![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
of bevroren of gevallen fietsers de prikklok gepasseerd zijn.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NIEUWE REGELS VOOR GSM-GEBRUIK ACHTER HET STUUR
Stel ik als vragensteller van dienst de vraag of die nieuwe regels ook voor fietsers van toepassing zijn? Waarom stel ik mij die vraag? Wel, daarstraks zag ik er nog eentje die zonder haar handen aan het stuur van haar fiets te houden aan het bellen was met haar Grote Smoel Medium.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juni 2022 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een fietser is ook een voertuigbestuurder.
Dus neen, geen toestellen gebruiken fietsend. Ze zouden dat moeten uitbreiden naar het gebruiken van een audio apparaat dat over of in de oren gedragen wordt.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Douches sowieso, maar ook speciale kleedkasten (met extra verluchting). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.veiligverkeer.be/inhoud/...n-op-de-fiets/ Zelfs een ruiter mag niet bellen als ie paardrijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Belgen lopen altijd achter wanneer het op vooruitgang aankomt, door onwetendheid, tunnelvisie en het feit dat ze vastgeroest zijn in hun gewoontes. Niet dat die douches er niet mogen komen hé, maar het is nu niet dat wanneer iemand 5 km naar het werk fietst dat die heel de dag stinkend en bezweet tussen de collega's zit.
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Minder lawaai en dus levenskwaliteit voor omwonenden. Gezondere, meer frisse mensen die minder gefrustreerd en opgefokt rondlopen. Een pak minder vervuiling, wat eveneens de levenskwaliteit te goede komt. Minder indirecte doden door luchtvervuiling; minder kankers, astma, allergieën, vroeggeboortes, hart- en vaatziekten, enz. Minder dode dieren, jaarlijks worden er miljoenen doodgereden door verkeer. Degene die zich inzet om zich milieuvriendelijk te verplaatsen krijgt een mooi fietsvergoeding. ... All good! Everybody happy!
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als weggebruiker in vele vormen (uitgezonderd OV), is het verschrikkelijk irritant om telkens te zien hoe enkelen het verkloten voor iedereen. GSM'mende (of ander beeldstarende) weggebruikers, rijdende discobars(al dan niet persoonlijk), of verlichtingsloze, in het zwart geklede fietsers/steppers/whatever. Het maakt het voor niemand veiliger.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als daar normen op staan dan voldoen ze toch niet want ik heb serieuze last van het lawaai van het wegverkeer.
![]()
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik rij me nooit (meer) in 't zweet. Hoogstens wat zweet van zonnenschijn. (allez, een grapje: een jonge pas gehuwde ambtenaar krijgt de griep (en de corona tegelijk wellicht). Zijn verse bruid stopt hem in bed, vier dekens er op, warme thee en wat weet ik nog allemaal ... om het eens goed uit te zweten. Paar uur later wordt hij dood aangetroffen in zijn bed. Wetsdokter komt ter plaatse en foetert naar de jonge weduwe: "weet gij nu niet dat een ambtenaar liever sterft dan te zweten?".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb geen ervaring met elektrisch fietsen. Maar ik kan ik me voor stellen dat er een groot verschil is in omstandigheden. In het vlakke Antwerpen fietsen, of het heuvelachtige Leuven of Brussel zal toch ook een verschil maken. Als je dan nog een fietskar met een paar kinderen in, die onderweg nog rap naar school moeten gebracht worden, moet voortsleuren, lijkt me dat toch zweet te kosten. PS Toen mijn vrouw bij haar eerste werk met de fiets de verplaatsing (7,5km enkel) deed was er een groot verschil in inspanning tussen heen en terug. 's Morgens bergop naar het Kempens plateau, en 's avonds bergaf naar de Maasvallei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Het viel me trouwens ook op dat in het biljartvlakke Nederland veel schoolgaande jongeren elektrisch rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou gemakkelijk met een gewone fiets kunnen rijden, was het niet dat mijne linker knie daar anders over denkt. Vroeger had je daar doortrappers voor. Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 juni 2022 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of rond lopen in omgeving waar er veel H2S hing zonder dat er meetapparatuur voorhanden was . Of waar men fosforzuur produceerde (bij indampers ) in onderdruk +/- 90°C als de expansiering het begaf kreeg je 35 m3 zuur over je schrobber ( ineens dood ) Maar toen had je ......als er fietspaden waren die waren verhoogde fietspaden ....en er reden geen junckies rond met auto's ( want er waren zo goed als geen drugs ) we af en toe een zatte die met kon rijden controle was blazen in het zakje .....diegene die liet blazen was meestal zelf onder invloed van drank |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Mijn knieën zijn ver versleten. Dat is net een van de redenen dat ik veel fiets. Door op een gewone fiets te rijden versterk ik de spieren rond mijn knieën. Daardoor heb ik nu veel minder last van kniepijn. Vooral als ik na een tijdje zitten weer recht sta kan ik nu onmiddellijk gewoon lopen. Dat is een hele verbetering tegenover enkele jaren geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Moet zijn dat je weinig psychologisch doorzicht hebt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |