![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bien étonnés de se trouver ensemble.
Weg met de Orangisten! ![]()
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat Walen ooit Nederlands zouden leren, is een fantsme
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus onthoud, als 2 honden vechten voor een been loopt een derde ermee heen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Meteen, taal en sjoemel geld stromen opgelost. En vooral 100% democratisch
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-zoek een politieke partij die hier een punt van wil maken (= bestaat nu niet...) en de rol van 'trekker' op zich wil nemen. -liefst eentje met wat gewicht, anders is het al op voorhand een doodgeboren kalf... -liefst eentje die intelligent genoeg is om informeel over partijgrenzen steun te zoeken bij andere politiek fracties vooraleer publiek in actie te komen -negocieer in de bevoegde parlementaire commissie een informeel framewerk waarrond een politiek initiatief - als dat er komt- kan bespreekbaar gemaakt worden met positief gevolg voor verder. Remember : de plenaire stemming is beslissend, maar je moet eerst door de parlementaire commissie geraken of je initiatief is goed voor het archief, al de rest is literatuur... -als dat allemaal wat body krijgt : zorg dat er een wetsvoorstel/wetsontwerp komt, en rol je scenario uit. Bespeel de pers, zorg voor heldere communicatie en bereid je voor dat ELKE politieke tegenstander je hierop gaat proberen te torpederen. Wees je ervan bewust en bereid je voor dat AL je politieke tegenstanders/tijdelijke bondgenoten je géén enkele cadeau gaan doen buiten het framewerk dat men informeel op voorhand afsprak. (dat laatste is de klassieke politieke fout...) In een notedop : kom eens terug binnen 100 jaar.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 oktober 2022 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ons niet uitmaken voor racisten meneer de vergasser.
Laatst gewijzigd door daiwa : 4 oktober 2022 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Man word eens wakker...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat me opvalt. Ik heb al vaak collega's gehad die het Nederlands niet machtig zijn ondanks dat ze hier al twintig jaar wonen. Niet willen is dat.
Ik zou sneller Roemeens, Grieks of Pools kunnen leren dan zij Nederlands, ondanks dat zij in Nederland zitten. Nu ken ik wel een Russin die schijnbaar geen moeite deed, maar eigenlijk wel. Die heeft Engels moeten leren van nul en daarin is ze ook nog niet goed, maar nu maakt die wel degelijk forse vorderingen. Als het goed is zeg ik het ook. Veel andere Oost-Blokkers (Griekenland is Oostblok lol, ik beschouw het als Balkan omdat het Balkan is, ontkenning of niet), Zuid-Amerikanen en weet ik wat voor ex-pats (eufemisme voor gastarbeiders), denken dat je in Nederland genoeg heb aan louter het Engels. Het is wel een ietwat kille cultuur, wel gezellig en tolerant, maar dat is een reden denk ik. Nederlanders zijn zijn de gemakkelijkste mensen om lol mee te trappen, maar om diepgaande relaties te vormen zeer afwachtend. Als Vlaming hebben wij, wat dat betreft, een streepje voor dankzij onze moedertaal. Dus, Walen, je kan ook in Nederland aan de slag als je Engels kan. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 4 oktober 2022 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet dat ik Nederland minder mag nu. Het is één van mijn favoriete landen van Europa, ondanks de imperfecties. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 oktober 2022 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zullen die twee derde Mechelaars, die geen Arabisch spreken , wel voor zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
“De politieke impasse duurt voort, de Catalaanse regering is verdeeld en elke dag vallen ze elkaar in de pers aan” Catalanen ( dus de bevolking die er ooit in geloofde) zijn er moedeloos van geworden en hebben andere zorgen. Waarom: omdat weeral ook daar de partijen vechten voor de macht. Ik verwijs naar Zwitserland dat functioneert, democratisch, economisch met toedoen van referendum kiezen van uit hun eigen kanton = in eigen levenssfeer, taal en dat al + 100 jaar bewijst.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 oktober 2022 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |