Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2004, 23:35   #21
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Ik heb het ook niet op u eh
Hij had het oevr zichzelf...
Oud 23 december 2004, 23:36   #22
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Daarbij wat is het betrouwbaarste ? de nationale bank of vbo als je weet dat er op dit moment sociaal overleg bezig is(toevallig niet). Daarbij waren er toch geluiden om de verwachting bij te stellen naar 2,9% in 2005
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 23:39   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Nu weten we waarom en waarmee we aan de top staan
je moet ergens op de eerste plaats staan !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 23:45   #24
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Daarbij wat is het betrouwbaarste ? de nationale bank of vbo als je weet dat er op dit moment sociaal overleg bezig is(toevallig niet). Daarbij waren er toch geluiden om de verwachting bij te stellen naar 2,9% in 2005
Waarom doen die werkgevers dan zo moeilijk dan, als men 2,9% groei in gedachte heeft.
Oud 23 december 2004, 23:50   #25
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
2,9 % groei betekent natuurlijk wel veel meer groei op het niveau van nettowinsten!
Oud 24 december 2004, 13:44   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja belgacom en dergelijke schijnen goed te boeren. Mogelijks zitten daar die procenten groei?
Voor de anderen, salu en de kost!
En een zonnige kerst allemaal.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 16:21   #27
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
2,9 % groei betekent natuurlijk wel veel meer groei op het niveau van nettowinsten!
We weten natuurlijk wel niets over de inflatie en apropos volgens het IMF zou de groei van productiviteit per arbeider niet zoveel zijn toegenomen(als ik het vrt nieuws mag geloven) daarom kunnen er geen grote loonsverhogingen volgen.
Oud 24 december 2004, 17:06   #28
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We weten natuurlijk wel niets over de inflatie en apropos volgens het IMF zou de groei van productiviteit per arbeider niet zoveel zijn toegenomen(als ik het vrt nieuws mag geloven) daarom kunnen er geen grote loonsverhogingen volgen.
De inflatie zal wel op 3% liggen ...

Ik snap er trouwens geen bal van dat er nog altijd (lichte) inflatie is... We zitten verdorie al decennia in een overproductiecrisis...

En dat die productiviteit niet zoveel zou zijn toegenomen is nonsens... (Ten eerste wil ik er ook aan toevoen, dat het IMF nu niet bepaald een heel objectieve bron is.)

Maar al is de productiviteit niet zoveel toegenomen, ze IS toegenomen, dus er moet minstens reeële loonsverhoging komen! Als die productivietei pakweg 1,5 % is toegenomen, moeten de lonen volgend jaar ook minstens 1,5 % boven de index en inflatie rijzen!!! (Maar blijkbaar vindt het patronaat dat teveel gevraagd)

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 24 december 2004 om 17:12.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 18:38   #29
den-lowie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Als macroeconomisch gegeven is dat niet erg goed, maar hoeveel bedrijven zijn er ook gestart?

En uiteindelijk zijn het andere getallen die echt tellen: de nettogroei van de werkloosheid en de het BNP. Want als men die bedrijven gaat analyseren zal men misschien ontdekken dat er vele misschien ook nepbedrijven waren enz...
7800 falingen maar dit mag men verdubbelen en om de volgende reden, nog eens zoveel zelfstandigen zijn moeten stopen met een vracht vol schulden zonder dat ze in faling zijn, en deze mensen zullen nog jaren betalen en dit om dat de economie niet draait. En ik heb er zo onder mijn klanten .
den-lowie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 00:22   #30
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Wat ik hier wel niet lees is dat er ook dit jaar meer zelfstandigen zijn geweest die geprobeerd hebben een bedrijf op te starten, dus lijkt me logisch dat er een stijging ligt in de faissementen, maar soit, dat mag niet gezegd zeker?
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 16:08   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Wat ik hier wel niet lees is dat er ook dit jaar meer zelfstandigen zijn geweest die geprobeerd hebben een bedrijf op te starten, dus lijkt me logisch dat er een stijging ligt in de faissementen, maar soit, dat mag niet gezegd zeker?
Ge moogt gij van alles zeggen natuurlijk. Maar de faillisementen komen bijna altijd na het derde jaar van de onderneming.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 19:43   #32
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik snap er trouwens geen bal van dat er nog altijd (lichte) inflatie is... We zitten verdorie al decennia in een overproductiecrisis...

En dat die productiviteit niet zoveel zou zijn toegenomen is nonsens... (Ten eerste wil ik er ook aan toevoen, dat het IMF nu niet bepaald een heel objectieve bron is.)

Maar al is de productiviteit niet zoveel toegenomen, ze IS toegenomen, dus er moet minstens reeële loonsverhoging komen! Als die productivietei pakweg 1,5 % is toegenomen, moeten de lonen volgend jaar ook minstens 1,5 % boven de index en inflatie rijzen!!! (Maar blijkbaar vindt het patronaat dat teveel gevraagd)
Tja, het verstandigste dat de vakbonden kunnen doen is inderdaad loonsverhoging vragen (en dus verhoging van de loonkosten)...
En dan verschieten die soms nog dat we met te hoge loonkosten zitten... en dat de verleiding om hier te vertrekken steeds toeneemt...
Tja...

Laatst gewijzigd door Chipie : 25 december 2004 om 19:44.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 20:31   #33
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:

zou normale gang van zaken zijn ware het niet dat men in verleden zich daar niet heeft aangehouden, (ook technologie speelt een rol),
belangrijk is dat we onze concurentiepositie verbeteren tegen over onze buurlanden hiermee hou je de inflatie laag en dit zal de lonen van de arbeiders doen stijgen op lange termijn
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be