Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2022, 00:09   #21
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sluiting fabriek?
Als de directie al plannen heeft om een fabriek te sluiten, dan hebben ze zich in Aarlen een slechte dienst bewezen.
Hoeft niet, maar ontslag kan ook nog die mensen treffen, die toen echt aan de slag waren, naast uiteraard hun leidinggevenden.
Oud 11 april 2022, 22:48   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Als de directie al plannen heeft om een fabriek te sluiten, dan hebben ze zich in Aarlen een slechte dienst bewezen.
Hoeft niet, maar ontslag kan ook nog die mensen treffen, die toen echt aan de slag waren, naast uiteraard hun leidinggevenden.
Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat ze die fabriek gaan toedoen. Dergelijke fuckup en dan voor zoveel maanden laten dooretteren. Of op hun minst hun tracing niet in orde hebben. Als alle badges vernietigd of tegengehouden zijn, dan moeten er toch enkele dozen door de mazen van t net geglipt zijn.,..

Of is er gefoefeld met de maintenance, zodat ze de data waarop het mogelijk fout is beginnen gaan niet op orde hebben.

Heel hun paasseizoen naar de filistijnen en een hoop imago schade.

Ze zitten blijkbaar in Alba met hun HQ, kleine rechtzetting.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 02:51   #23
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat ze die fabriek gaan toedoen. Dergelijke fuckup en dan voor zoveel maanden laten dooretteren. Of op hun minst hun tracing niet in orde hebben. Als alle badges vernietigd of tegengehouden zijn, dan moeten er toch enkele dozen door de mazen van t net geglipt zijn.,..

Of is er gefoefeld met de maintenance, zodat ze de data waarop het mogelijk fout is beginnen gaan niet op orde hebben.

Toedoen, hoeft niet zo makkelijk te zijn, wat is productiecapaciteit van Aarlen? Als het een van hun grotere productielocaties is, is dat toch niet zo evident. Als het een kleinere locatie is, dan zijn de dagen wel geteld. In het eerste geval, dan moet je wel op investeringen en aan- en verkoop van locaties gaan letten. Allicht kopen of bouwen ze iets nieuws en verkopen ze Aarlen.

Als het te laat is geconstateerd, kan een te klein deel van de markt zijn afgehouden, maar gezien de omvang lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Oud 12 april 2022, 05:31   #24
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reken maar dat er daar een paar in Arlon zitten te sidderen en te beven als de managar uit Alexandria (Italy) naar ginder gaat komen om daar eens te gaan zien wat er verkeerd is gelopen.
? Het s duidelijk wat er is misgelopen: slecht management.

Het is bijna altijd slecht management. Zelfs als dingen worden verzwegen is de fout doorgaans slecht management, want de reden daarvoor is bijna altijd dat management een cultuur heeft geschapen waar problemen melden wordt bestraft.
Oud 12 april 2022, 06:05   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat krijgt zelfs Lukaku niet meer rechtgezet.

https://www.youtube.com/watch?v=gWeHasIW3sk
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 06:09   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
? Het s duidelijk wat er is misgelopen: slecht management.

Het is bijna altijd slecht management. Zelfs als dingen worden verzwegen is de fout doorgaans slecht management, want de reden daarvoor is bijna altijd dat management een cultuur heeft geschapen waar problemen melden wordt bestraft.
Volgens mij wisten ze het.
Ze hebben dit verzwegen om imagoschade te voorkomen. Een terugroepactie is namelijk ook schadelijk voor het imago!

Dat de imagoschade nu vele malen groter is, dat was een gok van het management.
Er zullen ongetwijfeld koppen moeten rollen.
Vraag is alleen: "Welke kleine garnaal krijgt een hoop poen om te zwijgen en op te stappen?".
Oud 12 april 2022, 07:54   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat krijgt zelfs Lukaku niet meer rechtgezet.

https://www.youtube.com/watch?v=gWeHasIW3sk
Nee die mag zijn bueno steken waar de zon niet schijnt.
Oud 12 april 2022, 07:59   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij wisten ze het.
Ze hebben dit verzwegen om imagoschade te voorkomen. Een terugroepactie is namelijk ook schadelijk voor het imago!

Dat de imagoschade nu vele malen groter is, dat was een gok van het management.
Er zullen ongetwijfeld koppen moeten rollen.
Vraag is alleen: "Welke kleine garnaal krijgt een hoop poen om te zwijgen en op te stappen?".
Ik denk nochtans dat ze bij ons liever tegen de aandeelhouders gaan zeggen dat ze dit jaar een serieuze kost gaan hebben om X toestellen te gaan repareren dan te moeten gaan uitleggen hoe het komt dat ze een miljoen schadevergoeding moeten betalen en 7 communicatie bureau's nodig hebben om de naam terug goed in de markt te krijgen.

