Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2022, 14:23   #21
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gebrost tijdens de lessen 'begrijpend lezen' ?
Ik zal je anders in detail nog maar eens uitleggen wat je zelf schreef..
Citaat:
Juist.
En dan die conspirationistische lulkoek hoe de overheid 'mensen probeerde aan te zetten om zich te vaccineren..."

Het zou er verdomme maar aan mankeren, moesten ze dat niet gedaan hebben...
Je noemt hoe de overheid 'mensen probeerde aan te zetten om zich te vaccineren': conspirationistische lulkoek
Om dan te vloeken dat het er verdomme nog maar aan zou mankeren als ze dat proberen tot aanzetten om zich te vaccineren - de conspirationistische lulkoek dus - niet moesten gedaan hebben.
Ik begrijp zelfs wat jij niet begrijpt dat je schrijft maar daarvoor moet je dan ook niet te laat komen voor de rij toen verstand werd uitgedeeld of nog een ongevaccineerde wappie met werkende hersencellen zijn.

En hierover sta je ook weer met je mond vol tanden:
Oktober 2021: oprichting van een Europees fonds voor schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19
https://www.europarl.europa.eu/doceo...jDOeTHURkfrJLU
Dat bewijst officieel het pro-vaxxers ONGELIJK over de veiligheid van vaccins maar dan wordt het opeens dood-stil.
Oud 16 oktober 2022, 15:51   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat nog altijd -met voorsprong- de beste uitspraak die Macron al ooit gedaan heeft. Poëtisch. Iets voor het nageslacht zelfs.
Dat is misschien waar, maar dat zegt meer over de kwaliteit van zijn andere uitspraken, dan over de intrinsieke kwaliteit van deze.

Niettemin heb je gelijk dat het tenminste heel eerlijk het hoge hatelijke Wappie gehalte aangaf van de corona maatregelaars in vele landen.

Ik denk dat het poetische gehalte ervan vergelijkbaar is met het poetische gehalte van zoiets als Arbeit macht frei, hoewel dat laatste toch wel meer humor bevatte.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2022, 15:52   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wappies couilloneren en opjagen hoeft geen geld te kosten.
Er zijn uiteindelijk maar weinig TV virologen gecouilloneerd, en ik weet zelfs niet of een hoofd-Wappie zoals Vandenbroecke zelfs maar enige last heeft gehad. Ik begrijp dus niet waar je het over hebt. Tenzij je de term wappie verkeerd gebruikt natuurlijk.
Oud 16 oktober 2022, 15:56   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist.

En dan die conspirationistische lulkoek hoe de overheid 'mensen probeerde aan te zetten om zich te vaccineren..."

Het zou er verdomme maar aan mankeren, moesten ze dat niet gedaan hebben...
Waarom ? Dat was tenslotte toch nergens nodig voor ? Dit was toch enkel maar consumptie die voor zij die het consumeerden, enig redelijk klein voordeel kon brengen als ze oud genoeg waren en nog geen corona hadden opgedaan, maar dat was die mensen hun eigen affaire toch ?

En alles bij elkaar was in Belgie de hoeveelheid mensen die enig nut hadden aan het vaccin grotendeels spontaan gevaccineerd. Alle gecouilloneer diende vooral om een totaal nutteloze behandeling op te dringen aan mensen die daar niks aan hadden, of zo goed als niks.

Vergeet niet dat de officiele REDENEN om mensen aan te zetten tot vaccinatie, namelijk "om oma te beschermen" en "om de epidemie te stoppen" TOTAAL ONGEFUNDEERD waren he, zoals achteraf trouwens ook is waargenomen: oma werd ziek, ook al waren de brave burgers gevaccineerd, en de epidemie stopte niet he.

Kortom, het zou er verdomme nog aan mankeren dat de overheid geen kwakzalverij promoot ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 oktober 2022 om 15:57.
Oud 17 oktober 2022, 10:56   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Oktober 2021: oprichting van een Europees fonds voor [color="Red"]schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19
....
Het is niet omdat er een fonds bestaat voor vergoeding van verkeersslachtoffers, dan zinnige mensen tegen het verkeer zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 10:59   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Sommigen van mijn vrienden die lid zijn van het VB, laten zich nog altijd misleiden door onnozele praat.
Triest.
(maar nog net niet zo triest als die groenen en commie-sossen; dat is pas misleiding ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 11:17   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sommigen van mijn vrienden die lid zijn van het VB, laten zich nog altijd misleiden door onnozele praat.
Triest.
(maar nog net niet zo triest als die groenen en commie-sossen; dat is pas misleiding ...)
Dat is logisch hee Schoof : het zijn Blokkers...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 11:57   #28
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zie artikel

Ik vraag me af hoe dat in België zit. Ik herinner me toch een aantal bekende figuren die plots gelijkaardige berichten begonnen de wereld in te sturen om niet gevaccineerden te ridiculiseren en intimideren. In hoeverre was dit georganiseerd en stond er betaling tegenover? Dient dit niet onderzocht te worden?

