Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2022, 13:43   #21
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Heb je de column gelezen? Wat vind je er van?

https://off-guardian.org/2022/07/17/...time-of-covid/

Met dien verstande dat ik ook al geopperd heb dat putin/xi maffia-onderbazen zijn, die maffia-bovenbaas willen worden.

De tegenstanders van maffia-onderbaas-putin, vinden dat de westerse maffia-bazen heilige boontjes zijn, en doen net alsof "wij" nooit oorlogsmisdaden hebben gepleegd. Ik neem aanstoot aan die hypocrisie.
Er zit veel waarheid in dat artikel en hun probleem zal een stuk groter zijn dan ze denken... Eenmaal de ogen van de massa geopend geweest zijn, en men die dingen gezien heeft, zal het erg moeilijk om die terug te sluiten ... Ik sluit niet uit dat we in heel wat verkiezingsresultaten een shift zullen zien in de volgende jaren, weg van het globalisme.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 13:44   #22
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De zoveelste totaal onbewezen conspiracy-theory.

Ik meen me te herinneren dat Poetin 2 x Oekraïne brutaal binnengevallen is. Wat de familie Rothschild daar mee te maken heeft, is me onduidelijk.
Niets rechtstreeks.

Maar dat zij die op het schaakbord de pionnen verzetten niet altijd diegenen zijn op de TV komen vertellen dat ze de pionnen aan het verzetten zijn, is intussen wel duidelijk voor iedereen.

Uiteindelijk gaat het daar ook niet over. Die "koningen" zijn, er, maar zijn er echte tegenstellingen tussen die "koningen" of zijn het schijntegenstellingen.

zie de link in de openingspost.
Oud 23 augustus 2022, 13:48   #23
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Europa IS ook aan de europeanen.
De NATO-soldaten op Europese grond zijn onze hooggewaardeerde gasten met wie we een langdurige samenwerking zijn aangegaan.

Win-Win als het ware.

Uiteraard is er een echte tegenstelling.
De gasten mogen na 80 jaar vertrekken. Ze worden erg bedankt voor bewezen diensten, en om ons beschermd te hebben tegen boze wolven en enge monsters. Now piss off.

Gezien er zaken zijn die ik in de openingspost aanhaal, die een diepgaande samenwerking vereisen om supranationaal niveau trek ik de multi-polariteit waarnaar putin refereert in twijfel.

Of gelooft u putin?
Oud 23 augustus 2022, 13:54   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gasten mogen na 80 jaar vertrekken. Ze worden erg bedankt voor bewezen diensten, en om ons beschermd te hebben tegen boze wolven en enge monsters. Now piss off.

Gezien er zaken zijn die ik in de openingspost aanhaal, die een diepgaande samenwerking vereisen om supranationaal niveau trek ik de multi-polariteit waarnaar putin refereert in twijfel.

Of gelooft u putin?
Niet enkel Amerika, ook de EU mag opflikkeren.
Oud 23 augustus 2022, 13:56   #25
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja, als vooruitgeschoven loket van het amerikaans imperialisme mag de managementlaag "EU" inderdaad opkrassen.

Maar laat ons bij het onderwerp blijven.

Is dit een poppenspel?
Oud 23 augustus 2022, 13:59   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

The only true wisdom is knowing you know nothing - Socrates

K weet het niet. Ik weet wel dat deze generatie beleidmakers veel meer op hun kerfstok hebben dan Putin in Oekraïne.
Een denazificatie is muziek in de oren.
Oud 23 augustus 2022, 14:04   #27
gunter5148

Standaard

Citaat:
The only true wisdom is knowing you know nothing - Socrates

K weet het niet. Ik weet wel dat deze generatie beleidmakers veel meer op hun kerfstok hebben dan Putin in Oekraïne.
Een denazificatie is muziek in de oren.
Dan gaat'em tot in Oostende moeten komen vrees ik. Hier wemelt het ook van de nazi's.

Just trying to make sense of it all. Ge ziet, ik spreek de taal van de bezetter hé.
Oud 23 augustus 2022, 14:10   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaat'em tot in Oostende moeten komen vrees ik. Hier wemelt het ook van de nazi's.

Just trying to make sense of it all. Ge ziet, ik spreek de taal van de bezetter hé.
Hier zijn het opnieuw derde rijkers en collaborateurs ervan die nu een vierde rijk aspireren onder het mom van een technocratie.
Logisch dat ze op Rusland spuwen. Maar wij, het volk, verwelkomden die nazi/derde rijkers niet gelijk de Oekraïners deden. Rusland was een Europese bevrijder.
We kennen ze aan hun vruchten.. Abortus, sociaal darwinisme, experimentele geneeskunde, eugenetica, kampen vol vluchtelingen etc...
Het enige wat deze fascisten van Putin onderscheidt is dat Putin het volk achter zich heeft. Wij kunnen die fascisten niet eens wegstemmen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 augustus 2022 om 14:19.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 14:30   #29
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gasten mogen na 80 jaar vertrekken.
Poetin zal tevreden in zijn handen wrijven als de NAVO uit Europa vertrekt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 14:34   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets rechtstreeks.

