Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2022, 11:06   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk toegeven: ik heb ooit een Hollander die naar de weg vroeg een rondrit van pakweg 30km laten maken om hem dan op dezelfde plek terug te laten uitkomen.
Oud 1 juli 2022, 11:06   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Verzachtende omstandigheid: ik was toen een baldadige tiener van pakweg 13 jaar...
Oud 1 juli 2022, 11:19   #23
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Eerlijk toegeven: ik heb ooit een Hollander die naar de weg vroeg een rondrit van pakweg 30km laten maken om hem dan op dezelfde plek terug te laten uitkomen.
"Ik stuur ze duizend keer verkeerd totdat ze dan hebben geleerd dat iedere straat belangrijk is."
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 11:22   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nederlanders worden hier bij ONS in BELGIE haast altijd als HOLLANDER of OLLANDER aangeduid.
In Wallonië dus.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 12:15   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Held !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 12:17   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Andersom denken velen net hetzelfde over Belgen denk ik.

Ik kocht enkele jaren geleden mijn motorfiets in Nederland.

Om die hier in Belgie ingevoerd en ingeschreven te krijgen had ik wat papierwerk van de vorige (Nederlandse) eigenaar nodig waaronder o.m. een verkoopscontract.
Gewoon een papier dus waarin hij (de verkoper) verklaarde de motorfiets (met vermelding van alle gegevens) aan mij (de koper) had verkocht. Vrij standaard denk ik bij de verkoop van een motorfiets (of auto).

Dat heeft daar meer dan een uur geduurd vooraleer hij zo'n papier wou ondertekenen (ik had het al klaargemaakt en afgeprint, er moesten enkel nog wat gegevens ingevuld worden en hij moest het tekenen).

Om één of andere reden vertrouwde hij dat niet. ("Waarom is dat nodig? Je hebt de motorfiets toch mee, samen met de papieren? Meer heb je toch niet nodig?").

Pas toen ik hem kon overtuigen even met de RDW te bellen ging hij (met nog steeds de nodige tegenzin) overstag.

(Overigens was ik toen zelf ondertussen ook op het punt gekomen dat ik het allemaal niet meer vertrouwde. Waarom zou iemand immers zo'n verkoopscontract niet willen tekenen? Was die motor toch niet gepikt ofzo?)

Dus ja, Hollanders denken blijkbaar ook van ons Belgen dat we hen constant in de zak willen zetten.
Wel, met de Fyra hebben we hen toch goed met hun kloten gehad.... dat was voor al die andere keren,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 22:07   #27
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deden wij ook met Fransen, die in onze woonplaats vroegen waar de dichtstbijzijnde Coffeeshop was...
Oud 1 juli 2022, 22:09   #28
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel, met de Fyra hebben we hen toch goed met hun kloten gehad.... dat was voor al die andere keren,...
Ah net zo'n fiasco, als dat andere grote project met onze andere buren, de Betuwe-route...
Oud 1 juli 2022, 22:15   #29
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Andersom denken velen net hetzelfde over Belgen denk ik.

Ik kocht enkele jaren geleden mijn motorfiets in Nederland.

Om die hier in Belgie ingevoerd en ingeschreven te krijgen had ik wat papierwerk van de vorige (Nederlandse) eigenaar nodig waaronder o.m. een verkoopscontract.
Gewoon een papier dus waarin hij (de verkoper) verklaarde de motorfiets (met vermelding van alle gegevens) aan mij (de koper) had verkocht. Vrij standaard denk ik bij de verkoop van een motorfiets (of auto).

Dat heeft daar meer dan een uur geduurd vooraleer hij zo'n papier wou ondertekenen (ik had het al klaargemaakt en afgeprint, er moesten enkel nog wat gegevens ingevuld worden en hij moest het tekenen).

Om één of andere reden vertrouwde hij dat niet. ("Waarom is dat nodig? Je hebt de motorfiets toch mee, samen met de papieren? Meer heb je toch niet nodig?").

Pas toen ik hem kon overtuigen even met de RDW te bellen ging hij (met nog steeds de nodige tegenzin) overstag.

(Overigens was ik toen zelf ondertussen ook op het punt gekomen dat ik het allemaal niet meer vertrouwde. Waarom zou iemand immers zo'n verkoopscontract niet willen tekenen? Was die motor toch niet gepikt ofzo?)

Dus ja, Hollanders denken blijkbaar ook van ons Belgen dat we hen constant in de zak willen zetten.
Een gezonde argwaan, is er wel bij Nederlanders, die vaker met Belgen te maken hebben. Meestal gaat het prima, maar er zijn altijd Belgen, ik bedoel Vlamingen, Walen, Brusselaars en Duitstalige Belgen, die nogal last hebben van Hollanderhaat. Nu wordt de soep nooit zo heet opgediend, en zeker voor Nederlanders, die regionaal cultureel, nog niet zo afwijken van onze buren (of die er gewoon vaker komen), kan men soms de situatie beter lezen...
Oud 1 juli 2022, 22:22   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In Wallonië dus.
Kan je niet lezen?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2022, 06:17   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je niet lezen?
Toch wel hoor.
In Wallonië is iedere Nederlander nen Hollander.
Oud 2 juli 2022, 06:34   #32
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Een gezonde argwaan, is er wel bij Nederlanders, die vaker met Belgen te maken hebben. Meestal gaat het prima, maar er zijn altijd Belgen, ik bedoel Vlamingen, Walen, Brusselaars en Duitstalige Belgen, die nogal last hebben van Hollanderhaat. Nu wordt de soep nooit zo heet opgediend, en zeker voor Nederlanders, die regionaal cultureel, nog niet zo afwijken van onze buren (of die er gewoon vaker komen), kan men soms de situatie beter lezen...
Ironisch gezien - en ik lees je posts graag noch mogen we veralgemenen - bots ik minder met echte Hollanders dan met Zuiderlingen. Minder aannames over mij als Belg en dat bevrijdt. Misschien ook het feit dat de indirectheid me niet zo ligt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 2 juli 2022 om 06:35.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2022, 07:37   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

... een Vlaming.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 20:21   #34
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Owkeeeee: https://nos.nl/artikel/2436270-belas...matie-aan-uber
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 21:40   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch wel hoor.
In Wallonië is iedere Nederlander nen Hollander.
Lezen wel, maar begrijpend lezen wil niet echt lukken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 04:39   #36
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ironisch gezien - en ik lees je posts graag noch mogen we veralgemenen - bots ik minder met echte Hollanders dan met Zuiderlingen. Minder aannames over mij als Belg en dat bevrijdt. Misschien ook het feit dat de indirectheid me niet zo ligt.
Persoonlijk kan ik met allebei, dat wil zeggen Noorderlingen (en dus ook Hollanders) en Vlamingen goed overweg.
Ik benoemde bewust niet alleen Zuiderlingen (van onder de 'sloot'/Moerdijk), maar ook andere Nederlanders die vaker contact hebben met Belgen, meestal Vlamingen. Dat beeld is vaak completer of beter reëler, hetzelfde geldt voor Vlamingen met meer contact met Nederlanders.
Ja, snap dat geen aannames bevrijdend is, anderzijds als je ergens vaak genoeg komt, besef je dat ze, net zoals thuis, er in alle soorten en maten zijn.
Qua indirectheid, denk ik dat de meeste Zuiderlingen wel in een soort middengebied zitten, nog indirect naar Noordelijke maatstaven, maar tegelijkertijd over de zuidgrens al wel een stuk directer. Heel algemeen gesproken uiteraard
Oud 14 juli 2022, 07:12   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lezen wel, maar begrijpend lezen wil niet echt lukken ?
Is dat zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be