Zeker in het licht van de bijwerkingen van ons als "110 procent veilig" (een of andere expert op de VRT) verkochte vaccins.
Die inleners waren ook al doorgedrongen op dit forum. Ik heb hier gelezen dat er voorstander waren om niet gevaccineerde geen enkele verzekering meer te verkopen en zelfs hun burgerrechten te ontnemen. .
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 13:11   #29
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet omdat er een fonds bestaat voor vergoeding van verkeersslachtoffers, dan zinnige mensen tegen het verkeer zijn.
Wat is dat voor een zin?
Tegen het verkeer zijn heeft niks te maken met slachtoffer van het verkeer worden en daarvoor vergoed worden.

Als er een fonds voor de vergoeding van verkeersslachtoffers bestaat, dan betekent dat dat er slachtoffers in het verkeer vallen..
Als er een fonds bestaat voor de vergoeding/schadeloosstelling van slachtoffers van vaccins tegen covid-19, dan betekent dat dat er slachtoffers vallen door vaccins tegen covid-19.....dus: vaccinatieslachtoffers...

Door de oprichting van dat europese fonds wordt officieel toegegeven dat er
1 vaccinatieslachtoffers ZIJN door covid-19 vaccins en
2 dat ze dit al wisten van in oktober 2021!
Oud 17 oktober 2022, 14:26   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Die inleners waren ook al doorgedrongen op dit forum. Ik heb hier gelezen dat er voorstander waren om niet gevaccineerde geen enkele verzekering meer te verkopen en zelfs hun burgerrechten te ontnemen. .
Zwakke voorbeelden... in de tijd van het CST zijn er veel interessantere ideeën de revue gepasseerd.

-zonder CST in géén enkele winkel meer binnen mogen (inbegrepen supermarkten), voedingswinkels, drankcentrales enz
-de post niet binnen mogen zonder cst
-de bank niet binnen mogen zonder cst
-ziekenfonds of vakbond : idem
-arbeidsvloer enkel toegankelijk mits CST controle

En oh ja : enkel een 1G CST hee, enkel mits vaccinatie dus.

Wel steeds nog één plaats toegankelijk houden : het dichtst bijzijnde vaccinatiecentrum voor als de anti-vaxxer moe gecouilloneerd zijn verzet staakt hem toe te laten toch zijn spuit en dus zijn cst pas te krijgen
Oud 17 oktober 2022, 14:36   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwakke voorbeelden... in de tijd van het CST zijn er veel interessantere ideeën de revue gepasseerd.

-zonder CST in géén enkele winkel meer binnen mogen (inbegrepen supermarkten), voedingswinkels, drankcentrales enz
-de post niet binnen mogen zonder cst
-de bank niet binnen mogen zonder cst
-ziekenfonds of vakbond : idem
-arbeidsvloer enkel toegankelijk mits CST controle
Ik ben er zeker van dat er op zekere nazi vergaderingen ook allerlei ideetjes circuleerden om Joden aan te pakken he. Het zou mij niet verwonderen dat er waarschijnlijk interessante ideeen waren zoals hen de ogen uitbranden of een gloeiende fles in hun anus proppen of zo. Mensen met een intrinsiek fascistisch-sadistische neiging worden daar altijd hitsig van zoals je hier aantoont.

Het FEIT is gewoon dat gans dat CST gedoe wappie-praat was. Het was wetenschappelijk totaal ongefundeerd, en de redeneringen erachter hingen met haken en ogen aaneen. Het CST willen promoten was zoiets als stellen dat de wereld plat was of zo. Het idee dat iedereen zich moest vaccineren had geen enkele zinnige basis, maar was nu eenmaal de dada van die wappies he. En als wappies macht krijgen, dan bekom je fascisme. Dat is wat we daar meegemaakt hebben, niet meer en niet minder he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2022 om 14:38.
Oud 17 oktober 2022, 14:47   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat er op zekere nazi vergaderingen ook allerlei ideetjes circuleerden om Joden aan te pakken he. Het zou mij niet verwonderen dat er waarschijnlijk interessante ideeen waren zoals hen de ogen uitbranden of een gloeiende fles in hun anus proppen of zo. Mensen met een intrinsiek fascistisch-sadistische neiging worden daar altijd hitsig van zoals je hier aantoont.

