Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2022, 19:18   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Alweer een bewijs dat de Vlaamse onafhankelijkheid er zal komen.

Zelfs Panda kan geen tegen argumenten meer aanhalen.
Die was er toch al sinds 2019 volgens u ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 20:59   #22
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die was er toch al sinds 2019 volgens u ?
Ook dit land is niet bij de eerste poging gesticht.

De Brabantse omwenteling mislukte ook in 1789.
Pas in 1830 is het gelukt.
Wij zullen zo lang niet moeten wachten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 21:03   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pas in 1830 is het gelukt.
….
bien étonnés de se trouver ensemble.

Weg met de Orangisten!
Oud 3 oktober 2022, 15:28   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Kaproen wanneer gaat ge eindelijk eens met uw voetjes op de grond komen en beseffen dat de Vlamingen nooit zelfstandig gaan worden om de simpele reden dat ze het gedeeltelijk niet willen en gedeeltelijk niet kunnen.
Moesten ze het gekund en gewild hebben waren ze dat al meer dan honderd jaar geleden al geweest. Ik heb hier nog romantische postkaarten van een vroegere (Vlaamse) buur met daarop in mooie letters "UN BONJOUR DE GAND".. Accepteer de realiteit en levet skone .
Hij zal het misschien uiteindelijk begrijpen wanneer hij zal merken dat 2024 helemaal niets zal veranderen. Hij is constant bezig met het gedacht dat België in 2024 zal splitsen. Als hij zal zien dat België nog steeds in 2024 zal bestaan, zal hij misschien terug naar de realiteit zal komen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 15:31   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij, flaminganten, gaan pas beseffen dat onze strijd nutteloos is, van zodra de belgicisten niet meer reageren op onze stellinginnames.

Zo lang sommige politici ons bruine rakkers, of mentaal gehandicapten noemen,
zo lang Franstalige politici blijven beloven dat ze Nederlands gaan leren, maar het nooit doen,
zo lang de koekendoosaanbidders blijven lullen lijk Den Taaien,
zo lang centrum-rechts en rechts zonder enige grondslag gelinkt worden via den oorlog aan extreem-rechts ....
...
doen wij rustig maar vastberaden voort.
Als u liever uw tijd verliest, is dit natuurlijk uw zaak.
Oud 3 oktober 2022, 15:37   #26
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je ook tegenargumenten Panda.
Zoals "Ik ben er zeker van dat alle Walen Nederlands zullen leren en spreken om dit land te redden "?
We hebben geen "tegenargumenten" nodig om te weten dat België bestaat en dat uw fantasme maar een fantasme is.
Oud 3 oktober 2022, 16:12   #27
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We hebben geen "tegenargumenten" nodig om te weten dat België bestaat en dat uw fantasme maar een fantasme is.
dat Walen ooit Nederlands zouden leren, is een fantsme

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 17:12   #28
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer een bewijs dat de Vlaamse onafhankelijkheid er zal komen.

Zelfs Panda kan geen tegen argumenten meer aanhalen.
Ik weet niet of je al eens rondgehoord hebt in de grote steden. Een Vlaming die uitwijkt naar een ander land spreekt ofwel al direct ofwel binnen de kortste tijd de taal van dat land en spreekt die taal ook met zijn kinderen. Ik stel vast dat de invoerlingen allemaal onder elkaar de taal van hun thuisland blijven spreken, nu zelfs de vierde generatie. Het bewijs hiervoor is overduidelijk te zien aan de bevolking in de lagere scholen. In de school van mijn kleindochter is nu al 76% allochtoon Het is gemakkelijk te berekenen wanneer ze een grote meerderheid gaan hebben in ons land gezien het torenhoge geboortecijfer plus de jaarlijkse invoer door huwelijken met iemand uit het thuisland. Dus zij maar zeker dat het geen 20 jaar meer gaat duren voordat één van onze gebruikelijke landstalen het onderspit gaat delven. Dat gebeurt onder onze neus terwijl wij verblind kibbelen over Nederlands of Frans.
Dus onthoud, als 2 honden vechten voor een been loopt een derde ermee heen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 18:56   #29
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kaproen wanneer gaat ge eindelijk eens met uw voetjes op de grond komen en beseffen dat de Vlamingen nooit zelfstandig gaan worden om de simpele reden dat ze het gedeeltelijk niet willen en gedeeltelijk niet kunnen.
Moesten ze het gekund en gewild hebben waren ze dat al meer dan honderd jaar geleden al geweest. Ik heb hier nog romantische postkaarten van een vroegere (Vlaamse) buur met daarop in mooie letters "UN BONJOUR DE GAND".. Accepteer de realiteit en levet skone .
Klopt, maar wel zou het mogelijk zijn om het politieke systeem van Zwitserland hier in te voeren en het particratie sjoemel gedocht af te voeren naar het stort
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 18:59   #30
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je al eens rondgehoord hebt in de grote steden. Een Vlaming die uitwijkt naar een ander land spreekt ofwel al direct ofwel binnen de kortste tijd de taal van dat land en spreekt die taal ook met zijn kinderen. Ik stel vast dat de invoerlingen allemaal onder elkaar de taal van hun thuisland blijven spreken, nu zelfs de vierde generatie. Het bewijs hiervoor is overduidelijk te zien aan de bevolking in de lagere scholen. In de school van mijn kleindochter is nu al 76% allochtoon Het is gemakkelijk te berekenen wanneer ze een grote meerderheid gaan hebben in ons land gezien het torenhoge geboortecijfer plus de jaarlijkse invoer door huwelijken met iemand uit het thuisland. Dus zij maar zeker dat het geen 20 jaar meer gaat duren voordat één van onze gebruikelijke landstalen het onderspit gaat delven. Dat gebeurt onder onze neus terwijl wij verblind kibbelen over Nederlands of Frans.
Klopt, maar wel zou het mogelijk zijn om het politieke systeem van Zwitserland hier in te voeren en het particratie sjoemel gedocht af te voeren naar het stort.
Meteen, taal en sjoemel geld stromen opgelost. En vooral 100% democratisch
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 3 oktober 2022, 19:35   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt, maar wel zou het mogelijk zijn om het politieke systeem van Zwitserland hier in te voeren en het particratie sjoemel gedocht af te voeren naar het stort
Simpel toch ?

-zoek een politieke partij die hier een punt van wil maken (= bestaat nu niet...) en de rol van 'trekker' op zich wil nemen.
-liefst eentje met wat gewicht, anders is het al op voorhand een doodgeboren kalf...
-liefst eentje die intelligent genoeg is om informeel over partijgrenzen steun te zoeken bij andere politiek fracties vooraleer publiek in actie te komen
-negocieer in de bevoegde parlementaire commissie een informeel framewerk waarrond een politiek initiatief - als dat er komt- kan bespreekbaar gemaakt worden met positief gevolg voor verder. Remember : de plenaire stemming is beslissend, maar je moet eerst door de parlementaire commissie geraken of je initiatief is goed voor het archief, al de rest is literatuur...
-als dat allemaal wat body krijgt : zorg dat er een wetsvoorstel/wetsontwerp komt, en rol je scenario uit. Bespeel de pers, zorg voor heldere communicatie en bereid je voor dat ELKE politieke tegenstander je hierop gaat proberen te torpederen. Wees je ervan bewust en bereid je voor dat AL je politieke tegenstanders/tijdelijke bondgenoten je géén enkele cadeau gaan doen buiten het framewerk dat men informeel op voorhand afsprak. (dat laatste is de klassieke politieke fout...)

In een notedop : kom eens terug binnen 100 jaar.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 oktober 2022 om 19:38.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 21:26   #32
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een reden te meer voor de Vlaamse onafahnakleijkheid ,zodat de nieuwkomers duidelijk weten dat enkel het Nederlands hier de landstaal is.
Oud 4 oktober 2022, 00:28   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan gaat het hier saai worden hee... de flaminganten (N-VA) en de racisten (VB) maken hier nu al het overgrote deel van de bijdrages op het forum...
!
Ons niet uitmaken voor racisten meneer de vergasser.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 oktober 2022 om 00:28.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 09:16   #34
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reden te meer voor de Vlaamse onafahnakleijkheid ,zodat de nieuwkomers duidelijk weten dat enkel het Nederlands hier de landstaal is.
In Mechelen is voor een derde van de bevolking de voertaal Arabisch en die hebben lak aan uw onafhankelijkheid.
Man word eens wakker......
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 09:46   #35
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat me opvalt. Ik heb al vaak collega's gehad die het Nederlands niet machtig zijn ondanks dat ze hier al twintig jaar wonen. Niet willen is dat.