Maar dat zij die op het schaakbord de pionnen verzetten niet altijd diegenen zijn op de TV komen vertellen dat ze de pionnen aan het verzetten zijn, is intussen wel duidelijk voor iedereen.
Welke pionnen verzetten zij zoal ? Graag meer concrete toelichting.
Oud 23 augustus 2022, 14:36   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En terecht, het westen heeft het ganse oosten in puinhoop achter gelaten en grondstoffen liggen nemen alsof er geen generaties na hen kwamen...
Oud 23 augustus 2022, 14:38   #32
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En terecht, het westen heeft het ganse oosten in puinhoop achter gelaten en grondstoffen liggen nemen alsof er geen generaties na hen kwamen...
Wat, waar en wanneer ?
Oud 23 augustus 2022, 15:03   #33
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Is dat zo? De oorlog zou begonnen zijn op het ogenblik dar Russisch verboden werd. Ik ben er geweest een tiental jaren geleden geweest (van Kiev naar de Krim met de trein). Taal was toen weg degelijk een item. Maar je hebt gelijk dat het een taalprobleem een dekmantel kan zijn voor andere doelstellingen. Imperiale waanzinn laat ik voor jouw rekening. Het is wel zo dat na de vreselijke jaren van Jeltzin Poetin terug meer zelfbewustzijn en fierheid heeeft gebracht.
Bedenk ook dat de grenzen nogal arbitrair zijn. Na de grote oorlog verloor Oekraïne een deel van zijn grondgebied aan Polen dat ruimschoots vergoed werd met een deel van Duitsland. In de tijd van Sovjet-unie dacht men dat die interne grenzen minder belangrijk waren. Denk aan het schenken van de Krim aan Oekraïne.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander;10 020015
Het ging nooit om een taalprobleem, dat is trouwens iets intern voor Oekraieners en niemand maakt daar echt een probleem van intern.

Het ging altijd al om Russische controle over Oekraiene die ze nog altijd zien als kolonie en wingewest en in hun imperiale waanzin die visie militair willen forceren tegen de wil in van de Oekraiense bevolking, die vrij wil zijn van zijn Barbaarse ooster-buur.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 15:11   #34
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Het ging wel degelijk over een taalprobleem maar dat als uitdrukking van de invloedsfeer. In de tijd van de Sovjet-Unie was een groot deel van de productie van de zware militaire wapens daar gevestigd o.a. de befaamde BUK- raketten. Het opsplitsen van de Sovjet-Unie onder Jeltsin heeft vele niet gewilde gevolgen gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Het ging nooit om een taalprobleem, dat is trouwens iets intern voor Oekraieners en niemand maakt daar echt een probleem van intern.

Het ging altijd al om Russische controle over Oekraiene die ze nog altijd zien als kolonie en wingewest en in hun imperiale waanzin die visie militair willen forceren tegen de wil in van de Oekraiense bevolking, die vrij wil zijn van zijn Barbaarse ooster-buur.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Oud 23 augustus 2022, 15:13   #35
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat, waar en wanneer ?
Libië en Syrië = Europa
Irak, Afghanistan = Amerika
Oud 23 augustus 2022, 15:14   #36
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een proces van intenties? Zou hij niet eerder op stabiele relaties uit zijn. Rusland deed het over het algemeen goed wanneer het goed banden had met Duitsland. De invasies uit het Westen (Napoleon, Duitsland) kon het iedere keer overwinnen. Met het Oosten hadden zij meer problemen.
Oud 23 augustus 2022, 15:30   #37
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het hoogtepunt van het Russische Rijk? Met volledige omsluiting. Dan wordt Polen weer een probleem.

Dat terrein verandert niet. Oost en Noord Rusland daar is bijna zo goed als niets. En waar alles te doen is bij Moskou daar, dat is slecht beschermd voor invallen.

Ze kunnen hun grondstoffen wat uitspelen. Ze zijn een kernmacht. Hun industrie stelt niet veel voor.

De Revolutie prediken, dat kunnen ze ook nog.
Als er niets aan de hand is, zoals u beweert, hoe verklaart u de hysterie?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 augustus 2022 om 15:36.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 15:40   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het mystieke verbond tussen corona-Wappies, extreem-rechtse poetin knuffelaars, anti-EU en Navo geobsedeerden en dogmatische stalinisten
mag politiek asiel aanvragen bij Putler.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 15:45   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Als er niets aan de hand is, zoals u beweert, hoe verklaart u de hysterie?
Er is geen hysterie, enkel de vaststelling dat Rusland zijn buurland probeert te veroveren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 16:07   #40
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Een proces van intenties? Zou hij niet eerder op stabiele relaties uit zijn. Rusland deed het over het algemeen goed wanneer het goed banden had met Duitsland.
Ik weet niet wat hij wil, want ik kan zijn gedachten niet lezen.

Ik weet wel dat landen binnenvallen zonder oorlogsverklaring de overige buurlanden heel zenuwachtig kan maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be