![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal onderaan zit er een deksel en daar zit een zeef om bezinksel metaaldeeltjes op te vangen. Mogelijks ook een magneetje. Dit eens uitkuisen en verse olie op doen kost niet veel en veel kans dat het terug goed is. Laat het doen als je het zelf niet goed weet.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De uitzondering die de regel bevestigde. Als je echt als een uitzonderlijke trage slak blijft rijden (zelfs hinderlijk voor ander verkeer) kun je idd gemakkelijk 1 liter onder het normverbruik halen. Dat heb ik bij onze 1,2 Tsi ook gehaald om te proberen, maar ik reed wel niet hinderlijk, gewoon lang uitbollen en de rem quasi niet gebruiken, bij een lange 7e versnelling (overdrive) van een DSG-7 gaat dat gemakkelijk op gewone wegen 70/90 kmh af en toe eens een bebouwde kom waar men hooguit een rood licht krijgt. De cijfers van het absolute minimumverbruik die ik toonde - van ADAC en spritmonitor - bevestigen dat ook. Maar dit (of hypermiling bij EVs) heeft niets te maken met het gemiddeld verbruik van een wagen bij normaal rijden. En dat is minstens 1/3 snelweg aan max snelheidslimiet, ook 1/3 stadsverkeer waar men regelmatig stilstaat wat het verbruik de hoogte injaagt. Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2022 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik schreef al dat het gemeten is met effectief verbruik. Zij is iemand die bonnetjes bijhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En op de gewone weg in D geldt ook max 100 kmu, maar ook daar kan men als "een slak" rijden. link alle 105 geregistreeden van bouwjaren 2005-2006 met minstens 10.000 km: recordhouder 4,1 l/100 km en gemiddeld 5,1 liter/100 km. Citaat:
Reed met een bedrijfswagen, dat zegt al genoeg... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2022 om 09:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De droge dubbele koppeling van jouw DSG-7 loopt wel helemaal niet in een oliebad, zoals de zwaardere DSGs (voor veel hogere koppels) dat wel doen, daar is de oliewissel echt nodig na 60.000 km.
Als je droge koppeling dan niet pakt zal het dan toch niet aan de olie an sich liggen, mogelijk wel aan... zie pannes link onderaan... Maar ook de droge DSG heeft wel nog altijd een preventieve oliewissel nodig, "aangeraden" is dat om de zowat 100.000 km of wat later. Mogelijk vind je iets in de handleiding. Ik heb alleszins niets gevonden, op forums vind je dat er geen oliewissel voorzien is voor een droge DSG. Het zou me ook verwonderen dat je abnormale slijtage hebt van de tandwielen. Maar dat heeft dan andere oorzaken en niet de olie (moet wel voldoende zijn en de hydaulische druk moet er zijn). Die metaaldeeltjes zouden dan te vinden zijn in de vuile olie. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2022 om 12:29. |
|||
![]() |
![]() |