Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Gaan er minstens excuses moeten komen van Rusland?
Ja 7 29,17%
Neen 7 29,17%
Het is ingewikkeld. 10 41,67%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2022, 17:35   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als je je een beetje zou verdiepen in Rusland, dan zou je weten dat de opvolger van Putin waarschijnlijk nog radicaler gaat zijn.
Die kans zit er dik in. En als dat zou gebeuren dan komt het tussen Europa en Rusland in geen halve eeuw of meer nog goed.
Oud 19 september 2022, 17:43   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als dat zo zou blijken, dan is het nog simpeler : dan komt er gewoon géén détente meer met rusland.
Jawel, hoor. Zolang wij (het westen) niet energie zelfvoorzienend worden, hebben we helemaal geen keuze.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 17:46   #23
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook de reden waarom Rusland totaal op de knieen moet. Zodat het nadien geen belang meer heeft welke onnozelaar ginder de plak zwaait.
Neuh. Putin moet weg. Daarna kunnen we gewoon weer Rusland als een normaal land behandelen.
Oud 19 september 2022, 17:46   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die kans zit er dik in. En als dat zou gebeuren dan komt het tussen Europa en Rusland in geen halve eeuw of meer nog goed.
Jawel, hoor. Ook jij snapt het cynisme binnen geopolitiek niet blijkbaar.

Na Putin zullen we Rusland gewoon weer gaan behandelen als een normaal land. Ongeacht het radicalisme van de opvolger.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 19 september 2022 om 17:47.
Oud 19 september 2022, 18:08   #25
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Na Putin zullen we Rusland gewoon weer gaan behandelen als een normaal land. Ongeacht het radicalisme van de opvolger.
Zelf dat hoeft niet: we weten allemaal dat Rusland die oorlog gaat winnen. De NATO zal er alles aan doen om daar niet met troepen binnen te moeten trekken (anders hadden ze dat al lang gedaan), ze gaan nog wat stuiptrekkingen vertonen door wat militair materiaal te zenden (waarvan 60%-70% op de zwarte markt terechtkomt) en dan zal het voorbij zijn. Er is geen enkele reden voor die hoge piefen om hun vetbetaald jobke te riskeren door een oorlog te verliezen: NATO is voor hen een businessmodel. Ene waar je niet mag verliezen anders is het gedaan met dat businessmodel. Ergo niet vechten, althans niet direct. Contractjes sluiten om militair materiaal te maken/ te zenden/... dat wel.

Als de republikeinen de midterms winnen, zit er al een goede kans in dat het voorbij is, al is het maar om Biden te kloten. En als je de crisissen die deze winter in Europa zich zullen voordoen er ook nog eens in rekening moet bijnemen (en vooral de politiekers die het daardoor warm zullen krijgen op hun plaatsje) zal heel dat gedoe volgens mij met een stille zucht sterven: net zoals snotvalling 19.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 18:52   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Een grote macht zie ik inderdaad zich alleen excuseren mits een totale nederlaag
Dan zijn wij allang geen grote macht meer want wij houden niet op om ons te excuseren van wat we zouden "uitgestoken" hebben toen we kolonies hadden en zo he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 18:54   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoezo ? Als er ene is die er nog veel harder tegenaan gaat en bijvoorbeeld Polen en de Baltische staten binnenvalt, dan gaan we die als een normaal land beschouwen ?
Oud 19 september 2022, 18:57   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Zelf dat hoeft niet: we weten allemaal dat Rusland die oorlog gaat winnen. De NATO zal er alles aan doen om daar niet met troepen binnen te moeten trekken (anders hadden ze dat al lang gedaan), ze gaan nog wat stuiptrekkingen vertonen door wat militair materiaal te zenden (waarvan 60%-70% op de zwarte markt terechtkomt) en dan zal het voorbij zijn. Er is geen enkele reden voor die hoge piefen om hun vetbetaald jobke te riskeren door een oorlog te verliezen: NATO is voor hen een businessmodel. Ene waar je niet mag verliezen anders is het gedaan met dat businessmodel. Ergo niet vechten, althans niet direct. Contractjes sluiten om militair materiaal te maken/ te zenden/... dat wel.
Dat is een manier om het te bekijken, maar dat is ook anders de manier om Rusland het hardste te treffen he, het opsolferen met het kapotgeschoten Oekraine. Inderdaad moeten wij vermijden dat Oekraine die oorlog wint. Maar de Russen mogen pas winnen als alles stuk is in Oekraine, en als zij zelf militair er ver zijn gegaan in de kosten.