Het FEIT is gewoon dat gans dat CST gedoe wappie-praat was. Het was wetenschappelijk totaal ongefundeerd, en de redeneringen erachter hingen met haken en ogen aaneen. Het CST willen promoten was zoiets als stellen dat de wereld plat was of zo. Het idee dat iedereen zich moest vaccineren had geen enkele zinnige basis, maar was nu eenmaal de dada van die wappies he. En als wappies macht krijgen, dan bekom je fascisme. Dat is wat we daar meegemaakt hebben, niet meer en niet minder he.

Ik heb echt al veel plezante uren gehad, met het lachen met Wappie praat. Maar dit is met voorsprong het plezantste aspect : de sérieux met dewelke de True Wappie zijn religie beleidt. Het heeft iets sektarisch, maar tegelijk werkt het op de lachspieren.
Oud 17 oktober 2022, 14:53   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb echt al veel plezante uren gehad, met het lachen met Wappie praat. Maar dit is met voorsprong het plezantste aspect : de sérieux met dewelke de True Wappie zijn religie beleidt. Het heeft iets sektarisch, maar tegelijk werkt het op de lachspieren.
Ik weet dat het voor een vorm van cognitieve dissonantie zorgt, en je probeert je eruit te wriemelen met prentjes, lachen en zo, maar het is nu eenmaal een feit dat je heel erg hard met wappies hebt meegedaan. Het waren zelfs wappies die de macht hadden en hierdoor fascistische neigingen zijn gaan vertonen.

Maar gans het vaccinatie gedoe, tenminste wat errond verteld werd, was pure wappie praat en ondertussen staat dat gewoon wetenschappelijk vast.

Die vaccins hebben een klein en grotendeels nutteloos en kostelijk deel van de bevolking beschermd tegen ZELF zwaar ziek worden en sterven, iets wat andere burgers natuurlijk eerder als een nadeel ondervonden. Maar het is juist dat het onheus zou geweest zijn om die mensen TE BELETTEN om zich te vaccineren en als dusdanig maatschappelijk bij te dragen tot het elimineren van wat ballast.

Maar dat was het dan ook. Kortom, gevaccineerden waren lichte egoisten, meer niet. Er was niet de minste reden om te willen dat anderen zich vaccineren. Maar het werd voorgesteld alsof de maatschappij in zijn geheel een gigantisch voordeel zou hebben mocht iedereen of toch zoveel mogelijk volk dat spuitje gaan nemen, wat een totaal ongefundeerd wappie verhaal was.

NIEMAND heeft het kleinste minste beetje voordeel gehad dat een andere zich vaccineerde.

Dat men gebaseerd op waanzinnige onjuiste concepten en redeneringen de mensen van het omgekeerde wilde overtuigen, was pure zuivere wappie praat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2022 om 14:55.
Oud 17 oktober 2022, 14:55   #34
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tot...ook gij prikspijt krijgt en dan kunnen de ongevaccineerden (true wappies?) lachen en blijven lachen.....
Geniet er dus nog maar even van, 't busje met karma komt zo.
Oud 17 oktober 2022, 15:46   #35
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik vind dat nog altijd -met voorsprong- de beste uitspraak die Macron al ooit gedaan heeft. Poëtisch. Iets voor het nageslacht zelfs.

Jammer dat de tijd in ons nadeel speelde, en de urgentie om te vaccineren wegebde... Daardoor hebben we de eindstrijd niet kunnen voeren met de Wappies...

Uiteraard.

Eigenlijk een detail, maar waarom betalen om iets dat men gratis kan bekomen ? Wappies couilloneren en opjagen hoeft geen geld te kosten. Kandidaten genoeg om dat gratis te doen, met de smile op het gezicht.

Wat een zieke geest. Als je n u in oktober 2022 nog niet doorhebt dat heel deze vaccinatiestrategie compleet van de pot gerukt was, dan , ja dan, zal het nooit doordringen. En altijd maar dat denigrerende "wappie" gezeil.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 15:56   #36
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Wat een zieke geest. Als je n u in oktober 2022 nog niet doorhebt dat heel deze vaccinatiestrategie compleet van de pot gerukt was, dan , ja dan, zal het nooit doordringen. En altijd maar dat denigrerende "wappie" gezeil.
Ja, na 2 jaar iedereen wappie te noemen kan je niet anders dan volharden in de boosheid. Anders geef je toe dat je zelf in het wappie kamp zat.

Hij doet dat in zoveel onderwerpen hier op het forum. Een positie kiezen en dan denigrerend doen over iedereen die zijn mening niet volgt.

Als het over migratie gaat ben je een racist, als het over COVID gaat ben je een wappie,...

Eigenlijk is Panda zowat de vertolking van wokeness op het forum.
Oud 17 oktober 2022, 16:22   #37
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Hij geeft toch zelf toe dat ie hier alleen maar komt om te couilloneren en op te jagen, hij heeft er zelfs al echt veel plezante uren gehad, met dat lachen met "Wappie praat."
Dat is geen forumlid dat serieus van gedachten en mening wil wisselen maar enkel komt trollen en discussies verstoren voor vermaak, dus best te negeren....er komt overigens niet veel zinnigs uit.
Laat maar sudderen in eigen sop, als er niet gereageerd wordt op zulke onnozele provocaties dan stoppen ze er wel vanzelf mee.
Oud 17 oktober 2022, 17:16   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal je anders in detail nog maar eens uitleggen wat je zelf schreef..

Je noemt hoe de overheid 'mensen probeerde aan te zetten om zich te vaccineren': conspirationistische lulkoek
Om dan te vloeken dat het er verdomme nog maar aan zou mankeren als ze dat proberen tot aanzetten om zich te vaccineren - de conspirationistische lulkoek dus - niet moesten gedaan hebben.
Ik begrijp zelfs wat jij niet begrijpt dat je schrijft maar daarvoor moet je dan ook niet te laat komen voor de rij toen verstand werd uitgedeeld of nog een ongevaccineerde wappie met werkende hersencellen zijn.

En hierover sta je ook weer met je mond vol tanden:
Oktober 2021: oprichting van een Europees fonds voor schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19
https://www.europarl.europa.eu/doceo...jDOeTHURkfrJLU
Dat bewijst officieel het pro-vaxxers ONGELIJK over de veiligheid van vaccins maar dan wordt het opeens dood-stil.
Wel ik heb uit Panda zijn posting begrepen dat het feit dat de overheid de mensen ertoe aanzette om zich te laten vaccineren door mensen zoals u als een conspiratie werd geïnterpreteerd. Dat was in de wappie-kringen toch regelmatig te horen. Of ga je dat nu ook al ontkennen?
Oud 17 oktober 2022, 20:11   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij geeft toch zelf toe dat ie hier alleen maar komt om te couilloneren en op te jagen, hij heeft er zelfs al echt veel plezante uren gehad, met dat lachen met "Wappie praat."
Dat is geen forumlid dat serieus van gedachten en mening wil wisselen maar enkel komt trollen en discussies verstoren voor vermaak, dus best te negeren....er komt overigens niet veel zinnigs uit.
Laat maar sudderen in eigen sop, als er niet gereageerd wordt op zulke onnozele provocaties dan stoppen ze er wel vanzelf mee.
Ik ben die illusie kwijt...
Enkele maanden geleden dacht ik echt dat nu het cst wegviel, er geen 'maatregelen' meer zijn dat de zwakzinnige Wappie-verhalen vanzelf zouden uitdoven.

Mis poes...

De conspirationisten zijn volle gas blijven doorgaan met hun hobby, tot op de dag van vandaag zelfs. Zelfs de van de pot gerukte beweringen over 'miljarden doden die er zitten aan te komen door vaccinatie' blijft men achter staan...

Dan kun je toch maar twee dingen doen ? Of erbij liggen huilen dat er anno 2022 nog mensen ZO lichtgelovig zijn , of er keihard mee lachen.

Wappies zijn even belachelijk als andere conspiracy denkers zoals de chemtrails believers, de NWO of Illuminati gelovers, de 9/11 ontkenners.

Tot op de dag van vandaag zijn er verlichte geesten die nog altijd blijven hun vreemde kronkels posten in het 9/11 draadje. Ook daar zie je die geobsedeerde en bijna dwangmatige gedrag van 'volgelingen' van hun obediëntie. Ook daar zie je in essentie enkel circle jerking onder gelijkgestemde zielen, en af en toe eens iemand die het met de glimlach of met wat spot aanziet. Het ziet er heel sterk naar uit dat de Wappies hun vaccinatieangst ook nog jaren gaan kunstmatig in leven houden door te blijven hun angst te projecteren met al hun vreemde verhalen.
Oud 17 oktober 2022, 22:18   #40
Walvader
Parlementslid

Standaard

Hier nog een goed kind dat de wappieverhalen geloofde en niet trapte in complottheorieën:

https://pnws.be/meisje-15-ontwikkelt...in-van-pfizer/
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be