Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2022, 18:20   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wordt paardenvlees nu minder belast dan rundvlees of hoe zit dat ?
Dat moet niet. Zolang het maar betaalbaar op mijn bord terechtkomt.
Oud 10 april 2022, 07:08   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het grote geld zit daar niet in. De internationale paardenhandel van echte top paarden zit voor een stevig deel in Belgische handen. En dan spreken we niet over 5 of 10 duizend euro voor een paard maar over miljoenen. De elite uit de golfstaten kent de weg naar België maar al te goed als het over paarden gaat. Alsof die 6% of 21% daar ook maar enig probleem of incentive is...

edit voor alle duidelijkheid : ik vind Vautmans haar reactie politiek van een totaal wereldvreemde stupiditeit...

Ze heeft een perfecte kans gemist om haar mond te houden.

Hier ben ik het met u eens.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 11:37   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote geld zit daar niet in. De internationale paardenhandel van echte top paarden zit voor een stevig deel in Belgische handen. En dan spreken we niet over 5 of 10 duizend euro voor een paard maar over miljoenen. De elite uit de golfstaten kent de weg naar België maar al te goed als het over paarden gaat. Alsof die 6% of 21% daar ook maar enig probleem of incentive is...

edit voor alle duidelijkheid : ik vind Vautmans haar reactie politiek van een totaal wereldvreemde stupiditeit...

Ik herhaal mijn vraag: moet er btw betaald worden door een buitenlander die hier bij ons iets koopt om het naar zijn of naar een derde land te exporteren?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 11:44   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nevenverhaaltje ivm paarden:
ik ben op vakantie heel toevallig eens in Cluny verzeild geraakt, en dan nog eens per toeval heel per ongeluk binnen gesukkeld daar in een centrum waar ze bepaalde paardenrassen in stand houden, inbegrepen het mennen, rijden, werken ... met die beesten.
Er zijn zo meerdere centra in Frankrijk, elk met zijn eigen paar rassen.

Wat een pracht aan stallen, beesten, koetsen en bezigheden aan opleiding van paard en (jeugdige of andere) ruiter/menner ...

Tsja, als men levend erfgoed wil in standhouden, dan moet je er geen grote btw-voeten op heffen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 april 2022 om 11:45.
Oud 10 april 2022, 12:26   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het werd tijd. Nu kunnen de arme mensen zich eindelijk ook paarden aanschaffen. Ik miste ze al in de stad.
tip van de dag, ge hebt wel een balkon nodig om uw paard te parkeren. In de gang zoals een welbekend Nederlands artiest wel eens durft te zingen is geen goed idee.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 15:13   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allemaal goed en wel voor die beesten en hun baasjes,
maar ondertussen lachen we die vld-politica toch maar goed uit.

En gaan we dat onthouden voor tijdens de kiescampagne straks:
de vld, die de rijke paardenlui een btw-cadeautje deed.

Oud 10 april 2022, 15:17   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allemaal goed en wel voor die beesten en hun baasjes,
maar ondertussen lachen we die vld-politica toch maar goed uit.

En gaan we dat onthouden voor tijdens de kiescampagne straks:
de vld, die de rijke paardenlui een btw-cadeautje deed.
Het is niet omdat het mag van Europa, dat België dat ook gaat invoeren.

Voor de partij die hier voorstander van is, is dat politieke zelfmoord.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 17:44   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier zie, 't is al van dattum:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg zes procent paard.jpg‎ (41,0 KB, 46x gelezen)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 april 2022 om 17:46.
Oud 11 april 2022, 09:10   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nevenverhaaltje ivm paarden:
ik ben op vakantie heel toevallig eens in Cluny verzeild geraakt, en dan nog eens per toeval heel per ongeluk binnen gesukkeld daar in een centrum waar ze bepaalde paardenrassen in stand houden, inbegrepen het mennen, rijden, werken ... met die beesten.
Er zijn zo meerdere centra in Frankrijk, elk met zijn eigen paar rassen.

Wat een pracht aan stallen, beesten, koetsen en bezigheden aan opleiding van paard en (jeugdige of andere) ruiter/menner ...

Tsja, als men levend erfgoed wil in standhouden, dan moet je er geen grote btw-voeten op heffen.
Als je eens in Steenhuffel de Palm gaat bezoeken kan je ook een rondleidingske krijgen op Diepensteyn. Daar kweken ze boeren brabanders. Die ze dan gebruiken voor in de reclame of menwedstrijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 09:24   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb nog nooit een factuur naar een buitenlandse klant gestuurd met BTW erop.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be