Ik zie dat niet zodanig als een business model, maar het is goed mogelijk dat een business model de juiste handelswijze motiveert. Tenslotte is goed zaken doen meestal de beste manier van handelen in ongeveer alle omstandigheden.

Het grote gevaar is dat deze oorlog te vroeg stopt, en er nog teveel overeind is in Oekraine he.
Oud 19 september 2022, 19:12   #29
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een halve eeuw lijkt me iets te kort. Een half millennium lijkt me beter. Weliswaar niet optimaal maar af en toe is het beter realistisch te zijn.
Oud 19 september 2022, 19:14   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neuh. Putin moet weg. Daarna kunnen we gewoon weer Rusland als een normaal land behandelen.
Totaal onrealistisch.

ALS Poetin weg is, én zijn opvolger is geen even gestampte boer die denkt dat hij de nieuwe Napoleon kan worden dan gaat het nog decennia duren voor de westerse mogendheden -heel langzaam- terug hun handel met de russen gaan opvoeren.

Elke vorm van vertrouwen in dat land is totaal weg, dat kun je niet zomaar terug in gang steken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:15   #31
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn wij allang geen grote macht meer want wij houden niet op om ons te excuseren van wat we zouden "uitgestoken" hebben toen we kolonies hadden en zo he.

België een grote macht?

Even naar een voor u meer bekende situatie, nu, na meer dan 60 jaar, begint men in Frankrijk een beetje te zien dat hetgeen ze hebben uitgestoken in l'Algérie toch niet helemaal koosjer was. Van excuses is vooralsnog geen sprake.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:20   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is een manier om het te bekijken, maar dat is ook anders de manier om Rusland het hardste te treffen he, het opsolferen met het kapotgeschoten Oekraine. Inderdaad moeten wij vermijden dat Oekraine die oorlog wint. Maar de Russen mogen pas winnen als alles stuk is in Oekraine, en als zij zelf militair er ver zijn gegaan in de kosten.

Ik zie dat niet zodanig als een business model, maar het is goed mogelijk dat een business model de juiste handelswijze motiveert. Tenslotte is goed zaken doen meestal de beste manier van handelen in ongeveer alle omstandigheden.

Het grote gevaar is dat deze oorlog te vroeg stopt, en er nog teveel overeind is in Oekraine he.
Ik ben het ten volle eens met u. Zij het dat het compleet verwoeste Oekraïne dan best zoals Tsjernobil en omstreken een natuurresevaat wordt. De groene gedachte dient te zegevieren. Aan kerncentrales en hun genicidaire bestuurders en handlangers diet paal en perk gesteld.
Oud 19 september 2022, 19:24   #33
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De generatie van nu zal dit zo rap niet vergeten. Net zoals ik me nog herinner dat Jan Palach zich in Praag in brand stak of dat de Russische tanks in Budapest binnenrolden.
Er zitten hier helaas op zijn minst een drietal onvoorwaardelijke Russian propagandisten (waarvan één ik nooit nog een woord zal richten laat staan een "bijdrage" lezen). Het zijn niet eens nuttige idioten zoals een paar anderen maar echte sovjet melancholiekers, die alles goedpraten en vervormen
Die gaan elke gruwel goedpraten en zelfs in de schoenen van de Oekraïners schuiven. Men vraagt zich af of ze er voor betaald worden want de Russen zijn gekend om social sites binnen te dringen.
De gruwel van Bucha was zo iets dat men nooit meer vergeet.
Er zal veel water onder de brug moeten stromen eer men Russen min of meer terug zal aanvaarden maar de smet blijft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:25   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als de republikeinen de midterms winnen, zit er al een goede kans in dat het voorbij is, al is het maar om Biden te kloten. En als je de crisissen die deze winter in Europa zich zullen voordoen er ook nog eens in rekening moet bijnemen (en vooral de politiekers die het daardoor warm zullen krijgen op hun plaatsje) zal heel dat gedoe volgens mij met een stille zucht sterven: net zoals snotvalling 19.

