![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar op Google maps/google view. Nog altijd 3 vakken in twee richtingen. Je kunt ook live webcams nemen, dan zie je het verkeer. Een andere naam voor het E42-deel in België is dan ook l'autoroute de Wallonie. Buiten de E42 zijn er nog maar de E42 is wellicht de langste. ![]() Citaat:
![]() Rij je wat verder via andere grote steden in Duitsland is drievaks bijna normaal, rond de grote steden wordt het dan niet zelden viervaks. Voorbeeld Berlijn - Nürnberg - München : https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_9 Ik heb familie in D en Oostenrijk. Ik rij wel eens door Duitsland ![]() Een vb hoe de BAB 3 uitgebouwd is met de jaren en verdere planning naar 3+3 en 4+4 rijvakken https://de.wikipedia.org/wiki/Bundes...#Planungen/Bau Gekend als je Köln-Frankfurt doet. Wel oppassen voor de flitsers op de vaste e stukken met snelheidsbeperking. Laatst gewijzigd door Micele : 6 mei 2022 om 18:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
per 1.1.2020 kan nu ietsje meer zijn (verbreding), t.o.v. 2019 kwam er ook nog 50 km lengte bij (page 1). Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 mei 2022 om 19:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het echt niet zeker maar ik dacht dat ze bij wet verboden waren?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom klik je die oude link niet aan, die ik gaf? Citaat:
Betreft buitenland: Citaat:
Citaat:
Begrepen of niet begrepen? Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2022 om 18:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Allerlei argumenten hebben in de loop van de jaren al de revue gepasseerd. Nu zou het dus energieverbruik zijn. Over het hoeveelste cijfer na de komma gaat het dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Duitse afhankelijkheid van Russische olie-import zou 5 tot 7 procent verminderen. Er zijn alvast nog (veel) hogere berekeningen-schattingen als er 30 kmh en ook nog autovrije zondagen bijkomen als optie. 2,1 tot 3,7 miljard liter benzine en diesel, en nog extra 1,3 miljard bij 2 autoloze zondagen per maand. Als jij het niet leest plak ik het maar: 2,1 miljard liter bespaard bij 100 km/u Jaren geleden schreef de Federale Milieudienst een studie over de milieueffecten en het besparingspotentieel van een snelheidsbeperking op Duitse autosnelwegen. Met het oog op de dreigende gas- en oliecrisis heeft het zijn cijfers geactualiseerd: in Duitsland zou elk jaar 2,1 miljard liter fossiele brandstoffen kunnen worden bespaard als de snelheidslimiet 100 km/u zou zijn op de snelwegen en 80 km/u buiten de stad. Dat komt overeen met 3,8 procent van het brandstofverbruik in de transportsector. Welk effect zou dat hebben op de afhankelijkheid van Duitsland van Russische olie? "Een snelheidslimiet zou de Russische olie-import met vijf tot zeven procent kunnen verminderen", schat energie-econoom Claudia Kemfert van het Duitse Instituut voor Economisch Onderzoek (DIW). De Deutsche Umwelthilfe, die al lang pleit voor een maximumsnelheid van 100 km/u overdag en 120 km/u 's nachts, heeft haar eisen aangescherpt met het oog op de energiecrisis. Het is nu gebaseerd op de formule 100 - 80 - 30. Dit betekent: 100 km/u op de snelweg, 80 km/u buiten de stad en 30 km/u in de stad over de hele linie. Volgens eigen berekeningen komt de Duitse Milieusteun met dit model zelfs tot een potentiële besparing van in totaal 3,7 miljard liter benzine en diesel in het wegverkeer. Greenpeace pleit ook voor de snelheidslimiet in drie fasen - beperkt in de tijd voor de duur van de oorlog. De milieuorganisatie ziet nog een brandstofbesparend effect in de snelheidslimieten: als iedereen met dezelfde snelheid rijdt, zijn er minder snelheidsveranderingen. Dat verbruikt ook minder brandstof. Autoloze zondag als optie Greenpeace is ook voorstander van het nieuw leven inblazen van een maatregel uit de oliecrisis van 1973: als er een jaar lang twee keer per maand een autoloze zondag wordt ingevoerd, kan 1,3 miljard liter fossiele brandstoffen worden bespaard. Volgens Greenpeace komt dit overeen met 2,6 procent van de brandstofverkoop in Duitsland en 1,4 procent van de olie-import. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2022 om 20:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Universalia zegt dat hij niet meer weet of en waar hij nog 120 mag. Beetje vreemde stelling want voor zover mij bekend hebben wij op ons autowegennet maar 3 stroken waar dat niet het geval is. De ring van Antwerpen en een deel van de ring van Brussel met 100. Totaal irrelevant. En de derde strook is dat vervloekte Scheldeviaduct op de E17 in Gentbrugge met haar trajectcontrole op 90 zogezegd omwille van lawaaihinder en verkeersveiligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over snelheden ...
Kwam er hier daarjuist een oud moeke voorbijgevlogen met haar fiets, serieuze snelheid. p.s. Een site uit het verleden boog zich al over het 'probleem' Citaat:
Citaat:
Ik ben een voorstander van het feit dat men werk moet maken van nieuwe veilige fietspaden, meer en beter bewaakte fietspaden aan scholen. Langs de andere kant vind ik dat fietsers teveel mogen tegenwoordig. Fietsen die niet in orde zijn, mogen zomaar alle richtingen van de straten inrijden, mogen op sommige plaatsen zelfs door het rode licht rijden ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 mei 2022 om 08:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
38 rijden daar waar je 30 mag.....het is zo gebeurd. 1 woord alles is nu Levensgevaarlijk. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2022 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.auto55.be/nieuws/32240-m...r-traagrijders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gisteren nog eens de banen E17/E40 gedaan en dan was gewoon gieren in de zin van dat ik nog nooit zoveel wagens op de baan heb gezien dan gisteren. En dan maar zagen & zeveren dat de benzine duur is? Je zou dat niet zeggen als je dat zag gisteren. Ik stoorde mij ook enorm aan de vele wagens met de landcode UK die er met verschrikkelijk hogen snelheden kwamen doorgevlogen. (die mogen dat?) Ik dacht nog, waarom staan al die paaltjes daar die alles registreren of staan die er alleen maar om de eigen mensen met te beboeten als hij/zij het gaspedaal een beetje te ver ingedrukt heeft?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valt me alle dagen wel op.
De ring rond Brussel is 1 lange rij rustig voortkruipende voertuigen. Dat begint zo rond 6u30 en begint pas op te lossen vanaf 18u30. Gelukkig heb ik daar geen last van, met mijn ligzetel op wielen.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je overdag een route plant van ergens midden-Limburg naar de kust van pakweg 200 km moet je altijd rekenen met tot 3 uur rijden door de typische files.
Als je echt geluk hebt 2,5 uur. Moet je wat meer gewone weg doen is het alvast 3 uur. Probeer maar met google maps of andere planner die online rekening houdt met opstoppingen. Dat is maar 67 kmu tot 80 kmu gemiddeld hé. Of men nu via Brussel rijdt of Antwerpen maakt niet veel verschil. En dan maar zeuren over snelheidsbeperkingen. Het is 99,9% het verkeer dat jouw gemiddelde snelheid gaat bepalen. Ik moet nu ff denken aan de 1000 km testen in Noorwegen-Zweden met EVs waar ze zelfs +100 kmu gemiddeld halen inclusief 3 tot 6 maal snelladen onderweg. Dit natuurlijk zonder fileverkeer. De top 30 zit tussen 90 kmu - 107 kmu gemiddeld: https://www.carblogger.nl/1000km-test-elektrische-auto/ Belgenland kan daar meestal enkel van dromen. ![]() Zelfs het "lowbudget" basismodel de VW ID.3 Pure (45 kWh bruikbaar) haalde daar - inclusief 7 keer snelladen onderweg - een gemiddelde van 90,2 kmh: https://insideevs.com/news/532552/vw...-bjorn-1000km/ Zo kwam ik eens 15 jaar geleden terug met de wagen van Zweden via Denemarken en Duitsland. De laagste gemiddelde snelheid haalde ik alvast in het land met de hoogste toegelaten snelheden, namelijk Duitsland. Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2022 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees toch eens wat, ggl kun je toch? Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2022 om 11:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus die mogen maar gaan met die banaan? En hoe staat het dan met de verkeersveiligheid als er zo van die UK gekken komen doorgevlogen tegen snelheden om u tegen te zeggen? p.s. Ik denk dan altijd aan die 'leuke' uitzendingen van bij onze noorderburen waar twee vriendelijke agenten bepaalde overtreders wat meer tekst en uitleg gingen geven zelfs het filmpje (bewijs van overtreding) lieten bekijken door de overtreder(s) en ze daarna een bonnetje of rijverbod gaven. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2022 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je jaloers bent op de Britten rij dan naar UK he, dan kun je "uw banaan" ook laten gaan, of naar Duitsland dat is gemakkelijker daar mag je het zelfs legaal. Tot je gepakt wordt (in UK) met een staandehouding. Dan kun je wie weet met het openbaar vervoer terugkomen. Citaat:
En hoe sneller men inhaalt des te veiliger. ![]() Citaat:
Bovendien zijn de snelheidsverschillen op eenrichtingsrijbanen zoals een snelweg altijd veel lager dan op een gewone weg met direct tegenverkeer. Dat ze daar "rakelings voorbijgevlogen" komen kan ik begrijpen. Neem dan maar best de trein, of toch niet? ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 21 mei 2022 om 09:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus een UK rijder mag hier tegen soms meer dan 200km/u 'inhalen'? Zal ik wel braafjes 120 rijden ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 mei 2022 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je toch niet naar het buitenland of op het circuit wilt gaan rijden. Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2022 om 09:49. |
||||
![]() |
![]() |