![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zij die op het schaakbord de pionnen verzetten niet altijd diegenen zijn op de TV komen vertellen dat ze de pionnen aan het verzetten zijn, is intussen wel duidelijk voor iedereen. Uiteindelijk gaat het daar ook niet over. Die "koningen" zijn, er, maar zijn er echte tegenstellingen tussen die "koningen" of zijn het schijntegenstellingen. zie de link in de openingspost.
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Gezien er zaken zijn die ik in de openingspost aanhaal, die een diepgaande samenwerking vereisen om supranationaal niveau trek ik de multi-polariteit waarnaar putin refereert in twijfel. Of gelooft u putin?
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ja, als vooruitgeschoven loket van het amerikaans imperialisme mag de managementlaag "EU" inderdaad opkrassen.
Maar laat ons bij het onderwerp blijven. Is dit een poppenspel?
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The only true wisdom is knowing you know nothing - Socrates
K weet het niet. Ik weet wel dat deze generatie beleidmakers veel meer op hun kerfstok hebben dan Putin in Oekraïne. Een denazificatie is muziek in de oren.
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Just trying to make sense of it all. Ge ziet, ik spreek de taal van de bezetter hé. ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Logisch dat ze op Rusland spuwen. Maar wij, het volk, verwelkomden die nazi/derde rijkers niet gelijk de Oekraïners deden. Rusland was een Europese bevrijder. We kennen ze aan hun vruchten.. Abortus, sociaal darwinisme, experimentele geneeskunde, eugenetica, kampen vol vluchtelingen etc... Het enige wat deze fascisten van Putin onderscheidt is dat Putin het volk achter zich heeft. Wij kunnen die fascisten niet eens wegstemmen.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 23 augustus 2022 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Welke pionnen verzetten zij zoal ? Graag meer concrete toelichting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En terecht, het westen heeft het ganse oosten in puinhoop achter gelaten en grondstoffen liggen nemen alsof er geen generaties na hen kwamen...
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Is dat zo? De oorlog zou begonnen zijn op het ogenblik dar Russisch verboden werd. Ik ben er geweest een tiental jaren geleden geweest (van Kiev naar de Krim met de trein). Taal was toen weg degelijk een item. Maar je hebt gelijk dat het een taalprobleem een dekmantel kan zijn voor andere doelstellingen. Imperiale waanzinn laat ik voor jouw rekening. Het is wel zo dat na de vreselijke jaren van Jeltzin Poetin terug meer zelfbewustzijn en fierheid heeeft gebracht.
Bedenk ook dat de grenzen nogal arbitrair zijn. Na de grote oorlog verloor Oekraïne een deel van zijn grondgebied aan Polen dat ruimschoots vergoed werd met een deel van Duitsland. In de tijd van Sovjet-unie dacht men dat die interne grenzen minder belangrijk waren. Denk aan het schenken van de Krim aan Oekraïne. Citaat:
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Het ging wel degelijk over een taalprobleem maar dat als uitdrukking van de invloedsfeer. In de tijd van de Sovjet-Unie was een groot deel van de productie van de zware militaire wapens daar gevestigd o.a. de befaamde BUK- raketten. Het opsplitsen van de Sovjet-Unie onder Jeltsin heeft vele niet gewilde gevolgen gehad.
Citaat:
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Libië en Syrië = Europa
Irak, Afghanistan = Amerika
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Een proces van intenties? Zou hij niet eerder op stabiele relaties uit zijn. Rusland deed het over het algemeen goed wanneer het goed banden had met Duitsland. De invasies uit het Westen (Napoleon, Duitsland) kon het iedere keer overwinnen. Met het Oosten hadden zij meer problemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 augustus 2022 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het mystieke verbond tussen corona-Wappies, extreem-rechtse poetin knuffelaars, anti-EU en Navo geobsedeerden en dogmatische stalinisten
mag politiek asiel aanvragen bij Putler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen hysterie, enkel de vaststelling dat Rusland zijn buurland probeert te veroveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat landen binnenvallen zonder oorlogsverklaring de overige buurlanden heel zenuwachtig kan maken. |
|
![]() |
![]() |