieuw. Daarna : wereldvrede. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stap 5: Zoek de ware reden waarom de oorlog gestart is en zoveel slachtoffers geeëst heeft? *kassa*kassa* voor sommigen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder die voorwaarden zal het niet meer voor deze eeuw zijn.
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moet agressie beloond of bestraft worden? Moet het slachtoffer vergoed worden voor geleden schade? Wie is in dit conflict volgens jou het grootste slachtoffer en de grootste agressor (je mag het eventueel in procentjes gieten qua idee te krijgen van grootorde)?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zonder zo'n geldig Soros-certificaat kan je het volgende doen. Eerst je afbeelding opladen. Als je dan naar de url van de afbeelding kijkt, zie je een attachmentid veld, met numerieke waarde. In jouw geval was die waarde 116059. In je post, op de plek waar je graag de afbeelding wil zien verschijnen, typ je dan [ATTACH]116059[/ATTACH]. Voorbeeld: mijn afbeelding heeft attachmentid 116060 gekregen. Wat er in mijn post staat is [ATTACH]116060[/ATTACH], maar de forumsoftware toont de afbeelding. Voila, daar staat mijn mooie afbeelding. Meer van die leuke vB-codes staan hier: https://forum.politics.be/misc.php?do=bbcode
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 7 april 2022 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Knuppel, heb je de /s aan het einde van mijn post gezien?
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vraag dus gewoon hoe jij er tegenaan kijkt, jouw mening over de gestelde vragen dus?
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bestraft Ja Gedeeld 50/50
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 april 2022 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |