Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2003, 11:54   #21
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Trouwens, een Koran kan je vinden op elke straathoek, maar Mijn Kampf is niet te vinden ,tenzij op Internet leveranciers.
Mein Kampf bevindt zich zowel in originele als in vertaalde versie in elke universiteitsbilbliotheek, en in de meeste grote openbare bibliotheken.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 12:08   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik sprak dan ook koopdingen.

Koop jij maar eens een "Mein Kampf".
Moeilijk hoor, terwijl de meest idiote Stanlinistische/Trostkistische, en Ja zelfs de achterhaalde werken van Marx vrij te koop zijn.
Een Koran, evenals een Bijbel zijn wel vrij te koop,terwijl daarvan bewezen is dat ze veel langer veel meer mensenlevens hebben verknoeit

In theorie is het al een criminele handeling een Mein Kampf in eigen bezit te hebben.
Terwijl de meest haatdragende versen uit de Geestelijke boeken citeren als een "gods"geven recht, zelfs plicht word bekeken.
Oud 10 april 2003, 12:31   #23
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Mijn lijst is dan ook nog aan te vullen hé mensen...

Inderdaad hebben alle religieuze werken véél meer doden en ongelukkigen op hun geweten dan welke andere boeken ook, het zijn doctrines van onwetendheid en afwijzen van al wat niet gelijkdenkend is...
Zij halen in de moderne wereld groot voordeel uit onze democratische principes : alle fundamentalisten (van welke strekking ook, al dan niet religieus) gebruiken democratie om tot niet-democratische doelstellingen te komen...

Fundamentalisme wordt pas ECHT GEVAARLIJK ALS DIE VERWEVEN IS MET EEN RELIGIE (cfr. Islam) WANT DAN SCHAREN DE GELOVIGEN ZICH ACHTER OM HET EVEN WELK BANIER DAT "GOD WIL HET" VERMELDT.
Trouwens, ging de katholieke kerk dan zo vrijuit wat betreft de holocaust? Ik denk het niet!!! Helemaal niet! "Gott Mit Uns" klonk toen zoals "Allahoe Akbar" vandaag de dag!

Democratie draagt haar eigen ondergang in zich als ze geconfronteerd wordt met fundamentalisme...

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 12:40   #24
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Ik sprak dan ook koopdingen. Koop jij maar eens een "Mein Kampf".
Dat Mein Kampf zo moeilijk te verkrijgen is, ligt aan het feit dat het boek amper nog herdrukt wordt. Onder andere omdat er nog weinig vraag naar is, wat van de Bijbel of de Koran niet gezegd kan worden. De meeste boekenwinkels zijn bereid het boek te bestellen wanneer men daar om vraagt.

Citaat:
In theorie is het al een criminele handeling een Mein Kampf in eigen bezit te hebben.
Onjuist. Tenzij u een wettekst kan vinden om dit aan te tonen.
Oud 10 april 2003, 12:55   #25
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sprak dan ook koopdingen.

Koop jij maar eens een "Mein Kampf".
Moeilijk hoor, terwijl de meest idiote Stanlinistische/Trostkistische, en Ja zelfs de achterhaalde werken van Marx vrij te koop zijn.
Een Koran, evenals een Bijbel zijn wel vrij te koop,terwijl daarvan bewezen is dat ze veel langer veel meer mensenlevens hebben verknoeit

Terwijl de meest haatdragende versen uit de Geestelijke boeken citeren als een "gods"geven recht, zelfs plicht word bekeken.
Mein kampf was zo een meesterwerk dat hij volledig uitverkocht is.
Wie wil er nu dat prutboekje?
En je kan hem wel overal kopen hoor.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 12:57   #26
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
HEIL HITLER!!!!!
Dit is iets wat verboden is, niet?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 13:21   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ga maar eens een willekeurige boekhandel bezoeken. Een bijbel is er meestal wel te vinden, een vertaalde Koran ook, maar een Mein Kampf, da's toch zeldzaam hoor.

Herdrukken gebeuren nog steeds,maar da's op kleinere oplages.Omdat het oubollig boek is, dan zeer snel bewezen heeft niet de waarheid in pacht te hebben en geen verdere profeten meer te hebben.
Als de Nazi's WO2 hadden gewonnen, dan had nu elk Europees gezin een Mein Kampf moeten en gelezen hebben.

Ook is het scanderen van "Heil Hitler" op straat een strafbaar feit, evenals het dragen van SS runes en Swastica vlaggen/armbanden etc.
Deze wetten zijn gestemd net na de 2de wereldoorlog.Ik ben volop op zoek naar de juiste referenties.
Oud 10 april 2003, 13:29   #28
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Ga maar eens een willekeurige boekhandel bezoeken. Een bijbel is er meestal wel te vinden, een vertaalde Koran ook, maar een Mein Kampf, da's toch zeldzaam hoor.
Herdrukken gebeuren nog steeds,maar da's op kleinere oplages.Omdat het oubollig boek is, dan zeer snel bewezen heeft niet de waarheid in pacht te hebben en geen verdere profeten meer te hebben.
Nu geef je zelf aan waarom het boek niet altijd te vinden is, en de Bijbel en Koran wel, om exact dezelfde redenen die ik net aangehaald heb.
Oud 10 april 2003, 19:19   #29
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
HEIL HITLER!!!!!
Dit is iets wat verboden is, niet?
Behalve in het parlement (en dit is echt geen grap)
Oud 11 april 2003, 09:04   #30
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fundamentalisme wordt pas ECHT GEVAARLIJK ALS DIE VERWEVEN IS MET EEN RELIGIE (cfr. Islam) WANT DAN SCHAREN DE GELOVIGEN ZICH ACHTER OM HET EVEN WELK BANIER DAT "GOD WIL HET" VERMELDT.
ehh
de term "fundamentalisme" heeft haar oorpsrong bij christelijke puristen
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2003, 11:59   #31
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Kotsmos schreef :
Citaat:
de term "fundamentalisme" heeft haar oorpsrong bij christelijke puristen
Inderdaad, bijna alle religies kunnen aanleiding geven tot fundamentalisme! Daarom ben ik ook agnosticus...met neiging tot atheïsme...

We kunnen maar beter leren uit de fouten uit het verleden, niet?

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2003, 13:03   #32
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, bijna alle religies kunnen aanleiding geven tot fundamentalisme! Daarom ben ik ook agnosticus
dat snap ik niet...

maar ik wou maar ff opmerken dat ik het raar vond dat je fundamentalisme blijkbaar niet zag als iets dat per definitie religieus is, vermits het woord wel zijn oorsprong heeft in de benaming van religieus purism.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 09:47   #33
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Fathi
Aan PURE Vlamingen...

graag een definitie van wat een 'pure' vlaming is.

Vlamingen zijn veel te geduldige mensen. Ze zien niet in dat ons Rijk Welvarende Vlaanderen al redelijk veel schade heeft geleden. Kijk naar het onderwijs, daar wordt alles kapot gemaakt door 1 soort mensen. Namelijk mensen van vreemde afkomst die alles VERPESTEN en hun eisen stellen. De islam is dus een heel groot gevaar voor ons Vlaanderen!!!

Een aantal opmerkingen:

1. niet alle mensen met een vreemde afkomst zijn aanhangers van de islam

2. In welke zin verpesten 'vreemdelingen' alles betreft het onderwijs?

3. Over welke eisen hebt u het?

4. Als Vlaanderen rijk en welvarend is dan zal die zogenaamde schade toch redelijk relatief zijn.

Vlaanderen hoeft geen moskee te worden binnen 50 jaar.

het hoeft niet?

Als de PURE Vlamingen vinden dat vreemdelingen lieve mensen zijn, VERGEET HET. De meeste vreemdelingen zijn niet vriendelijk, het zijn meestal criminelen, mafia, ze integreren zich niet en willen hun eigen eisen opstellen, gezinshereniging is hier vrijwel gemakkelijk, dopgeld en kindergeld krijgen zonder ooit gewerkt te hebben in hun leven hier in belgie.

Ah, ik zie dat je daar toch niet zo heel erg veralgemenend bent... het zijn 'de meeste' en van die 'meeste' is men 'meestal'... en vul maar aan.

Een vaak gestelde vraag, definieer 'integreren'?! Ik wist niet dat men 'dopgeld' zomaar kon krijgen zonder dat daar bepaalde eisen tegenover staan. Kindergeld is een voorziening waar elke inwoner van gebruik kan maken, maw. een recht voor iedereen die in België woont. Als u zelfs de cijfers gaat vergelijken betreft de actieve bevolking onder de vreemdelingen zal u merken dat het zeker niet de 'meesten' zijn die beantwoorden aan uw visie.

Is dit echt een VOLKSVERKRACHTING? Mensen die HARD werken en veel geld verdienen mogen geld afdokken, mensen die niet werken - cfr. Vreemdelingen van vreemde afkomst - mogen hier zomaar alles in de handen ontvangen en niks doen... Ach... Kijk ook maar eens naar de OCMW..

Vreemdelingen zijn doorgaans ook van vreemde afkomst, wist u dat? Iedereen moet belastingen betalen of men hard werkt of niet, veel verdient of niet. Voor u ben ik allicht één van die vele vreemdelingen, toch werk ik én studeer ik en betaal ik mijn belastingen.
En het OCMW heeft trouwens niet de functie van een werkgever, het geld dat je daar krijgt is dus geen geld waar je voor werkt maar geld dat je krijgt in bepaalde gevallen om toch nog te kunnen overleven.

Deze koopt huizen over en plaatst er vreemdelingen in, waarom geen PURE belgen?

wat verstaat u onder 'pure' Belgen?

EIGEN VOLK EERST! Het is al zo erg genoeg... waarom denken de mensen nu eens niet na? Kijk nu eens naar die achterlijke partij AGALEV, die willen vreemdelingenstemrecht, is dat nu echt normaal? Neen.

Gezien het feit dat wij in een democratie leven, zijn er partijen met andere visies en andere opinies... gelukkig maar! Als iedereen voor een fascistische partij zou opkomen zou het nogal triestig gesteld zijn.

Islam in de VLAAMSE scholen, normaal? NEEN!!!

Wat is daar mis mee? Het kan toch alleen maar voordelen opleveren, dat men tenminste weet waar de islam voor staat en dat men zich goed informeert over deze religie... wil men islam-studies enkel op hoge-school of universiteit behouden... ook goed, waarom is dat zo'n probleem?

Als arabisch 4de landstaal wordt dan laat ik mij meteen denaturaliseren als belg en vertrek ik.

Is er een procedure om zich van de Belgische nationaliteit te ontdoen? Arabisch als 4e landstaal, kom kom... nu geef je die Dyab iets meer krediet dan hij waard is... dat dom ideetje van hem zal nooit gerealiseerd worden, u mag uw mede-vlamingen niet zo onderschatten.

"Een PURE Vlaamse Antwerpenaar"

Wat is een 'pure' Vlaamse Antwerpenaar?
En hier verdween die 'bambamboo' dan weer achter de coulissen, zonder 1 enkel antwoord te geven. Gewoon zielig vind ik dat. Een hoop sterotiepe vooroordelen plaatsen en dan weer weg
Oud 1 augustus 2003, 10:39   #34
Pouma
Burger

Pouma's schermafbeelding

Standaard

Wij wensen de piano een prettig verlof

22 09 2003 Amarcord vzw naar Tbilisi in Georgië

Van 22 september t/m 12 oktober vertrekt het bestuur van amarcord vzw voor een drie weken durende excursie naar Georgië, om de banden aldaar verder aan te trekken.

Spoedig meer nieuws!

--------------------------------------------------------------------------------
Pouma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 17:44   #35
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

De "echte" Antwerpenaar zal wel op z'n minst Spaanse genen in z'n lijf hebben, vanwege het feit dat we daar een paar eeuwen geleden nogal straffe kostgangers aan hadden. Veel Amsterdammers hebben Antwerpse genen in hun lijf omdat nogal wat Antwerpenaars enkele eeuwen geleden naar Amsterdam trokken vanwege godsdienstige redenen, zij waren namelijk protestant geworden en dat vonden de (katholieke) Spanjaarden niet zo grappig.
Joost van den Vondel (beter bekend als "Vondel) was het kind van Antwerpse ouders.
Het is maar dat ge het weet... wie een godsdienst in een land binnenbrengt moet er op termijn ook weer uit wegens fundamentele onverdraagzaamheid dat nu eenmaal den mens eigen is.
Oud 15 augustus 2003, 17:05   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bambamboo
[size=1]Vlamingen zijn veel te geduldige mensen. Ze zien niet in dat ons Rijk Welvarende Vlaanderen al redelijk veel schade heeft geleden. Kijk naar het onderwijs, daar wordt alles kapot gemaakt door 1 soort mensen. Namelijk mensen van vreemde afkomst die alles VERPESTEN en hun eisen stellen. De islam is dus een heel groot gevaar voor ons Vlaanderen!!! Vlaanderen hoeft geen moskee te worden binnen 50 jaar. Als de PURE Vlamingen vinden dat vreemdelingen lieve mensen zijn, VERGEET HET. De meeste vreemdelingen zijn niet vriendelijk, het zijn meestal criminelen, mafia, ze integreren zich niet en willen hun eigen eisen opstellen, gezinshereniging is hier vrijwel gemakkelijk, dopgeld en kindergeld krijgen zonder ooit gewerkt te hebben in hun leven hier in belgie. Is dit echt een VOLKSVERKRACHTING? Mensen die HARD werken en veel geld verdienen mogen geld afdokken, mensen die niet werken - cfr. Vreemdelingen van vreemde afkomst - mogen hier zomaar alles in de handen ontvangen en niks doen... Ach... Kijk ook maar eens naar de OCMW.. Deze koopt huizen over en plaatst er vreemdelingen in, waarom geen PURE belgen? EIGEN VOLK EERST! Het is al zo erg genoeg... waarom denken de mensen nu eens niet na? Kijk nu eens naar die achterlijke partij AGALEV, die willen vreemdelingenstemrecht, is dat nu echt normaal? Neen. Islam in de VLAAMSE scholen, normaal? NEEN!!! Als arabisch 4de landstaal wordt dan laat ik mij meteen denaturaliseren als belg en vertrek ik.

VOOR DE VREEMDELINGEN IS BELGIE EEN PARADIJS. DE HARD WERKENDE EN DOMME VLAMING ZIET NIET IN DAT DE ISLAM DE BOEL WILT OVERNEMEN, DOE UW OGEN OPEN WANT HET IS VRIJWEL TE LAAT![/size]
mvg

"Een PURE Vlaamse Antwerpenaar"
Ik geef u alvast gelijk!
Ik daarentegen vrees dat je wéér teveel gezopen hebt! (in 't Beest of in Odal?)
Pure Vlamingen en pure Belgen? Gezien de ligging en de geschiedenis van België en Vlaanderen lijkt me dat gewoon hilarisch.
Volksverkrachting nog wél, foei!!
Gelukkig dat ik d�*t niet voelde!
Vlug Arabisch 4° Landstaal, maar ga je dan ook écht weg, beloofd?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 17:18   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
De "echte" Antwerpenaar zal wel op z'n minst Spaanse genen in z'n lijf hebben, vanwege het feit dat we daar een paar eeuwen geleden nogal straffe kostgangers aan hadden. Veel Amsterdammers hebben Antwerpse genen in hun lijf omdat nogal wat Antwerpenaars enkele eeuwen geleden naar Amsterdam trokken vanwege godsdienstige redenen, zij waren namelijk protestant geworden en dat vonden de (katholieke) Spanjaarden niet zo grappig.
Joost van den Vondel (beter bekend als "Vondel) was het kind van Antwerpse ouders.
Het is maar dat ge het weet... wie een godsdienst in een land binnenbrengt moet er op termijn ook weer uit wegens fundamentele onverdraagzaamheid dat nu eenmaal den mens eigen is.
Babeth,
Werd Kristus dan hier geboren?
Oud 15 augustus 2003, 17:21   #38
athena
Parlementslid

Standaard

Uw haat tov de katholieke kerk en het gehele christendom is waarlijk onbeschrijflijk.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 18:53   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Uw haat tov de katholieke kerk en het gehele christendom is waarlijk onbeschrijflijk.
Omdat ik een kritische vraag stel om Babeth te wijzen op een zéér zwak punt in haar redenering?
Oud 15 augustus 2003, 19:13   #40
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Omdat ik een kritische vraag stel om Babeth te wijzen op een zéér zwak punt in haar redenering?
Dat blijkt uit bijna al uw bedragen u slaagt erin om bijna elke topic te laten uitdraaien op een rondje katholieken/ christenen pesten.
Ik citeer u even:"Monokul? nee bedankt, want dat wordt kristenkul op zijn amerikaans, pools, beiers of iers."; "katholieke brainwashing"
athena is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be