Ik heb niet de gewoonte om dit te zeggen, maar deze ga ik echt inkaderen en je er binnen zes maanden eens terug op aanspreken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:46   #35
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de gewoonte om dit te zeggen, maar deze ga ik echt inkaderen en je er binnen zes maanden eens terug op aanspreken...
Ik vermoed dat ik inderdaad op alle gevoelige plekjes geduwd heb bij u, dus kan ik de reactie wel verstaan. Toch denk ik dat het zo zal uitdraaien .

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:59   #36
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik de tweede paragraaf ook ga inkaderen maar om andere redenen dan de uwe.

Trump wou de NAVO een aantal jaar geleden al verlaten. Hijzelf wou liever geen oorlog in Oekraïne, dat is iets van de armada van de 'deep state', de kronkels van de macht, waar de gangsta-club zit, de neocon beweging die de lakens uitdeelt, met gedachten genre 'Fuck the EU'. Nu, met de nieuwe president is het niet beter, diezelfde gangsta-club deelt nog altijd de lakens uit. In die zin maakt het niet uit wie de verkiezingen daar wint.

Biden's oorlog is nu vertrokken.

Kent u de intenties van Washington?
Oud 19 september 2022, 20:00   #37
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

Kent u de intenties van Washington?
Zorgen dat de as Duitsland-Rusland er niet komt.

Lees maar eens over deze man, die dat in 1922 ook al eens probeerde, de as Duitsland-Rusland tot stand te brengen, en die ervoor prompt vermoord werd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Walther_Rathenau

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 19 september 2022 om 20:04.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 20:36   #38
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Regelmatig lees ik verwijzingen naar anderen of naar vroeger.
Die is stout, dus is het normaal dat die ander ook stout is.

Weet je nog toen, wat er daar toen gebeurde, als dat toen gebeurde, ga je toch geen verwijten maken aan iemand die heden ten dage iets gelijkaardigs doet.

Zo gaan we er wel niet geraken hè.
We hebben nood aan een universele morele code.
Eéntje die we globaal toepassen en die voor iedereen geldt.

Maar is de mens daar klaar voor?
Hoeveel bloed moet er nog vloeien vooraleer hij daar wel klaar voor is?
Oud 19 september 2022, 20:53   #39
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De generatie van nu zal dit zo rap niet vergeten. Net zoals ik me nog herinner dat Jan Palach zich in Praag in brand stak of dat de Russische tanks in Budapest binnenrolden.
Er zitten hier helaas op zijn minst een drietal onvoorwaardelijke Russian propagandisten (waarvan één ik nooit nog een woord zal richten laat staan een "bijdrage" lezen). Het zijn niet eens nuttige idioten zoals een paar anderen maar echte sovjet melancholiekers, die alles goedpraten en vervormen
Die gaan elke gruwel goedpraten en zelfs in de schoenen van de Oekraïners schuiven. Men vraagt zich af of ze er voor betaald worden want de Russen zijn gekend om social sites binnen te dringen.
De gruwel van Bucha was zo iets dat men nooit meer vergeet.
Er zal veel water onder de brug moeten stromen eer men Russen min of meer terug zal aanvaarden maar de smet blijft.
Praat me niet over Russen (en dat was al voor 24 februari).

Ik had het al neergeschreven in het begin van deze oorlog:
- Vertrouw nooit een Rus.
- Russen zitten nog steeds vastgeroest in hun verleden.

Nu 77 jaar later nog steeds plunderen, moorden, gedwongen volksverhuizingen enz. Je zou bijna denken dat het van generatie tot generatie doorgegeven word.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 22:50   #40
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat ik inderdaad op alle gevoelige plekjes geduwd heb bij u, dus kan ik de reactie wel verstaan. Toch denk ik dat het zo zal uitdraaien .
De Russen gaan gewoon op hun bakkes krijgen. Russian lover. Wat ge denkt is evenveel waard als dat mijn hond in mijn living heeft gescheten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be