![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zijn nog merken die na 2035 nog fossiele verbranders mogen maken .
https://www.autonieuws.be/uitlaat/75...bouwen-na-2035 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen hun e-autos opladen met groene stroom maar alles - of zoveel mogelijk - aandrijven met groene stroom, ook batterijfabrieken en autofabrieken daar bouwen waar er genoeg hernieuwbare energie is (korte stroomleidingen) Alle Duitse e-personenautos gaan maar pakweg 10% daarvan nodig hebben (moesten bijna alle 48,5 miljoen personenwagens binnen pakweg 50 jaar electrisch zijn (zonder de ICE-oldtimers), vandaag telt het Duits wagenpark maar ~ 1,3% vol-electrische autos (> 630k), en hebben die uitgerekend maar 0,31% van de huidige stroomproductie nodig. Het electrisch openbaar vervoer heeft bvb al 10 maal meer nodig (~ 3%). Duitsland heeft vandaag afgerond ~44% echt groene stroom (dus zonder hun biomassa (7,6%) en zonder hun kernenergie (6,3%)) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Elke woning heeft toch ook een electrische oven of andere apparatuur? De wegen en parkings in de bebouwde kom zijn in de regel toch ook verlicht? Citaat:
Het gros van de E-wagens die als eerste verkocht zullen worden gaat sowieso aan mensen zijn die een privé oprit, stelplaats, of garage hebben. Oude studies van Noorwegen zijn daar interessant, vergeleken met hun recente studies (waar veel meer appartementbewoners nu wel "thuis" kunnen laden). Een bescheiden land qua aantal wagens Noorwegen (2,8 miljoen) die al vele jaren voorsprong hebben op verkoop van e-autos (pakweg 8 op 10 nieuw ingeschreven wagens is electrisch) heeft een aandeel full-EV van 17% in zijn wagenpark: https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-i...cles_in_Norway Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2022 om 18:02. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een praktijk-test van een Nederlands echtpaar, e-auto en caravan naar Kroatië !!
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben gerust gesteld.
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ff terugkomen op deze redenering...
Citaat:
Met iemand die 70.000 km/jaar rijdt en thuis echt niet kan laden, dus iemand met een appartement of rijhuis? Als die echt een eigen laadpaal aanvraagt aan de stad kan die dat toch aantonen? Dus die krijgt dan zijn eigen paal, of is dat utopie? Ik vraag me -statistisch- wel af hoeveel % van de werkende autorijders 70.000 km/jaar aflegt, en die ook in een rijhuis woont of appartement zonder enige mogelijkheid thuis te laden. En daarenboven een hekel heeft aan een snellaadpaal onderweg - want 20 minuten elke 2 dagen laden is hem/haar teveel. Dan ben ik er bijna 100% zeker van dat die zijn diesel tot 2040 gaat oprijden of tot de EVs in 10 minuten 500 km kunnen snelladen. ![]() Dat is geen utopie want reeds gedemonstreerd in 2021: op 4 minuten netto 35,1 kWh bijgeladen, indien de wagen 15 kWh/100 km verbruikt is dat genoeg voor 234 km erbij in 4 minuten. Wslk grafeenbatterij. Citaat:
10 minuten voor 400 km erbij: https://www.kijkmagazine.nl/tech/e-c...in-10-minuten/ Toyota idem, 0% tot 80% laden in 10 minuten: https://www.kijkmagazine.nl/tech/e-c...in-10-minuten/ Nog 18 jaar en dan hebben we 2040. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2022 om 18:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat was de doemdenkers verkoopspraatje uit de jaren 70.
Citaat:
Citaat:
Ik ben persoonlijk heel blij dat de waterzuivering Brussel Noord zo goed werkt.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus veel minder Noordenwind daar is kouder? lol. Bovendien dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...nooit-zo-warm/ Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2022 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hopelijk al aan het afdekken ? zit je in de goede richting dan ben je altijd goed gezind door het lachgas ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er slib afgevoerd moet worden is een ander verhaal. Maar wat anders, de zeik en schijt van 1 000 000 + Brusselaars gewoon laten lopen? Die tijd heb ik gezien. Laat maar. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en met wat ga je meten met "Unisense" laatste keer heb ik in Merchtem mee gemeten. Dat heb jaren geleden al gedaan met een collega bij Aquafin ....neem maar contact op met Aquafin -> samenwerken kan nuttig zijn Aquafin en voor privé Aquaplus.....wie weet komen mijn ex-collega's met meetapparatuur af . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
In de beginjaren van die digitale revolutie was het hoofdzakelijk te doen om de, meestal overbodige toeters en bellen zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Vandaag gaat het er heel anders aan toe. De constructeurs gaan naar een economisch model van 5 jaar. 5 jaar afbetalen om vervolgens, met een heel hoge laatste aflossing, de mensen in dat 'economisch model' te verankeren met een nieuwe af te betalen computer op wielen. Al wie niet bij de hogere middenklasse behoord zal geen auto meer hebben of het moet nog een echte eerlijke auto zijn van voor +/- 1995. (*) digitaal diagnosesysteem door overheden verplicht op elke wagen om herstellingen door onafhankelijke vakmensen(!) mogelijk te maken.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 juni 2022 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kruitfabriek ligt aan de Zenne, niet ver van de waterzuivering.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Onze was met Unisense een continue meting ....metingen via T Box plc -> resultaat ineens op laptop . Allemaal verleden tijd voor mij ...wegens pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geniet van het pensioen zolang het nog kan.
Ik ga genieten van een niet stinkende Zenne.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorspellingen over techniek en wetenschap voor een langere periode dan vijf jaar, zijn onmogelijk. Eén constante: het verandert enorm en heel snel, maar je weet niet op welke as van de wetenschap of techniek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij regen wind en koude zit ik toch nog liever in een Lada dan op een bakfiets anno 2022.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2022 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Geen flauw idee waarom jij een 2022 Lada ter sprake brengt. Nu, als jij de verzamelde digitale rommel van vandaag nog steeds 'auto' wil noemen, feel free. Aan echte auto's is er anders nog keuze genoeg en dat voor ieders beurs.
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
De brommobiel ! Wordt mooi, die 45 km/uur 'tjes in massa aanwezig op de openbare weg. Nu, ik zou weten wat kiezen. ![]()
![]() |