![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, ik weerlegde gewoon uw zin. Personenwagens zijn ook "veel minder dodelijk" dan bussen of vrachtwagens bij een onderling ongeval. En als je het hebt over "fietsende kinderen", denk ook eens aan de kinderen die als passagier meerijden in een auto. Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2022 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jaja, die elektrische steps waar men met twee opstaat en maar bellen.
Voorval gehad met m'n hybride auto. Bonk er op. Gasten hadden me niet horen aankomen. Nu een hoop miserie met de Verzekering. Uiteraard waren het minderjarigen nieuwe belgen. Nul komma nul Verzekering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fietsers die zichzelf doodrijden mag je niet op het conto van het gemotoriseerd verkeer schrijven.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is net hetgeen ik uitleg. Doch, in de helft van de dodelijke ongevallen met fietsers is de oorzaak een automobilist die geen voorrang verleent.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de andere helft zijn ze dus zelf schuldig.
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ook fietser moeten voorrang geven als er haaien tanden staan maar de fietser fiets gewoon lustig verder. En waarom alleen in Limburg? Laatst gewijzigd door Patrick M : 20 mei 2022 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die op een elektrische fiets kunnen snel aankomen. Het verbaast mij dat er niet meer ongelukken gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hier moet de fietser de auto voorrang geven.
Laatst gewijzigd door Patrick M : 20 mei 2022 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Donderdag staken vier fietsers gewoon over aan een fietsoversteekplaats, een aankomende wagen moest alles toegooien. Ze wilden snel op het terras zijn waar ik een pintje aan het drinken was. Toen ik hen zei dat ze daar geen voorrang hadden en dat de auto's niet moesten stoppen, laat staan alles toegooien om een aanrijding te vermijden, keken ze me aan alsof ze het in Keulen hoorden donderen. Een omgekeerde driehoek en haaientanden op de weg is voor hen blijkbaar niets anders dan wegversiersel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat het een bevoegdheid is van het parket. Het parket kan autonoom beslissen om bepaalde maatregelen te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerder een owngoal dan.
Uit onderstaande leid ik af dat in in 400 op 1300 ongevallen de oorzaak ik dat de fietser geen voorrang verleent. De overige 900 is echter de opponent ofte in 70% van de gevallen aldus. https://www.hln.be/binnenland/autobe...oden~aec16904/
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/aalst/fietser-gew...agen~a46d5699/ Het zijn de algemene statistieken die van belang zijn, en die zijn duidelijk..
![]() |