![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() er zijn er die gaan werken en ocmw-klant zijn : beschamend
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar daarvoor dienen toch al die DABspinoff zenders?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt mij trouwens op dat de beste muziek wordt gedraaid tijdens stakingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Uitzending vrt -leven in armoede.
Bedoel je daarmee de emo uitzendingen: "Zorgen voor mama?"
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik nog school liep ben ik alle dagen met mijn fiets naar school gereden, weer of geen weer.
Kristel Verbeke toont wat het betekent om in armoede te leven
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij was het met de fiets en later met de brommer en eigen auto.
In de oude tijd was er meestal maar 1 auto per gezin en vader was ermee weg naar zijn werk.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen was er ook nog plaats op de openbare weg voor kinderen.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten het nu al ,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder is het zo dat onze leiders beter bezig zouden zijn met alleenstaande vrouwen met kinderen die in armoede dreigen te geraken ondanks het feit dat ze werken. ipv met al die ingevoerde steuntrekkers .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze reden pakken sneller trouwens. Ben ooit eens opgeschept door een auto en ze mochten me komen halen met de ambulance.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoelen ze dan dat de uitsluiting erger is dan de armoede zelf. En als je erbij hoort word je meer aanvaard. Maar door de doorslaande individualiteit hoor je eigenlijk stilzwijgend bij. Status, titels, medailles, geld. De waardigheidstekens zijn belangrijker dan de aanvaarding. Het is stilzwijgend hé, dat snap je toch wel? Komt dat ook nog overgewaaid naar hier. Dood door overwerk. Dat is dan het enige waardigheidsteken dat je nog hebt. De medailles, status en titels kunnen velen al vergeten. Och, eliteschool... Djezus.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En versta me niet verkeerd. Ik zeg niet dat er geen schrijnende armoede is, vooral bij eenoudergezinnen en die zijn er al maar meer, maar dat voorbeeld van die auto vind ik een slecht voorbeeld.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 31 mei 2022 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men maar zo ver moet dat de bus duurder is dan de wagen dan kan men beter met de fiets gaan.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat je het programma "zorgen voor mama" bedoelt?
Dat kijk ik elke week. Ik ben de laatste om mensen te veroordelen omwille van dat ze 'stomme' dingen gedaan hebben maar dat koppel dat 8 (ACHT)verschillende deurwaarders over de vloer krijgt/ gekregen heeft: hoe is zoiets ontstaan? Het is dan ook nog een jong koppel. Ik bedoel, hoe kan je op zo'n korte termijn zo diep in de schulden zitten? Enfin, ik blijf het programma volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bedoelt dat het uitgereden pad van de maatschappij het beste is om te overleven. En als er ene komt met een deal van 1 miljoen € moet je dat niet licht opnemen. De zogenaamde elite van de maatschappij heeft de sleur van de maatschappij overleefd. Ze gingen naar de elitescholen, ze flatteren klanten, ze werken en tegen hun 40 ste hebben ze hun eerste miljoen. En ondertussen hebben ze misschien zelfs al enige titels, status, medailles verzameld. Dus neem zo'n deal niet licht op. Jaja... De kantjes er niet afrijden. Het uitgereden pad. Begrepen... De maatschappij is je MOEDER niet. Jammer. Maar helaas. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel; ik ben blij dat ik, noch mijn kinderen in de schulden terechtgekomen zijn.
Ik ben mss 'ouderwets' maar hier werd en wordt er gespaard vooraleer een grote aankoop te doen. En zo heb ik het mijn kinderen ook altijd geleerd. Het probleem is dat vooral jongvolwassenen die uit huis gaan alles meteen super-de-luxe willen en daar dan dure leningen voor afsluiten. |
![]() |
![]() |