![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Wanneer iemand een plant kweekt en deze wil oproken netjes in zijn huisje dan is dit zijn goed recht.Zolang hij maar niemand anders er mee stoort en hopelijk zijn kinderen niet aanzet tot hetzelfde heb ik er totaal geen probleem mee en zal ik deze persoon niet anders gaan zien dan een normaal mens.Maar wanneer hij zijn plantjes ook kweekt voor anderen en er probeert munt uit te slaan dan is hij een maatschappelijk probleem en is dit niet goed te keuren.
Wat betreft extremisten.Extemisten vinden van hun eigen dat enkel hun mening en of principe de enige juiste is en dat iedereen achter hun zou moeten staan. Zij dulden ook geen compromis en zijn verblind door hun eigen principes of doel dat ze zo gefrustreerd geraken door mensen die anders denken en hierdoor agressief worden en geweld gaan plegen. Maar je hebt ook mensen die door een grote vernedering, veel pijn veroorzaakt door een ander alsook het verdriet dat andere hem aandoen en de daaruit vloeiende haat tot een extremistische daad kan overgaan. Bijvoorbeeld de palestijnen.Enerzijds heb je extremisten van het type die enkel hun eigen mening als waarheid beschouwen en eender iemand anders die hun mening niet deelt is een aartsvijand maar je hebt ook palestijnse extremisten die door toedoen van de joden pas extremistisch zijn gaan worden. Deze plegen geen moorden om hun gelijk te halen of hebben geen doel waarin hun principes als pure waarheid gelden maar deze plegen meestal moorden uit de meest logische gedachten "WRAAK" Natuurlijk is extremisme in vele gevallen nog complexer dan de voorbeelden die ik nu aangeef. Extremisme zal er ook waarschijnlijk altijd zijn omdat we eenmaal allemaal individu's zijn met allemaal een andere mening en ook omdat we nooit goed kunnen doen voor IEDEREEN. Daardoor zullen er altijd mensen rondlopen die gefrustreerd worden door andere mensen.En hoe meer je extremisme probeert te bestrijden hoe meer extremisme je zaait en zult oogsten. Zie vlaams belang.Had men deze partij 10 jaar geleden al eens 1 keer opgenomen in de regering dan was deze partij misschien nu al weer onbestaande maar juist doordat men deze partij altijd openlijk en hard heeft bestreden is deze partije kunnen blijven groeien.en nog steeds snapt men dat in dit land nog niet. Zo ook Irak.Saddam Hoessein was slecht en het is een pluspunt dat hij weg is maar hoe amerika dit heeft aangepakt is totaal verkeerd en wakkert het moslim extremisme nog meer aan dan dat je het bestrijd.En het is misschien al 3 jaar geleden dat amerika werd getroffen en amerikanen denken dat ze de strijd hebben gewonnen maar op een dag zal amerika weer geschrokken worden door een aanslag(en) die waarschijnlijk nog groter is dan 9/11 De enige vraag is Waar,Wanneer en Hoe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Cannabis gebruiken? dat wijkt af dus is het een gevaar voor het zelfbeeld. Homo's, wijken ook al af dus is het een gevaar. Muziek die 'niet van eigen bodem' is, aiaiaiaiai, dat we daarv maar niet te veel naar luisteren
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De vraag blijft nu hoe u aan die zelfgekweekte plant komt... die is niet zomaar bij u gaan groeien. U bent die (of zaad) moeten gaan kopen bij iemand die dus niet voor eigen gebruik kweekt. Die gaat dus wel over de schreef (tenzij hij van Nederland is natuurlijk...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij laat netjes je auto staan? Geen last voor de maatschappij? Sorry hoor, ik woon in een appartementsblok, heb toffe buren, maar eens ze hun 'safflet' opgerookt hebben, staat de muziek loeihard. Geen last voor de maatschappij? Roken, verhoogt kansen op hartinfarkten, longkanker, etc...... Dus je bent meer ziek dan iemand die niet gebruikt, dus jij weegt zwaarder door op de gezondheidszorg. Geen last voor de maatschappij? ![]() Jaja, ik weet, afkomen met "EN ALCOHOL...........EN AUTO'S..........", cut the crap. Ik weet, voor alcohol gelden dezelfde regels. Alhoewel, 1 pint per dag (en niet opsparen tot het weekend ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Het voordeel van extremisme?
Dat je een duidelijke aftekening krijgt hoe links/rechts zich gedraagt om welke standpunten en hun (meestal domme) redenen. Zo kan een goed politieker (tja, ik weet, zelden te vinden ![]() Beter het extremisme weten zitten en weten waarop het broedt, dan het negeren en laten groeien tot het een kanker is geworden die niet meer te behandelen valt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |