![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anders is electrisch rijden zeker niet goedkoper dan rijden met een verbrandingsmotor. Om maar te zwijgen over de meerkost van een electrische auto ten opzicht van een auto met verbrandingsmotor.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens het onderzoek dat Test Aankoop samen met BEUC deed zou je als consument vanaf 2025 over de hele levensduur van je auto goedkoper af zijn als je kiest voor een elektrisch model. Ga je voor een middenklasse elektrisch voertuig, dan bespaar je in 2022 al meer als je een elektrische wagen koopt, stellen ze nog. Eén en ander is te danken aan het feit dat opladen goedkoper is dan tanken, zeker als je het tijdens de daluren thuis kan doen. Daarnaast verbruiken nieuwe elektrische wagens minder stroom en heb je minder onderhoudskosten omdat er minder onderdelen in een elektrische wagen zitten die onderhevig zijn aan slijtage, een langere levensduur voor de batterij en een hogere restwaarde, stipt Test Aankoop aan. https://autonieuws.be/uitlaat/6462-t...tijd-goedkoper Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2022 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En vanaf 2025....ik moest wel vorig jaar een auto hebben niet over 3 jaar. Totale zwans dus dat artikel dat jij aanhaalt. Als ik voor 100% mijn beroepsmatige verplaatsingen zou kunnen doen met electriciteit uit mijn zonnepanelen is de MEERprijs van de plug in hybride er na 5 jaar uit. Dan is die auto afgeschreven en zal (hopelijk want ik ben dan 64) vervangen worden door een nieuw exemplaar. Dus in mijn persoonlijke situatie zal ik via brandstoffen nooit of te nimmer goedkoper af zijn met zo'n electrische wagen. Persoonlijk schat ik in dat met mijn persoonlijk rijdersprofiel ik toch in de praktijk 7-10 jaar zou nodig hebben om het prijsverschil eruit te halen afhankelijk of ik de fiscale aftrekbaarheid, lagere BIV,... meereken of niet Dat is de praktijk....geen promopraat uit de boekskes.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 29 juli 2022 om 17:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je niet tegen hé. Je vergeet BEUC : https://www.beuc.eu/
En voor middenklasse is het reeds in 2022. Citaat:
Dat enkel de aankoop duurder is weet iedereen, maar niet de TCO. Amen. ![]() Nog eens de context plakken: Total cost of ownership Het aanbod van elektrische wagens is aanzienlijk gegroeid en vandaag zijn er EV’s in alle maten en gewichten, van de allergoedkoopste, de Dacia Spring, tot de allerduurste, zoals de Tesla Model S of Mercedes-Benz EQS. Hoewel de prijsverschillen tussen elektrische auto’s en auto’s met een klassieke verbrandingsmotor dalen, zijn die laatsten vandaag nog onbetwistbaar goedkoper in aankoop. Wanneer echter over de volledige gebruiksperiode de Total Cost of Ownership (TCO) van de auto wordt bekeken en alle kosten in de weegschaal worden gelegd, winnen elektrische wagens het pleit, stelt Test Aankoop. Volgens het onderzoek dat Test Aankoop samen met BEUC deed zou je als consument vanaf 2025 over de hele levensduur van je auto goedkoper af zijn als je kiest voor een elektrisch model. Ga je voor een middenklasse elektrisch voertuig, dan bespaar je in 2022 al meer als je een elektrische wagen koopt, stellen ze nog. Eén en ander is te danken aan het feit dat opladen goedkoper is dan tanken, zeker als je het tijdens de daluren thuis kan doen. Daarnaast verbruiken nieuwe elektrische wagens minder stroom en heb je minder onderhoudskosten omdat er minder onderdelen in een elektrische wagen zitten die onderhevig zijn aan slijtage, een langere levensduur voor de batterij en een hogere restwaarde, stipt Test Aankoop aan. Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2022 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf 2025 hebben EV’s het ook vlaggen.
Euro 7 norm, co2, fijnstof, hoge belasting.....enz. https://www.egear.be/elektrische-auto-fijnstof/
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Nissan Ariya is pas de eerste Nissan die een CCS laadplug heeft voor de Europese en US markt. Dat heeft lang geduurd.
https://ev-database.nl/auto/1302/Nissan-Ariya-87kWh https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Ariya Komt dit jaar nog op de markt. Behalve in 3 showrooms is er nog geen enkele verkocht in Europa: https://eu-evs.com/pivot Oudere Nissans (zoals alle Leafs) kunnen enkel aan laadpalen terecht met een Chademo-laadkabel. En die laadpunten gaan dus verder uitsterven in Europa. Je moet niet vragen wat voor oenen dat zijn die met een oude Nissan Leaf 2019 -met een batterijpack zonder TMS- een Europese tour wilden maken (draadstarter). Citaat:
De nieuwe Nissan Ariya kan dus desnoods ook bij Tesla-Sucs laden: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2022 om 14:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Wie met zo'n laadverslaafde batterij op wielen op langere reis wil, gaat nog wat meer stress tegemoet
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220801_97342415 Citaat:
Komt overeen met 6,66 liter brandstof per 100 km (1.95 euro per liter) Nou moe de diesels die ik ooit gehad heb verbruikten op lange ritten tegen 120 per uur nauwelijks 5 liter Mijn huidige plug-in hybride heeft over een tocht van 600 km een gemiddeld verbruik van nog niet eens 2 liter per 100 km laten optekenen zonder dat er moest opgeladen worden EV's ? Veel te dure laadverslaafde batterijen op wielen die nog eens veel kosten aan aandrijfenergie ook. Alweer blijkt de plug-in Hybride de beste keuze op dit moment. Besparen met een EV in 2022 Vergeet dat maar heel hard !
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 2 augustus 2022 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() .
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 2 augustus 2022 om 16:37. |
![]() |
![]() |