Ik zou sneller Roemeens, Grieks of Pools kunnen leren dan zij Nederlands, ondanks dat zij in Nederland zitten.

Nu ken ik wel een Russin die schijnbaar geen moeite deed, maar eigenlijk wel. Die heeft Engels moeten leren van nul en daarin is ze ook nog niet goed, maar nu maakt die wel degelijk forse vorderingen. Als het goed is zeg ik het ook.
Veel andere Oost-Blokkers (Griekenland is Oostblok lol, ik beschouw het als Balkan omdat het Balkan is, ontkenning of niet), Zuid-Amerikanen en weet ik wat voor ex-pats (eufemisme voor gastarbeiders), denken dat je in Nederland genoeg heb aan louter het Engels. Het is wel een ietwat kille cultuur, wel gezellig en tolerant, maar dat is een reden denk ik. Nederlanders zijn zijn de gemakkelijkste mensen om lol mee te trappen, maar om diepgaande relaties te vormen zeer afwachtend. Als Vlaming hebben wij, wat dat betreft, een streepje voor dankzij onze moedertaal.

Dus, Walen, je kan ook in Nederland aan de slag als je Engels kan. Als je Nederlands kan en je komt naast me werken in Rotterdam, zal ik mijn Frans perfectioneren en Hollanders pesten met jou. Het geheim van mijn immuniteit jegens Belgenmoppen kennen ze of kennen ze niet (zelf stiekem geen fan van België).

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 oktober 2022 om 10:15.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 10:25   #36
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dus, Walen, je kan ook in Nederland aan de slag als je Engels kan. Als je Nederlands kan en je komt naast me werken in Rotterdam, zal ik mijn Frans perfectioneren en Hollanders pesten met jou. Het geheim van mijn immuniteit jegens Belgenmoppen kennen ze of kennen ze niet (zelf stiekem geen fan van België).
Wat dat betreft heeft Nederland een apart effect op me. Er bestaat soms een totale disinteresse en onkunde over de Franse cultuur dat een Vlaming de neiging krijgt dat recht te trekken. Heel raar. Drijf je Francofobie ver genoeg en de Franse cultuur wordt opeens sympathieker. Volgens mij heeft dat ook gespeeld in 1830, met negatieve gevolgen voor de Nederlandse/Vlaamse cultuur in België tot ergens in de jaren '60.

Niet dat ik Nederland minder mag nu. Het is één van mijn favoriete landen van Europa, ondanks de imperfecties.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 oktober 2022 om 10:27.
Oud 4 oktober 2022, 17:02   #37
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Mechelen is voor een derde van de bevolking de voertaal Arabisch en die hebben lak aan uw onafhankelijkheid.
Man word eens wakker......
U zal wakker worden in een Onafhankelijk Vlaanderen.

Daar zullen die twee derde Mechelaars, die geen Arabisch spreken ,
wel voor zorgen.
Oud 4 oktober 2022, 17:19   #38
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

wel voor zorgen.
En mss ook sommigen die Arabisch spreken en met hun portemonnee inzitten.
Oud 4 oktober 2022, 17:49   #39
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En mss ook sommigen die Arabisch spreken en met hun portemonnee inzitten.
2

Of zij die Koerdisch spreken ,zoals Zuhal.
Oud 4 oktober 2022, 20:16   #40
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:

wel voor zorgen.
Droom verder hoor ..... als ik naar Catalonië kijk !!!

“De politieke impasse duurt voort, de Catalaanse regering is verdeeld en elke dag vallen ze elkaar in de pers aan”

Catalanen ( dus de bevolking die er ooit in geloofde) zijn er moedeloos van geworden en hebben andere zorgen.

Waarom: omdat weeral ook daar de partijen vechten voor de macht.

Ik verwijs naar Zwitserland dat functioneert, democratisch, economisch met toedoen van referendum kiezen van uit hun eigen kanton = in eigen levenssfeer, taal en dat al + 100 jaar bewijst.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 oktober 2022 om 20:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be