Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2004, 13:18   #21
skippy
Burger

Standaard

Ik heb er nog drie ( sorry 4, 1 bij d'hollanders)liggen, en ze zullen daar blijven liggen tot sint juttemis. 3 x 175 en 1 x86 is 611 neuro, daar kan ik eens goe kerst en nieuwjaar mee vieren.
skippy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:34   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haiduc
Meer verkeersdoden door flitspalen
13 Sep 2004

Flitspalen maken de wegen niét veiliger, integendeel. Dat blijkt uit cijfers van het Britse ministerie van Verkeer. Dat onderzocht 1.793 locaties waar een flitspaal werd geplaatst. Op 384 locaties bijna één op de vijf steeg het aantal doden en gewonden in het jaar na de installatie van de snelheidscamera's.

...
Johan De Mol, verkeersdeskundige van de Gentse universiteit, betwijfelt of er een rechtstreeks verband is tussen flitspalen en het aantal ongevallen. «Andere studies bewijzen dat flitspalen wel degelijk het rijgedrag positief beïnvloeden, maar men verwacht te veel heil van de flitspalen.» Ook hij pleit voor aanpassen van de infrastructuur. (PBO/CL)

Bron: Het Laatste Nieuws
Op ons ministerie van verkeer zal je ook wel 10 mensen kunnen vinden die iets willen publiceren over de flitspalen. En ook wel per univ 10 mensen.
Dat maakt waarschijnlijk 18 mensen die tot dezelfde konklusie komen, namelijk hoe sneller je rijdt, hoe meer risiko op brokken dat je hebt.
Maar die twee andere mensen, die twee wonderboys of girls, ... die komen in de gazet !!

Hoeveel politierechters zijn er in Vlaanderen?
Er is er een die nogal luid zegt dat verkeersinbreuken moeten aangepakt worden. Op televisie was te zien dat hij ook gastjes met opgefokte brommers zwaar de les spelde.
Er is er een die nogal luid wist te zeggen dat de wetten van de fysika niet in zijn wetboek terug te vinden waren.
Omdat den tweede vezocht werd zijn domheden voor hem te houden, werd de andere maar 'in het andere kamp' gestoken, namelijk het kamp dat alleen maar oog zou hebben voor snelheid, en niets anders ....

D'r heeft mij nog geen enkele snelheidsmaniak gezegd waarom die enkele minuten per dag die hij kan winnen, voor hem zo belangrijk zijn dat oudjes schrik moeten hebben om de baan over te steken, dat kinderen bijna niet meer met de fiets naar school kunnen ....

En dat andere overtreders onvoldoende aangepakt worden, vb. die fietsers die door het rood licht rijden enzovoorts, is zeker waar, doch geen exkuus.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:39   #23
Calle
Parlementslid

Standaard

Gaat het hier over het feit dat we snelheid niet gevaarlijk is ? Nee.

Het gaat er hem hier over dat de BOETES schandalig hoog zijn.

En trouwens, die fietsers die door het rood licht rijden mogen van mij dan evenveel betalen als een automobilist, zelfde inbreuk, zelfde straf.

Over de doorlopende witte lijn, zelfde inbreuk , zelfde straf.

Willen we zo even verder gaan ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:40   #24
Haiduc
Burger

Standaard

ja, goed...als je niet rijdt heb je helemaal geen risico, zo kan je bezig blijven..
als je niet fietst kan je ook niet omgereden worden..(op de fiets he)

het gaat er gewoon om dat de boetes te duur zijn.
IN DEZE TIJDEN VAN VELE ONTSLAGEN? MAKEN ZE HET LEVEN GEWOON NOG DUURDER

waar is die logica dan?

Laatst gewijzigd door Haiduc : 22 december 2004 om 13:41.
Haiduc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:43   #25
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
ja, goed...als je niet rijdt heb je helemaal geen risico, zo kan je bezig blijven..
als je niet fietst kan je ook niet omgereden worden..(op de fiets he)

het gaat er gewoon om dat de boetes te duur zijn.
IN DEZE TIJDEN VAN VELE ONTSLAGEN? MAKEN ZE HET LEVEN GEWOON NOG DUURDER

waar is die logica dan?
Dat is juist het DOEL van de boetes.
Je kunt ze moeilijk betalen, dus zorg je dat je er geen krijgt (door trager te rijden).

Slim, niet waar
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:47   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Als ze de opbrengst van de flitspalen zouden gebruiken voor de aanpassing van de infrastructuur (betere wegen, deftige fietspaden, ...) ben ik helemaal content.

Dan ben ik het niet die daarvoor moet opdraaien, maar zij die de weg gevaarlijker maken dan hij al is. Goed idee.
Volledig akkoord.

Maar weet je wat nu gebeurt? Als je erover nadenkt, dan kom je tot de konklusie dat wij zot zijn.

Op een weg waar te snel gereden wordt, gaat men bulten leggen, zodat iedereen er heen er weer geschud wordt; gaat men bloembakken plaatsen, zodat iedereen moet zigzaggen dat ie wagenziek wordt.
Als men ergens een veilige komfortabele effen wegdek aanlegt, dan gaat den onnozelaar er rijden als een gek.

Bij de weg: een vraagje, ik heb wat goede raad nodig.
Een kollega zijn zoontje van 11 is doodgereden.
Wat of hoe moet ik hem iets zeggen als ik hem de eerste keer terugzie? Is het best om daarover te praten, of maar gauw niets te zeggen? Ik vrees ook dat als ik hem zal zien, ik zelf aan mijn eigen kinderen moet denken, en dat ik niet veel zal kunnen zeggen zonder een krop in mijn keel te krijgen. Hoe zou ik me wat 'mannelijker' kunnen houden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:48   #27
Calle
Parlementslid

Standaard

Goed.
Meneer rijdt overduidelijk nog niet met de auto.

Wat moeten we dan doen met mensen die geflitst worden als ze 1 cm in de bebouwde kom zitten en spijtig genoeg niet op hun rem gaan staan hebben als een halve gek ?

Of wat met mensen die , omdat de situatie het niet toeliet , door het oranje licht rijden en daarvoor beboet worden ?

De eerste keer dat jij zo een boete krijgt, zal ik eens goed lachen.

P.S. 1 keer beboet geweest wegens overdreven snelheid, 6 jaar geleden , en ik hou mij altijd aan de maximumsnelheid.
Oud 22 december 2004, 13:51   #28
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm
Dat is juist het DOEL van de boetes.
Je kunt ze moeilijk betalen, dus zorg je dat je er geen krijgt (door trager te rijden).

Slim, niet waar
Neem nu, je bent chauffeur van een bedrijf.
Onder tijdsdruk, durf je wel al eens wat sneller rijden..Maar je wordt geflits en je krijgt een boete.Dan maar beter niet gaan werken, want het was niet eens met je eigen wagen..
Conclusie: Kan dan maar beter gaan stempelen, bijna geen risico om geflitst te worden onder je werk.
Oud 22 december 2004, 14:03   #29
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Goed.
Meneer rijdt overduidelijk nog niet met de auto.
Toch wel, maar hoe minder hoe liever.

Citaat:
Wat moeten we dan doen met mensen die geflitst worden als ze 1 cm in de bebouwde kom zitten en spijtig genoeg niet op hun rem gaan staan hebben als een halve gek ?
Die mensen moet verteld worden dat ze niet verplicht zijn om 90/u te rijden buiten de bebouwde kom. En dat ze gerust op voorhand kunnen remmen.

Citaat:
Of wat met mensen die , omdat de situatie het niet toeliet , door het oranje licht rijden en daarvoor beboet worden ?
Wordt je beboet als je door oranje rijdt, dan was ik al een klein fortuin kwijt. Als je veilig kan stoppen, stop je en zeur je er eens goed op los dat jij toch altijd voor 't rood staat. Ik doe dat ook.

Citaat:
De eerste keer dat jij zo een boete krijgt, zal ik eens goed lachen.
Ik niet. Maar ik ga ze gewoon betalen.

Citaat:
P.S. 1 keer beboet geweest wegens overdreven snelheid, 6 jaar geleden , en ik hou mij altijd aan de maximumsnelheid.
Je spreekt jezelf nu wel tegen. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, soms staan de flitspalen vlak voorbij een bord van bebouwde kom, als je daar vreemd bent kan het al eens voorvallen. Je steekt net iemand voorbij en ziet daarom de borden niet en dan flits! In zulke gevallen kan je volgens mij wel een brief sturen naar de desbetreffende dienst in een poging je boete te laten vallen, het werkt soms wel.

Maar in plaats van hogere boetes mag er voor mijn part gerust een puntensysteem komen zoals in Frankrijk. Maar dan moeten ze wel consequent zijn, want vandaag de dag kan je daar met de juiste advocaat gewoon opnieuw een lege kaart krijgen, zelfs al heb je doden op je geweten.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 14:07   #30
Haiduc
Burger

Standaard

De boetes laten vallen???

Sorry, nu gaan we wel echt de humoristische toer op..

Ik kreeg overlaatst een boete voor telefoneren in de auto, alhoewel ik met een automaat rijdt, is dit dan geen verzachtende reden???

Je mag toch ook roken als je rijdt, wat is het verschil??

En kom niet af met dat je er met je verstand niet bij bent, want dat kunnen zei niet weten, en ps ook zonder tlefoon kan je wegdromen hoor...
Oud 22 december 2004, 14:07   #31
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neem nu, je bent chauffeur van een bedrijf.
Onder tijdsdruk, durf je wel al eens wat sneller rijden..Maar je wordt geflits en je krijgt een boete.Dan maar beter niet gaan werken, want het was niet eens met je eigen wagen..
Conclusie: Kan dan maar beter gaan stempelen, bijna geen risico om geflitst te worden onder je werk.
Die tijdsdruk is dan de baas zijn probleem. Als zo een chauffeur zou ik eerst van mijn baas op papier willen zien staan dat hij van mij verwacht dat ik de wet overtreedt en dat hij de boetes zal betalen en mijn loon als ik mijn rijbewijs moet inleveren gedurende 3 maanden.
Doet hij dat niet, dan loop ik achterop omdat ik me aan de wet houd.

Natuurlijk smijt hij mij dan buiten, maar als alle chauffeurs aan de zelfde kant van de kar trekken, dan zullen de bazen moeten toegeven.
Oud 22 december 2004, 14:08   #32
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Die tijdsdruk is dan de baas zijn probleem. Als zo een chauffeur zou ik eerst van mijn baas op papier willen zien staan dat hij van mij verwacht dat ik de wet overtreedt en dat hij de boetes zal betalen en mijn loon als ik mijn rijbewijs moet inleveren gedurende 3 maanden.
Doet hij dat niet, dan loop ik achterop omdat ik me aan de wet houd.

Natuurlijk smijt hij mij dan buiten, maar als alle chauffeurs aan de zelfde kant van de kar trekken, dan zullen de bazen moeten toegeven.
En hoe wil je alle chauffeurs aan dezelfde kar laten trekken, als de politiekers in de verste verte nog niet overeen komen???
Oud 22 december 2004, 14:12   #33
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De boetes laten vallen???

Sorry, nu gaan we wel echt de humoristische toer op..

Ik kreeg overlaatst een boete voor telefoneren in de auto, alhoewel ik met een automaat rijdt, is dit dan geen verzachtende reden???

Je mag toch ook roken als je rijdt, wat is het verschil??

En kom niet af met dat je er met je verstand niet bij bent, want dat kunnen zei niet weten, en ps ook zonder tlefoon kan je wegdromen hoor...
Helemaal juist, maar in de praktijk zie ik (nu nog steeds) genoeg voorbeelden van hoe dat bellen tot gevaarlijk rijgedrag leidt. Heen en weer slingerende auto's, mensen die het rood licht negeren en doorrijden, mensen op het middenvak die niet merken dat ze vertragen tot gevaarlijke trage snelheden...

Als je rookt praat je niet met je sigaret. En je volgend argument is dat chauffeurs ook met passagiers praten, en het rare is dat ik niet begrijp hoe mensen perfect met een volle wagen volop kunnen kwetteren, maar zodra ze via de GSM met iemand spreken, rijden ze als blinden. De feiten zijn hoe ze zijn.
Oud 22 december 2004, 14:14   #34
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En hoe wil je alle chauffeurs aan dezelfde kar laten trekken, als de politiekers in de verste verte nog niet overeen komen???
Hebben chauffeurs geen gezamelijke belangenverenigingen? Waarom moet de politiek daar weer tussen? Die moeien zich al met te veel zaken, en komen zoals je zegt toch nooit overeen.

En Chauffeurs én hun bazen hebben alle baat bij een veilige manier van werken, niemand wil een werknemer kwijt geraken of betrokken zijn bij de dood van een onschuldige, omdat jij "tijdsdruk" hebt.

Laatst gewijzigd door VlaamseBelg : 22 december 2004 om 14:15.
Oud 22 december 2004, 14:15   #35
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Helemaal juist, maar in de praktijk zie ik (nu nog steeds) genoeg voorbeelden van hoe dat bellen tot gevaarlijk rijgedrag leidt. Heen en weer slingerende auto's, mensen die het rood licht negeren en doorrijden, mensen op het middenvak die niet merken dat ze vertragen tot gevaarlijke trage snelheden...

Als je rookt praat je niet met je sigaret. En je volgend argument is dat chauffeurs ook met passagiers praten, en het rare is dat ik niet begrijp hoe mensen perfect met een volle wagen volop kunnen kwetteren, maar zodra ze via de GSM met iemand spreken, rijden ze als blinden. De feiten zijn hoe ze zijn.
Ik zeg ook helemaal niet dat je ongelijk hebt..

Tis alleen zo dat roken ook gevaarlijk is in de auto, evanals aan de radio prutsen,en in discussie zijn met je passagiers...

Op naar een spreekverbod in de auto dan?
Oud 22 december 2004, 14:16   #36
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Hebben chauffeurs geen gezamelijke belangenverenigingen? Waarom moet de politiek daar weer tussen? Die moeien zich al met te veel zaken, en komen zoals je zegt toch nooit overeen.

En Chauffeurs én hun bazen hebben alle baat bij een veilige manier van werken, niemand wil een werknemer kwijt geraken of betrokken zijn bij de dood van een onschuldige, omdat jij "tijdsdruk" hebt.
Ik ben er ook voor om iets te ondernemen tegen dit alles, maar hoe, op grote schaal?
Oud 22 december 2004, 14:20   #37
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Helemaal veilig krijg je het autorijden toch nooit. We zetten ons in een ton metaal tussen andere tonnen metaal, en we reizen op enkele meters van elkaar aan hoge snelheden. Stel je maar eens voor dat je tegen 120/u tegen een boom knalt!

Een olievlek, ijzel of gewoon glad wegdek is genoeg om het decor in te vliegen. Mensen durven al eens verstrooid zijn, een halve seconde is genoeg.

Ongelukken zullen er blijven gebeuren, maar als we die ongelukken door gevaarlijk rijgedrag er al van tussen kunnen halen, zijn we al een hele stap verder, of niet?
Oud 22 december 2004, 14:24   #38
Haiduc
Burger

Standaard

Klopt voor 100%

Maar je ziet wel eens op de snelweg een auto die 70/u rijdt, dit is ook gevaarlijk rijgedrag he..Want hij belemmerd het vlotte verkeer voor anderen...
Oud 22 december 2004, 14:30   #39
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

De minimum snelheid moet opgetrokken worden naar 90, dat is nog steeds 30 km/u verschil met de max snelheid. 50/u verschil is té gevaarlijk, daar komen brokken van.
Oud 22 december 2004, 14:33   #40
Calle
Parlementslid

Standaard

Hoe komt het dan ook dat tegenwoordig op al de wegen hier in de buurt (zelfs nationale wegen zonder lintbebouwing door bijvoorbeeld bossen of velden) waar je vroeger 90 mocht er nu maar 70 mag gereden worden ? En dan zijn er NOG van die sukkelaars (ja , zo noem ik ze nu eenmaal) die dan beslissen van 50-60 te rijden.

Ik kan het goed begrijpen dat de files erger en erger worden. Via de gewone wegen duurt het meestal nog langer en het openbaar vervoer trekt op gene zak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be