Allee ja, het is maar een gedacht.
Oud 12 april 2022, 17:27   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hmm....12 april en het enige wat "de vakbonden" willen weten is wanneer de fabriek weer open gaat...

Maar de groeps-directie zit ondertussen met een dilemma natuurlijk,ik kan me echt niet voorstellen dat ze bij Ferrero HQ ook maar een greintje vertrouwen meer hebben in de mensen van Aarlen...

En dan zijn de,onvermijdelijke-,juridische procedures en dito eisen tot schadevergoedingen nog niet begonnen.....

Fabriek herstarten?

Het zou me verbazen!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 17:29   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hmm....12 april en het enige wat "de vakbonden" willen weten is wanneer de fabriek weer open gaat...

Maar de groeps-directie zit ondertussen met een dilemma natuurlijk,ik kan me echt niet voorstellen dat ze bij Ferrero HQ ook maar een greintje vertrouwen meer hebben in de mensen van Aarlen...

En dan zijn de,onvermijdelijke-,juridische procedures en dito eisen tot schadevergoedingen nog niet begonnen.....

Fabriek herstarten?

Het zou me verbazen!
Dit lijkt me eerder de ideale situatie om een peperduur -qua loonkost-, en superirritant -met Waalse vakbonden- filiaal op te doeken.
Oud 13 april 2022, 22:25   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dit lijkt me eerder de ideale situatie om een peperduur -qua loonkost-, en superirritant -met Waalse vakbonden- filiaal op te doeken.
Als ge dat maar weet. t zal goeiekoper zijn van dat boeltje daar te sluiten, is meteen ook weer reclame.
Oud 13 april 2022, 22:57   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Weer een fuck up van radicaal rechtse ondernemers.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 00:05   #33
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ja, gezien de huidige situatie hebben ze ook een stok om mee te slaan, en staan de vakbonden, relatief zwak. Want als zoiets fout gaat, zit er in alle lagen van de organisatie wel wat mis, dus niet alleen management, maar ook op de werkvloer.
Oud 15 april 2022, 00:07   #34
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Weer een fuck up van radicaal rechtse ondernemers.
mwah mede Brabander, ik dacht juist aan, dat krijg je met radicaal links personeel
Oud 15 april 2022, 07:20   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
mwah mede Brabander, ik dacht juist aan, dat krijg je met radicaal links personeel
Radicaal links personeel? Dabestanie... Radicaal linkse beroepsdoppers, radicaal linkse geitewollesokkenstraathoekwerkers, radicaal linkse subsidieslurpers, dabestawel.
Oud 30 april 2022, 08:15   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De maand glijdt voorbij en we vernemen dat er nog steeds geen "opstartplan" ingediend is bij het FAVV,de vereiste procedure na zulk een zwaar voorval waarbij de fabriek dicht gegooid werd op bevel.

Mogelijk ligt gewoon de toekomst van produktie,en dus deze fabriek op het weegschaaltje bij de centrale directie...

Ongelukken gebeuren,kosten zijn kosten,maar deze zaak heeft ongetwijfeld een komplete vertrouwensbreuk veroorzaakt binnen de groep...

Laatst gewijzigd door kelt : 30 april 2022 om 08:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 21:01   #37
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De maand glijdt voorbij en we vernemen dat er nog steeds geen "opstartplan" ingediend is bij het FAVV,de vereiste procedure na zulk een zwaar voorval waarbij de fabriek dicht gegooid werd op bevel.

Mogelijk ligt gewoon de toekomst van produktie,en dus deze fabriek op het weegschaaltje bij de centrale directie...

Ongelukken gebeuren,kosten zijn kosten,maar deze zaak heeft ongetwijfeld een komplete vertrouwensbreuk veroorzaakt binnen de groep...
Dit is niet zomaar een klein ongelukje, he. De schade voor Ferrero groep is daar veel te groot voor. Geen chocolade-eieren kunnen verkopen in de Paasperiode, zo'n strop kan de directie niet met de mantel der liefde bedekken en de inspectie hoort dit ook niet te doen. Dus ja of er nog productie gaat plaatsvinden op deze locatie zal zeker op tafel liggen.
Oud 5 mei 2022, 06:49   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is niet zomaar een klein ongelukje, he. De schade voor Ferrero groep is daar veel te groot voor. Geen chocolade-eieren kunnen verkopen in de Paasperiode, zo'n strop kan de directie niet met de mantel der liefde bedekken en de inspectie hoort dit ook niet te doen. Dus ja of er nog productie gaat plaatsvinden op deze locatie zal zeker op tafel liggen.
Ik dacht dat gisteren zo'n plan ingebracht werd met de vraag om terug te mogen opstarten.

Hoorde het op de radio.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be